6 اردیبهشت 1403
از سال ۱۳۹۱
khatam

امضای بیش از 100 خانواده شهید ، پای عزل رئیس دانشگاه خاتم النبیا(ص) بهبهان

وبسایت خبری- تحلیلی سلام نو نوشت : 

بیش از ۱۰۰ خانواده شهید، روحانیون و اعضای شورای شهر بهبهان با امضای طوماری خطاب به وزیر علوم خواهان برکناری فوری ریاست دانشگاه صنعتی بهبهان شدند. در بخشی از این طومار که نسخه‌ای از آن در اختیار سلام نو قرار گرفته است آمده است:  در سال ۱۳۸۱ به برکت تلاش مسیولین محترم وزارت علوم تحقیقات و فناوری مردم شهرستان بهبهان مفتخر به داشتن دانشگاه صنعتی مزین به نام مقدس خاتم الانبیا شدند، که انتظار می‌رفت فرزندان ساعی و نخبه این دیار باستانی از مواهب و برکات آن بهره‌مند شوند، تا بتوانند دانش و فرهنگ منطقه را همپای کل کشور اعتلا بخشند. اما با گذشت زمان و (تصدی مدیر و معاونین قوم گرا و غیر مرتبط با دانشگاه صنعتی) در این دانشگاه این آرزو به سرابی برای مردم این شهرستان تبدیل گشته است، بطوریکه امیدی به اصلاح امور نداشته باشند.


در بخش دیگری از این طومار با اشاره به تخلفات گسترده موجود در این دانشگاه آمده است:

حدف نخبگان و فرهیختگان با درجات ممتاز علمی و صاحب مدارک بالای دانشگاهی از دانشگاههای بر‌تر کشور تنها و تنها بدلیل بومی بودن ظلم و تبعیضی خطرناک، ضد ملی و جرمی نابخشودنی است. 

در بخش پایانی این طومار که به امضای بیش از ۱۰۰ نفر از خانواده معظم شهدا، روحانیون و اعضای شورای اسلامی شهر بهبهان رسیده است، از وزیر محترم علوم خواسته شده علیرغم فشارهای وارده ناشی از تغییر روسای دانشگاه‌ها، فریاد تظلم خواهی مردم این دیار را شنیده و فردی شایسته را جهت ریاست دانشگاه بهبهان منصوب نماید. 

نمایی از دانشکده فنی دانشگاه صنعتی خاتم النبیا(ص) بهبهان
نمایی از دانشکده فنی دانشگاه صنعتی خاتم النبیا(ص) بهبهان



گفتنی است طوماری مشابه به امضای اعضای محترم هییت علمی دانشگاه، کارمندان رسیده و قبلا در اختیار مسیولین محترم وزارت علوم قرار گرفته است. 

به گزارش سلام نو خرداد ماه سال جاری با حضور هییت بازرسی وزارت علوم تخلفات مستند و موجود در این دانشگاه در اختیار مسیولین امر قرار گرفته است که انتطار می‌رود با توجه به گستردگی تخلفات، وزیر محترم علوم اقدامی عاجل انجام دهد. 
 
اسامی امضا کنندگان در سلام نو محفوظ است. 

    استعفا معاون اداری و مالی و آموزشی در پی بازرسی وزارت علوم از دانشگاه بهبهان

    در پی درج خبری در رسانه های محلی در اردیبهشت ماه سال جاری ، مبنی بر نارضایتی اعضای هیئت علمی دانشگاه صنعتی خاتم الانبیا بهبهان از نحوه مدیریت این دانشگاه و انعکاس این خبر در خبرگزاری های کشوری، بازرسان وزارت علوم ضمن بازرسی از این دانشگاه در خرداد ماه از نزدیک در جریان تخلفات و مشکلات این دانشگاه قرار گرفتند.

    به گزارش ارگانیان پس از بررسی های بعمل آمده از تخلفات مالی و اداری این دانشگاه بویژه در زمینه جذب هییت علمی و کارمند و تبعیض قومیتی و فشار افکار عمومی در اولین قدم معاون اداری مالی و آموزشی مجبور به استعفا از سمت خود شدند.

    به نظر می رسد با توجه به گستره و طیف وسیع تخلفات بخصوص در زمینه استخدام کارمند خارج از ضابطه، شیوه جذب هیئت علمی و تبعیض قومیتی در آینده نزدیک باید شاهد تغییرو تحولات بیشتر در این دانشگاه باشیم.

    پایان خبر

    با سلام
    خوشحال شدم که در بهبهان عده ای پیدا شدند که نسبت به موضوعی شهری معترض باشند چون یک یاس ودلسردی در بین مردم بهبهان( از هر تیپ و قشری واعتقادی )پیدا شده که نسبت به مسائل شهری(با وجودی که خیلی مشکلات ریشه ای وبنیادی داریم وهمگان هم آنها را دیده ودرک می کنند) بی تفوت شده اند چون خیری از مسئولین اجرائی شهری ،استانی وکشوری ندیده اند.
    مسائلی چون کثیفی وبی نظمی شهر ورها شدن زباله ها،چاله چوله ی خیا بان ها ،راه اندازی فرودگاه ،پالایشگاه بید بلند ۲ ، کارخانه ی سیمان ۲ ،بیکاری ۲۰۰۰۰نفر وعدم اشتغال ،ندادن حقوق قانونی بهبهان مثل دودر هزار نفت وحتی با وجودی که خدا به ما مخازن عظیم نفت وگاز داده ،بندگان خدا که بالاسری ما هستند عواید آن مثل احداث شرکت بهره برداری نفت وگاز بهبهان را از دریغ می کنند.
    بهبهان ۵۰ سال پیش سی امین شهر پرجمعیت کشور ویکی از شهرهای مهم کشور بوده وفرمانداری کل بوده اما بهبهان امروز شهری منزوی داشتن فرمانداری(یک پله پائین تراز فرمانداری کل) که حتی حقوق قانونی مردم آن توسط همین استانداری پایمال می شود.
    کاش مردم برای تمامی این گونه مسائل هم اعتراض قانونی نمایند.

    وقتی که ما کل مسئولین بهبهانی رو دیدیم برای شرکت در مسابقات جهانی هیچ کسی ما رو تحویل نگرفت و فقط این آقا و معاونش پای حرف های ما نشستن و خوشبختانه اسم بهبهان در مسابقات جهانی اختراعات درخشید اما هیچ مسئول بهبهانی عکس العملی نشون نداد. حالا این اعضای شورای شهر حتما پی سهم خواهی خودشون هستن. زمانی که ما برای این موضوع به شورای شهر مراجعه کردیم با پاسکاری ما به شهرداری بدترین ضربه رو به ما وارد کردن. واقعا تاسف

    دکتر توکلی واقعا مدیر بی لیاقتی است. کسی که هیچ اختیاری از خود ندارد و عروسک خیمه شب بازی ارمن شده است. علی رغم اینکه باز رس های وزارت علوم هم به این نتیجه رسیدند ه ایشان تخلف بسیار کرده است ولی فشار های نماینده بهبهان تا کنون باعث شده ایشان تغییر نکند. شریعتی به جای خدمت به این شهر بدنبال منافع شخصی خود و خیانت به این شهر است.

    خیلی بی لیاقت همین تازگی ها مهر ۹۳یک نفر رو با پارتی بازی اورده با مدرک ارشد هیئت علمی کرده خیلی بی لیاقتی دکتر توکلی. زودتر خودت با احترام برو وگرنه میندازیمت بیرون بی لیاقت. تو جات همون زابل لیاقت موندن در بهبهان رو نداری

    کار دکتر توکلی به جایی رسیده که که استخدام های بدون ضابطه و بدون قانون و برای نام و نشان خودش استخدام میکنه و دانشگاه از تعداد زیاد خارج از ظرفیتش نیرو پذیرفته در حالیکه معوقات حقوق کارمندان را با اینکه الان ۹ ماه از سال گذشته را هنوز پرداخت نکرده. البته این نوع استخدام به مدل احمدی نژادی معروف هست تا نفر بعدی که ریاست دانشگاه را به عهده می گیره با مشکلات عدیده ی بودجه ای مواجه بشه.
    وضعیت استخدامی بیش از ظرفیت این دانشگاه دقیقا شبیه بادکنکی شده که بیش از ظرفیتش باد شده.
    شریعتی؟ حق مردم بهبهان را پس بده.
    توکلی اینجا شهر و زاد گاه تو نیست دلت هم به حال مردم این شهر نسوخته. برو از اینجا. ما نمیخواهیم شما باشی.
    اقای توکلی از روی خانواده شهید مردم بهبهان خجالت بکش.
    حق فرزندانشون را پایمال کردی
    مردم شریف این شهر تو را نمی خواهند.
    آب این شه را خوردی و سیل شدی بر سر فرهیختگان این شهر
    زحمات گذشتهگان و فرهیختگان شهر را بر باد فنا دادی با این استخدامی اعضاء هیات علمی که فوق لیسانسشون پیام نور و دانشگاه آزاده.

    اخیرا اکثر مدیران دانشگاه تغییر کرده اند و به نظر می رسد این تغییرات در راستای گول زدن وزارت علوم باشد…. این مرد با داشتن … [این بخش از دیدگاه بدلیل رعایت نکردن قوانین وبسایت حذف شد] ماندنی است.

    واقعا واسه همتون متاسفم که انقدر یکطرفه قضاوت می کنید بعضیا تا به یه مشکل بر می خورن اولین چیزی که به ذهنشون میرسه عوض کردن رییس روسا است

    استعفای معاون مالی هم یه بازیه عزیزانم.او همچنان به کارهای ضد اخلاقی خودش ادامه میده فقط در سمت دیگر.جناب شریعتی آیا شما کاری برای مردم بهبهان انجام داده اید؟بیکاری چند درصد کاهش یافته است در دوره نمایندگی شما؟؟نه تنها کاهش نیافته بلکه روز به روز بر بیکارشدن مردم فهیم بهبهان افزایش می یابد!!و از بیکاری مردم دهدشت کاسته میشود!!!!کافی است انتقادی از شما شود [..] به دنبال محل کار انتقاد کننده میرود و از کار بیکارش میکند….به همین دلیل است که در دوره نمایندگی شما بر بیکاریمان افزوده شده….در دانشکده علوم پزشکی وضعی مشابه دانشگاه خاتم برقرار است جناب […] از اهالی لیکک هستن.ایشان خواهران خود را بر سر کار اوردند یکی از خواهرانش در کتابخانه دانشکده پیراپزشکی مشغول هستن در حالی که بعد از گذشت چندین سال هنوز نتوانسته درسهایش را در پیام نور پاس کند و بدون مدرک است ،جالب است بدانید ایشان الهیات میخواند احتمالا در لیکک الهیات همان کتابداری است…. و خواهر دیگرش در بیمارستان فریده بهبهانی فرمانروایی میکند. کار دانشجویی ها را چه زیبا به اهالی لیکک میدهد و دانشجویان پیراپزشکی به عنوان کاراموزی هلاک میشوند.وقتی وارد شبکه میشوی احساس میکنی وارد شبکه بهداشت دهدشت شده ای..دکتر نیکخوی را به زیبایی هر چه تمام تر بیرون انداختن و زارع زاده عزیز و هم دست خود را بر سرکار اوردن.راستی جناب دکتر زارع زاده ما که از نزدیک شاهد زحمات دکتر سوایی و خانم اکبری بودیم انهادیگر چرا… آنهایی که دانشکده پیراپزشکی را تبدیل به دانشکده علوم پزشکی کردن…یادتان بماند بعد از رفتن دکتر سوایی و خانم اکبری دانشکده پا نگرفته است…بله دوستان عزیز دانشکده علوم پزشکی بهبهان وضعی مشابه دانشگاه خاتم دارد و نیاز به شست وشوی فراوان …و جناب شریعتی امیدوارم شرمنده برادران شهیدت نشوی…چون مردم شهید پرور بهبهان شما را واگذار میکنند به خدا به واسطه برادران شهیدت…حواست باشد….راستی جناب [..] شنیده ام شما از اهالی قلعه رییسی و از همسایگان امامزاده عظیم الشان سید محمید هستید میگویند قلعه رییسی ها تمام زندگیشان حضرت سید محمید است..حواستان باشد مردم بهبهان شکایتتان را به ایشان نکنند وگرنه بدبخت خواهید شد…خدا رحمت کند مادرتان را…به گمانش چه شاهزاده ای تحویل جامعه داد…اما یک [..] از آب در امد..روایت است تاثیر مال حرام در نسل مشخص است …خدا رحم کند ما و فرزندانمان را از شر نسل شما….

    اهم فعالیت های دانشگاه خاتم الانبیاء بهبهان:
    ۱- دیدار با خانواده کارمندانی که از خانواده شهدا هستند این کار در راستای حذف عده ای از کارمندان از خانواده شهدا صورت می گیرد که آنها را به خاطر مقابله با تخلفات گسترده رییس دانشگاه و معاونان وی ، آین کارمندان را قبل از موعد بازنشسته و روانه دادگاه کردند بدون داشتن ادله محکمه پسند

    ۲- کاشتن نهال با نام هر کدام از شهیدان خانواده کارمندان شاهد که باز در راستای همان اتهاماتی که به فرزندان همان خانواده شاهد زدند و انها را به خاطر حب و بغض های شخصی با ایجاد اتهام روانه دادگاه کردند

    ۳- گذاشتن ریش و پشم برای معاون مستعفی سابق که هم اکنون در پشت پرده تمام تصمیمات را برای کارکنان اتخاذ کرده و همچنان با دروغ و نیرنگ کارمندان بهبهانی را که منتقد سیاست های دغل کارانه بوده اند را اخراج و تهدید میکند.

    ۴- استخدام در سطح کارمند قبل از گرفتن مدرک کارشناسی برای انجام کارهای تخصصی
    ۵- دادن لوح تقدیر به کارمندان زن به مناسبت ولادت حضرت فاطمه به کارکنانی که از سوی همین رییس و معاونانش مورد اتهامات غیر واقع قرار گرفته اند و آنها را روانه دادگاه کرده اند همه این کارها در راستای پر کردن کارنامه کاری و فعالیت های فرهنگی برای ارسال به وزارت علوم در راستای مانداگاری صورت گرفته است

    این است قرآن به نیزه کردن معاویه.
    همشهریان عزیز، دوستان، وظیفه نماینده شهر و سایت ارگانیان چیست؟

    وظیفه ی من و شما چیست؟

    دعای ۱۷ ماه رجب از دید عده ای از کارکنان منتقد و مورد ظلم واقع شده ی عملکرد سیاست های مغرضانه رییس و معاونان دانشگاه[…]:

    بار الهی ، اکنون که دست ظالمان بر مظلومان بلند است و مهر سکوت بر لبهای مظلومان قرار گرفته با آیه: مکرو ومکرالله ، الله خیر الماکرین با ظالمان مقابله کن.
    بار الهی ، در ۱۷ ماه رجب از تو میخواهیم به همت غیرتمندان و حق طلبان بیفزا و با دست جماعت در طلب حق یاری شان ده. که همانا دست خدا با جماعت است

    بار الهی با قدرت لایزال خود آنچه در تقدیر ظالمان کربلا و عهد شکنانشان قرار دادی و آه زینب را تو پاسخ دادی، همان تقدیر را بر ظالمان دانشگاه […]و رییس و معاونانش قرار ده.

    بار الهی تو در وعده ات به حق جویان و حق طلبان درست وعده بوده ای. بار الهی از تو می خواهم بر محمد و خاندان محمد از جانب خود درود و رحمت فرست و ما را در آنچه مورد رضایت توست یاری فرما. یا رب العالمین.
    آمین

    […] میترا[…] را که فوق لیسانس دریا است به جای محیطزیست به عنوان هیئت علمی پذیرفته است وکسی که چندین مقاله علمی دارد ودانشجوی دکترای محیطزیست است قبول نکرده است وای به حالت […] خیانت کار

    مردم بهبهان مردمی هستند که با تقدیم شهیدان زیاد در دوران جنگ تحمیلی و انقلاب دین خود را به این کشور ادا کرده اند و از نظر درجات علمی و مدیریتی شایستگی آنها بر هیچکس که کوچکترین شناختی از مردم این شهر دارد پوشیده نیست پس دلیلی ندارد که مدیر نالایقی که نتوانسته شایستگی خود را در اینجا نشان دهد بر سر کارش بماند ؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    دیر یا زود همه میروند. این رییس هم خواهد رفت مثل همه رییس ها.

    اما ایشان چه کاشتند و چه درو کردند و یا چه درو خواهند کرد.

    قصه امدن و رفتن رییس ها هم مثل امدن ورفتن ما انسانها از دنیاست.

    تنها با یک تفاوت. و ان اینکه ماندن این رییس دانشگاه ، به قیمت هایی گزافی و جبران ناپذیری خواهد بود البته هم کسانی که حقوقشان ضایع شد و هم خود ایشان.
    و مهمترین خسارتی که ایشان به خودش زده است بردن عرض و آبروی خودش در یک شهر است عرض و ابرویی که شاید برایش تلاش کرد و اکنون طی دوسال با عملکرهای جاه طلبی اش همه را بر باد داد.

    آن هم در نزد پیشگاه خدا و هم نزد بندگان خدا و هم از لحاظ دنیایی نزد مردمان فرهیخته و با اصالت شهر بهبهان.

    ا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک سال پیش