12 اردیبهشت 1403
از سال ۱۳۹۱
arganian-qalemadrese

پیشنهاد واگذاری «قلعه مدرسه» به «حوزه علمیه بهبهان»!

ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت جمعی از هموطنانمان در حادثه دلخراش کرمان، خبری عجیب طی روزهای گذشته روی خروجی یکی از رسانه های محلی بهبهان قرار گرفت که متاسفانه بصورت شفاف به جزییات آن پرداخته نشده است!

متن خبر:

«جلسه رئیس اداره میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان بهبهان با مدیر حوزه علمیه بهبهان جهت حل و فصل مسأله قلعه مدرسه در حوزه علمیه حضرت موسی بن جعفر عليه السلام برقرار شد .

در این جلسه که به درخواست حداد رئیس محترم میراث فرهنگی تشکیل شد ، قرار شد ایشان مدرسه قلعه مدرسه را به حوزه علمیه تحویل دهد .

حجت الاسلام یزدان پرست مدیر حوزه علمیه  بهبهان هم اعلام آمادگی کرد که با هماهنگی مرکز مدیریت استان مدرسه را تحویل بگیرد و از آن در جهت وقفی که صورت گرفته استفاده کنند.»

حال چند سوال اساسی مطرح می شود:

۱_ دقیقا قرار است چه اتفاقی رخ دهد؟ طلبه ها از این مکان تاریخی بعنوان حوزه علمیه استفاده کنند یا قرار است کار دیگری در آن انجام شود؟

۲_ احیانا پس از تبدیل آن به حوزه علمیه، این مکان که از دیرباز از معدود مکان های گردشگری بهبهان بوده، آیا قابل بازدید توسط گردشگران خواهد بود یا خیر؟

۳_ ریاست اداره میراث فرهنگی بهبهان بر اساس چه متر و معیار قانونی چنین پیشنهادی را مطرح کرده است؟

فرماندار محترم و ریاست محترم اداره میراث فرهنگی بهبهان باید جزییات این پیشنهاد واگذاری را بیشتر برای مردم تشریح کنند. چراکه احتمالا در صورت تبدیل شدن این مکان به حوزه علمیه یا هر کاربری دیگر توسط حوزه علمیه، دیگر مردم بهبهان و مهمانان و گردشگران نتوانند همچون گذشته از این بنای تاریخی و زیبا بازدید کنند.

منتظر تشریح ماجرا هستیم…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک سال پیش