7 اردیبهشت 1403
از سال ۱۳۹۱
لیالی قدر در بهبهان و شهادت حضرت علی

ویژه لیالی قدر و شهادت حضرت علی (ع) // دل به دریای علی(ع) بزن !

دریا دریا دوستی و درستی و دلسوزی از سویدای دلی دریائی ، دلالت این ایام و لیالی است. دلی که حاکم بر واردات و صادرات آن حرف بی حریف حکیم پروردگار عالمیان بود و حدیث عشق و عفت تمام تار و پود او را از حق و عدل و ایمان تربیت می نمود. از سر تا پای صاحب این دل آب حیات سرازیر و صدای عدالت شنیده میشد . و او کسی نیست جز وجود اقدس مولای راه و مرام حق پیشگی و پیشوای پاکی و پارسائی و عدالت گستری حضرت اباالحسن علی بن ابیطالب علیه السلام

این امام راه و راهنمای نگاه به راه خدا در دو جبهه ی ذوالجلالی ذوق کنان جان خود را جسیم و نسیم نموده بود :

۱- جبهه ی تغذیه از آستان عبودیت رب الارباب و مالک المملوک که در باز گذاشتن دهان نیاز عقل و نفس و قلب خویش برابر بارش باران و برف فضلِ چهار فصل بندگیِ دائم الفضلِ علی البریه که هیچ صبح و مصائی از این میدان و مسیر منحرف و منصرف نبود تا جایی که آمد و رفت آفتاب و ماهتاب و ستارگان با شعور بیدار او شهود داشت. شور شب های بندگیش بند بند او را به هم می ریخت به گونه ای که گاه شب ها چند بار از خوف خداوند رحمان غش می کرد. و اینگونه راه رحمت های بیشتر را بر روح رحمت جویی خود هموار می ساخت و این همان صدای سوز سازش بی صدای ( در اوج اخلاص و اطاعت) صاحب صوت عدالت انسانیت است که علی الدوام جان و جوانب و جوارحش بر سجاده ی عبودیت معبود و معشوق بی همتا ذات اقدس خداوند سبحان تربیت و طهارت می یافت در این جبهه ی جان بخش با تعلیم آن امام هدایتگر نه تنها تار تنهائی انسان در حق پناهی و حق پیامی در فراز و فرود زندگانیِ دنیا از تور شیاطین پیدا و ناپیدا در امان عنایات الهی از تنور بی امان سوخت و سوز نیاز های مادی محافظت می شود ( زیرا فالله خیرٌحافظاً و هو ارحم الراحمین) ، بلکه از خطرهایی که برای رسیدن به زندگی دنیا در کمین انسان وجود دارد که آخرت او را نیز به خطر می اندازد آگاهی و امنیت می آموزد.

اکنون به گوشه ای از لحظات لذیذ حضور زندگی آموز آن امام راه امن و امان در عرصه گاه راز و نیاز با ذات اقدس ناز بی نیاز پروردگار منان عنایت نمائید.

*اَللّهُمَّ اِنّى اَسْئَلُکَ الأمانَ یَوْمَ لا یَنْفَعُ مالٌ وَلابَنُونَ اِلاّ مَنْ اَتَى اللَّهَ بِقَلْبٍ سَلیمٍ

بار پروردگارا از تو می خواهم امان را از روزی که سود ندارد مال و نه اولاد مگر کسی که بیاورد نزد تو دل پاک*

هان ای مردم گرانقدر بویژه دختران و پسران ارجمند مواظب قلب خود باشید، این سرمایه سنگین سالم را به دست هر کسی و برای هر چیز سیاه و سخت و ستم پذیر نسازید.

*وَاَسْئَلُکَ الأمانَ یَوْمَ یَعَضُّ الظّالِمُ عَلى یَدَیْهِ …

و امان می خواهم از روزی که ستمکار پشت دست خود را بگزد …*

ای گرامیان مراقب راه و روش و منش خود باشید از ورود در وادی ظلم بپرهیرید که پایان راه ظلم ( چه به خود و یا دیگران) پشیمانیِ بی سود و سوخت و سوز جهنم خود ساخته ی دنیا و آخرت است.

* وَاَسْئَلُکَ الأمانَ یَوْمَ یَفِرُّ الْمَرْءُ مِنْ اَخیهِ وَاُمِّهِ وَاَبیهِ وَصاحِبَتِهِ وَبَنیهِ …

و از تو امان می طلبم از روزی که می گریزد مرد از برادرش و مادرش و پدرش و همسرش و فرزندانش …*

پس ای مردم بزرگوار و بویژه جوانان و نوجوانان عزیز مراقب باشید عواطف و عقائد و احساسات پاک خود را به پای هر کسی و هر چیزی هدر ندهید و این هشدار را جدی بگیرید که احدی به داد ما نمی رسد حتی نزدیک ترین کسان ما … چه رسد کسانی که برای رسیدن به مال و مقام از ما دلبری می کنند و پس از آن ما را تهدید … ؟!

۲- و اما در جبهه ی دیگر که مولا و مقتدای ما، ماه نگاه و نگار خداجویانه و خیر رسانانه ی خود را می نمایاند تا روز تیره تر از شبهای تار انسان را به سمت صبح زیبای زندگی راه و راهنمایی دهد جبهه ی جمیل خدمت به خلق و نفع رسانی به همه بشریت تا قیامت است . مولانا امیرمومنان علیه السلام این موضوع مقدس و مبارک را به وضوح در افکار بالنده و اندیشه های زاینده و مواضع سازنده و سامان دهنده ی مسائل مهم سیاسی ، اقتصادی ، قضایی ، خانوادگی ، اجتماعی ، و حکومتی از خود بجا گذاشت. در این جبهه و جهاد جان علی بن ابیطالب (ع) جریانی از نور و نیکی برای روشنایی و راجت یابی همه تاریخ حیات انسان است که با امامت و ولایت خویش همیشه هستی بشر را پوشش داد تا هر انسانی در هر رشته و راهی به بیراهه و بیچارگی نرود و باعث و بانی بیراهه و بیچارگی دیگران نیز نشود.

حاکمان باید از حکومت داری حق بنای آن حاکم عاشق انسانیت و سلامت انسانها املاء و الگو بگیرند.

امام مومنان علیه السلام از حاکمان دینی می خواهد در جلب خشنودی مردم باشند و بدانند خشم عمومی مردم خشنودی خواص و بستگان آنان را از بین می برد. اما خشم خواص را خشنودی همگان بی اثر می کند.

خواست امیر المومنین علیه السلام از صاحبان صدارت و سیاست اینست که از خدا بترسند و اینکه اطاعت خداوند را بر دیگر کارها مقدم دارند. آنحضرت به مالک اشتر فرمان می دهد :

* و اشعر قَلبکَ الرّحمهَ للرّعیّه، و المحبه لَهم، و اللُطف بهم، ولا تَکوننَّ عَلیهم سَبُعاً ضاریاً تَغتنمُ اَکلهُم

مبادا هرگزچونان حیوان شکاری باشی که خوردن آنان را غنیمت دانی*

سوال : آیا به عنوان نمونه مشاغل پر درآمد را به فرزندان و اطرافیان خود دادن حمله به حقوق عموم و خوردن گوشت حق آنان نیست؟!؟!

حضرت می فرمایند هرگز نیکوکار و بدکار را یکی ندانید ، زیرا نیکوکاران در نیکوکاری بی رغبت و بدکاران در بدکاری تشویق می گردند.

سوال : آیا این درست است که اگر کسی از باند و جناح صاحب قدرت بوده با همه عملکردهای ضد ارزشی و حق گریز و فرصت طلبانه اثرش حمایت شود ولی نیکوکاران نیک اندیش و مخالفان با این اندیشه های ضد ولائی تهدید به برخورد و حذف شوند .قدرت مداران بدانند این کاراین امتیاز بخشی ها از عوامل مهم آسیب زننده به سرمایه اجتماعی و اعتماد عمومی است که روزی باید پاسخگو باشند و با فرافکنی ها نمی توان از جواب دادن فرار کرد …

امیر را خدمت به مالک می فرمایند از خشم مردم بترس که نمونه ای از خشم خداوند قهار است. همیشه مقربان و نزدیکان خود را فدای مصلحت عموم کن زیرا آنان هرچه از تو برنجند هرگز با رنجش توده مردم قابل مقایسه نیست.

پیشوای پاکان علیه السلام می فرمایند : وای بر کسی که در پیشگاه پروردگار فقرا و مساکین و درخواست کنندگان و آنان که از حقشان محرومند و بدهکار و ورشکستگان و در راه ماندگان دشمن او باشند و از او شکایت کنند.

سیاست مداران دنیا از سیاست سالم و سلیم آن راد مرد عرصه سیاست مداری همین صدا را دنبال کنند تا از سیاست مریض و مرض زا که زمیتنه های بیماری های فکری و فرهنگی و فراگیر در میان توده های مردم را به دنبال دارد مصون بمانند.

قلم به دستان در عرصه های گوناگون از قلمرو قلم قانون گستر و قداست آمیز و حق آموز آن حضرت راه نوشتن و نگاشتن بیاموزند تا قلم ها آزاده بمانند و نه آزار دهنده مانند ؛ که در غیر اینصورت سیلی خواهند خورد و خورده های از راه خیانت را یکجا پس خواهند داد …

اهل قضا و داوری،دادگری و دادستانی را از آن امام عادل عالی تبار علیه السلام بیاموزند تا زمان و زمین بر ظالمین تنگ و تلخ آید و آسایش و آرامش و زندگی محرومان و مظلومان برگردد.

اهل خطبه و خطابه و گویندگان از آن خطیب خدا مدار حق گویی بیاموزند .اگرچه در راه حق گفتن برخی خواص و حق خوران در عرصه های مختلف دل خون شوند ولی در عوض رامش و آرامش خون دل عموم مردم تامین شده به نظام مقدس اسلامی و ساحت قدس ولایت و ارزش های اسلام ناب دلگرم می شوند.

الغرض همه باید به سید اوصیاء علیه السلام تأسی کنند تا مملکت و ملت در برابر قدرت های قلدر دنیا که رو به پستی های شرم آور ظلم گستری های مضاعف با هم علیه ملت ها مسابقه دارند با همدلی و هم صدایی مورد نظر قائد قهرمان مشکلات و معضلات را یکی پس از دیگری پشت سر گذاشته و در عین حال در پرتو پذیرش پیام های قرآن مجید به مجد و عظمت و عزتی که لایق ایران و ایرانی است برسیم و از فروغ فرامین ائمه معصومین به همه ی سرمایه های مادی و معنوی مملکت مصونیت ببخشیم.

ای شب زنده داران دلداده به اول مظلوم عالم وصی اعظم امیرالمومنین علی بن ابیطالب علیه سلام الله ملک العزیز الغالب در این شب های قدر بی قراری جانشین به حق پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله وسلم برای برقراری عدالت قرآن و حق آموزی قرآن را مورد مطالعه و پیگیری قرار بدهیم.

در این رابطه نیک بدانیم امامتش امان اهل ارض و آدرس آرامش بنی آدم بود عدالت را برای همه می خواست. امنیت را در همه ابعاد حق همگان می دانست ، چشمش برای همه باز بود ،گوشش برای همه می شنید ، زبانش برای همه گویا و گره گشا بود.

خشونت در خون او نبود ولی خشم خونش خروش علیه بی عدالتی ها و حق خوری ها و غارت بیت المال همان همای حمایت از حقوق مظلومان و فرونشاندن شور شیطنت قدرت های قلدور و قانون ناشناس بود که هرگز از حضرتش آرامش برابر نا آرامی های آنها که برای افزودن بر اموال و املاکشان از راه زور و تزویر بود دیده نشد. از ظلم بیزار بود نه بر انسان که بر هر موجود ضعیفی که با اندک اشاره ای ضایع شدنی است، مانند مورچه ای که بخواهد پوست جویی را از دهان او درآورد و در مقابل حکومت هستی را به آن حضرت بسپارند این راه اولین امام ما مسلمانان است و وای به حال ما اگر بخواهیم برای نان و نام دین خدا را از دهان بندگان خدا بگیریم.در پایان متواضعانه عرض می کنم قدر شب های قدر و قرآن به سر گرفتن را بدانیم.

قرآن به سر گرفتن یعنی نور ، شفا و هدایت و عدالت و حقایقی از دست جایش روی سر است برای امور مادی آنها را زیر پا نگذاریم وگرنه زیر پای پلیدان پایمال خواهیم شد.

ضمن عرض تسلیت شهادت مظلومانه امیرالمومنین علیهم السلام توفیق درک و دریافت فیوضات شب های قدر را برای همه حق جویان و طرفداران مکتب اهل بیت علیه السلام و ظلم ستیزان و حامیان حریم ولایت را از درگاه پروردگار متعال خواهانم، دعای خیر پرچمدار عدالت و آزادی حضرت ولی عصر ارواحناله الفدا نثار روح و جان همگان باد.

والسلام

الاحقر غلامرضا شاه عفو

هیئت امام حسن علیه السلام – مرقد مطهر علامه آخوند ملاعلی قدس سره

 

” وبسایت ارگانیان نیز به نوبه خود، ایام سوگواری امیر سپاه عشق و انصاف، حضرت علی(ع) را خدمت همه رهروان آن حضرت تسلیت عرض می نماید./ التماس دعا”

 

    تا نام “علی” بر زبان جاریست حتما کسانی هستند که روش ایشان را ادامه خواهند داد

    ای دنیا دوستان و پست طلبان و ای دروغ گویان ؟ چنان در خواب غفلت فرو رفته اید که نمی دانید در این شهر هنوز مادرانی هستند که حق گویی و روش مولا علی”(ع) را به فرزندانشان می آموزند و آنها در مقابل شما خواهند ایستاد

    ای کسانی که حقوق مردم و حق ایشان را ضایع می کنید و اکنون بر مردم شهر می خندید و مال می اندوزید و میبینید آب از آب تکان نمی خورد

    بدانید چنان عذاب بر شما چیره خواهد شد که نه راه باز گشت دارید و راه ادامه دادن

    و ای مردم؟ شما نیز بدانید که تا زمانی که خود بخواهید بر شما ظلم شود حتما ظلم خواهد شد
    و اما بدانید که به گفته احادیث دست خدا با جماعت است. در مقابل ظلم و ستم مسیولین شهر میتوان ایستاد. میتوان از حق خودمان برای داشتن بیمارستان مجهز و داشتن کادر پزشکی متعهد و دلسوز بهره مند شد. حق تک تک ماست که دانشگاهی آباد و فرهنگی داشته باشیم. حق ماست که فرزندانمان در شهر آباد زندگی کنند حق تک تک ماست که از امکانات خدا دای بهره ببریم. حق ماست که از پولی که دولت در اختیار مسیولین شهر قرار میدهد به نفع مردم شهر استفاده کنیم. نه اینکه پول ها به هدر رود و توسط بعضی مسیولین پایمال شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک سال پیش