8 اردیبهشت 1403
از سال ۱۳۹۱
شیخ غلامرضا شاه عفو بهبهان

در انتخابات دور دوم هم بی طرفم // شاه عفو: سخنرانی ام درست منعکس نشده است!

چندی پیش شیخ غلامرضا شاه عفو، در مراسم چهلم یکی از همشهریان، مطالبی در خصوص انتخابات مطرح فرمودند و ضمن تشکر از حضور پر رنگ مردم فهیم بهبهان در انتخابات، به دور دوم انتخابات هم گریزی زده و تاکید کردند هر دو عزیز را تا حدودی می شناسم، انشالله مردم بهبهان با شناخت کافی از هر دو کاندیدا، فرد اصلح را راهی مجلس خواهند کرد. شاه عفو در قسمتی از سخنان خود با اشاره به این موضوع که برخی ها باید از بحث های نخ نما شده ی قومیتی دست بردارند و به این مسائل توجه نکنند. پس از پایان مراسم، موجی از انتقادها از این سخنرانی مبنی بر اینکه ایشان تلوحیا در صحبت هایشان از کاندیدای خاصی حمایت کرده اند در فضای مجازی بهبهان منتشر شد. ایشان نیز طی یادداشتی به ارگانیان، موضوع را اینگونه پاسخ دادند:

بسمه تعالی

انتشار و انعکاس اخبار کارساز و تأثیرگذار با ابزار روز در مسیر آگاهی رسانی و هدایت­گری مردم برای دست­یابی به حقوق­شان و برطرف کردن معضلات و به حداقل رساندن مشکلات عمومی در ابعاد خانوادگی و اجتماعی و… نیز برای هشدار به مسئولین محترم به منظور بیان واقعیات و تذکر واضحات که مبادا فراموش کنند فلسفۀ وجودی صندلی­ها و ریاست­ها و مدیریت­هائی که در اختیار آنان است برای چیست و یادشان نرود در ساحت قدس نظام اسلامی اندک تعلل در خدمت یا فرصت سوزی و خدای ناکرده سوء استفاده از موقعیت­ها و غفلت از خدمت رسانی به آحاد مردم و پا گذاشتن بر روی حرمت­ و حقوق آنان  علاوه بر اینکه باعث بدبینی و دلسردی توده­های مردم از اسلام عزیز و حکومت اسلامی است خشم و قهر الهی را بدنبال خواهد داشت. لذا با بنابر همین مبنا بایسته و بسیار لازم و ضروری و سازنده است که هر از چندگاه، عده­ای از روی نگرانی نسبت به حقوق و حرمت مردم و دلگرمی آنان به نظام مقدس جمهوری اسلامی با خیرخواهی و بدون غرض ورزی و طمع­کاری و بدور از دست­یابی به مال و مقام، دردهای مردم و مشکلات فرهنگی و اقتصادی و اجتماعی و حتی خانوادگی و نیازهای عمومی را برای رضای خداوند سبحان بازگو کنند و دیگران با حفظ امانت سینه به سینه و با امکانات مناسب به همدیگر منتقل و به گوش صاحبان قدرت و ثروت برسانند تا نکند به غفلت و غرور گرفتار گردند.

البته در گفتن واقعیات و بیان مشکلات وقتی قصد قربت و رضای حق باشد هرگز تخریب و تحقیر احدی دنبال نخواهد شد لکن خرابیها، خرابکار دارد.

در کمبودها کم کاری و در نواقص پای ناتوانی­ها در کار است پس چنین افرادی باید خود را اصلاح کنند و در صدد جبران مافات برآیند تا نوشته­های دردمندان و سخنرانی­های دلسوزان و اظهارات خیرخواهان و ناصحان را تعبیر به تخریب و تحقیر نکنند…..؟!!!

و اما اخیراً بنده در مراسم ختم یکی از مؤمنین مطالبی را مطرح کرده­ام که متاسفانه با اضافاتی نقل شده و انعکاس یافته که لازم دیدم اصلاح کنم علت اولی و اصلی بیان آن مطالب این بود که خواستم از آحاد مردم مؤمن شهر و روستاها و بخش­ها برای حضور پای صندوق رأی قدردانی و تشکر کنم به ویژه از جوانان و نوجوانان غیرتمند که با شور و شعور بهبهان دوستی از روی دغدغه و نگرانی نسبت به آیندۀ بهبهان مظلوم و درد کشیده همدیگر را ترغیب و تشویق کردند که واقعاً باید با افتخار و سربلندی به آنان تعظیم کرد و گفت بارک الله فیکم. عزت و شخصیت و شرافت­تان پایدار و دست دروغگویان و دنیاپرستان از دین و دنیایتان قطع باد. لذا حرف در این بوده و هست که اجازه ندهیم افراد فرصت طلب و منفعت گرا و ماجراجو و جوساز از تعبیر لر و بهبهانی در این مقطع حساس و سرنوشت­ساز سوء استفاده کنند و باعث حرمت شکنی­ها و حق کشی­ها و تضییع حق و حرمت افراد شوند تا خود به مقاصد سوء سیاسی و اقتصادی برسند.

الغرض بنده نگفتم مگر نمایندۀ بهبهانی الاصل چه گلی بر سرمان ریخته که فریاد وامصیبتایتان به آسمان بلند است. اگرچه در این باره درد دل­ها بسیار است. به هر حال تا بدین جا دو نفر به مرحلۀ دوم راه یافته­اند. بنده هر دو این آقایان را در حد لازم می­شناسم و به شخصیت هر دو احترام می­گذارم و با هر دوی این عزیزان تا حدودی رابطه دارم گرچه حاضر نیستم صریح از کسی حمایت کنم ولی از حضور برخی افراد اطراف آنان گلایه­مند و معترض هستم. لکن سفارش می­کنم به هواداران آقایان برای رأی گرفتن از مردم، همدیگر را تخریب نکنید از تعبیر لر و بهبهانی سوء استفاده نکنید. با شعار اصلاح طلبی و اصولگرایی مردم را سرگردان نکنید. با عواطف و احساسات مردم بازی نکنید. حرمت اشخاص را نشکنید. مردم شهر و روستا را به جان هم نیندازید. هنجارشکنی­ها و فرصت طلبی­ها و ویژه خواری­ها و سودجوئی­ها و بد رفتاریها و برهم زدن نظم عمومی از هرکس و از هر قوم و نژاد نفرت آور و ننگ آمیز است.

برادران کاندیدا هرکدام سعی کنند صداقت و سلامت فکر و نیت و عمل و انگیزه­ی خود از حضور برای نمایندگی را به مردم ثابت کنند. شجاعت خود را در عمل برای احقاق حق مردم و بی­طمع بودن و عدم دنیازدگی و سیاست بازی و روزمرگی و نیز عدم اهتمام خود به انجام کارهای اشخاص ویژه خوار و سرگردان ساختن مردم را اثبات کنند.

به مردم تعهد کنند اجازه نخواهند داد اطرافیانشان از فرصت قدرت و نفوذ ایشان سوء استفاده و با آرا و امید مردم بازی نمایند.

همه بدانند شهرستان حق به باد رفتۀ ما دیگر توان تحمل درجا زدگی و کم کاری مدیران و شب و روز گذرانی مسؤولان را ندارد. جوانان تحصیل کرده و نیرومند و کاردان ما کار می­خواهند، نیاز به ازدواج دارند، مسکن می­خواهند. بیماران، بیمارستان قابل توجه و لایق لازم دارند.

نوجوانان و جوانان و خانواده­ها محل تفریح و تفرج امن و امان و شایسته می­خواهند. زنان و دختران و ناموس این سامان نیز محل تفریح مخصوص به خود می­خواهند. بازاریان و کسبه رونق بازار و نیز مردم سرگردان در ادارات پاسخگو بودن مسؤولان محترم را می­طلبد . سرمایه­های نفت و گاز شهرستان نیاز به اداره و نهاد مربوط به نام بهبهان یعنی شرکت نفت شهرستان بهبهان می­خواهد و ده­ها درد و داد و درخواست که فعلاً بماند…. امیدوارم با انتخاب فرد شایسته در آینده نزدیک با هماهنگی مدیران قابل و نخبگان و اهل و خبره و نظر و صاحبان فکر و دلسوزان یکی پس از دیگری هرچه زودتر به خواسته­های به حق­مان برسیم. ان شاء الله مسؤولان گرامی و کار به دستان نصیحت پذیر باشند و در برابر کم­کاریها و تعلل در انجام وظایف بجای قبول ضعف و ناکارآمدیشان از شکایت و پرونده سازی  دست بردارند و مردم عزیز قدر و ارج مسئولان خدمتگزار را بدانند و یا ولایت گرایی و اخلاق مداری برابر مشکلات هم صبوری کنند و هم حق خواهی نمایند به امید صبح نجات و روز ظهور نور عدل و تجلی دست قدرت پروردگار وهاب با طلوع خورشید عالمتاب حضرت بقیه الله الاعظم ارواحنا له الفدا اقتدار قائد قهرمان برقرار نظام مقدس جمهوری اسلام سربلند ملت و مملکت ایران اسلامی سرفراز و بهبهان عزیزمان آباد باد.

والسلام علیکم و رحمت الله و برکاته

الاحقر غلامرضا شاه عفو

    بابا این ادا و ادوار ها در پیام دادن ها برای چیه؟ دنیا در فکر تغییر تمدن ها و نجات بشر از گاز های گلخونه ای و برنامه ریزی می کند تا بشر را به فرهنک یکسان و تحمل یکدیگر پیش ببره اون وقت ما در گیر و دار لر و بهبهانی هستیم و شدیم مصلح این پیام ها اخه داریم خودمون را مسخره می کنیم یا جامعه و اندیشمندانش خدا وکیلی کدومش ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک سال پیش