8 اردیبهشت 1403
از سال ۱۳۹۱
استاد فرجه اله اجرامی

معرفی نخبگان بهبهان // گفتگو با استاد فرج اله اجرامی

در سنین نوجوانی فعالیت خود را آغاز کرد، از همان زمان به طراحی علاقمند شد. اکنون سی سال است در زمینه های مختلف هنر طراحی و نقاشی فعالیت دارد. استاد فرج اله اجرامی نامی آشنا برای هنر دوستان بهبهانی است چرا که هنرآموزان زیادی تاکنون از محضر این استاد بی ادعا بهره برده اند. اجرامی در کنار فعالیت های هنری به شغل شریف آموزگاری نیز اهتمام ورزیده است. در ادامه توجه خوانندگان عزیز را به گفتگوی اختصاصی وبسایت ارگانیان با ایشان جلب می نمائیم :

در چه شاخه های هنری فعالیت داشته اید؟

در تمام شاخه های هنرهای تجسمی مانند طراحی، رنگ و روغن، مدادرنگ، سیاه قلم و آبرنگ فعالیت می کنم.

از چه سالی و زیر نظر چه اساتیدی کار کرده اید؟

از سال ۶۳ بطور پیگیر کار کردم و استاد و راهنمای خاصی نداشتم و بیشتر از طریق تجربه های شخصی و آزمایش و خطا به کار خود ادامه دادم.

تاکنون چند نمایشگاه برگزار کرده اید و آیا در آینده، برنامه ای برای برگزاری نمایشگاه دارید؟

در حدود ۷ نمایشگاه گروهی با همراهی همکاران و اساتید نقاشی شهرمان برگزار کردم که اولین نمایشگاه حضور سبز در سال ۷۹ (بصورت جمعی) و در ادامه نمایشگاههای میلاد نو (سال ۸۱ بصورت جمعی)، آینه در آینه (سال ۸۳) و نمایشگاه شکوه باران، عبور از سایه ها و آخرین نمایشگاه نقاشی با حضور هنرجویانم با عنوان سمفونی مداد برگزار کردم که عمدتا شامل تابلوی رنگ و روغن و مداد رنگ و سیاه قلم از طرف هنرجویان بود. تمامی این نمایشگاه ها زیرنظر و با همکاری اداره ارشاد اسلامی شهرستان بهبهان و در تالار میرزاشوقی برگزار شده است.

پل خیری و محمد خان / اثر استاد اجرامی
پل خیری مح خان / اثر استاد اجرامی

چرا نمایشگاههای نقاشی در بهبهان کمتر برگزار می شود؟

اتفاقا در بهبهان، نمایشگاه نقاشی فعال بوده و از سایر شهرهای استان خوزستان چشمگیرتر بوده استکه با همکاری انجمن هنرهای تجسمی شهرستان صورت گرفته است.

عموما موضوعات تابلوها و نقاشی های شما چیست؟

موضوعات و تابلوهای بنده در دو شاخه رئال و سورئال می باشد که کارهای رئال بر مبنای مناظر و اماکن تاریخی اطراف شهر صورت گرفته و موضوعات سورئال شامل موضوعات ذهنی متفاوتی می باشد که علاقمندان می توانند با مراجعه به وبسایت هنرمندان بهبهانی این آثار را مشاهده بفرمایند.

اثر استاد اجرامی
اثر استاد اجرامی

راهکار هموار شدن مسیر هنر، مخصوصا هنر ارزمند نقاشی در بهبهان چیست؟

راهکارهای هموار شدن مسیر هنر متشکل شدن هنرمندان در چارچوب تجسمی و همکاری خود هنرمندان و تبادل اطلاعات هنری با همدیگر می باشد.

کلام آخر؟

در پایان ضمن تشکر و قدردانی از حسن مسئولیت و تلاش شما عزیزان در وبسایت ارگانیان، آرزوی رشد روزافزون هنر در ابعاد و شاخه های گوناگون برای شهرم که پر از استعداد های درخشان است و باید امکانات بیشتری برای رشد و شکوفایی آنها فراهم گردد را دارم.

 

* تشکر از وقتی که در اختیار ما قرار دادید.

 

    این صفحه را با اشتیاق مطالعه میکنم…شناخت افراد برجسته شهرم افتخار بشمار میاد.
    تشکر میکنم از مدیر ارگانیان

    با تاسف از اینکه هنر این هنرمند ادیب و کارشناس زبان وادبیات بسیار دیر مورد توجه همشهریانش قرار گرفته !

    ایشان رادر هنر نقاشی روزی شناختم که بمناسبت هفته ی معلم در کلاس درس کارشناسی اش به توصیه ی همکلاسیی قطعه گچی سفید برداشت و ظرف دقایقی اندک پرتره ای روی تابلو چنان بسرعت خلق کرد که هرگز ندیده بودم این گونه هنر آفرینی را!
    شگفتی از این سرعت و خلاقیت در آفرینش یک اثر هنوز هم پس از دودهه و اندی سال در خاطرم همچون همان زنگ درس ادبیات باقیست.
    و همان زمان نهایت تحسینم را مهار کرده ؛لیکن دریغم آمد تحسین و اعجابم را ابراز نکنم.
    زان پس ؛گهگاه به مغازه ای که برخی کارهای ایشان را در شهرش عرضه میکرد میرفتم و از آثارش می پرسیدم .
    یکی از آمال برباد رفته ام آرزوی امکان آموزش پسرانم از هنر ایشان

    باسمه تعالی
    با سلام
    هفته ی پیش ۲روز اقامت در بهبهان داشتم. از همکلاسیهایم یادم آمد و خاطرات ۲سال و اندی همدرسی وهمکلاسی های محترم و سختکوش بهبهانی و مغازه ی آقای چوبی؟ که پیشترک ؛محل عرضه ی برخی آثار هنرمند متین و خلاق و اخلاقمدار ارجمند ؛آقای فرج اله اجرامی” دبیر وکارشناس پرمایه ی ادبیات فارسی ” بود.
    کنجکاو بودم که این “گنج هنرمغفول بهبهان ” هنوز پس از گذر سالیان کشف ناشده مانده یاخیر؟ سرچ کردم و:

    سپاس خدای را که هنوز هستند در بهبهان؛ خبرگانی که زر ناب هنر افراد آفرینشگر را محک زنند و بشناسانند ! البته هنوز هم ؛بقدر وسع موجود و امکانات شهر بهبهان و نه در شان” هنرمندی خودساخته و از ذات خویش آموخته و مربی نادیده چون جناب اجرامی” .
    خدای تبارک سلامتشان داراد!
    و سایه شان برسر خانواده و فرزندان مستدام باد تا “شهر”ش,؛فرزندان و هنرمندانی چیره دست چون پدر ببیناد !

    از مشاهده ی پیشوند با مسمی وبرازنده ی کلک زرینش-“استاد”-بر نام ایشان بسی خوشوقتم و امیدوارم بهبهان هنرمندان را قدر داند و برصدر نشاند وموجبات بهره وری واقعی از این استاد راستین هنر را برای نسلهای بهبهان فراهم آورد!

    ادمین ارجمند !لطفا تقبل زحمت فرموده ؛سلامم را امانتا ،بدیشان ابلاغ فرمایید و از ایشان می خواهم سلامم را به گروه بهبهانیان همکلاسی ۷۴ ابلاغ فرمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک سال پیش