10 فروردین 1403
از سال ۱۳۹۱
javabiye

در پاسخ به وبسایت ارگانیان // جوابیه مفصل و قابل تامل دانایی به یک مقاله انتقادی

در تاریخ 3 خرداد 93 مقاله ای با عنوان ” قبل از شهردار، شما باید استیضاح شوید آقای دانایی ! ” در همین وبسایت منتشر شد. چند روز بعد از انتشار این مقاله جناب دانایی، ریاست محترم شورا با نویسنده تماس گرفت و خواستار دیدار حضوری در دفتر شورا برای بحث و گفتگو درباره مقاله و ارائه پاسخ به مقاله مذکور شد. بعد از حضور دو تن از اعضای سایت در دفتر شورا و جلسه 3 ساعته با ایشان، ماحصل این بحث بصورت جوابیه در اختیار وبسایت ارگانیان قرار گرفت که متاسفانه به دلایلی تاکنون موفق به انتشار آن نشده بودیم. اکنون متن کامل این جوابیه را بدون کم و کاست در اختیار شهروندان بهبهانی قرار می دهیم و قضاوت را به عهده مردم شریف بهبهان می سپاریم. پیشنهاد می شود قبل از مطالعه جوابیه، حتما مقاله اول را در همین وبسایت مطالعه بفرمایید. این جوابیه حاوی نکات قابل تاملی است و بعضا ممکن است بطور مستقیم و یا غیر مستقیم به اشخاص حقیقی و حقوقی و یا نهاد خاصی اشاره کند در همین راستا وبسایت ارگانیان آمادگی انتشار پاسخ از طرف این اشخاص و یا نهادهای مذکور،  به مورد اشاره شده در این جوابیه را دارد.

متن جوابیه :

بسمه تعالی

با عرض ادب و احترام خدمت شما و تشکر از اینکه خواسته اید پاسخ چراهای شما را بدهم، بدون مقدمه آغاز می کنم :

نمی دانم از چگونگی عملکرد شورا اطلاع دارید یا نه ولی جهت یادآوری، رئیس شورای شهر نمی تواند بدون هماهنگی با دیگر اعضای شورا نامه ای را بعنوان مصوبه امضا کند. یعنی تمام کار شورایست. رای رییس و دیگر عضوها فرقی با همدیگر ندارد. ضمن اینکه من هم دوست ندارم از پست ریاست شورا بودن خودم گردوخاک کنم و با آن فخرفروشی و خودنمایی کنم چون تلاشم را صرف اهدافم که نجات شهر از وضعیت موجود است، می کنم و در هر صحنه نمایشی شرکت نمی کنم و نمی خواهم پُست، پَستم بکند.

ولی پاسخ ها  (به عبارات موجود در مقاله):

گفته اید :شهرداری به سمت عقب که چه عرض کنم، به سمت ناکجا آبادی پیش می رود که با بی تدبیری مسئولین از جمله خود شما(دانایی) به بار آمده است.

پاسخ : این وضعیت از زمانی آغاز شد که اموال و دارایی شهرداری توسط گذشتگان به غارت برده شد و با بی تدبیری هزینه هنگفتی بر دوش شهرداری گذاشته شد و کوله باری از بدهکاری را جلوی پای شورای چهارم گذاشته که توانایی حل مشکلات شهرداری را در کوتاه مدت ندارد.

جهت اطلاع می دانید :

1- در گذشته نه چندان دور، زمینی به مساحت 5000 مترمربع به ارزش یک میلیارد و نه صد میلیون تومان و عوارضی شهرداری هشتصد و شصت میلیون تومان ( مجموعا 2760000000تومان) بعنوان آورده شهرداری با عنوان مشارکت با شخص سرمایه گذار برای ساخت هتل 3 ستاره به مبلغ دو میلیارد و صد میلیون تومان بعنوان آورده سرمایه گذار که در مجموع سهم شهردار 57 درصد و سهم سرمایه گذار  43 درصد بوده اما در قرارداد، سهم شهرداری 5 درصد و سهم سرمایه گذار 95 درصد قید گردید. متاسفم که اینجا که باید فریادها بلند می شد، همه سکوت کردند.

2- جهت اطلاع در زمان گذشته نه چندان دور 9 دستگاه اتوبوس صفر کیلومتر شهرداری به مبلغ 162000000تومان (صد و شصت و سه میلیون تومان)  به شهرداری اهواز تحویل داده شد در صورتیکه قیمت واقعی آن در حدود 3000000000 تومان (سه میلیارد تومان) و کسی در این شهر حرفی نزد و همه خواب بودند حتی کسانی که خود را دوستدار بهبهان می دانند.

3- در گذشته نه چندان دور در این شهر زمین های شهرداری بدون اینکه خود شهرداری هم متوجه شود یا اینکه اطلاعی داشته باشد به دیگری واگذار می شد و کسی حرفی نزد.

4- در گذشته نه چندان دور در شهرداری این شهر قراردادهایی بسته شد که اگر شما که دور از گود هستید آنها را مطالعه می کردید، متوجه می شدید که این قراردادها کوچک شده ترکمن چای هستند.

5- در گذشته نه چندان دور در شهرداری این شهر تخفیفاتی داده می شد که جهت اطلاع یکی از این تحقیقات حقوق دو ماه کارگران روزمزد شهرداری را می توان با آن پرداخت کرد. بگذریم از این ماجراها در این شهری که شما می گویید بیشتر از گذشته دارد، زیاد است. عیب کار اینجاست که بدلیل ناآگاهی و کم اطلاعی دوستان صرفا منتقد شده اند که خودشان هم راهکاری و برنامه ای ندارند و از بد روزگار اکثرا هم سیاسی هستند و متاسفانه سیاسی بازی می کنند و سیاه نمایی.

تا اینجا قاطعانه از خودم دفاع می کنم و هیچ نقشی در بوجود آمدن این وضعیت به عنوان یک عضو شورا نداشتم. حضوری هم آمادگی مناظره با شما و دیگر دوستان را دارم. (درب اتاق من همیشه بر روی شما باز خواهد بود.)

گفته اید: چرا به روند ویرانی ادامه می دهید؟

پاسخ : در موقع انتخاب شهردار من بدنبال شهردار فراتر از بهبهان رفتم ولی حاضر به همکاری نشدند و در بین اعضای شورا تنها کسی بودم که توانایی مهندس آقامیری را در حد شهرداری بهبهان نمی دیدم و به ایشان رای ندادم ولی پا به پای ایشان در سه ماه اول حرکت کردم ولی متاسفانه ایشان با ما حرکت نکرد و بعد از اینکه متوجه شدم شهر را به عقب برد، من و دوستانی که ضعف مهندس آقامیری را مشاهده کردند، سوالات و تذکرات خودمان را شروع کردیم و در اوایل بهمن ماه سال 92 به دلیل ناتوانی کامل هر چند که بسیاری از دوستان شورا پذیرفتند که ایشان عملکرد ضعیفی دارد ولی گفتند چون آخر سال است، چند ماه دیگر به ایشان فرصت داده شود و فقط 3 نفر حاضر نشدند به ایشان وقت بدهند. متاسفانه در ایام نوروز بلایی بر سر شهر آمد که هم از مسافرین نوروزی عبوری شهر خجالت کشیدیم و و هم از بهبهانی های مقیم شهرهای دیگر به دیدار قوم و خویشان خود آمده بودند و به همین دلیل در ابتدای سال مجددا اعتراضات خودمان را شروع کردیم تا شهردار برود. وارد جزئیات نمی شوم فقط متاسفانه برخی دوستان سیاسی پشت صحنه که رفتن مهندس آقامیری را برای خودشان سخت می بینند تاکنون باعث مقاومت شهردار شدند و نهایتا اینکه با هر کش و قوسی بود شهردار را وادار به استعفا کردیم و در تاریخ 93/3/7 استعفای ایشان مورد موافقت شورا قرار گرفت. در این مقطع من هم مانند شما، عقب ماندگی شهرداری را در ضعف شهردار و شورای شهر می دانم. اما یادآوری کنم  که در شورا تصمیم شورایی گرفته می شود، رای 7 نفر هم برای برکناری شهردار کافی نبود به همین دلیل رفتن شهردار طول کشید.

* پیامک : با لبریز شدن صبر نمایندگان مردم در شورا نسبت به وضعیت شهر و عملکرد ضعیف شهردار ….

چه شما خوشتان بیاید چه نیاید چه باور بکنید یا نکید، این پیامک حرف دل من و تعداد زیادی از اعضای شورا بود و هیچگونه اغراق و گزاف گویی در آن صورت نگرفت. آری دوست عزیز، کاسه صبر ما از ناتوانی شهردار لبریز شده بود، ضعف مدیریتی شهردار مشهود بود و مجموعه شهرداری هم پذیرفته بودند لذا با توجه به اینکه هر 11 نفر اعضای شورا از شهردار خواسته بودند که استعفا بدهند، نپذیرفت و چون نمی خواستیم بیش از این باعث عقب ماندگی شهر شویم راهکار قانون سوال و استیضاح را در پیش گرفتیم و خدا را شکر پیامک من کار خودش را کرد و بعد از این ماجرا شهردار راضی به استعفا شد که متاسفانه عدم آگاهی شما صرفا از اینکه فقط درد دلهای خودت را بیان کنید این مقاله را نوشتید ولی ای کاش شما که خودت را یک خبرنگار مردمی می دانستید با ما هم دیدار می کردید و حرف های ما را هم می شنیدید و سپس اقدام می کردید ولی دوستانه می گویم به 3 دلیل ازشما می خواهم مواظب خودتان باشید : 1- جوان هستید و جویای نام، خودخواهانه کسی را زیر سوال نبرید. 2- سیاست پدر و مادر نداردولی یک انسان سیاسی با شخصیت کسی بازی سیاسی و سیاسی بازی نمی کند. 3- مواظب باش که قدرت طلبان و چاپلوسان و منفعت طلبان شما را فریب ندهند.

گفته اید: مصوبات شورا از بدو ورود دوستان شما چه بوده است؟

پاسخ :

الف) جلوگیری از غارت و تاراج اموال و دارایی های شهرداری

ب) جلوگیری از فروش زمین های مربوط به سرانه فضای عمومی شهر

ج) شناسایی زمین ها و اموال شهرداری که مجموعه شهرداری از آن مطلع نبوده است.

د) جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز که باعث بدقواره شدن مبلمان شهر در مناطق جدید شده بود.

ه) بستن قرارداد جدید برای شهرداری به گونه ای که به نفع شهردار باشد نه مانند قراردادهای سابق که به زیان شهرداری بود.

و) جلوگیری از حیف و میل بیت المال در شهرداری

اتاق فکر شورا

اگر فرض را بر این بدانیم که اولین مصوبه اتاق فکر شورا استیضاح شهردار بوده، من خوشحالم که این مصوبه در اتاق فکری که ما بنیان گذارش بودیم اتفاق افتاده است و امیدوارم بقیه مصوبات آن هم مانند این مصوبه برای شهر مفید و موثر باشد.

ما هیچ گونه مانوری روی اتاق فکر ندادیم، فقط یک فراخوان زدیم که چه کسانی برای کمک به شهر با ما همراه می شود و جهت اطلاع کارهای مقدماتی انجام گرفته ولی دوست عزیز انتظار بیهوده است که شما فکر می کنید اتاق فکر در یک زمان 3 ماه بتواند حرکت خود را چنان طوفانی آغاز کند که شهر را به قول شما به دزفول تبدیل کند چون شما این مثال را زدید، یادآوری می کنم در زمان جنگ چندین سال با دزفولی ها بوده ام و در میانشان زندگی کرده ام، آنها خیلی هم با همدیگر خوب نیستند ولی برای شهرشان همه چیز را فراموش می کنند و فقط به شهرشان می اندیشند. آیا مردم بهبهان هم این تعصب را دارند؟ آیا چپ و راست های ما برای موفقیت شهر با هم سازش می کنند؟ آیا مذهبی ها و ملی گراهای بهبهان برای سرافرازی شهر با همدیگر صلح می کنند یا همچنان سایه همدیگر را با تیر می زنند و می گویند گور پدر شهر، ما اندیشه هایمان از شهر برایمان مهمتر است.

دوست عزیز نگذارید اتاق فکری که با ساعت ها تحقیق و مطالعه راه اندازی شده است و هنوز جرقه ای از آن زده شده است با منفی کاری شما و دوستان شما مورد تمسخر قرار گیرد.

براستی خودتان برای اتاق فکر شورا و شهر چه کرده اید که این گونه حمله می کنید. بعنوان یکی از اعضای شورا از شما تقاضا می کنم که ایده ها و اندیشه های افکار خودتان و دیگر دوستان همفکرتان را در مورد پیشرفت شهر، درآمدزایی، راههای برون رفت از وضعیت فعلی شهر، چالش های پیش رو، جذب سرمایه گذار، دعوت از بهبهانی های مقیم دیگر شهرها جهت سرمایه گذاری و هر چیز که خودتان فکر می کنید برای موفقیت شهر نیاز است بصورت طرح های قابل اجرا به شورا ارسال نمایید و با این کار اولا کسی از شما انتقاد نمی کند که شما فقط منتقد هستید بلکه تبدیل به یک دلسوز واقعی که احساس تکلیف می کند می شوید. ثانیا توپ را در میدان شورا و شهردار انداخته و با این کار حسن نیت خودتان را ثابت می کنید.

دیدار با هاشمی

ناراحت نشو، همه کس هم نمی توانند با هاشمی دیدار کنند و اگر تاکنون شورایی هم نرفته شاید توان رفتنش را نداشته. کمی با احتیاط نقد کنید. دوست عزیز، به جرات می گویم اطلاعاتی که هاشمی از بهبهان داشت شاید شما و دوستانتان نداشتید. جالب است برایتان نقل کنم وقتی چهار ویژگی رزمندگان بهبهان را به هاشمی گفتم ایشان در موقع سخنرانی خودش گفت : یکی دیگر از ویژگی های رزمندگان بهبهان این بود که بدلیل توانایی بالای رزمندگان بهبهان یگانهای رزم دیگر شهرها، خیلی به حضور شما در جمع خودشان افتخار می کردند ولی منی که خودم چندین سال رزمنده بودم به این خصلت رزمندگان بهبهان توجهی نکردم و این برای من افتخار بوده و هست.

دستاورد این دیدار، اعلام وضعیت موجود شهر بهبهان به مسئولین نظام که خودتان هم در ابتدای نامه اعلام کردیده اید. و اعلام کمک به شهر، چون دوست عزیز این شهر با داشتن میلیاردرها بدهکاری نمی تواند به چند میلیون درآمد عوارض شهرداری که معمولا با تخفیف دوستی و آشنایی خیلی از آنها قیچی می شود به سامان برسد. دوست عزیز اصافا اگر شما یک تومان داشته باشید و از شدت گرسنگی و تشنگی بخواهید آنرا هزینه کنید و روبرو شما حکم دادگاه باشد که دست کردن در جیب و در آوردن آنرا جهت خرید جرم بداند و شما را مجبور کنند که بگذارید طلبکار دست به جیب شما بکند و آن را برای طلبش بردارد، چه کار می کنید. بله دوست عزیز، حساب های شهرداری مسدود است، شوخی نیست، دروغ نیست، واقعیت است. بی انصاف نباشید. بیایید رودر رو با همدیگر تعامل کنیم ولی تخم تفرقه و تردید را در دل مردمی که خودشان حال و روز خوشی ندارند نیاندازید. قبل از نوشتن چنین مقالاتی، دو رکعت نماز بخوانید تا خدا هم شما را کمک کند که باعث شکستن دل دلسوزان به شهر نشوید. حضور در شورا و ریاست شورا والا برای من به اندازه کمک به یک نیازمند شهر ارزش ندارد ولی چون فکر می کردم می توانم در این مسئولیت به همشهریان کمک کنم وارد گود انتخابات شدم ولی به  شما قول می دهم دیگر وارد این بازار نشوم چون این شهر با انتقاد به جایی نمی رسد بلکه پیشرفت این شهر با اتحاد، امید به آینده، ارئه راهکار و طرح های قابل اجرا با توجه به وضعیت موجود شهر امکان پذیر است.

گفته اید: می توانم بپرسم برای دیدار با هاشمی از چه کسی اجازه گرفتید ؟

پاسخ : متاسفم برای شما که نمایندگان شهر که با رای مستقیم مردم انتخاب شده اند را این چنین محاکمه می کنید، راستی شما از چه کسی اجازه گرفتید که این چنین مقاله را بر علیه اعضای شورای شهر نوشته اید. چند نفر به مقاله شما مراجعه کردند. من با افتخار می گویم با رخصت از مردم شهر با آقای هاشمی دیدار کردم. همان فردی که بعد از انقلاب تنها طرح عمرانی بزرگ را در بهبهان افتتاح کرد و بهبهان و مردم بهبهان را خوب می شناخت. یکبار دیگر به شما می گویم برایتان متاسفم، قرار نیست که هر کس هرکاری را می کند نتیجه بدهد. من به شما دوست عزیز اعلام می کنم ما وظیفه خودمان را انجام دادیم و صدای مظلومیت، عقب ماندگی و نداریهای شهرمان را به گوش مسئولین کشور رساندیم چنانچه شما هم وظیفه خود می دانید برای درد دلهای خودتان چنین مقالاتی را در سایت خود بنویسید و بگویید صدای مردم هستیم. شاید نویسنده خوبی باشید ولی زیرکی و تیزهوشی شما نیاز به کار بیشتری دارد چون در متن مقاله چیزهایی آورده اید جوابش را خودتان داده اید.

گفته اید:  شما(شورا) از مدت ها قبل مردم این دیار را ناامید کرده بودید.

پاسخ : من شاید کسی را ناامید کرده باشم ولی آنها مردم شریف نیستند، آنها کسانی هستند که بیت المال را به غارت برده اند، اموال شهر را تاراج می کردند، رانت خواری هایشان را افشا کردم، جلو تخریب کردن شهر را از آنها گرفتم، جلو مصوبات مورد دارشان را گرفتم. دوست عزیز شما جسارت داشته باشید وارد شهرداری شوید و دست به افشاگری بزنید که چگونه خون مردم و حق شهرداری را می خورند.

گفته اید:  بنده به شخصه ارادت خاصی به شما(دانایی) دارم از لحاظ انسانیت و نه از بعد مدیریت …

قسمت اول را رها می کنم ولی قسمت دوم را نمی توانم بی خیال شوم. اگر منظور مدیریت، مدیریت ریاست شوراست، چند جمله ای را جهت اطلاع شما می آورم:

بنده ریاست شورایی هستم که تاکنون بیش از 15 نفر از مسئولین شهر را جهت حل مشکلات و خواسته های مردمی در صحن شورا دعوت کردم، الحمدالله در بعضی از جلسات موفقیت هم حاصل گردید.

من ریاست شورایی شده ام که سه رئیس شوراهای قبلی در آن حضور دارند و اعضای شورا 11 نفر هستند. من ریاست شورایی هستم که توانست بدون هیچ گونه اعمال نفوذی شهرداری را انتخاب کند که رئیس آن مخالف ایشان بود.

من ریاست شورایی هستم که همان شهردار را که با 10 نفر انتخاب شده، با اتفاق آرا رای به ناتوانی ایشان و قبول استعفای ایشان شدیم.

من ریاست شورایی هستم که آرامش را از دزدان و غارت گران بیت المال در شهرداری گرفت و…

گفته اید: بهبهان نیاز به یک وفاق و همفکری از همه ی ظرفیت های خود داردنه متوسل شدن به راههایی که از منطق و درایت خارج است.

راستی شما چگونه دم از وفاق و همفکری می زنید بدون اینکه راهکار بدهید و شاخص های این وفاق و همفکری را بیان می کنید. فقط برای خودتان بعنوان درد دل اینگونه انتقاد می کنید . راههای منطقی و بادرایت خودتان در جهت رسیدن به این وفاق و هم فکری برای دوستان خودتان و مردم شهر تیتر بزنید و برای عملی شدن آنها کمپینگ تشکیل دهید و یک گام به جلو بردارید.

در پایان لطف کنید کاستی های شورا را باتوجه به واقعیت های موجود شهر و شهردار و شورا بدون هیچ گونه ترس و واهمه ای بیان کنید ولی مانند این مقاله بدون گرفتن اطلاعات صحیح و واقعی بیان نکنید، بترسید از اینکه انسانیت درون شما بسوزد، برای اینکه بخواهید انسانیت برون خودتان را به رخ بکشانید. دو روی سکه را ببینید.

در پایان

1- امیدوارم که خداوند و شهدا مرا استیضاح نکنند چون من برای رضایت مردم شهرم و عاقبت بخیری خودم تلاش می کنم،  دنبال پست و مقام و شهرت و … نیستم.

2- هیچ کس نمی تواند ادعا کند که برای اعمالی که انجام می دهد حتما نمره بیست می گیرد ولی تلاش می کنم که نمره خوبی بیاورم و شرمنده دوستان رزمنده ام و مردم شهرم نشوم.

3- خدا را شکر همیشه منتقدین و مخالفینم بهترین کمک برای پیشرفتم بوده اند چون اعتقاد دارم که همه مردم برای نقاط مثبت تلاش می کنند و لازم است آنها را از نقاط منفی مطلع کنیم ولی ناراحتی من این است که چرا منتقدین تلاش نمی کنند با اطلاعات صحیح و پخته اقدام کنند نه اطلاعات غلط و خام.

دوست عزیز،

– این شهر بدون حضور سرمایه گذار پیشرفت نمی کند.

– این شهر با اینکه فقط انتقاد کنیم و راهکار اجرایی ندهیم، همین است که هست.

– این شهر بدون اینکه مردم وارد صحنه سازندگی نشوند، سربلند نمی کند.

– این شهر با تک روی و جناح بندی به ناکجا آباد می رود.

– این شهر تا شهرداریش درست نشود، خودش درست نمی شود.

– این شهر با دعوت از سرمایه گذار یا راحت تر بگویم باالتماس از سرمایه گذار پیشرفت می کند.

– این شهر با کنار کشیدن سیاسیون از مدیریت اجرایی شهر رونق می گیرد.

– این شهر بدون پاکسازی تفکرات سیاسی جناحی در دیدگاه منتقدین پیشرفت نمی کند.

– این شهر در صورت وحدت مسئولینش رونق می گیرد و پیشرفت می کند.

– این شهر نیاز به انسان های عملگرا دارد نه انسانهایی که فقط حرف می زنند و انتقاد می کنند.

راستی منتقدین خودشان چه اقداماتی برای پیشرفت شهر بصورت عملی انجام داده اند؟!

 والسلام

نعمت الله دانایی

 شماره ارتباط مستقیم ( فقط پیامک) با جناب آقای دانایی : 09386710403

    سلام حاجی التماس دعا داریم.خدا قوت خداوند به همه شما خدمت جنابعالی عرضکنم بنده دقیقا جنابعالی را مانند اکثر مردم شهر می شناسم .بعداز انتخاب جنابعالی وآقایان گلکاروآقاجری به عنوان نیروهای مردمی ومتعهد که از بطن جامعه بودید امید همه ما نسبت به بهبود وضعیت شهر رنگ دوباره گرفت .حال چند نکته خدمت جنابعالی واعضای محترم شورا عرض می نمایم :
    1.چرا جنابعالی این موارد حیف ومیل اموال شهرداری را همان موقع (قیل از انتخابتان)اعلام نکردید که اگر می دانستید وسکوت کردید که همان حالت ذکر شده خودتان میشود که چرا سکوت شده واگر خبر نداشته اید که مثل اکثر مردم شهربوده اید وهرجی برشماوایضا همان اکثریت بی خبر نیست .که اگر مردم خبر داشتند ساکت نمی نشستند.حال قصه آن نامردانی که می دانستند وسکوت کردند جداست.
    2.اوضاع زباله ها وفضای سبز در شهر دیدنی وناگفتنیست که واقعا مایه شرمساری می باشد .بطور اخص پشت آتشنشانی پارک کوثر که از بوی تعفن میبایست هنگام عبور از کوچه به مانند هنگام زیر آبی رفتن نفس را خود را حبس کنی تا کمی ککمتر بوی مشمئز کننده اذیتت نکند.به نظر بنده میبایست بودجه هرچند ناچیز شهرداری اول درمقوله بهداشت مصرف شودکه به مانند هوا برای زندگی لزم است .
    3.جنابعالی که سالها در کسوت رزمنده با صبر واستقامت به مانند همه همرزمان خود در برابر تمام دنیا 8سال ایستادگی وصبر کردید ایتبار نیز با همان پاکی وصداقت وصبر نظر مخالفان را گوش داده واز انتقاد وحتی توهین آنها دلزده نشوید که امید ما به شماست.هماگونه که خداوند فرموده اند در هیچ قومی تغییر ایجاد نمی شود مگر به به دست خودشان .ارادتمند روح الله زارع گلی

    پاسخ دانایی به دیدگاه های متن جوابیه

    دوست و برادر عزيزم سجاد فرجيان پور
    سلام
    از اينكه باعث شدي من هم به جرگه اعضاي سايت ارگانيان بپيوندم از شما تشكر و قدرداني مي كنم.
    لطفاً باب انتقاد از من را ادامه دهيد تلاش مي كنم آرام تر پاسخ شما را بدهم.
    لطفاً در مورد مشكلات شهر موردي باب گفت و گو را بين خودتان (مسئول سايت) و مراجعه كنندگان به سايت بگشايد و بايد يك جمع بندي مناسب به عنوان يك پروژه كه بتوان آن را عملياتي كرد به شورا ارائه نمائيد. مثلاً آيا بهتر نیست از نخل جهت درختكاري بلوارها و پارك فضاي سبز استفاده كرد؟ يا اينكه از مركبات براي درختکاری كوچه ها و خيابان استفاده شود؟

    برادر عزيزم روح ا… زارع گلي
    سلام عليكم
    با تشكر از حسن اعتماد شما به اينجانب، خدا را گواهي مي گيريم كه فقط براي خدمت به شهر و شهروندانم وارد صحنه شورا شدم. اما پاسخ هاي قبل از انتخابات من هم مانند ديگر شهروند از بعضي از تخلفات و زدبندهاي داخل شهرداري اطلاع پيدا كردم ولي اطلاعات من در زمان حضورم به عنوان يكي از اعضاي شورا به روز شد و مداركي به دستم رسيد كه خدای ناكرده فقط بنا بر شنيديها نباشد. سكوت من نه براي سرپوش نهادن بود بلكه جهت جلوگيري از اختلافات بود كه فردا نگويند جنگ و جدال شورا و شهرداري مانع پيشرفت شهر مي شود حال كه مردم متوجه شدن مشكل شهر مديريتي است، ما هم شروع به افشاگر كرديم.
    اوضاع زباله، فضاي سبز والا فقط مشكل مديريتي در مجموعه شهرداريست چون امكانات جمع آوري زباله فراهم است ولي خوب نظارت نمي شود وضعيت بدين صورت در مي آيد فضاي سبز كه آماده است فقط نياز به مراقبت و آبياري دارد و باز هم نظارت نمي شود. انشاا…
    تلاش مي كنم در كوتاه مدت موضوع حل شود.

    دوست و برادر عزيزم شاهرخ سلام عليكم
    از ابراز لطف و محبتتان نسبت به اينجانب سپاسگزارم و تلاشم را مي كنم شورا دغدغه ام فقط شهر و شهروندان باشند.
    از شما هم تقاضا مي كنم به ما كمك كنيد كه به شهروندان اميد بدهيم و مردم را كه خاضعانه در مقابل ضعف ما مسئولين صبوري مي كنند اميدوار كنیم.
    شاهرخ عزيز مردم شهر ما حق دارند زيبايي را در مبلمان شهرستان ببينند، فضاي سبز مناسبي را مشاهده كنند، زباله‌ها در سطح شهرشان پراكنده نباشد، مشكل ترافيك شهرستان حل شود، و اينكه در شهرشان آسايش، رفاه و امنيت باشد.
    با تشكر از پاسخي كه به آقاي فرجيان پور عزيز داديد چون به طرفداري از من اين پاسخ را داديد من از نوشتن مقاله توسط برادر عزيزم سجاد فرجيان پور تشكر و قدرداني مي كنم اعتراض من فقط اين بود كه ايكاش با اطلاعات بيشتر اين مقاله را مي نوشتند.

    دوست و برادر عزيزم سجاد رافع
    سلام عليكم
    با تشكر از پاسخ شما به آقاي شاهرخ كه خداوكيلي نمي دانم اين نام اصلي ايشان است يا مستعار چون الان كه دارم جواب شما را مي دهم ايشان را نمي شناسم.
    قبول دارم مقاله آقاي فرجيان پور باعث شد كه بعضي موارد را به اطلاع شهروندان برسانم و سكوت را بشكنم.
    در مورد مصوباتي كه شما فرموديد : الف) كم شدن ساعت كار كارمندان: ايكاش ساعت كار مفيد كارمندان شهر بهبهان كه چه عرض كنم، كشور عزيزمان ايران از 8 ساعت در روز به 2 ساعت كاهش پيدا كند ولي خداوكيلي اين زمان مفيد باشد نه ساعات سركاري .
    البته کارمندان وظیفه شناس و پر کار هم در الویت وجود دارد ضمن اينكه در آن مقطع به تقاضاي كارمندان شهرداري و نامه شهردار وقت ما تصميم گرفتيم چون كارمندان بحث نهار را پيش كشيدند كه ما توان آن را نداشتيم كه نهار به آنها بدهيم. ما تصمیم گرفتیم ساعت كار را كم كنيم ولي روزهاي پنج شنبه را فعال كنيم كه مورد موافقت قرار نگرفت.
    ب) در مورد مجوز ساخت و ساز زير حد نصاب اعلام مي كنم ما مصوبه‌اي را گذرانديم مبني بر اينكه زمين‌هايي كه در بين خانه هاي ساخته شده هستند با عرض 7 متر به بالا و مساحت 130 متر به بالا مجوز داده شود نه زمين‌هاي آزاد چون مجوز اين زمين‌ها همان 8 متر به بالا و مساحت 170 متر مي باشد.

    ج) از بحث سينما فعلاً مي گذريم همين را صادقانه مي گويم اين مصوبه با هماهنگي با اعضاي شورا از ليست مصوبات خارج شده بود چون من در شورا گفتم فرض بر اينكه مالك زمين سينما حاضر به ساخت سينما نشود چه تضميني ما داريم و خواسته بودم كه حتماً در مصوبه از ايشان تضميني گرفته شود.
    من نگفتم انتقاد نكنيد من گفتم با اطلاعات انتقاد كنيد شايد با كسب اطلاعات انتقاد شما حل شود ضمن اينكه انتقاد مشكل را حل نمي كند چون دردها را افزايش مي دهد باعث نااميدي مي شود. از شما تقاضا مي كنم براي سه موضوع خاص شهرداري از دوستان خودتان تقاضاي پاسخ و راهكار كنيد. (كه قابل اجرا باشد)
    الف) براي نيروهاي مازاد شهرداري چه راهكاري دارد؟
    ب) چگونه سرمايه گذاران را دعوت به سرمايه گذاري در شهر بكنيم؟
    ج) چه پيشنهادي براي حل مشكل بدهكاري شهردار داريد؟
    اينكه من ديگر وارد فضاي شورا نمي شوم مطمئن باشيد. در مورد رياست شورا دوسال دو سال يك بحث نظري و گفتگوي سياسي بين من و يكي از دوستان ما بود نه يك جلسه تصميم گيري چون من درهمان جلسه گفتم نظر

    ديگر اعضاي شورا مهم است من كه به تنهايي نمي توانم براي شورا تعيين تكليف كنم اين جلسه متأسفانه صرفاً به دليل فشارهاي غيرمنطقي، ناجوانمردانه همراه با توهين و تخريب عده اي از سياسيون منفعت طلب خودخواه پشت پرده انتخاب هيئت رئيس شورا به دكتر گلكار وارد شده بود برقرار گيرد و ما به دنبال راهكار رهايي از اين موضوع بوديم. سجاد عزيز چندين نظر داده شده بود چرا شما فقط همين يك مورد را بيان كرديد؟ ايكاش بقيه گفتگو خصوصي را نيز تيتر مي زديد.
    در مورد تأئيد آقاي پيدايش خدمتتان عرض كنم با توجه به حجم گسترده تخريب، توهين، ناسزا و افترا به آقاي پيدايش در شب نامه‌ها، طومارها، سخنراني‌ها و مراجعه به مسئولين رده بالا، قبول كنيد تأييديه ايشان زمان بر بود .

    قسمت مربوط به پشت قرآن نويسي را چون خودتان گفتيد شوخي كرم من مي گذرم.
    در دو ماه ، سرپرست شهرداري آقاي دايي زاده و مجموعه شهرداري تلاش خوبي كردند البته براي من يك علامت سوال ايجاد كرد و يك اميد به كار توسط شهردار جديد:
    سوال اينكه اين توان در شهرداري در زمان مهندس آقاميري وجود نداشت و يا آنها نمي خواستند در زمان آقاي آقاميري كار كنند؟
    و اميد من اين است كه مي توان با همين وضعيت هم برای شهر كار كرد، سازندگي كرد، زيبايي خلق كرد و روحيه مردم شهر را تغيير داد ايكاش مهندس آقاميري عزيز لب به سخن مي گشود و به سؤال من خودشان شخصاً پاسخ مي داد.
    در رابطه با آسفالت خيابان سجاد عزيز متأسفانه فعلاً مجوزي براي آسفالت خيابان‌هايي كه فاضلاب از آنها عبور مي كند نداريم و خيابان‌هايي كه تاكنون توسط فاضلاب نيم بند آسفالت شده اند هنوز انشعابات فرعي آنها كار نشده است لذا نمي توانيم فعلاً آنها را آسفالت كنيم لطفاً در مورد آسفالت عجله نكنيد.

    دوست و برادر عزيزم علي نيك پور سلام عليكم
    تلاش ما در شورا چهارم
    الف) راهكار جهت كاهش بدهكاريهاي شهرداري
    ب) پرداخت حقوق معوقه كارگران و كارمندان خدمتگزار شهرداري
    ج) تغيير و تحول در ساختار شهرداري به گونه اي كه مردم از پيگيري كارشان در شهرداري احساس آرامش و رضايت بكنند و باعث تكريم ارباب و رجوع شود.
    د) تغيير در ساختار مكاتبات سنتي و دستي شهرداري با اتوماسيون كردن سيستم اداري.
    هـ) تلاش جهت جذب سرمايه گذار براي پروژه هاي عمران شهري مثلاً افتتاح خيابان‌هاي جديد، پاركينگ و … .
    و) بازسازي و ترميم فضاي سبز كه متأسفانه طي دو سال گذشته تخريب شده‌اند.
    ظ) تغيير در چهره و سيماي شهر و اينكه بتوان مبلمان شهر را در حد توان تغيير دهيم.
    م) برنامه اساسي جهت جمع آوري زباله ها به گونه اي كه زباله اي بر جاي نماند.
    ع) پيگيري جهت ايجاد منابع درآمد پايدار براي شهرداري و … .
    انشاا… با فعال كردن اتاق فكر شورا نظريه شما مبني بر تشكيل كميسيون مختلف كه ما از آن به عنوان كارگروه ياد مي كنيم سازماندهي مي شوند و طرح‌ها و برنامه‌هاي اين‌كارگروه‌ها در شورا پيگيري وبا تصويب بودجه آنهارا اجرايي مي‌كنيم.

    در مورد سوالات شما صادقانه مي گويم پاسخ سوال اول و دوم و سوم منفي است. سوال چهارم موضوع بهساز ی پارك ها برنامه ريزي اوليه صورت گرفته است.
    سوال پنجم براي ساماندهي مبلمان شهر تلاش هاي اوليه صورت گرفته است و اما انصافاً پايه هاي اوليه توسعه شهر كه همان درست كردن خود شهرداريست بايد فكري به حالش شود چون تا شهرداري درست نشود شهر درست نمي شود جهت اطلاع يك هماهنگي كنيد تا با تعدادي از دوستان بازديدي از سطح شهر كنيم و خرابي‌هاي شهر را ببينيم. فروختن خيابان‌ها، فروختن كوچه‌ها، تغيير چهره شهر و اگر اعلام آمادگي كرديد با شماره اي كه دادم پيامك كنيد.
    انشاا… تلاش مي كنيم ديگر در شورا و شهرداري نگويم بدهكاريم و بنابر پيشنهاد شما از صفر شروع كنيم و ما منفي ها را بي خيال مي شويم ولي انصافاً از بدهكاري مربوط به حقوق معوقه كارگران و كارمندان شهرداري نمي توانيم به راحتي عبور كنيم.
    از شما تقاضا مي كنيم ما را در فعال كردن اتاق فكر شورا را كمك كنيد انشاا…
    در آينده نزديك سايت اتاق فكر شورا و شماره تماس رسماً به اطلاع مردم عزيز شهرمان رسانده خواهد شد.

    ناشناس
    با تشكر از راهنمايي هاي شما ايكاش روزي مي رسيد كه براي بازگرداندن بيت المال از دست غارتگران و منفعت طلبان مدعي العمومي هم پيدا مي شد چون در كشور ما مدعي العموم فقط براي بعضي از امورات خاص و ويژه است. ايكاش يك روز در اين شهر اعلام مي شد آقاي فلاني مسئول فلان اداره شهر به دليل حيف و ميل بيت المال محاكمه و برخورد شد.
    من براي اينكه اعضاي سابق شوراها گذشته را وادار به پاسخ گويي كنم تلاش خودم را مي كنم شما هم تلاش خودتان را بكنيد.
    انشاا… با نظارت بهتر و بيشتر تلاش مي كنيم آثار بدي مانند گذشته گان به علت عدم نظارت بر شهرداري و شورا برجا نگذريم.
    من خودم گرايش سياسي دارم ولي تا در شورا هستم به نفع گرايش سياسيم كاري نمي كنم و فقط براي موفقيت و سربلندي شهر و شهروندان تلاش مي كنم از هر دسته، گروه، حزب و انديشه اي كه باشند.

    دوست و برادر عزيزم رضا
    سلام عليكم
    با تشكر از بيان پيشنهاداتتان
    در مورد آسفالت خيابان‌ها فعلاً صبر كنيد تا موضوع فاضلاب به يك سرانجامي برسد متأسفانه در حال حاضر فقط انشعابات اصلي (اصلی) را كار مي كنند انشعابات فرعي(عرضی) خيابانها هنوز مانده است نمي شود دوباره كاري كرد.
    در مورد جمع آوري وا نت هاي كنار خيابان‌ها برنامه‌ ريزي صورت گرفته است انشاا… در آينده جلسه هماهنگي با فرماندار صورت خواهد گرفت و اين مشكل را نيز حل خواهيم كرد. فقط مديريت شهرداري بايد اجرائياتش را قوي و سازماندهي كند.

    دوست عزيزي كه خودت را به عنوان يك بهبهاني معرفي كرديد
    يا مصداق اين شهر
    خواجه پندار كه خدمت مي كند ….
    . معذرت مي خواهم اگر به عنوان كنايه مي خواستي چيزي بگوي من چيزي متوجه نشدم.

    دوست و برادر عزيزم علي
    سلام عليكم
    با تشكر از پيامتان چون طولانيست وارد پاسخ مي شوم.
    1- تلاش مي كنم آرام تر پاسخ بدهم.

    2- ضمن احترام به نظرتان در مورد نظامي گري ولي من اينطور فكر نمي كنم فرض بر اين بگذاريم كه من هم نظامي برخورد كردم صحيح نمي بينيم بقيه را هم با اين تفكر نقد كنيد خطاي من در جوابيه اين بود كه من خودم در شبكه هاي مجازي فعال نيستم و از دوستانم شنيدم و متن آن را دريافت كردم و به من گفته بودند دوستان ديگر خيلي بر عليه شما در پاسخ به مقاله آقاي فرجيان پور كامنت دادند
    3- بله من و ديگر دوستاني كه جديداً وارد شورا چهارم شدند تلاش مي كنيم تا جايي كه مي توانيم خرابيها را جبران كنيم.
    4- من مي گويم اگر اطلاعات ما كامل باشد بعضي از انتقادات را نمي كنيم من مخالف انتقاداتي هستم كه بدون اطلاعات بر مسئولين وارد مي شود قبل از نوشتن مقاله انتقادي به صورت سوال از مسئولین اطلاعات گرفته شود سپس انتقادات كنيم.

    5- ما شهرداري را مجبور به استعفا کردیم كه حدوداً 15 ماه شهردار بودند نه شهرداري كه در زمان شوراي چهارم انتخاب شده بود چون ما به ايشان گفته بوديم ما قبول نمي كنيم كه شما بگويد من شهردار شورا چهارم هستم يعني اينكه ايشان با شهرداري آشنا بود، شهرداري را مي شناخت، مبلغ بدهكاريها را مي دانست، كمبودها را اطلاع داشت پاسخ بيشتر را از ديگر اعضاي شورا درخواست كنيد من به همين موارد بسنده مي كنم.
    6- اگر ما از موضوع ديدار با هاشمي چيز نصيبمان نشود و موافق شما هستم كه ما غير از هزينه كردن پول فايده اي نبرديم البته فقط از لحاظ اقتصادي ولي از لحاظ انجام وظيفه جهت رساندن پيام مظلوميت و عقب ماندگي شهرمان به گوش مسئولين به خودمان نمره خوب مي دهم يادتان باشد كار شورا مديريت شهريست نه مديريت شهرداري و شورا مي بايست در تمام امورات شهري فعال باشد (اجتماعي ، فرهنگي ، اقتصادي و امنيتي و … . )
    7- دوست عزيز اگر مثلاً يك عضو از اعضاي شورا جمله اي گفت تازه اي جمله را در چه حالتي و در پاسخ به چه موضوعي يا واكنش گفته شما نبايد اينقدر خرده بگيرد ضمن اينكه بهتر بود با خود آن عضوي كه اين جمله را گفته هماهنگي مي كرديد و به ايشان مي گفتيد جاي اين جمله اينجا و توسط شما نيست.
    8- در مورد چند برابر كردن عوارض شهرداري دوست عزيز عوارضي كه ما در سال 92 دريافت مي كرديم عوارضي مربوط به سال 89 است يعني اينكه طي سه سال 90 و 91 و 92 عوارضي افزايش پيدا نكرده بود ولي هزينه افزايش پيدا كرده بود. حقوق كارگران و تعداد كارگران افزايش پيدا كرده بود اين قبول كه ما عوارض را زياد كرديم ولي چرا شما نمي گوييد بعداً كه شورا متوجه اشتباه خود شد آن را جبران كرد. اگر ما بر مصوبه اصرار مي كرديم اعتراض شما به جا بود. در مورد اينكه متأسفانه در شهرداري مردم براي گرفتن يك پروانه يك ماه بايد در شهرداري رفت و آمد كنند من قبول دارم ولي تلاش مي كنيم با اتوماسيون كردن سيستم اين موضوع را حل كنيم.
    9- من به نوبه خودم خدا را شكر مي كنم كه مردم عزيز شهرم بر عملكرد ما اعضاي شورا نظارت مي كنند و با نقدهاي خود به ما كمك مي كنند تا جلو تخلفات ما گرفته شود و تصميماتي بگيريم كه براي پيشرفت شهر مفيد باشد.
    ما هم براي موفقيت و سعادت شما دعا مي كنيم.

    سلام علیکم
    محمد حسین ابوعلی زاده
    بنظر من نقد زمانی مفید و موثر است که برخواسته از اطلاعات باشد نه اینکه بدون آگاهی کسی بخواهد درد دلها و خواسته های خودش را بصورت نقد بیان کند حداقل اینکه نویسنده نقد ابتدا سوالات خودش را از فردی که قرار است نقد کند بپرسد در صورت قانع نشدن یا گرفتن اطاعات لازم به نقد ایشان بپردازد.
    نویسنده : نکته جالب و مهم سه شنبه 28 مرداد ساعت 07 : 11 دقیقه
    سلام علیکم
    با تشکر از اعلام نظر شما جهت یادآوری ما چند جلسه را با عضو شورا شهر تهران دکتر شجاعپوریان داشتیم خواسته و تقاضای خودمان را با ایشان در میان گذاشتیم ، مکاتبات لازم نیز صورت گرفته است انشاله زمینه دیدار با دکتر قالیباف را آماده می کنیم.
    ما از دکتر شجاعپوریان خواستیم که به ما در مورد آموزش ، سازماندهی مدیریت فضای سبز و جمع آوری زباله و … کمک کند و کارشناسان جهت کمک به شهردار بهبهان اعزام کند نامه نگاریها موجود است تاریخ ارسال آنها مشخص است جهت کسب اطلاعات بیشتر اگر به درد شما می خورد به شورا مراجعه کنید و نامه ها را ببینید.
    ارجان یک شنبه 26 مرداد ساعت 15:19
    دوست عزیز اینکه نظامیان فاقد سیاست اند به نظر من توهین است و از ان می گذرم ولی دوست عزیز شورای شهر عضو سیاسی نمی خواهد چون شورا جولانگاه و باشگاه قدرت نمایی سیاسیون نیست متأسفانه با اسم مستعار پیام دادی و من از تفکر و اندیشه شما چیزی نمی دانم به همین اندازه برای پاسخ شما اکتفا می کنم تا انشااله در پیام بعدی دلیل اینکه نظامیان فاقد سیاستند را بیان کنید بتوان جواب کامل شما را بدهم فقط یک مثال می زنم برای اینکه منطقی تر باشی شاید نام قاسم سلیمانی را شنیده باشی ایشان یکی از سرداران سپاه و فرمانده سپاه قدس است سیاست ایشان چنان آمریکا و اروپا را در مورد عملکرد نیروهایش در سوریه ، عراق و لبنان کلافه کرده است که خواب را برآنها حرام کرده است و من با افتخار از ایشان یاد می کنم .

    امین سلامی شنبه مرداد 18:58
    سلام علیکم
    با تشکر از شما برای قسمت اول پیامتان اما پاسخ ها
    1- بله ما برای حل مشکلات وارد صحنه شدیم از مشکلات هم فرار نمی کنیم و انشاله با برنامه هایمان قصد حل آنها را داریم در این مدت تلاشهای خودمان را انجام دادیم و همچنان ادامه می دهیم ضربه اول را زمانی خوردیم که دوستان فردی را انتخاب کردند که توانایی انجام کار شهرداری را نداشت یک سوال شما متوجه تلاش دو ماه عملکرد سرپرستی آقای دایی زاده شده اید خداوکیل عملکرد دو ماه ایشان را با عملکرد 14 ماه مهندس آقامیری مقایسه کنید با شرایط یکسان شهرداری همان شهرداری بی پول همان بی پولی ، کارگران همان کارگران ، شورا همان شورا ، فقط مهندس آقا میری و مهندس دایی زاده با همدیگر جایگزینی شدند پس پاسخ سوال اول شما انتخاب بد و کاملاً سیاسی اعضای شورا و متأسفانه تلاشهای سیاسیون منفعت طلب پشت پرده عامل این انتخاب بود اگر باز هم قانع نشدید روبه رو و با همدیگر گفتگو کنیم.
    خلاصه اینکه شهرداری یک مدیر می خواهد پول نمی خواهد مدیریت خودش پول می آورد.
    2- اگر من سوال کنم امثال شما می گویند در شورا جنگ و درگیری بین اعضا شورا مانع پیشرفت شده است شما که خودمان را یک دلسوز شهرداری می دانید به عنوان حق شهروندی از آنها سوال کنید من آدرس خیلی از تخلفات دیگر را نیز به شما می دهم سوال کنید جالب اینکه چون شما را می شناسم بعضی از همین اعضای شورا دوستان شما هستند خودتان وارد عمل شوید فقط جسارت می خواهد که شما پیگیری کنید و واقعیات را برملا کنید یک پیشنهاد به عنوان دلسوز شهر مناظره ای ترتیب دهید.
    3- به خدا قسم اگر معارفه اول یک شهردار لایق و توانایی را انتخاب می کردیم وضع شهر بهبهان بهتر از وضعیت فعلیش بود این یک واقعیت است همین دو ماه تلاش آقای دایی زاده این موضوع را ثابت کرد پس می توانیم.
    4- من اطلاعات داشتم ولی شنیدنی بود نه همراه با مدرک و اطلاعات کامل اگر امروز افشاگری می کنم چون فقط شنیدنی نیستند مدارک هم دارم و سکوت من فقط به این دلیل بود که کسی نگوید اعضای شورا با همدیگر درگیر هستند و همین مورد باعث عقب ماندگی شهر شده است چون همه مردم متوجه شدن عقب ماندگی شهر به دلیل ضعف شهرداران بوده و هست.
    5- بله من فقط گوشه ای از اطلاعات و آمار را افشا کردم فقط خواستم به آقای فرجیان پور پاسخ داده باشم من از اولین روز شورا تاکنون سکوت نکردم و بارها بعضی از تخلفات را در شورا بیان می کردم و این هم از اطلاعات ضعیفی است که بعضی از دوستان دارند و به همین دلیل درد دل می کنند و اسم آن را نقد می گذارند.
    6- در طول یک سال ما حدوداً 15 نفراز مسئولین ادارات شهر را جهت حل مشکلات و شهروندان به شورا دعوت کردیم چون اعتقاد داریم کار شورا در رابطه با شهردار انتخاب شهردار و نظارت بر عملکرد ایشان است و اصل کار شورا مدیریت شهری می باشد هرچند در تهران بزرگ هم چیزی به نام مدیریت شهر وجود نداردسوال کنید آیا در اهواز که مرکز استان است شورا کار مدیریت شهری می کند؟ صادقانه بگویم در بهبهان عقب مانده مشکل سیاسیون هستند که به دنبال منفعت طلبی خودشان هستند. لطفاً جای دور نروید کدام شهر ایران مانند بهبهان سیاسی است آن هم بدترین نوع آن سیاسیون منفعت طلب و تمامیت خواه
    7- من که از آقای فرجیان پور نخواستم راهکار بدهند ببیند چند نفر به پاسخ من جواب دادند کدامیک راهکار دادند خودتان در تمام سوالاتان چه راهکار دادید؟ فقط مورد را بیان کردید لطفاً راهکار خودتان را در مورد حمل زباله بدهید؟ انشاا… ماهم اجرا می کنیم.
    8- مگر خودتان در بند 6 نگفتید برنامه ای برای دیگر وظایف خود ندارید؟
    دوست عزیز یکی دیگر از وظایف شوراها کارهای فرهنگی است آیا معرفی بهبهان به شخصیتی مانند هاشمی کار فرهنگی نبود شرمنده خیلی ها حداقل به خود من مراجعه کردند و از اینکه با هاشمی دیدار داشتیم تشکر کردند ضمن اینکه دوست عزیز برای یک موضوع که کل مردم یک نظر نمی دهند بعضی موافقند بعضی مخالفند برای احکامی که خداوند هم دادند متأسفانه بعضی موافقند و بعضی مخالفند این دلیل ندارد چون چند نفر یا چندین نفر مخالفند رفتن ما پیش هاشمی اشتباه بود.
    ما به آقای هاشمی بهبهان را معرفی کردیم، مظلومیت و مشکلات بهبهان را گفتیم و از ایشان کمک هم خواستیم اینکه برای بهبهان نتیجه داشت را به آینده واگذار می کنم. حداقل تا قبل از پایان چهارساله شورای چهارم.
    من اصلاً به آقامیری رأی ندادم، در رابطه با چند برابر کردن هزینه پروانه ساختمان تصمیم شورای بود نه یک نفر که گناه این کار گردن من می گذارید ضمن اینکه عوارض موجود مربوط به سال 89 بود و در سال 90، 91و 92 هیچگونه افزایشی نداشت در صورت که تورم و حقوق کارگران افزایش یافته بود و تعدادی کارگر هم بر شهرداری تحمیل شده بود یکی از منابع درآمدی شهرداری هم همین عوارض است.

    9- حضرت امام (رض) در نامه مربوط به پذیرش قطع نامه پایان جنگ به صراحت به مردم ایران گفتند ما برای انجام تکلیف جنگیدیم نه نتیجه .
    آیا شخصیتی تواناتر از حضرت امام (رض) در این انقلاب سراغ دارید؟ البته شرمنده ام که من مقایسه ای به این بزرگی کردم ولی خواستم بگویم هرکس باید تلاش خودش را برای رسیدن به نتیجه انجام بدهد اگر موفق نشده حداقل اینکه پیش خداوند و مردمی که به ایشان رأی دادند شرمنده نیست حضرت علی (ع) چهارسال برای عدالت تلاش کردند آیا بعد از امام تلاش ایشان برای عدالت نتیجه داد تکلیف مال همه کس است نه کس تا کس
    آقای فرجیان پور در مقاله اش سوال کرد شما از چه کسی رخصت گرفتید که به دیدار هاشمی رفتید من هم همین سوال را از خودشان کردم شما با اجازه کی اعضای شورا را زیر سوال می برید و تهدید می کنید؟
    قبول کنید جواب باید مانند سوال باشد آیا خوب بود در مقابل نوع سوال آقای فرجیان پور می گفتم معذرت می خواهم بار دیگر اگر خواستم به دیدار کسی بروم از کل مردم بهبهان رخصت می گیرم؟
    10- برای دفاع از مورد این بند فقط می گویم بعضی از اعضای شورا چهارم در شوراهای دیگر هم بودند چرا این مصوبات که بنفع شهرداری و شهر بود در آن شوراها تصویب نشده یا اینکه اصلاً چرا طرح نشد چه رسد به اینکه مصوب شود. لطفاً یک نشست برای بررسی عملکرد شوراهای اول تا سوم تا افراد آنها زنده و حاضرند بگذارید انشاا… ما هم به شما قول می دهیم حداقل اینکه خودم قول می دهم گزارش عملکرد چهارساله شورای چهارم را بر اینان بازگو کنم تا وقت دارید بسم ا…
    اما چند سوال:
    وجدان یگانه تنها محکمه ایست که احتیاج به قاضی ندارد
    1. شما در طول ادوار شوراهای گذشته چیزی از تخلفات نشنیده بودید که از اعضای شورا در همان موقع بخواهید جواب دهند اگر پاسخ مثبت است چرا سکوت کردید؟
    2. شما تاکنون نشنیده بودید که در شهرداری با ارباب رجوع خوب برخورد نمی شود اگر پاسخ مثبت چرا سکوت کردید؟
    3. از اعضای شوراهای گذشته سوال کردید چرا شهر به این روز افتاده؟ چرا شهرداری این همه بدهکار است؟
    و …

    با سلام
    آقای دانایی؟
    1- از افشاگری تان بسیار ممنونم.
    2- تمام موانع رشد و پیشرفت شهر را مو به مو عنوان فرمودید که باید خدمتتان عرض کنم زمانی کسی به این دقت میرسد(که شما الان دارید) که دغدغه اش و همتش و تلاشش فقط برای شهر باشد.
    3- ای کاش فقط ذره ای از لیاقت ، شجاعت و دلسوزی شما را آقای شریعتی نماینده مردم داشت.
    4- از شما بسیار متشکرم که به همه نشان دادید با قانون مداری و رعایت ادب میتوان پاسخ های دقیق و ظریفی و آنچه واقعیت هست را بدون حاشیه به اطلاع عموم رساند.
    5- پاسخ شما برای من درسی شد که چگونه بقیه مسیر راهم را ادامه بدهم و باری دیگر امیدی از وجود دلسوزدر شهر بهبهان برایم به ارمغان آورد.

    “خداوند رحمت کند هر آنکس را که در همه لحظات ،حتی کلام، حق الناس را رعایت میکند”

    با سلام
    جناب اقای فرجیان؟
    اینکه مسیولین شهری را به چالش میکشید کاری بسیار پسندیده و به جاست.
    اما شرط به چالش کشیدن پایمال شدن حقی و حقوقیست که باید پس گرفته شود. اگر چه حسن نیت شما برای پیشرفت شهر میباشد. اما مراقب باشید در به چالش کشیدن و پس گرفتن حقوق مردم ، حقوق همان تعداد انگشت شمار مسیول دلسوز ( که البته یک دست صدا ندارد) را ضایع نفرمایید. و دلشکسته نفرمایید چرا که خود نیز ناخواسته دچار بازی های سیاسی خواهی شد.
    و اما بعد
    آقای فرجیان؟ همین مقاله اگر چه به دلشکستن همان اندک دلسو زمی انجامد اما فرصتیست بسیار مناسب که با پاسخ به این مقاله حقیقت هایی از باندبازی های سیاسی شهر هویدا میشود.

    باری دیگر به عنوان یک همشهری که همچون شما پیشرفت را ارزومندم خواهان دقتتان را در نوشتن موضاعات هستم تا خدای نکرده به جای افشاگری و پیشرفت شهر، ارگانیان به جایی برای دعواهای سیاسی تبدیل نشود.

    با سلام
    دوستان عزیز خصوصاً جناب شاهرخ گرامی زود تصمیم نگیرید . همه چیز در این مقالات نمی گنجد . یادتان نرود که اگر اقای فرجیان ، جناب دانایی را به چالش نمی کشید و از او نمی خواست شاید دانایی هیچوقت این سخنان را به زبان نمی اورد و در آخر خود شما جور دیگری برداشت می کردید . سکوت دانایی می توانست تا پایان دوره شورای چهارم ادامه داشته باشد و این سکوت که اینک به یمن مقاله آقای فرجیان شکست . که اگر نمی شکست همکاری خواسته یا ناخواسته با رانت خواران می بود .
    مسئله دیگر این است که همین شورایی که می بینیم به گفته همین آقایان بعضی از افراد صندلی را با عوام فریبی غصب کرده اند .و کوچکترین وظایف خود را نمی دانند که به سه مورد اشاره می کنم 1- تصویب کم شدن ساعات کار کارمندان شهرداری ( البته به قول خود اعضا قبل از اجرا لغوش کردیم ) کاری که اختصاصاً در صلاحیت وزارت کشور است . این یک ندانم کاری
    2- تصویب دادن مجوز ساخت و ساز خلاف طرح تفصیلی مصوب و طرح جامع . برای ساخت و ساز یک بنا باید مساحت و بر مشخصی داشته باشد که شورا بدون اطلاع مصوبه ای خلاف را پشت سر نهاده است . 3- آقای دانایی برای سینما یک کاری انجام داد که خوب بود اما غیر قانونی بود : ایشان مصوبه شورای شهر در خصوص سینما را بدون هماهنگی از سایر مصوبات جدا کرد و جلوی اجرای ان را گرفت . شاید در ان برهه زمانی خوب بود یا شاید بهترین کار اما خلاف قانون بود (به نقل از خانم محمد شفیعی )

    زمان تعیین کننده است . پس احساساتی نشوید . شورای چهارم شروع شده اما تمام نشده است . اقای دانایی به ما فرمودند که انتقاد نکنید . من می گویم انتقاد می کنیم خوب هم میکنیم اما همکاری هم به نحو احسن و اکمل می کنیم . تاضعف خود را بدانید . ایشان به یک سری مدارک دست یافتند که در این جوابیه بدان اشاره فرمودند ولی هنوز هم گمان نمی کنم اگر سوالات مهندس فرجیان نبود شاید این پاسخ ها با شورای چهارم به بایگانی میرفت . ایشان میگویند من دیگر نمی آیم به شورا . باشه قبول است . پس بفرمائید به چه کسی گفتید این دوره رییس از ما دوره بعد رییس از شما؟؟؟؟ یا دو سال ما دو سال شما؟؟؟
    از اقای شریعتی گفتید . قصد دفاع ندارم . اما ظاهرا نمی دانید برای نصب شهردار (اقای پیدایش ) نماینده و رییس شورا در یک جبهه اند . هر دو برای پیدایش تلاش می کنند . آقای دانایی اگر خاطرشان باشد وقتی پیدایش برای اولین بار به ایشان معرفی شد چه عبارتی را در خصوص وی به کار بردند .بعد خود ایشان به من گفتند که بعد از روی کار آمدن مهندس پیدایش یک ماهه رنگ شهر را عوض می کنیم . نخواستیم اقا !!! شما تائیدیه پیدایش را بگیرید تا شهرداری از این بی صحابی به در بیاید بقیه پیش کش البته این حرفها مهم نیست و ارزش ندارد ولی بعضی وقت ها مجبور می شویم . پشت قران نویسی ها هم زود به فراموشی رفت . ادم یاد در شورای سقیفه و پیمان نامه مشرکان و مسلمانان می افتد که در خانه کعبه شریف اویزان شد و موریانه آن را خورد . کاش این قران هم خورده شود توسط موریانه تا راحت شویم

    بدتان نیاید . خواستم شوخی کنم و کمی هم حرافی . ما آماده خدمت به شهر با هر کسی که واقعا برای شهر تلاش می کند هستیم . اقای دانایی ما مخلص شمام هسیم . ضمناً تا ریخت شهر عوض نشده و درس و راست نشده انتظار نداشته باشد قربون صدقتان برویم و به به چه چه کنیم .

    اصلاً من اینجا به عنوان یک شهروند از شما فقط یک خواسته دارم.
    لظفا آسفالت شهر را درست کنید همین

    وسلام

    جناب آقای رافع عزیز؟
    من از روی احساسات کلامی نگفتم. اما اگر دقت بفرمایید من نیز یاداوری کردم که به چالش کشیدن خوب است اما چگونه به چالش کشیدن مهمتر است تا همین چند نفر اندک را که به اندازه بضاعتشان تلاش می کنند از ادامه کارشان نا امید نسازیم. و نیز اشاره کردم به گونه ای به چالش بکشید که ارگانیان به مکانی برای دعوا تبدیل نشود که دیگر خودمان هم خسته شویم و از امدن به ارگانیان احساس دلزدگی نکنیم.
    هدف فقط ارتقاء سطح بود. همین

    درود
    حدیث افشاگری برای اولین بار نیست که حیطه شورا و شهرداری بهبهان اتفاق می افتد. لیکن هیچگاه جزئیات امور با مردم درمیان گذاشته نشده است. جناب دانایی نیز به ذکر کلیاتی بسنده نموده اند. در سالیان قبل که حرف از تخلفات گسترده ورزشی بود یکی از اعضای شورا گفت یک گونی مدرک علیه ورزشی دارد ولی چیزی علنا رو نشد.
    مواردی که جناب دانایی ذکر کرده اند نشان از سهل انگاری و بی لیاقتی اعضای شوراهای قبل دارد که از قضا تعدادی نیز در این شورا حضور دارند.وقتی تخلفی رخ میدهد نه فقط فرد متخلف که نهادهای نظارتی و وابسته نیز متهم هستند.
    درمورد اتوبوس و … ذکر چند رقم برای افشاگری کافی نیست و دانایی باید بداند که کلیت داستان و دلیل آن نیز باید ذکر گردد.
    از رویه منتقدانه سایت نیز باید تشکر کرد. گرچه به شخصه با بعضی نقدها موافق نبوده ام ولی قطع نقد و نقادی را هیچ کس نباید بخواهد. جناب دانایی نیز باید بداند که خبرنگار جماعت منتقد است و براساس مدارک و مستندات خود که شاید ناکافی باشد مطلبی را عنوان می کند. روشنگری در مقام پاسخگو وظیفه مسئولین است که وکلای مردم هستند.
    به هر حال امید همه ما بهروزی بهبهان و بهبهانی است.

    با سلام محضر دوستان عزیز
    خدمت سروران گرامی عرض شود، درباره پاسخگویی به این جوابیه، بنده و وبسایت ارگانیان به هیچ وجه قصد پاسخگویی مجدد را ندارد کمااینکه نکات بسیاری برای پاسخگویی آماده ارایه می باشد ولی بنده فکر می کنم با توجه به اینکه متن هر دومقاله (مقاله اول و جوابیه) در سایت موجود است، شهروندان شریف بهبهانی خود بهترین قاضی بوده و هستند و همچنین وضعیت شهر بهترین گواه برای همه مسائل است. ولی ذکر این نکته را خالی از لطف ندیدم که عرض کنم، اکر در این وبسایت مقاله انتقادی هست مقاله راهکاری هم هست ولی متاسفانه چیزی که خودنمایی می کند و اغلب مورد بحث قرار می گیرد مقاله های انتقادی است ( و اغلب مطرح می شود که چرا فقط انتقاد می کنید، راهکار هم بدهید) که البته به نظر حقیر اینگونه مقالات دست کمی از مقالات راهکاری ندارد و گاها باعث روشن شدن بسیاری از مسائل می شود مثل همین جوابیه. به شخصه انتقادات زیادی بر این جوابیه وارد می دانم ولی چون نگارنده مقاله اول خود بنده بوده ام بحث راجع به این موضوع را به سروران واگذار کرده و آماده شنیدن نظرات منطقی دوستان هستم.
    خداوند به همه ما انصاف بدهد.

    با سلام جناب شاهرخ گرامی

    سپاسگزارم از عنایت نظر شما . به امید بهروزی برای شهر و شهروندان .

    ضمن عرض خسته نباشی خدمت مسئولان سایت ارگانیان:
    به نظر بنده این سایت تازه درست شده و می تواند باعث پیشرفت و رونق شهر عزیز مون بهبهان باشه چون رویه اش خیلی نسبت به سایت های دیگر فعال بهبهانیه

    نگاهی به عملکرد گذشته شورای قبل کنیم :
    متاسفانه در سال های قبل افرادی به عضویت نمایندگی مردم در شورای بهبهان رسیده اند که فقط برای منافع کاندید شده بودند و مطمئن باشید وضع فعلی بهبهان هم به خاطر ضعف و نبودن افراد لایق در شورای 2 و 3 بوده .
    به نظر بنده بعنوان شهروند اینه که حرکت شورا و شهرداری بصورت برنامه ای باشد نه روزمره و باری به هر جهت ـ تلاش هر جمعی یا گروهی بدون تعیین هدف و برنامه ریزی به سرانجام نخواهد رسید.شورای اسلامی شهر روند نظارتی دارد و برای تسریع در امور محوله و نیز تقویت بنیه های مالی ـ اداری ـ عمرانی و فرهنگی شهر می تواند با کمک علاقمندان به امور شهر و با دعوت از صاحب‌نظران و کارشناسان ذیصلاح مبادرت به تشکیل کمیسیونهای مختلف نماید و مصوبات کمیسیونها می تواند راهکار مناسب هم برای شورای شهر و هم برای شهردار باشد .
    آیا در شورا های قبل دعوت از صاحب نظران وکارشناسان شد؟ آیا مصوبات آن ها اجرا شد ؟ آیا برنامه راهبردی داشتند ؟ وآیا …..
    مطمئن باشید اگر نظارت بر شهرداری ها در دوره قبل شورا ها بود این وضع شهر عزیزمون بهبهان این طور نبود .منظوره بنده از وضع شهر عدم آسفالت ، فضای سبز
    عدم ایمن سازی از سوانح طبیعی همانند سیل و… که سال گذشته خیلی از مغازه داران ضرر های مالی فراوانی دیدند ، عدم بهبهود وضعیت ترافیک بهبهان
    اما شورای چهارم :
    ای کاش نگارنده این سئوال ها را از آقای دانایی عزیز یا اعضایی که 2 دوره عضو شورا هستند می پرسید و به این سئوال ها جواب می دادند که :
    آیا اهداف کلی برای توسعه وبهبود شهر بهبهان دارند ؟
    آیا برنامه 4 ساله ای برای شورا شهر بعنوان ریاست شورای شهر دارند ؟
    آیا راهبرد های توسعه شهری برای بهبهان مشخص کرده اند؟
    آیا طرح های موضعی از جمله بهسازی پارک جنگلی خارستان ، کریا و ….. پایانه های تاکس رانی و … دارند ؟
    آیا طرح موضوعی از جمله ساماندهي سيما و منظر شهري و …. دارند ؟
    اگر بود ه این ها را باید جواب داد بعنوان نماینده و ریاست شورای شهر بهبهان.

    آقای دانایی عزیز بنده قبول دارم شهرداری بهبهان بدهی های زیاد دارد و آن هم در دورا ن شما نبوده اما باید یک جا از صفر شروع کرد .
    وتشکر کنم از شما و شورای شهر به دلیل تشکیل اتا ق فکر شورا و زیبا سازی اخیر شهر و… البته که وظیفه هست اما بیانگر تغییر و تحول در شهرداری است

    با آرزوی سربلندی روزافزون برای مردم شریف و عزیز بهبهان

    1- آقای دانایی عزیز چرا تا الان سکوت کرده بودید؟؟؟ کم کم داشتید شرمنده شهدا می شدید!!! قبول کنید که مقاله انتقادی جناب فرجیان هرچند که به قول شما عاری از راهکار بود، باز هم برای شکستن سکوت شما مفید بود …هرچند که اعتقاد بنده بر این است که مردم شهر از دلالی ها و درآمدهای نامشروع و منفعت طلبی برخی از اعضا گذشته و حال اطلاع دارند …

    2- کسانی که عضو شوراهای قبل بوده و الان نیز عضو شورا هستند را بازخواست کنید تا جوابگوی سستی و یا سکوت خود در دوره های قبل باشند… اخبار این بازخواست را به اطلاع مردم برسانید …

    3- الان نیز در شورا افرادی وجود دارند که پتانسیل اختلاس و تاراج اموال شهرداری را داشته باشند؟؟؟ مواظبشان باشید…

    4- با شما در باره ی جناح بازی چه در انتقاد و چه در مدیریت بهبهان موافقم و درمانش را بیان حقایق و افشاگری علیه افراد فاسد می دانم، آن هم بدون نیاز به تلنگر و مقاله ی انتقادی…

    امیدوارم که روزی مردم شهرمان به خاطر بهبهانی یا لر بودن ، به خاطر چپ یا راست بودن رای ندهند … از سیاست زدگی رهایی پیدا کنند و فقط به خاطر شایستگی و تخصص رای بدهند… قطعا آن روز مشکل شهرمان حل میشود…

    امیدوارم روزی جوانان شهر ما در ایام انتخابات شوراهای شهر و روستا به فکر مردم بوده و مردم را بیدار کنند و فارغ از هرگونه تعصب مردم را به سمت انتخاب افراد شایسته هدایت کنند … که این انتقاد همواره بر جوانان و فرهیختگان شهر ما وارد بوده است …

    یا علی ع

    از مسولین شهر هیچ تقاضایی ندارم
    فقط
    1 . آسفالت های شهر رو درست کنند
    2 . این ماشین ها و وانت ها که کنار خیابونها و فلکه های شهر می ایستند و بساط کسب و کار رو راه انداختن جمع آوری کنند تا هم کمی جلوه شهر بهتر شود و هم کمی به نظافت شهر کمک شود .

    جناب آقای دانایی حکایت شما مصداق لین شعر مشهور است: (خواجه پندار که خدمت می کند…)

    با سلام و عرض ادب خدمت اقای دانایی ریاست محترم شورای شهر بهبهان
    جناب دانایی عزیز چند نکته را بر خود لازم دیدم تا در مورد مقاله جناب اقای فرجیان و همچنین جوابیه جنابعالی به مقاله ایشان خدمتتان معروض دارم
    در ابتدا باید بگویم بنده به عنوان کسی که در انتخابات شورای شهر به شما رای دادم این نکات را پیرامون موضوع مطرح میکنم تا خدای ناکرده شبهه ای از مخالفت اینجانب با جنابعالی در ذهن شما بوجود نیاید . جناب دانایی عزیز بنده علی الرغم اینکه شما را از نزدیک نمیشناختم و ندیده بودم چون شما را هم فکر و هم خط و مشی سیاسی خودم میشناختم ( شنیده بودم)و بدلیل صداقت و پاکی حضرتعالی و شجاعت مثال زدنی شما در دوران جنگ تحمیلی ( که از زبان هم رزمانتان در جبهه شنیده بودم)تصمیم گرفتم تا به شما رای بدهم تا شاید ادای دینی به شهرم کرده باشم که متاسفانه با کارنامه ضعیف شورا که تماما” شما را مسبب ان نمیدانم از اینده شورا نا امید شده ام ولی همچنان شما را انسانی وارسته میدانم .
    ابتدا چند نکته در مورد مقاله اقای فرجیان:
    1- ایشان میتوانست موارد نقد خود را کمی مهربانتر بیان کند
    2- شاید این حرف جنابعالی درست باشد که فرموده اید باید قبل از نگارش مقاله حضورا” با شما صحبت میکرد تا نقدش منصفانه تر باشد
    موارد مربوط به جوابیه جنابعالی:
    1- به نظر بنده اگر اقای فرجیان در مقاله خود یک چوب انتقاد بر تن شما و دیگر اعضای شورا زده باشد ( که با در نظر گرفتن موارد عنوان شده از طرف بنده در مورد مقاله اقای فرجیان حق هر موکلی است که از وکیل خود پاسخ بخواهد ) شما با ادبیات بسیار تند که جواب ایشان را داده اید چند چوب بر تن ایشان وارد کرده اید کما اینکه شما وکیل این مردم در شورا هستید و باید پاسخ گو باشید .
    2- با توجه به جوابیه تند و از روی ناراحتی جنابعالی ضمن احترام به اعلام پاسختان باید بگویم در ذهن خواننده این سِئوال بوجود می اید که اقای دانایی تحمل شنیدن نقد را ندارد اما من میگویم نه اینچنین نیست و ایشان خواسته از خودش دفاع کند اما بعد فکر میکنم که شما یک نظامی بوده اید ( ضمن احترام به تمامی نظامیان عزیز) و نظامی تحمل شنیدن نقد را ندارد .
    3- دوستمان اقای فرجیان در مقاله خودشان یاد اور شده که شما مسئول عملکرد ضعیف اعضائ شوراهای ادوار قبل نیستید و خود شما هم تایید کرده اید کما اینکه بعضی از این افراد در حال حاظر هم در شورا در کنار شما هستند که به اعتقاد من تعدادیشان حتی با اختیارات شورا اشنایی ند ارند اما من میگوییم درست است که شما مسئول عملکرد دیگران نیستید اما مسئول درست کردن خرابی دیگران که هستید ایا اینگونه میخواهید خرابی ها را جبران کنید
    4- جناب دانایی انتقاد عامل پیشرفت میشود کما اینکه به گفته شهید مطهری اگر به مسئولی نتوان انتقاد کرد در ان مسئول مفسده ایجاد میشود ایا با این جوابیه تند شما دیگر کسی به خود اجازه میدهد از شما انتقاد کند
    5- اقای فرجیان گلایه از عزل شهردار داشته است که به نظر بنده کاملا” درست میگوید اگر همانطور که جنابعالی در جوابیه خودتان بیان کرده اید که اقای اقامیری با 10 رای موافق به عنوان شهردار انتخاب شده است باید این تصور را کرد که در مورد انتصاب ایشان زیاد مطالعه شده است ولی وقتی مردم میبینند باز هم به قول خودتان که در جوابیه عنوان فرمودید پس از سه ماه استارت عزل ایشان زده میشود و کمتر از یک سال اقای شهرداری که با 10 رای شورا شهردار شد عزل میگردد در ذهنشان این سئوال مطرح نمیشود که عزل و نصب شهردار کاملا” بدون مطالعه بوده است و این خود نشان از ادامه روند ویرانی شورا و شهرداری را دارد .
    6- در مورد دیدار شورا با اقای هاشمی که جنابعالی از ان دفاع فرموده ایدایا واقعا” این 11 نفر عضو شورا نمیدانستند که اولا” اقای هاشمی یک مدیر اجرایی نیست ثانیا در طورل 8 سال مدیریت نامبارک اقای احمدی نژاد بر مملکت اقای هاشمی دیگرتوان و قدرت گذشته را ندارد ثالثا اگر هم توانایی داشت از حدود 70 % شهرداریهای ورشکسته کشور بودند شوراههایی که از شورای بهبهان بانفوذ تر باشند و از ایشان کمک بگیرند اما شما در دفاع از این دیدار فرموده اید که اقای هاشمی بهتر از از ما بهبهان را میشناخت ایا رفتن پیش اقای هاشمی و شنیدن شناخت ایشان از بهبهان برای مدیریت شهرداری فایده ای داشت و ایا شما سفیران فرهنگی شهر بودید و برای شناساندن شهر خود نزد جناب هاشمی رفته بودید و نیز ایا این دیدار جز هزینه کردن پول شهرداری فایده ای هم داشت .
    7- در مورد اتاق فکری که جناب دانایی از ان دفاع کرده اند این چه اتاق فکری بود که مردم نتوانستند حرف خود را بزنند نشان به ان نشان که در جلسه مقدماتی ان یکی از اعضای محترم شورا در پاسخ به سئوال عزیزی فرمودند به اندازه کوپن خود حرف بزن ( خواستید در مورد صحت این موضوع از کسانی که انجا بودند تحقیق کنید) که به نظر من لازم است به این عضو شورا هم تذکر داده شود که شما با رای همین مردم وارد شورا شده ایدکه الان به انها توهین میکنید.
    8- جناب دانایی عزیز شما عملکرد شورا را در 6 الی 7 مورد بیان فرموده اید از خود شما میپرسم برای یک شورای 11 نفری با این همه حجم خرابی ایا این کارنامه قابل قبول است شاید بگویید شهرداری پول ندارد که درست است شهرداری پول ندارد اما ایا تصمیمات شورا مانند ان تصمیم چند برابر کردن هزینه پروانه که بعدا” خودتان متوجه اشتباه تصمیم گیری خودتان شدید و ان را اصلاح کردید میتواند برای شهرداری درامد زا باشد یا رفع موانع بر سر راه گرفتن مجوز از شهرداری توسط مردم و اصلاح ساختار اداری شهرداری که هر کس برای گرفتن یک مجوز باید یک ماه یا شاید بیشتر دوندگی کند و ایا تمامی مشکلات شهری مانند تمیز کردن سطح شهر از خاکهای ناشی از کانال فاضلاب نیازمند بودجه است ایا نمیتوان با همین پرسنل و ماشین الات موجود شهرداری این سیمای نا میمون شهر را از این وضعیت اسف بار در اورد تا بقول خودتان در ایام نوروز شرمنده مسافران و بهبهانیهای خارج از بهبهان نباشیم که عمدتا” معتقد بودند بهبهان به یک روستای بزرگ تبدیل شده .
    9- بر خود لازم میدانم به اعضای محترم شورا بگویم که مردم از دور بر تصمیمات و عملکرد انها ناظر هستند و نقد و بررسی میکنند و امتیاز میدهند پس در تصمیمات خود دقت زیاد کنید و برای خدا در جهت برون رفت از وضعیت موجود شهر گام بردارید کما اینکه از همه مهمتر خدا بر اعمال ما ناظر است

    نقد شدن و پاسخ دادن یعنی تمرین زندگی در جامعه مدنی…جامعه ای که کارگزار باید پاسخ مطالبه شهروند را بدهد…یکی از اصلی ترین ابزارهای تمرین و یادگیری در جامعه مدنی “رسانه” است…رسانه حلقه اتصال دهنده شهروند و کارگزار است
    جناب دانایی رسانه ها چشمان باز شهروندان جامعه هستند.

    با عرض سلام و خسته نباشید خدمت تمامی دوستان عزیز
    جناب آقای دانایی عزیز متاسفانه تا قبل از انتخابات شورا شناختی از شما نداشتم و با توجه به صحبت و شناخت و تعریف دوستان نزدیک و همفکرم از شما متوجه شدم که شما از محدود افرادی هستید که با شخصیت و سابقه پاک و سالم وارد صحنه شده اید هدفتان فقط کمک به شهر می باشد و مانند خیلی ها به فکر منافع شخصی خودتان نیستید.با گذشت زمان متوجه شدم که تعریف و شناخت دوستانم از شما صحیح بوده ولی متاسفانه آنطور که باید توانایی مدیریت را ندارید.
    چند نکته از نظر حقیر قابل ذکر است :
    1- جناب آقای دانایی شما وقتی وارد صحنه و انتخابات شدید یعنی نسبت به تمامی سختی ها و مشکالات شهر و شورا آگاهی دارید و می خواهید با برنامه هایتان آنها را حل کنید حال چه مشکلات مربوط به دوره شما باشد و چه مربوط به دوره های قبل و با آگاهی از شرایط سخت و بدهکاری شهرداری وارد شورا شدید در نتیجه شما باید از قبل برای حل این مشکلات برنامه ریزی ها را می کردید نه اینکه وارد شورا شوید و بعد به فکر برنامه ریزی برای حل مشکلات باشید.
    2- همانطور که تعدادی از دوستان فرموده اند تعدادی از اعضای دوره های قبل شورا در این دوره هم در کنار شما در شورا حضور دارند، آیا شما در مورد غارت اموال و دارایی از شهرداری در دوره های قبل از این افراد سوالی کرده اید و جوابی خواسته اید؟و آیا آنها را بازخواست کرده اید که چرا در زمان غارت کردن این اموال و یا بستن قراردادهای اینچنین(به گفته خودتان) سکوت کرده اند؟هرچه باشه این افراد هم در آن دوران در شورا بوده اند و باید جلو این اتفاقات را می گرفتند(البته اگرخودشان تمایل به بستن این قراردادها و غارت اموال را نداشته اند)
    3-آیا شورای چهارم که به گفته خودتان توانایی حل مشکلات شهرداری در کوتاه مدت را ندارد برنامه بلند مدت و مشخصی دارد برای خارج شدن شهرداری از این وضعیت؟
    4-آقای دانایی عزیز آیا شما قبل از وارد شدن به شورا این اطلاعات رو داشتید و سکوت کردید یا شما هم به قول خودتان مانند دیگر دوستداران بهبهان خواب بودید؟
    5-آقای دانایی عزیز چرا تا به حال این اطلاعات و آمار را منتشر نکرده بودید و آیا اگر انتقاد آقای فرجیان نبود شما این آمار را منتشر می کردید یا مانند اعضای شورا در دوره های قبل تا پایان دوره 4 ساله سکوت می کردید؟(به نظر بنده حقیر سکوت در این چنین مواردی همکاری با مجرم محسوب می شه)
    6- آقای دانایی وقتی در جواب آقای فرجیان چند مورد از مصوبات دوره خود را بیان کردید این سوال برام پیش اومد که آیا وظیفه شورا فقط مربوط به کارها و امور شهرداریه؟چرا در مورد مشکلات و دیگر وظایف شورا صحبتی نکردید و آیا مصوبات یا برنامه ای برای دیگر وظایفتان دارید یا فقط درگیر شهرداری شده اید و بقیه وظایفتان را فراموش کرده اید؟
    7-آقای دانایی عزیز دلیلی ندارد هرکس که انتقاد می کند خودش هم راه حل بدهد،اگر اینطور باشد پس وظیفه شما و دیگر همکارانتان چه می شود؟مردم با توجه به سختی ها و مشکلات و کاستی هایی که می بینند انتقاد می کنند،برنامه ریزی و پیدا کردن راه حل برای خارج شدن از مشکلات و برطرف کردن کاستی ها وظیفه شورا و نهادهای مربوطه می باشد نه خود مردم.(انتقاد از وضع آسفالت ها و جاده ها و وجود زباله و آشغال های فراوان در سطح شهر که باعث بد شدن نمای شهر شده دیگه فک نکنم احتیاجی به گفتن داشته باشه)
    8-و اما دیدار با هاشمی(ای کاش می توانستیم نظر مردم را در مورد این دیدار به دست بیاریم تا مشخص بشه چند درصد موافق این دیدار بوده اند)،آقای دانایی این حرف از شما بعید است که می گویید همه کس نمی تواند با هاشمی دیدار کند!!!! با توجه به شرایط موجود دیگه انگیزه و دلیلی برای دیدار با هاشمی وجود ندارد آن هم برای رفع مشکلات شهر!!!!!آقای دانایی شما به عنوان اعضای شورا به دیدار هاشمی رفتید پس نه خصوصیات مردم بهبهان که شما به ایشان گفتید به کار شورا می آید و نه خصوصیتی که ایشان از مردم بهبهان گفتند باعث رفع مشکلات می شود
    * آیا هاشمی رئیس جمهور است یا رئیس مجلس است یا معاون رئیس جمهور است و یا اصلاً جزء قوه مجریه است یا مسئول تهیه و تنظیم و بودجه است که مشکلات شهر را بی ایشان گفتیت و از ایشان کمک خواستید؟
    * آیا این دیدار برای شهر بهبهان نتیجه ای هم در بر داشت؟
    *وقتی میگویید قبل از انتقاد دو رکعت نماز بخوانید تا خدا کمکتان کند یعنی شما و همکارانتان قبل از رای دادن به آقای آقامیری(که به سه ماه هم نکشید) و یا تصویب چند برابر کردن هزینه پروانه ساختمانی(که بعد خود متوجه اشتباه شدید و تصحیحش کردید) و یا قبل از دیدار با هاشمی دو رکعت نماز خواندید و از خدا کمک گرفتید؟
    9-آقای دانایی عزیز شما شخص عادی نیستید و نماینده مردم هستید پس اولاً هرجا می روید باید با رضایت مردمی باشد که به شما رای داده اند و دوماً هرکاری می کنید و هرجایی که می روید باید در جهت رفع مشکلات مردم و به سود و نفع شهر و مردم باشد(درست است هرکس نباید هر کاری می کند نتیجه بدهد اما شما هر کس نیستید شما منتخب مردم هستید و باید هر کار و برنامه تان نتیجه خوب برای مردم و شهر داشته باشد)
    * آقای دانایی عزیز هیچ منتقدی برای انتقاد خود احتیاجی به اجازه از کسی را ندارد زیرا از طرف کسی برای انجام کاری انتخاب نشده است و هر وقت که بخواهد می تواند از هر کسی با توجه به انصاف و اطلاعات خود انتقاد کند
    10- اول جوابیه فرمودید من تنها نمی توانم در شورا کاری کنم و شورا با هم تصمیم می گیرد پس لطف کرده و به جای این همه تعریف از مدیریت خود که من جلو مصوبات مورد دارشان را گرفتم و … بگویید شورا جلو مصوبات مورد دارشان را گرفت.
    اگر شما و دیگر اعضای شورا لطف کرده و اطلاعات صحیح را به موقع در اختیار مردم بگذارید از طرف خودم قول میدم که صدای همه در بیاد و هیشکی سکوت نکنه و هیشکی نخوابه
    به امید داشتن شهری زیبا و سالم

    آقای دانایی پس از خواندن جوابیه ات به عمق سخن آن اندیشمندی که گفته
    ” سیاست هنر است که نظامیان فاقد آنند” بیشتر پی بردم

    با سلام
    جناب فرجیان بنده از لحن مقاله شما دریافتم که این مقاله بیشتر از اینکه یک نقد سازنده باشه یک حمله سیاسی است و فکر میکنم از جانب کسی هدایت شده باشید (اگر قصدتان نقد آگاهانه و سازنده بود اسم ریاست شورا را بولد نمیکردید چرا که در شورا ریاست فقط وظیفه هماهنگی رو به عهده داره و در تصمیمات هم فقط یک رای داره …پس چرا شما به افرادی امثال آقایان مودت و سینا حمله نکردید؟ )…هر کسی میداند مشکلاتی را که در حال حظر در شهرستان داریم بیشتر به دوره های قبل باز میگردد و امکان اصلاحشان در این مجال کم میسر نیست …
    ضمنا یاد آوری کنم یکی از بهترین کارهای این شورا که شما اون رو زیر سوال بردید رساندن صدای شهر به آقای رفسنجانی هست ….البته موافقم که شورا کاستی های زیادی دارد ولی مقصر ریاست شورا نیست …سعی کنی سیاست رو با سیاه نمایی اشتباه نگیرید و راه حق رو انتخاب کنید…با تشکر

    درود بر دوستان عزیز

    نکته جالبی که به ذهن بنده میرسه اینه که :

    جناب دانایی عزیز، شما که میفرمایید هر کس نمی تواند با هاشمی دیدار کند، حتما شما یک برتری نسبت به دیگران داشته اید، حتما می توانستید با سطوح پایین تر از ایشان نیز دیدار کنید، مثلا دیدار با جناب قالیباف شهردار تهران. این را بدین خاطر عرض می کنم که اگر با ایشان(قالیباف) دیدار کرده یا حتی جلسه ای با اعضای شورای شهر تهران برگزار می کردید که حتما توانایی برگزاری این جلسه را (با استدلال خودتان) داشتید به نظر حقیر بسیار مفید تر از جلسه با آیت الله هاشمی بود. بجای اینکه بنشینید و از خاطرات جنگ با هاشمی سخن برانید و از تعاریف ایشان نسبت به بهبهان متعجب و مسرور شوید، می توانستید از تجارب شهردار تهران و نظرات همکارانتان در شورای شهر تهران بهره ببردید. آیا این بهتر نبود؟!

    برادان گرامي ويراني اين شهر با رفتن دانايي .شريعتي . ملك خدائي حل شدني نيست چون ديگه شهري نيست كه آمدان امثال مهندس پيدايش يا رفتن اقايان شهري با نمادي شهر زنده شود تا وقتي اقايان بخاطر منافع شخصي شريعتي رو نماينده شهر كردند . اين شهر خيلي وقت مرده وقتي از بي كسي كانديدهاي نمايندگي مجلس بشه اقايان شريعتي وسالاري

    با سلام خدمت دوستان گرامي . به نظر اينجانب مقصر اصلي اين حوادث وعقب مانندگي شهر خودمان هستيم . مگراين مسئولين گرانمايه انتخاب من وشما نسيتند. مگر تبليغ كننده راي اوري اقايان من وشما نيستيم. مگر ازسابقه اقايان خبر نداشيتم . خودمان انتخاب ميكنيم وبعد شروع به انتقاد ميكنيم . انتقاد خيلي خيلي خوب است اما اول ازخودمان شروع كنيم باتشكر ازدوستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک سال پیش