8 اردیبهشت 1403
از سال ۱۳۹۱
arganian-entekhabat

شرکت یا عدم شرکت در انتخابات مجلس ۱۴۰۲

چند کلامی با همراهان عزیز و شریف ارگانیان

در این قریب به ۱۰ سالی  که افتخار همراهی با شما خوبان را داریم، از ابتدا تا کنون رسالت مان این بوده است که به جز اعتلا و پیشرفت بهبهان چیزی نخواهیم و از این رسانه برای خود نردبانی نسازیم. بی شک حافظه تاریخی جمعی و سلسله یادداشت ها و نقدهای ما گواه همین مدعاست.

بدیهی است که ممکن است در این اثنا سهوا قلم به اشتباه زده باشیم ولی خرسندیم که علیرغم فشارها و تنگ نظری ها، مرعوب اصحاب قدرت نشده و در کنار همشهریان عزیزمان مانده ایم. بار‌ها بدلیل پیگیری حقوق حقه این شهر مورد شکایت قضائی قرار گرفته ایم و تک و تنها در راهروهای دادگاه دلخوش به دفاع از شهرمان بوده و از آن روزهای سخت با سربلندی عبور کرده ایم.

انتخابات دوره دوازدهم مجلس چند روز دیگر از راه می رسد.

انتخاباتی که می بایست محل وفاق و همبستگی باشد به دلایلی محل افتراق شده است.

این روزها دو دیدگاه در ایران ما و به تبع آن در بهبهان عزیز ما رایج است:

شرکت در انتخابات و عدم شرکت در انتخابات.

ضمن احترام به نظر آنانی که عدم شرکت را برگزیده اند، تیم تخصصی و تحریریه ارگانیان پس از ۶ ماه تحلیل و بررسی شرایط، به این نتیجه رسیده است که مشارکت بالا و حضور در انتخابات و برگزیدن فرد بهتر می تواند حداقل چند گام بهبهان را جلوتر ببرد و نتیجه انفعال و انزوا باعث جولان دادن رانت خواران، رشد سهم خواهان و به حاشیه رانده شدن تفکر جمعی و جلوه گری بیشتر شخصی نگری و منفعت طلبی گروه های خاص می شود.

به جمله ای از محمد درویش، فعال دلسوز و شناخته شده محیط زیست کشور، که چند روز پیش مهمان شهرمان بود بسنده می کنیم و باز هم انتخاب را به شما واگذار می کنیم:

«حتی اگر بهترین افراد و گروه ها بر سرزمین ما حاکم‌ شوند ولی زمین سوخته به آنها تحویل دهیم، آن افراد و گروه ها، کاری از پیش نخواهند برد.»

بی شک شما مردم شریف و نجیب بهبهان ( از آغاجاری عزیز گرفته تا تشان و منصوریه و زیدون و بخش مرکزی و روستاهای عزیز) بهترین تصمیم را برای سرزمینی که عاشقانه دوستش دارید، خواهید گرفت…

با کمال خضوع و احترام

هیئت تحریریه ارگانیان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک سال پیش