7 اردیبهشت 1403
از سال ۱۳۹۱
بهبهان - ارگانیان

صبح امروز/ اتفاق قابل تأمل در پالایشگاه بیدبلند خلیج فارس!

در چند روز گذشته، کلیپی از حجم دود و شعله مشعل پالایشگاه بیدبلند خلیج فارس در رسانه ارگانیان منتشر کردیم و به همین بهانه نوشتیم که عوارض آلایندگی پالایشگاه باید تمام و کمال پرداخت شود و از همین رو باید صورت های مالی و پرداخت ها بصورت شفاف منتشر شود( هر چند پالایشگاه می گوید ما صنعت سبز هستیم و طبق قانون عوارض آلایندگی را پرداخت نمی کنیم). از سوی دیگر این روزها بحث عوارض زیست محیطی پتروشیمی بهبهان که به نوعی زیرمجموعه این پالایشگاه نیز قرار می گیرد، سر خط اخبار شهرستان و حتی کشور قرار گرفته است. پس از جنجال ها بر سر نداشتن پیوست زیست محیطی این پتروشیمی و توقف کار، بانیان پتروشیمی در صحبت هایشان «تضمین» دادند که تمام موارد و نکات محیط زیستی را در آینده رعایت خواهند‌ کرد.

حالا اما از پالایشگاه بیدبلند خلیج فارس خبر رسیده، که حراست پالایشگاه صبح امروز تحقیقات گسترده ای را برای یافتن فردی که کلیپ مشعل را برای ارگانیان ارسال کرده آغاز کرده است و اتاق به اتاق را برای یافتن زاویه فیلمبرداری شده مورد بررسی قرار داده است!

حال سوال اساسی اینجاست که پالایشگاهی که برای یک مشعل بلند که از کیلومترها خارج از مجموعه قابل رویت برای مردم عادی است اینگونه برخورد می کند، آیا می توان روی «تضمین» های محیط زیستی اش، آنهم برای مواردی که در داخل مجموعه خود و دور از چشم مردم است، حساب باز کرد!؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک سال پیش