5 اردیبهشت 1403
از سال ۱۳۹۱
shahrdari-bahadori

تحلیلی بر عملکرد بهادری، شهردار کنونی بهبهان

شاید کسی تصورش را هم نمی کرد که پس از جنجال ها بر سر رفتن ورزشی، توجه به حوزه شهرداری همچنان در کانون توجه رسانه ها باقی بماند چراکه دور باطل شهرداران تکراری همچنان توسط شورای شهر تکرار شده بود و بهادری برای بار دوم سکان شهرداری را در دست گرفت. بهادری اما این بار با عملکردی متفاوت همه را غافلگیر کرد! بهادری نه تنها رویه پیشین شهرداران را تکرار نکرد بلکه دست به آغاز پروژه های بزرگی زد که هرکدام نقاط مثبت و منفی را به همراه داشت.

بهادری از سوی دیگر در رویه ای مناسب با فعال کردن صفحه شخصی خود در فضای مجازی ارتباط نو و موثری را با مردم برقرار کرد که در میان مدیران بهبهانی بدعتی مبارک تلقی می شود هر چند بهادری می توانست از این ظرفیت فوق العاده بهتر از اینها استفاده کند اما این آغاز، آغازی رو به جلو بود که باید برای شهرداران و مدیران آتی نیز تکرار شود. از دیگر نکات مثبت کارنامه بهادری، می توان به ارتباط و تکریم بدنه نخبگان در حوزه های مختلف مانند هنرمندان و پژوهشگران علمی اشاره کرد، امری که اتفاقا نقطه ضعف اکثر مدیران بهبهانی است. بهادری خود را فعال و علاقمند به اجرای طرح های جدید نشان داد و توانست نظر اکثریت اعضای شورای شهر را با خود همراه کند و از سوی دیگر با در اختیار داشتن منابع خوب مالی از پروژه خیابان آیت الله وحید و حمایت های موثر سرمایه گذار این طرح، بسیاری از موانع پیش رو را مرتفع کند.

بهادری اما نقاط منفی را هم در کارنامه خود بر جای گذاشت که تاکنون پاسخ شفافی به آنها نداده است که از جمله آنها می توان به آغاز طرح پرهزینه و کم الویت جاده آرامستان جدید اشاره کرد. این طرح با هزینه ای بالغ بر بیست میلیارد تومان ( در خوشبینانه ترین حالت ممکن) تاکنون به سرانجام نرسیده است درحالیکه با این پتانسیل مالی و نیروی انسانی، شهرداری می توانست تکلیف طرح رهاشده ی ساماندهی آبخروارهای شهر را به نتیجه مطلوبی برساند و عزیزان حاشیه نشین این مناطق را از بلاتکلیفی و خاک خوری رها کند.

انتقاد دیگری که از بهادری در محافل مختلف مطرح می شود این است که وی در اجرای طرح ها بحث شفافیت مالی را بخوبی تبیین نمی کند بعنوان نمونه برای افکار عمومی و رسانه ها منابع مالی طرح ها دقیقا مشخص نیست و همین امر حواشی زیادی را برای شهرداری و شورای شهر ایجاد کرده است. بهادری می توانست به راحتی بصورت شفاف و از طریق صفحه شخصی و رسانه های محلی با اسناد و مدارک، به تک تک ابهامات مطرح شده پاسخ دهد که متاسفانه تا این لحظه بهادری در این امر توفیق چندانی پیدا نکرده است.

نقاط ضعف و قوت شهردار کنونی بهبهان، قطعا بیش از موارد فوق است اما برای قضاوت عملکرد ایشان باید مثل همیشه به افکار عمومی رجوع کرد چراکه مردم همواره بهترین قاضی بوده و خواهند بود.

اینک اما در آستانه تشکیل شورای شهر جدید، باید دید که نظر اکثریت شورای منتخب بر ماندن بهادری است یا رفتن او ؟ شورای جدید می تواند تا رسیدن به یک شهردار غیرتکراری و متخصص، و با رصد دقیق عملکرد بهادری، به او برای به پایان رساندن طرح هایش چند صباحی مهلت دهد…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک سال پیش