8 اردیبهشت 1403
از سال ۱۳۹۱
arganian-heat-footbal

پشت پرده اتفاقات هیئت فوتبال بهبهان چه کسانی هستند؟!

چندی پیش داستان جوش دادن درب هیئت فوتبال توسط عده ای نامعلوم(!) را روایت کردیم و از متولیان ورزش این شهر خواستیم که به سرعت و بطور قانونی تکلیف آن را روشن کنند. حال اما یک تیم تازه تاسیس فوتسالی مطلبی را برای ارگانیان فرستاد که جناب آقای آذرحزین (مسئول هیئت فوتبال بهبهان) را مخاطب قرار داده و مطالبی را درخصوص عدم همکاری ایشان با این مجموعه عنوان کرده‌اند.

ارگانیان نیز برحسب رسالت خود، مطلب مذکور را به مسئول هیئت فوتبال بهبهان جناب آقای شاهرخ آذرحزین منتقل و جوابیه ایشان را نیز دریافت کرد. در ادامه هر دو مطلب را جهت روشن شدن افکار عمومی منتشر خواهیم کرد.

نامه باشگاه فرهنگی ورزشی هوادار بهبهان:

به نام خدا

با عرض سلام و ادب خدمت مردم شریف بهبهان به خصوص علاقمندان به ورزش بالاخص جامعه ی فوتبال و فوتسال بهبهان

همانطور که شما عزیزان مستحضر هستید در تاریخ ۱۷ بهمن ماه سال جاری با تلاش و پیگیری مستمر نماینده ی محترم و ورزش دوست شهرستان جناب سردار مظلومی، سهمیه لیگ دسته دو فوتسال کشور در رده سنی بزرگسالان به صورت کاملاً رایگان از طریق فدراسیون فوتبال به شهرستان بهبهان تعلق گرفت که باعث ایجاد شور و نشاط مجدد در بین جامعه ی فوتسال و علاقه مندان به این رشته ورزشی در شهرستان شد.

پس از تامین نیاز های اولیه باشگاه فرهنگی ورزشی هوادار بهبهان( البسه ورزشی ،هزینه ورودی )که با مساعدت ویژه نماینده محترم و خیرین و مسئولین باشگاه تامین گردید و تعیین کادر فنی و تکمیل بازیکنان مورد نیاز از جوانان بومی و مستعد بهبهان جهت شرکت در مسابقات لیگ دو فوتسال کشور، با کارشکنی هیئت فوتبال بهبهان به بهانه هایی از قبیل : در اختیار نداشتن دفتر و ساختمان هیئت و نداشتن استادیوم ۲۲ بهمن مواجه شد و از انعقاد قرارداد بازیکنان و کادر فنی، امضای فسخ قرارداد بازیکنان با باشگاه های قبلی خود، امضای استعلام وضعیت تحصیلی و خدمتی بازیکنان، امضا و ارسال نامه معرفی و درخواست میزبانی به استان خودداری نمودند.

پس از تماس مسئولین باشگاه هوادار بهبهان با رئیس محترم هیئت فوتبال استان خوزستان و انتقال مشکلات موجود توسط هیئت فوتبال بهبهان، ایشان نیز با تایید اقدام هیئت فوتبال بهبهان با گفتن ( بهبهان جز خوزستان نیست) از ارسال نامه معرفی و ثبت قراردادهای بازیکنان برای شرکت در مسابقات امتناع نمودند.

پس از کش و قوس های فراوان و نهایتاً در آخرین روز از مهلت قانونی نقل و انتقالات با توجه به سنگ اندازی متولی هیئت فوتبال بهبهان و خوزستان، باشگاه هوادار موفق به ارسال مدارک مورد نیاز برای میزبانی و انعقاد قرارداد بازیکنان و کادر فنی خود نشده بود.

جالبتر اینکه در اقدامی عجیب در ساعت ۱۴.۴۶ دقیقه روز چهارشنبه (۲۶ بهمن ماه) در فاصله چند ساعت مانده به اتمام مهلت قانونی نقل و انتقالات فدراسیون، مسئول نقل و انتقالات هیئت فوتبال بهبهان با یکی از مسئولین باشگاه تماس تلفنی گرفت که جهت انعقاد قرارداد به ایشان مراجعه شود که با توجه کارشکنی روزهای قبل ، باشگاه عملا هیچ کاری نمی توانست در اینخصوص انجام بدهد.

حال با توجه به اتفاقات صورت گرفته در ده روز اخیر، باشگاه هوادار جهت روشن شدن افکار عمومی به خصوص علاقه مندان به فوتسال بهبهان چند سوال از متولی هیئت فوتبال بهبهان دارد.

  1. در این مدت که اداره ورزش شهرستان بنا به حکم دریافتی از اداره کل ورزش استان ساختمان هیئت را از هیئت فوتبال بهبهان گرفته، چرا ایشان که خود را متولی قانونی فوتبال شهرستان قلمداد می کند نامه ها و قراردادهای تیم های استانی و کشوری را در مغازه خودش انجام می داد و حتی چند روز پیش قصد برگزاری مسابقات را داشت، اما به باشگاه هوادار که رسید نداشتن دفتر و ساختمان را بهانه عدم همکاری قلمداد کرد؟
  2. آیا هیئت فوتبال بهبهان به خاطر اختلافات شخصی می‌بایست منافع فوتسال بهبهان و ایجاد شور و نشاط مجدد علاقه مندان به فوتسال بهبهان را قربانی سلایق شخصی خود کند و باعث سرخوردگی عده‌ای از بازیکنان مستعد و خیل عظیم هواداران فوتسال بهبهان شود و باعث از بین رفتن شور و نشاط جوانان شهرستان در این شرایط شود؟
  3. آیا هیئت فوتبال بهبهان من بعد نیز با سایر باشگاه های بهبهانی چنین برخوردی می کند و طبق گفته متولی این هیات و مسئولین استان دیگر برای هیچ تیم بهبهانی نامه ای امضا نمیکند یا فقط باشگاه هوادار بهبهان قربانی این اختلافات شد و سهمیه ای که کسب و حفظ آن از افتخارات و وظایف هیئت فوتبال شهرستان میباشد را به راحتی از فوتسال بهبهان خارج نمود و جوانان مستعد بهبهانی را از درخشش در لیگ فوتسال کشور محروم نماید؟
  4. چه کسی پاسخگوی از بین رفتن سهمیه ی لیگ ۲ فوتسال بهبهان در کشور میباشد؟ آیا هیئت فوتبال بهبهان در پیشگاه خداوند بلند مرتبه بخاطر ایجاد ناامیدی و از بین رفتن شور و نشاط جوانان شهرستان بخصوص علاقه مندان فوتسال بهبهان، پاسخگو میباشد؟ آیا وقت آن نرسیده که مسئولین شهرستان در مقابل چنین مدیرانی که منافع ورزش بهبهان را فدای منافع شخصی خودشان میکنند، برخورد قانونی کنند تا من بعد جوانی از این دیار قربانی سلایق شخصی این مدیران نشود؟

در پایان باشگاه فرهنگی ورزشی هوادار بهبهان ضمن تشکر از نماینده ساعی و پرتلاش شهرستان جناب آقای مظلومی و سایر عزیزانی که در راه تدارک این تیم برای حضور در لیگ دو فوتسال کشور زحمت کشیدند؛ نهایت سپاس و قدردانی را دارد. لذا با توجه به شرایط موجود و عدم همکاری متولی هیئت فوتبال بهبهان و خوزستان و همچنین اصول و قواعد کاری باشگاه و از دست دادن چند بازیکن کلیدی خود به خاطر بلاتکلیفی باشگاه در طی ده روز گذشته ،مسئولین باشگاه تصمیم برآن گرفتن حال که متولی فوتبال بهبهان که خود را هیئت قانونی بهبهان میداند و از انجام وظایف محوله خود امتناع نموده ،شرایط را مساعد فعالیت نمیدانند و امیدواریم درآینده شاهد چنین اتفاقات تلخی در ورزش بهبهان نباشیم.

ضمنا باشگاه هوادار بهبهان این وعده را به هواداران پرشور و عزیز فوتسال بهبهان می دهد که در صورت تغییر شرایط فعلی فوتبال بهبهان و آمدن افرادی دلسوز و خدوم، این باشگاه با کمک نماینده محترم شهرستان آمادگی کامل را دارد تا بار دیگر شور و نشاط را به فوتسال بهبهان برگرداند.

حال قضاوت را به مردم فهیم و شریف و همچنین هواداران پر شور و دوست داشتنی فوتسال و فوتبال بهبهان می سپاریم.

باشگاه فرهنگی ورزشی هوادار بهبهان

 


پاسخ جناب آقای شاهرخ آذرحزین، مسئول هیئت فوتبال بهبهان:

به نام خداوند بخشنده مهربان و سلام و درود به مردم ورزش دوست و فهیم شهرستان بهبهان

قانون فصل الخطاب بوده و هست وتخطی از آن موجب ضایع شدن حقوق افراد می گردد که خوشبختانه هیأت های فوتبال به تأسی از دستور حاج آقا طالقانی ریاست محترم هیأت فوتبال استان خوزستان از این امر پیروی می کنند.

در پاسخ به بیانیه باشگاه تازه تأسیس هوادار توجه مردم شریف بهبهان رابه نکات ذیل معطوف می داریم.

  1. براساس قانون،باشگاه تازه تأسیس یافته از طرف اداره ورزش و جوانان می بایست به هیأت های مربوطه معرفی تامجوز فعالیت در رشته ها صادر شود که متأسفانه هیچ نامه ای از طرف آن اداره ابلاغ نشده است.
  2. باشگاه هوادار دو روز قبل از اتمام عقد قرارداد به صورت شفاهی درخواست نمود،درحالیکه تاآن زمان هیأت حتی از صحت اخذ مجوز اطمینان کامل نداشت چون هیچ نامه ای ازطرف فدراسیون، هیات استان، دفتر نماینده و باشگاه دریافت نکرده بود.

با این حال پس از هماهنگی با استان رمز ارسالی از فدراسیون به مسئول تیم ارائه شد و این حاکی از نیت خیرخواهانه اعضای خدوم استان و شهرستان بود.ولی متأسفانه رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان اجازه ورود به دفتر هیأت را که مستلزم ثبت قراردادها بود، نداد که این موضوع را ریاست محترم حراست اداره کل ورزش و جوانان می تواند شهادت دهد.

باتماس جناب داوودی، هیأت استان و شهرستان آماده عقد قرارداد شدندکه مسئول باشگاه هوادار ازاین امر امتناع ورزید.

به مسئولین باشگاه محترم هوادارعرض میکنیم که متولی ورزش شهرستان باید پاسخگوی شما باشد نه هیچ ارگان و یانهاد دیگری!

از پیگیری های نماینده محترم شهرستان در امر ورزش سپاسگزاریم و امید است خدماتشان به ورزش ادامه داشته باشد.

چند سوال از رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان بهبهان:

یک – طبق چه قانونی و با چه حکم قضایی درب هیأت فوتبال راپلمپ نمودید؟

دو– اگرطبق مصاحبه قبلی شما با این رسانه اطلاعی ندارید به عنوان متولی ورزش چه اقداماتی انجام دادید؟

سه– چرا درب هیأت را باز نمی کنید تا باشگاه ها بیشتر از این متضرر نشوند؟

چهار– بهم زدن میزبانی مسابقات فوتسال نوجوانان استان، کنسل کردن مسابقات فوتبال زیر ۱۵ سال باعنوان بزرگداشت دهه مبارک فجر راچگونه توجیح می کنید

پنج– برای ایجاد تشنج در مسابقات لیگ برتر استان در حضور مسئول محترم مسابقات استان  چه پاسخی دارید

شش-اگر از نظر شما رئیس هیات فوتبال وجاهت قانونی نداردچگونه انتظار دارید قرارداد وامور مربوط به تیم را امضاء وانجام دهد.

چراهای زیادی که ذکر آن از حوصله خواننده خارج وتاریخ گواهی خواهد داد طی دوسال اخیر چه با ورزش کرده اید. اموال هیات فوتبال که متعلق به هیات بوده وتوسط هیات خریداری شده را ضبط کرده واجازه استفاده نمی دهید .

هیأت فوتبال شهرستان بهبهان به صورت قانونی شکایت خود را به دادگاه ارائه داده است،به امیدخداوندمنان مسببین شناسایی و بدست قانون سپرده خواهند شد .

در پایان از رسانه وزین ارگانیان کمال تشکر و سپاسگزاری را داریم وجای خوشحالی است که به ورزش توجه نمودیدتا زبان مظلومان شوید و اجازه تضییع حقوق ورزشکاران را ندهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک سال پیش