6 مرداد 1403
از سال ۱۳۹۱
مدرسه شهید پیروز بهبهان

۴ آبان // روزی که بهبهان، قلب ایران شد!

در حدود ساعت ۱۷:۱۰ بعدازظهر ۴ آبان ۱۳۶۲، در حالی که دانش‌آموزان نوبت عصر مدرسهٔ شهید حمداللّه پیروز در شهر بهبهان، در کلاسهای درس خود بودند مورد اصابت حملهٔ موشکی قرار گرفتند که بر اثر آن ۶۹ دانش‌آموز، ۴ معلم و یک خدمتگزار کشته و ۱۳۰ دانش‌آموز و ۱۱ معلم زخمی شدند. شدت حمله به حدی بود که ساختمان مدرسه کاملاً نابود شد. موشکهای استفاده شده در این حمله، ساخت شوروی و فرانسه بودند.

این خبری بود که به سرعت در تمام ایران پیچید، خبری که یک بار دیگر قلب میلیون ها ایرانی و هر انسان آزاده ای را به درد آورد. سالها از آن روز می گذرد. هنوز راهروهای مدرسه آن روزها را فریاد می زند. چهارم آبان روزی است که که مادران شهدای این مدرسه زانوی غم در بغل گرفته و به یاد فرزند شهیدشان اشک می ریزند اما تاریخ باید برای این صفحه از دفتر خود، شرمنده این مادران باشد.

ارگانیان نیز بر خود لازم می داند این روز مهم در تاریخ بهبهان را گرامی داشته و یاد و خاطره شهدای مدرسه پیروز را سینه به سینه به آیندگان منتقل کند. از همین رو تصاویر و فیلم های کمتر دیده شده از این واقعه دردناک را از طریق این درگاه خدمت خوانندگان محترم ارائه می کند.

 

هیئت تحریریه ارگانیان از جناب آقای یوسف حاجوی برای جمع آوری این اسناد و تصاویر، تشکر و قدرانی بعمل می آورد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک سال پیش