7 اردیبهشت 1403
از سال ۱۳۹۱
cover_ghadir

عید بر عاشقان مبارک // غدیر خم  خوان خون نجات

فرید فرمان فلاحت فزای پروردگار حکیم در “یا ایها الرسول بلغ ما انزل الیک من ربک” حقیقت حفاظت از حیثیت رسالت کبری و تفخیم تداوم روح رسالت و رهبری محمد مصطفی (ص) یعنی مولویت حضرت اوست رسالتی که برای حفظ معصومیت انسان (کل مولود یولد علی الفطره) و مصونیت او در همه شئون و شعاع وجودیش از استانه اراده ی الهی برای اداره انسان ها و تقویت لراده آنها در همه ابعاد و عرصه های زندگی تعریف و تصویر  میشود رسالتی که از بدو تولد تا دم دم های به درود گوئی انسان از دنیا دست به دست دوستانه ترین دستورات و دوست داشتنی ترین درس های زندگی ساز  را  با کریمانه ترین کلمات بر کتاب جان آدمی می نگارد تا نگار نگاه آدمیت او را آنچنان بلند و بالا بنماید که از خاک و در خاک هر هست به کمک کمال و در استخدام کرامت او قرار بگیرد و این متن متین و مکتب مجید و مجد آمیز در انحصار آیین آیین ارجمندی احدی(ص) است که حتی انسانها را از آغاز با آهنگ هماهنگ با هویت خود همراه  و همسفر می سازد و نابترین جام ناز و نیاز برای جمال و جلال جسم و جان بشر را به او می نوشاند که از جمله آن ندای نور افشان “الله اکبر ….و اشهد ان لا اله الا الله “یعنی اذان و اقامه در گوش نوزاد آدمی است.

براستی اگر انسان از آغاز با این آوای آسمانی خو کند و عظمت انسانیت خویش را بالا بگیرد کدام دست جز دست قدرت حق و حمایت های حیات بخش اقدس ربوبی به سرمایه های مادی و معنوی او می رسد ( دست ظلم؟ دست شرک؟ دست کفر؟ دست نفاق؟…) هرگز.

۲۳سال تا سر حد جان دادن و بسیار سخت و نفس گیر و طاقت سوز در اوج دل سوزی کوشید تا انسانها توان طهارت طلبی پیدا کنند و با تئحید و یکتا پرستی پاکترین راه و روش را برای ریشه های فطرت خویش برگزینند.رفته رفته روز های رحمت و رافت گوی عمر نازنین آن حضرت به فذجام خود می رسید که فرخنده ترین فرمان قادر متعال را دریافت داشت (بلغ ما انزل الیک من ربک) انجام این مأموریت مهم و مقدس که مامن مقدسات خاتم الانبیائی و نیز مهر قبولفی بر همه داوران بر فراز و ونشیب رسالت آن ذات مقدس بسته و وابسته به ابلاغ و اعلام آنست (ان لم تفعل فما بلعت رسالته) در واقع مسیر مولویت الله (جل و اعلاء) را از محمد رسول الله (ص) به علی ولی الله محصور و مصون می سازد تا در اصل امامت ابراز و احکام رستگاری به دست رسته ها و دسته های دسیسه ساز دنیا پرست به آن نرسد و مدعیان دروغین مقام رهبری امت پیامبر اعظم (ص) جز بت زاویه یابی از حقیقت ولایت حقه رهبری خاتم الانبیائی نتوانند تار تباهی و تبهکاری خود را بذ تن ملت مسلمان بتنند که با این مبنای نامبارک اساس همه ی نا امنی ها و نامرادی ها و ناکامی ها ی امت اسلام در طول تاریخ رقم خورد. که خورد؟! خشونت طالبی ، خباثت و خون آشامی وهابی و داعشی و هر نوع افراط و بد رفتاری و زیاد خواهی و فرصت سوزی و سیاه کاری محصول صدای ناهماهنگ و ناهمگون با ولایت و امامت غدیر است.

این یعنی آن همه ناز و کرشمه و چشمک های چشمه سازی که از نماز و روزه و حج و جهاد و خمس و زیکات و امربه معروف و نهی از منکر و دهها دستور دل انگیز و عشق آمیز اسلام که برای پرورش فکر وفهیم و عقل و اندیشه و بینش و بالنتیجه زیبا و بروز زیستی انسانهاست را با خشونت و خشکی و خون خوتری و خاموشی افکار و اندیشه ی انسانها و در نتیجه زشت  و ذلیل و بد زیستی آنان و تغییر و تبدیل کردن.

انصافا حذف حرف غدیر از کتاب دین ، بستن راه خون حیات بر بدنه بندگی و باز گذاشتن راه مرگ به ذوی اخلاق و ایمان و ارزشهای والای انسانی در زندگی است. از واکاوی ورق های بی روح و بی رمق دفتر دین و دنیای مسلمانان در عرض و طول تاریخ انحراف از غدیر خم به غم خانه ای بر میخوریم که نتیجه نحسو نکبت بار بر آمده از خائن پذیری و خیانت زدگی ، ظالم پذیری و ظلم زدگی ، منافق پذیری و نفاق زدگی ، فاسد پذیری و فساد زدگی و تن دادن به جنایت جهل و همدستی با حرام خواران و خوار کنندگان خوبان خیر گوی خطر شانس بوده است.البته آنان که اساس اعتقادی پیام غدیر خود را انکار کردند و رهبریت این افکار و انحراف کمر و کرامت شکن شیطانی را برای آحاد ملت مسلمان بعهده  گرفتند در واقع از جان بر کفی ، ایثارگری، مروت و مردانگی ، حریت و عدالت گستری صاحبان غدیر و بندگان با صفا و صادق و صالح و ستم ستیز حی قدیر غافل  و جاهل بودند که با روح پر هیجان و حق بیان خود هیچ گاه اجازه ندادند اهل جور و جفا با جار جنایت جریان حق و حق هدایت را با انحصار طلبی و تمنیات تاریک و تنگ نظرانه ی خود به راحتی به باد باده های هوا پرستی و بازی هوس رانی بگیرند.

این حرف ما نیست که حدیث حق نشان تاریخ و تکانه های تربیت گو ئ عبرت پیام و بیدار باش آن است کافی است اندکی با تأمل بنگرید تا ببنید هر جا اسلام عزیز بعد از وجود اقدس سیدالمرسلین ( صلی الله علیه و آلله و سلم ) برای جهان بشریت تا به امروز سخن قابل دفاع و دفاعی از انسانیت و امنیت و آرامش و آزادی و صلح و صداقت و صمیمیت دارد از آل غدیر و امامان دین بان و ارزش آموز آن دارد که در وقت نیاز با ناز نفس نفیس و نورانیت نگاه و نوای عقل و ایمان و باورهای عرشی شان خون دادند تا از خوبی ها حراست کنند و دست های دروغین دوستی را از حقوق آنان قطع کنند حماسه ی فخیم فاطمه ی اطهر ( علیها السلام ) ، صلح سالم و صادق امام حسن مجتبی ( علیها السلام ) فریاد فاخر سالار شهیدان حسین بن علی ( علیها السلام ) در قیام علیه زر و زور و ترویر و ادامه نهضت آن حضرت در امامت حضرت سجاد علیها السلام با نشر معترف نور و ظلمت شکنی و نیز قیام علمی و دانش گستری و جهالت ستیزی امام باقر و حضرت صادق ( علیها السلام ) ، جبهه داری امام هفتم حضرت موسی بن جعفر علیه السلام و امام رضا علیه السلام در مبارزه با جور و جنایت ، جلوداری جوادالائمه علیه السلام در رسوا سازی ستمگران ، هدایت های هدف آموز حضرت هادی علیه السلام در بیدار سازی انسان ها و نیز مقاومت و صبوری امام حسن عسگری علیه السلام در مخالفت لا حکام فریب و فساده و فضا سازی آن حضرت برای دوران پر از و رمز غیبت کبری ، همه و همه گویای این حقیقت اند. پس می توان گفت غدیر خم ، خوان خون نجات اسلام و انسان است که از اراده ی آهنین عدالت گستری ، حق پوئی ، حریت بخشی ، صدق و صلایت گوئی ایمان و اخلاص مداری ، علم و عمل و اخلاق آموزی ، مقاومت و مجاهدت در راه هدف و هدف پناهی ائمه ی معصومین علیهم السلام یعنی معرفی شدگان در رحمانی ترین روز تاریخ تربیت اسلام ، غدیر خم است .

آیه ابلاغ با طنطنه ی ” وان لم تفعل فما بلغت رسالته ” همین حقیقت حیاتی را تفسیر و تصویر می کند . براساس تعریف و ترسیم رسول معصوم و پیامبر پارسا و پاک گو و محبوب اسلام ( صلی الله علیه و آله ) امامت غدیر از ولایت امیرالمومنین علیه افضل صلوات المصلین صدارت یافت و تا وجود اقدس و ذات مقدس مهدی آل محمد علیه السلام ، توان و تداوم گرفت .

با تحقیق و تفحص از سیره ی سیاسی ، فرهنگی ، اجتماعی و اقتصادی امامت معرفی شده در غدیر خم ، چنین می یابیم که قانون گرائی ، داد پیشگی ، مردمی بودن پر مهر و پرجاذبه و بشر دوستی ، خرد گرائی ، شایسته سالاری ، پاسخ گو بودن ، نقد طلبی ، نظارت خواهی ، محاسبه جوئی ، مشارکت خواهی ، آراسته ی به مسالمت و مدارا و رعایت گر حقوق و رضایت مردم و هدف و وسیله را پاک و شفاف و خدا پسندانه و بشر دوستانه و قانونی دانستن از حقایق زیر بنائی و بنیادین رهبری غدیر و ولایت اولیاء دین علیهم السلام به شمار می رود . لذا امامت غدیر ، امامت عشق بی نظیر و نظارت بی دریغ بر همه اصول و امور دین و دنای مسلمین بلکه همه ی انسان هاست .

امامت غدیر ، امامت عصمت و حراست از حیثیت مال وناموس و عرض و ارزشهای عالی انسانی با قول و قلم و قدم و اقدامات گوناگون تا سرحد جان دادن است . امامت غذیر ، امامت صالحان و شایستگان و مخالفت با قوم و خویش بازی و رانت خواری و بازی با عواطف و عقائد مردم است . امامت غدیری ، امامت امنیت و اخلاق و آزادگی و زندگی سازی برای آحاد انسانهاست و امامت غدیر حاکمیت عدل و صدق و امانت و ولایت ” الله ” است و غدیر همه ی انسان ها را به علی و حسن و حسین و سجاد و باقر و صادق و موسی بن جعفر و رضا و علی بن علی و هادی و حسن عسکری و مهدی شدن فرا می خواند و این شدنی ست آنگاه که به امامان غدیر تأسی کنیم و راه معاویه های حیله گر و یزید های سفیه و ستمگر و قارون و هارون الرشید های جفاکار و مقام پرست های خیانتکار را بر مال و نام و نان و نوای خود ببندیم . بسیار برجسته و به جاست که شیعیان و شیفتگان آل مرتضی علیهم السلام در این ایام ارزشمند هم خطبه ی غرا و غنیمت آموز رسول خدا ( صلی الله علیه و آله ) و آیات مربوط به غدیر خم و بخش هایی که از زندگانی هدایت رفتار ائمه ی طاهرین ( علیهم السلام ) را مطالعه فرمایند تا فضای فکر و ذهن و زندگی خود را از روشنائی روح افزای این معارف ، مبارک نمایند .

قدرت قائد  قهرمان نظام اسلامی علیه دشمنان ملت ایران غالب دستان دولت مردان درستکار دیندار در خدمت به ملت پر توان و موثر و مبارک مسیر سعادت و سیادت و پیش رفت و پیروزی ملت ایران ایمن و آزادباد و آزادگان عالم در پرتوی پیام غدیر علیه پلیدان پیروز و صلح جهانی با ظهور مصلح جهان حضرت بقیه الله الا عظم ( ارواحنا له الفداء ) بر قرار باد.

به مناسبت این عید عزت گستر به مدت سه شب در تاریخ های ۱۰ الی ۱۲ مهرماه ۱۳۹۴ همزمان به اقامه نماز مغرب و عشاء برنامه های جشن و شادی در مرقد مطهر علامه آخوند ملا علی ( قدس سره ) برگزار می گردد عموم دلداگان بر امیر المومنین علیه السلام را به شرکت در مراسم عید آل محمد ( ص ) دعوت می نماییم .

در ضمن یادآور می شود از روزه گرفتن در این روز مبارک و افطار دادن و اطعام دادن به مومنین غفلت نفرمایید .

هیأت امام حسن مجتبی علیه السلام

مرقد مطهر علامه آخوند ملاعلی ( ره )

الحقر غلامرضا شاه عفو

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک سال پیش