7 اردیبهشت 1403
از سال ۱۳۹۱
danaee-hashemi

دانایی به هاشمی چه گفت ؟

اعضا شورای شهر و شهردار بهبهان روز چهارشنبه 20 فروردین ماه با حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام دیدار و گفت گو کردند. در بخش هایی از این دیدار،جناب آقای نعمت الله دانایی، رییس شورای شهر بهبهان نامه ای را قرائت کردندکه متن کامل آن در ادامه آمده است.

 شاید برای شما و دوستدارانتان همین یک جمله امام (ره) کافی باشد.

” بدخواهان باید بدانند هاشمی زنده است چون نهضت زنده است … ” 

حضرت آیت اله هاشمی رفسنجانی سلام علیکم

برای ما اعضای شورای اسلامی شهر بهبهان افتخار بزرگی است که برای کمک به شهرمان خدمت شما شناسنامه انقلاب اسلامی ایران و سردار سازندگی ، هستیم .

ما :

از بهبهان آمده ایم شهری با قدمت تاریخی 5000 ساله در جنوب شرق استان زرخیز خوزستان . سرزمینی که وجه تسمیه آن با نام آریاگان( ارگان )به معنی محل سکونت آریایی ها و با نام بهبهان به معنی دیار خوبان .

از بهبهان آمده ایم ، دیار گل نرگس ، گلی که امام رضا ( ع ) به پیشینیان ما در شهر ارجان بعنوان یک برکت ماندگار هدیه کرد .

از بهبهان آمده ایم با لقب دارالمومنین به دلیل وجود امامزادگان جلیل القدری چون امام زاده حیدر (ع)،امامزاده شاه فضل (ع)  ، امامزاده شاه میرعالی حسین (ع) و … که وجودشان باعث دلگرمی مردم شهرمان شده است والله از مسئولین دلگرمی ندارند .

از بهبهان آمده ایم با لقب دارالعلما ، به دلیل اینکه زادگاه و محل سکونت بزرگانی چون سید عبدالله بهبهانی رهبر نهضت مشروطه،آیت اله وحید بهبهانی استاد کل ، آخوند ملا علی نویسنده تفسیر بی نقطه قرآن …

از بهبهان آمده ایم با چهار ویژگی خاص در دفاع مقدس: بدلیل اصابت موشک به مدرسه پیروز و شهید شدن حدوداً 70 نفر در یک لحظه ، اصابت راکت شیمیایی به گردان فجر بهبهان در عملیات کربلای 5 و شهید شدن 96 نفر در یک چشم بهم زدن .

تقدیم 1100 شهید به انقلاب اسلامی با توجه به جمعیت کمی که در دوران دفاع مقدس داشت و سرداران شهیدی چون شهید مجید بقایی،صدراله فنی ، اسماعیل دقایقی و حبیب الله شمایلی 4 سردار از 5 سردار سرلشکر شهید ملی استان خوزستان .

از بههان آمده ایم شهری که در میان چاه های نفت و گازش مانند شمعی می سوزد و به دیگر شهرها بجای نور و گرما، پول تزریق میکند و چون خودش در حال سوختن است به دید مسئولین نیاز به پول و کمک ندارد ، در اخلاق سیاسی عده ای باید بسوزند تا بتوان جایی دیگر را بسازند .

از بهبهان آمده ایم که آخرین پروژه عمرانی بزرگی که در آن افتتاح گردید سد مارون بود که در زمان تصدی ریاست جمهوری وقت حضرت آیت اله هاشمی رفسنجانی در سال 1375 اتفاق افتاد یعنی 18 سال پیش .  

از بهبهان آمده ایم که بدلیل مظلومیت با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم میکند . آسفالت های با قدمت 20 ساله ، ماشین آلات سنگین شهرداری با عمر بیش از 30 سال ، مبلمان شهری بدقواره قدیمی چون هزینه ای برای تغییر و تحول ندارد ،  7 ماه حقوق معوقه کارگران شهرداری و بدهکاری بیش از 40 میلیارد تومانی به ارث مانده از سالهای گذشته . درد ها و کمبودها زیاد است اما انگیزه ی خدمت و عهدی که با مردم در آغاز بسته ایم ما را راست قامت گردانید تا با مشکلات بجنگیم و ادای دین نمائیم .

اما بگذریم چون نمی خواهم وقت شما را بگیرم …

ما با رخصت از مردم شهرمان بصورت جمعی خدمت شما گرانمایه رسیده ایم با امید و آرزو هم آمده ایم قاطعانه می گویم اگر دست خالی برگردیم امید شهروندانمان را ناامید کرده ایم . آخرین فردی را که به هر زحمتی بود خدمتش رسیدیم شمائید . با اجازه از خودتان یادآور میشویم برای این انقلاب زندانی کشیده ای ، مورد هدف گلوله منافقین قرار گرفته ای ، برای موفقیت در جنگ خون دل ها خورده ای و با سازندگی به ایران ما عزت دادی …

در واقع هرجا که انقلاب نیاز به یک فدایی داشت این شما بودید که خودتان را سپر بلاهای ویژه و استثنایی قرار می دادید . لذا این ارزش را دارد که عاجزانه از شما بخواهیم دستمان را بگیرید و کاخ آمال و آرزوهایمان را مانند یک حباب خیالی ویران نکنید و یاری مان نمائید .

برای سازندگی بهبهان ، حذف بدهکاری ها ، خرید ماشین آلات سنگین موردنیاز شهرداری ، پرداخت حقوق معوقه کارگران، اجرای پروژه های عمرانی همچون زیرگذر یا روگذر ، آسفالت خیابان ها و … دست بسوی شما دراز می کنیم و برای عبور از وادی این مشکلات همت والای شما را طلب می کنیم .

تخصیص منابع مالی به این شهر اولین گام در جهت آغاز کارهای عمرانی و حل معضلات فراروی می باشد …

به ما کمک کنید تا ما نیز به عهدی که با مردم بسته ایم عمل کرده و شرمنده ی مردم فهیم ، بی آلایش ، دوستار نظام و شهیدپرور شهرمان نشویم .

و در پایان یادآوری میکنم با توجه به فرموده رهبر معظم انقلاب که هیچ کسی برای من هاشمی نمی شود ، هیچکس بعنوان کاوه فریادرس این شهر نخواهد شد مگر اینکه خداوند به دل پاک فداکار واقعی نهضت امام خمینی (ره) آقای هاشمی اثر گذارد و کاوه ی شهر ما شود که اگر این اتفاق بیافتد بزرگترین افتخار برای بهبهان خواهد بود .

دانایی

رئیس شورای اسلامی شهر بهبهان

دیدار شورای شهر بهبهان با آیت الله هاشمی رفسنجانی
دیدار شورای شهر بهبهان با آیت الله هاشمی رفسنجانی

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک سال پیش