19 اردیبهشت 1403
از سال ۱۳۹۱
قطع درختان خیابان عدالت بهبهان

درخت کاری پیش کش، درخت کشی ممنوع // درختان عدالت، زیر تیغ تیز اعضای نهضت سبز شهر

در شهری که مشکلات از در و دیوارش می بارد، بعضا برخی حرکت ها نه تنها سرعت این پسرفت را کم نمی کند بلکه وضعیت را اسفناک تر نیز می کند. آری اینجا بهبهان، شهر نخبگان و مردم بی خیال. سکوت بی موقع در برابر بسیاری ناملایمات، ریشه ی نابسامانی وضعیت ترحم برانگیز امروز شهر است. وقتی می بینی درختانی که شاید شناسنامه اصلی ترین خیابان شهر است را براحتی سر می برند، هاج و واج می مانی که نکند در شهری خوش آب و هوا زندگی می کنی که این شهر توسط درختان سرسبز احاطه شده و اگر درختی هم قطع شود قطعا جایگزینی آن براحتی انجام شده و حتی سایه های درختان بر خنکای این شهر می افزاید و عده ای لرزشان می گیرد و شاید این دلیل محکمی بر قطع درخت مذکور بوده است.

در شهری که نهضتی به نام نهضت سبز تصویب می کند که درخت تنومدی را از ریشه در آورد. نهضتی که باید امید به سرسبزی در آن موج بزند، مصوبه خشکاندن می گذراند. جالب اینجاست طلایه داران و مدعیان محیط زیست نیز در جلسه سکوت اختیار کرده اند.

یاد ایامی که در خیابان عدالت درختی   داشتیم !
یاد ایامی که در خیابان عدالت درختی داشتیم !

موضوع از آنجا خنده دارتر ( کارم از گریه گذشت است بدان می خندم) می شود که نه شهردار از این ماجرا خبر داشته و نه اعضای شورای شهر !! شهرداری که به حلقه گمشده پیشرفت شهر معروف است. حال این حلقه ی گمشده، خود را به واسطه ی بی خبری از ماجرا، تبرئه می کند.

قصد محاکمه ندارم، چرا که این کار دیگر نخل های تاریخی خیابان عدالت را زنده نمی کند ولی ما بهبهانی ها باید بدانیم که از ماست که برماست. در گذشته نیز از این اتفاقات رخ داده است که متاسفانه میزان برخورد و نارضایتی مردمی ظاهرا در حدی نبوده که اثر بازدارندگی در ادامه این روند را به همراه داشته باشد. لکن اگر این بار نیز مسئول مورد نظر مورد بازخواست جدی قرار نگیرد، نخل های حدفاصل مسجد سلطانمحراب- جوانمردی نیز مورد عنایت دوستان قرار خواهد گرفت.

قطع درختان قدیمی خیابان عدالت
قطع درختان قدیمی خیابان عدالت

ای کاش حداقل قربانی کردن این درختان، مشکلی نیز از این مردم دوا می کرد. ولی صد حیف که بی سلیقگی بی داد می کند و طرح های غیراصولی که بعضا بعد از مدتی تعویض می شوند، جایگزین نخل های تنومد می شوند.

گاهی با خود فکر می کنم نکند عمدی در کار است که وضعیت ظاهری و مبلمان شهری را نابود کند ولی ناخودآگاه از این خواب پریشان بیدار می شوم و طبق معمول به آینده خوش بین می شوم در حالی که نیک می دانم ضعف ها آنچنان مشهود است که یقین برای آینده ی نامیمون به سر منزل واقعیت رسیده است. نشان به آن نشان که امروز آینده ی دیروز بود و ما مردم اجازه دادیم و احتمالا خواهیم داد که ظاهر شهرمان اینگونه زشت و بی درخت شود.

حسب وظیفه بر خود لازم می دانم، از همه عزیزانی که مراتب اعتراض و نگرانی خود را به گوش مسئولین رسانده اند تشکر کرده و از عموم مردم فهیم بهبهان که از این خبر متاثر شدند بخواهم که فرهنگ نامبارک

کر به ما چه ! ” را کنار گذاشته و بجای غر زدن، مراتب اعتراض قانونی خود را به گوش مسئولین مربوطه برسانند، چرا که در غیر اینصورت باید کما فی السابق شاهد ریشه زنی درختان باشیم.

 

    بادرود.خبرقطع درختان خیابان عدالت موجب نگرانی عمومی همشهریان گردید.حال بایداز مسئولان به خصوص فرماندار که ریاست نهضت سبزرادارامیباشند سوال کرد که چرامجوزقطع درختان را داده اند؟ اگرپاسخ منفی است شهردار ( حلقه گمشده شهر)رامواخذه نمیکند؟ مگر امکان دارد کاری به این مهمی صورت گرفته باشد وآقایان در خواب باشند؟ که اگرچنین باشد وای برشهرما.آقای حلقه گمشده بهتر نیست به جای اینکه بگویی ازموضع بی اطلاع بوده ای بیایی واز مردم عذرخواهی کنی؟

    افسوس و صد افسوس. تکرار مکررات در تاریخ زدایی و نوستالژی زدایی در شهر بهبهان. هر چند بعضی از دوستان ما را متهم به ماندن در گذشته می کنند اما باور کنیم هیچ آینده ای برای ما در پس قطع درختان زیبای خیابان عدالت برای ما تدارک ندیده اند جز تخریب و دیگر هیچ. اما در خصوص واکنش همشهریان ما به اینگونه اقدامات تاسف بار باید جوانان خواب زده و موبایل بدست یا مشغول پست گذاشتن در فیس بوک و اینستاگرام را به صحنه کشید و از آنها انتظار اشت تحولی در شهر مرده بهبهان ایجاد کنند. نسلهای گذشته در بی خبری خود بمانند بهتر است.

    با سلام ،شهردار جناب پیدایش (حلقه باصطلاح مفقوده توسعه شهر)کاملا در جریان بوده اند و اینکه می گویند بی اطلاعم دروغ آشکاریست دوستان ایشان کاملا در جریان بوده اند وصورتجلسه آن در شهرداری موجود است ایشان اگر هم بی اطلاع باشند که وا مصیبتا عذر بدتر از گناه ست و خیلی نامردیست که اکنون که با واکنش دوستداران محیط زیست مواجه شده اند گناه آن را بر دوش زیر دستان خود که وظیفه ای جز انجام دستورات ایشان را نداشته اند ،می اندازد

    ماده۱۱ آیین نامه”اصلاح قانون حفظ وگسترش فضای سبز در شهرها مصوب سال۱۳۵۹ شورای انقلاب” مصوب۱۳/۵/۱۳۸۸:
    شهرداری مکلف است ازمشخصات درختان واقع در معابر،میادین، بزرگراهها و بوستان های عمومی، فهرستی شامل نوع درخت، محیط بن، محل کاشت و تاریخ گزارش، تهیه وتنظیم نموده و مراتب را با پلاک کوبی روی درختان و روی سامانه های مربوط(GIS و….) منعکس نماید.لام
    با تشکر از شما، به نظر من قدم بعدی علاوه بر مواخذه کردن اعضای کمیته نهضت سبز، فشار برای اجرای ماده قانونیی زیرباشه:
    ت

    با سلام
    و با تشکر، به نظر من اقدام بعدی علاوه بر مواخذه کردن اعضای کمیته نهضت سبز، فشار برای اجرای ماده قانونی زیر باشه:
    آئین نامه اجرایی اصلاح قانون حفظ و گسترش فضای سبز در شهرها
    مصوب ۱۳/۵/۸۸ مجمع تشخیص مصلحت نظام
    ماده ۱۱:
    شهرداری موکلف است از مشخصات درختان واقع در معابر، میادین، بزرگراه ها و بوستان های عمومی فهرستی شامل نوع درخت، محیط بن، محل کاشت و تاریخ گزارش ،‌تهیه و تنظیم نموده و مراتب را با پلاک کوبی روی درختان و روی سامانه های مربوطه (GIS و( منعکس نماید

    سلام
    قطع کردن هر درختی با هر سن و سالی تو هر جای دنیا ناراحت کنندست … ولی شما تا قبل از قطع این درختان کجا بودید؟؟؟ چرا این همه سال که شهرداران مختلف اومدن و رفتن یکی از شما پیدا نشد بیاد بگه حداقل این درختان قدیمی خیابان عدالت رو هرس کنن!!! چرا اون مو قه ها کسی صداش در نیومد که با نرسیدن به ظاهر این درختان ظاهر خیابون هم زشت شده ، چرا تا حالا که اومدن قطعش کردن یهو صحاب پیدا کرد؟؟؟ بازم میگم قطع هر درختی هر جای دنیا ناراحت کنندست و جان یک موجود زنده گرفته میشه. ولی ایشالا که این کار ناپسند با یک ظاهر جدید و عامه پسند همراه بشه تا بتونیم در آینده ظاهر جدیدی از خیابون عدالت ببینیم.
    بجای گیر دادن به این مسئولینی که هیچ نظارتی از سوی ما مردم بروی کار اونها نیست و بعد از کارشون یادمون میفته بهشون گیر بدیم بیایم با یه نظر سنجی و با یه طرح زیبا تر و بهتر به شهرداری کمک کنیم که درختانی جدید و زیبا تر تو خیابون عدالت کاشته بشه.
    به امید آینده ای زیبا برای شهرمان

    سلام آقا یا خانم ناشناس
    من شخصا کتبی و شفاهی تقریبا در چند دوره این مسائلی رو که نوشتین و موارد دیگری که ننوشتین رو با شهردار، اعضای شورا، مسئول فضای سبز و …. مطرح کردم و علاوه بر فضای مجازی ، روزنامه هم کردم مطمئنم بعضی دوستان دیگر هم این کار رو کردن ولی….!
    لطفا اگر خودتون کاری نمی کنید یا مایل نیستید برای دیگران تضعیف روحیه نکنید!

    خانم سعادتی و دارو دسته مدعی عشق محیط زیستشون چرا اون زمانیکه پروژه فاضلاب باعث قطع درختان شد مدعی حفاظت از محیط زیست و درختان نبود به غیر از اینکه اون موقع این خانم خودش مسئول hsc پروژه بود. یا اون زمانیکه درختان روبروی فرمانداری قطع شد دم نزد و سکوت کرد . حالا چی شده که درختان زینتی ای که اصلا مال این آب و خاک نیستند شدند شناسنامه بهبهان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک سال پیش