13 اردیبهشت 1403
از سال ۱۳۹۱
palayeshgah-behabahn

پاسخ پالایشگاه بیدبلند خلیج‌فارس به مطلب ارگانیان:

مدیر مسئول محترم و خیرخواه پایگاه خبری ارگانیان

زان یار دلنوازم شکریست با شکایت / گر نکته دان عشقی بشنو تو این حکایت

با سلام و ادب

پیرو انتشار مطلبی با مضمون گلایه مندی و واکنش بی سابقه مدیرعامل شرکت پالایش گاز بیدبلند خلیج فارس ذکر چند نکته به تفصیل قابل عرض است. هرچند که اطمینان داریم از روی تعمد تنها به بخشی از سخنان پرداخته نشده است اما شرح و انعکاس کامل سخنان می توانست به روشن گری بیشتر منتهی شود.

۱/سخنان مطرح شده در نشست تکریم و تجلیل از همکاران ایمنی و آتش نشانی اشاره به دستاوردهای زیست محیطی شرکت پالایش گاز بیدبلند خلیج فارس داشته که گلایه مدير عامل شرکت در خصوص هجمه های خلاف واقع بوده که عملا هویت زیست محیطی این شرکت را مورد هدف قرار داده لذا در خصوص مواجهه با اندک مغرضان به این مهم اشاره شده اگر این عده قانون را ملاک عمل می دانند ابتدا باید به نظر سازمان ملی محیط زیست مبنی بر صنعت سبز بودن این شرکت احترام بگذارند ثانیا از لحاظ قانونی مجتمع پالایشگاه بیدبلند خلیج‌فارس از نظر جغرافیایی در محدوده قانونی  “حریم شهر بهبهان” قرار ندارد.اما با توجه به نیازها بیشترین تمرکز هزینه های خدمات مسئولیت های اجتماعی در “شهر بهبهان” بوده است. لذا اگر اشخاصی نص صریح قانون را ملاک قرار می دهند می بایست بدون قید و شرط این موارد را لحاظ کنند که این نگاه منتهی به آن می شود که کمترین خدمات معطوف به شهر بهبهان شود!

در بخشی دیگر از سخنان، مدیرعامل محترم شرکت در این مراسم به پروژه تصفیه خانه بزرگ بهبهان اشاره شده که بازسازی و البته نگهداری و تعمیرات ۲۴ ساعته این تصفیه خانه توسط شرکت پالایش گاز بیدبلند خلیج فارس باعث تصفیه و انتقال یکی از با کیفیت ترین آب های شرب در سطح استان خوزستان برای مردم شریف شهر بهبهان شده است.

از طرفی دیگر ایشان با اشاره به اینکه همواره مجموعه بیدبلند خلیج‌فارس پیش قدم در عمل به مسئولیت های اجتماعی بوده است به در نظر گرفتن بودجه یک هزار میلیارد تومانی برای ساخت تصفیه خانه بزرگ فاضلاب بهبهان اشاره کرده و این سوال را مطرح کرده که ورود فاضلاب شهری با ۱۶۰ هزار نفر جمعیت به رودخانه مارون فاجعه زیست محیطی است یا خدمات ارزنده بیدبلند خلیج‌فارس به محیط زیست ؟

مدير عامل شرکت در نهایت، برخورد و اصرار عجیب عده ای در قامت مدافعان حقوق مردم بهبهان را که از هیچ کوششی برای زیر سوال بردن هویت زیست محیطی این شرکت دریغ نداشته اند دلیل اصلی عدم تعاملات بیشتر با مجموعه شهری عنوان کرده و خاطر نشان کردند که این شرکت مسیر عمل داوطلبانه به مسئولیت های اجتماعی را تبیین و با این برخوردهای مغرضانه دلسرد نخواهد شد. لذا مردم شریف بهبهان این حق را دارند که متوجه شوند لجاجت ها و اغراض شخصی چگونه تیشه بر ریشه توسعه این شهر می زند.

۲/شرکت پالایش گاز بیدبلند خلیج‌فارس به عنوان یکی از پیشرانان صنعت نفت و گاز ایران اسلامی با ماهیت و هویت کاملا زیست محیطی افتخاری کم نظیر در دهه های اخیر در سپهر صنعت کشور بوده و این شرکت گامی اساسی در جهت کاهش و حذف گازهای آلاینده خطرناک گلخانه ای را در گستره چند استان کشور برداشته است.این اتفاق بزرگ آنجا بیشتر مشهود می شود که مجموعه بیدبلند خلیج‌فارس بیش از ۸۵ درصد از تعهدات جمهوری اسلامی ایران را در معاهدات بین المللی مبنی بر کاهش گازهای گلخانه ای، پوشش می دهد.همچنین مزید استحضار این شرکت تا کنون بیش از ۲۰ میلیون تن گازهای ترش را  جمع آوری،پالایش و به محصولات ارزشمند تبدیل کرده است.آنگاه در شهر بهبهان به زعم و اصرار عده ای این مجموعه زیست محیطی، به عنوان دشمن اصلی محیط زیست معرفی می شود!

۳/ نگاه های مغرضانه به جهت ایجاد جوهای فصلی و لحظه ای خلاف واقع،برای تحریک اذهان عمومی نسبت به این افتخار ملی از نظر مجموعه بیدبلند خلیج‌فارس هم راستا و تقویت کننده نگاه های معاندین به دست آوردهای فرزندان غیرتمند و توانمند در این شرکت بوده و به هیچ عنوان در این خصوص مماشات و کوتاهی در مقابله با فرد یا افراد مغرض نخواهد شد تا از این پس افتخارات ملی دست آویز نگاه های جهت دار نشود.

۴/بارها ضمن تاکید بر اینکه همانند گذشته در محدوده “قانون” و حتی “فراتر” از آن آماده هرگونه تعامل و همکاری در جهت توسعه و پیشرفت شهرستان بهبهان هستیم، مشاهده شده که به مجرد اینکه فرآیند ارتباط و تعامل با مجموعه شورا و شهرداری بهبهان بهبود می یابد متاسفانه برخی از اعضای شورای شهر با انتشار استوری و مطالب خلاف واقع (با توجه به مستندات پرونده قضایی تشکیل شده است) سعی در برهم زدن این مسیر داشته اند.

۵/با تاکید بر اینکه کلیه اعضای محترم شورای شهر بهبهان انسان های شریف و پاک دستی هستند اما همانند مدیرعامل محترم شرکت بر این باور هستیم که هر چه خارج از قانون و ناشی از فرافکنی و فشارهای خلاف واقع حتی با نیات خیر(توسعه و پیشرفت شهر) برای دریافت کمک ها به مجموعه شهری مثال بارز تیغ زنی بوده و این شرکت به هیچ عنوان در برابر این مسائل منفعل عمل نخواهد کرد و وظیفه وجدانی و ملی تمام ارکان این مجموعه عظیم وپرافتخار، دفاع جانانه از کیان و هویت زیست محیطی شرکت پالایش گاز بیدبلند خلیج فارس خواهد بود و در این راستا از هیچ کوششی لحظه ای دریغ نخواهد شد.

۶/در پایان امیدواریم با تدبیر و درایت چهره های موثر و خیرخواه شهرستان بهبهان، این روال پایان یافته تا کسانی که مغرضانه با تحریف واقعیت ها در پی قهرمان شدن پوشالی در اذهان مردم شریف و آگاه شهرستان بهبهان هستند موجب از دست رفتن فرصت های بزرگ برای بهبهان عزیز و محق پیشرفت نشوند.

جان کلام اینکه به هویت و واقعیت این مجموعه عظیم زیست محیطی احترام گذاشته شود تا به وضوح پاسخ این تعامل محترمانه مشهود گردد.

رندان تشنه لب را آبی نمی‌دهد کس / گویی ولی شناسان رفتند از این ولايت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک سال پیش