6 مرداد 1403
از سال ۱۳۹۱
danaee

قبل از شهردار، شما باید استیضاح شوید آقای دانایی !

این روزها هر مسافری اگر گذرش به بهبهان بیفتد، اولین سوالی که در ذهنش ایجاد می شود این است که : واقعا پا در شهر (!) گذاشته ؟ بله آقای دانایی شهر دارد به سمت عقب که چه عرض کنم، به سمت ناکجا آبادی پیش می رود که با بی تدبیری مسئولین از جمله خود شما به بار آمده است. شاید کمی در حق امثال شما ظلم باشد که چوب گذشتگان را بر تن شما هم بزنیم چون اولین جواب شما این است که از حضورتان در این پست کمتر از یک سال می گذرد ولی جناب دانایی اگر شما بانی فضاحت های بهبهان امروز نیستید چرا به این روند ویرانی ادامه می دهید؟! به نظر شخص نگارنده و بسیاری از مردم فهیم بهبهان، استیضاح شهردار که به شخصه هیچ تعلق خاطری به ایشان نداشته و ندارم بلکه معتقدم بعد از استیضاح تک تک اعضای شورا باید ایشان را نیز مورد سوال قرار داد، به این نتیجه رسیده ایم که این سناریو می تواند سرپوشی بر نالایقی این شورا باشد.

نمایی از مرکز شهر بهبهان / نبش فلکه جوانمردی
نمایی از مرکز شهر بهبهان / نبش فلکه جوانمردی

 

جناب دانایی عزیز، رسیدن به این نتیجه چندان هم سخت نبود. در شورای کنونی چه اقدام مثبتی از بدو تشکیل آن شده است؟ استضاح شهردار را می خواهید آنچنان بزرگ کنید که بگویید: آهای مردم بهبهان، در این شهر شورای شهری هم هست. توجه مردم شریف بهبهان را به پیامک شما به رسانه ها مبنی بر کلید خوردن استیضاح شهردار جلب می کنم :

سلام

با لبریز شدن صبر نمایندگان مردم در شورا نسبت به وضعیت شهر و عملکرد ضعیف شهردار علیرغم مصوبه کتبی کلیه اعضای شورا جهت دعوت شهردار به استعفاء اعضای شورا راهکار قانونی سئوال و استیضاح تا برکناری شهردار را کلید زدند .

جناب دانایی، فکر نمی کنم در قانون بندی برای استیضاح اعضای شورا وجود داشته باشد، بنابراین مایلم شما را در اینجا مورد استیضاح قرار داده و چند سوالی را از محضر مبارک شما و سایر اعضای شورا بپرسم، باشد که برای تک تک این سوالات پاسخی مورد قبول مردم فهیم این شهر داشته باشید:

دانایی ریاست محترم شورای شهر بهبهان
دانایی ریاست محترم شورای شهر بهبهان

مصوبات شورا از بدو ورود دوستان شما تاکنون چه بوده ؟

وقتی نگاهی اجمالی به مصوبات شورای شما می شود، لبخندی تلخ بر لب هر بیننده ای می نشیند. وقتی پای صحبت یکی از بزرگان این شهر که خود با مسائل شورا بیگانه نیست نشسته بودم یکی از شاهکارای این شورا را همین مصوبات ذکر می کردند که در صورت تمایل جنابعالی در مجالی دیگر تک تک آنها را خدمت مردم شریف بهبهان ارائه خواهیم کرد.

اتاق فکر شورا

راستی جناب دانایی، فکر انفجاری تشکیل گسترده اتاق فکر برای شهری که دارد در بدهی کلان شهرداری دست و پا می زند چه شد؟ نکند اولین مصوبه این اتاق فکر، استیضاح شهردار بوده؟! چنان مانور تبلیغاتی روی اتاق فکر دادید که هر ببینده و شنونده ای در ابتدای امر آنقدر به این طرح امیدوار می شد که فکر می کرد این شورا قرار است با این ایده ی بکر، یک شبه بهبهان را تبدیل به دزفول کند …

پوستر همایش دعوت به اتاق فکر شورای بهبهان
پوستر همایش دعوت به اتاق فکر شورای بهبهان

دیدار با آیت الله هاشمی رفسنجانی

از دیگر عجایب این شورا دیدار با آیت الله هاشمی رفسنجانی بود. هر چه به ذهن ناقصم فشار آوردم دلیلی منطقی تر از عکس گرفتن  اعضای شورا با ایشان نیافتم. این خبر شاید در نگاه اول غرور آمیز به نظر می رسید که بله ” رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام، اعضای شورای شهر کوچکی مثل بهبهان را به حضور پذیرفتند” ولی جناب دانایی عزیز، دستاورد این دیدار چه بود؟ آیا با هزینه شخصی به این سفر رفتید؟ قبل از رفتن به این سفر، آیا این سوال در ذهن هیچ یک از اعضای محترم شورا بوجود نیامد که آقای هاشمی را چه به شورا؟ آن هم شورای شهر بهبهان؟  واقعا فکر کرده بودید ایشان تصویب کننده بودجه های شوراهای شهر کشور هستند؟ و یا اگر می توانستند کاری برای شهر مخروبه بهبهان بکنند و در حیطه اختیارات ایشان بود که باید هر روز شاهد خبری از دیدار شورای شهر های مختلف ایران با ایشان و امثال ایشان می بودیم. آخرین مطلب و شاید بزرگترین علامت سوال این سفر کم خیر و برکت، نامه تلخ و بی حساب شما بود. از این نامه همین جمله شما بس که فرمودید :

ما با رخصت از مردم شهرمان بصورت جمعی خدمت شما گرانمایه رسیده ایم با امید و آرزو هم آمده ایم قاطعانه می گویم اگر دست خالی برگردیم امید شهروندانمان را ناامید کرده ایم .

عکس یادگاری اعضای محترم شورای شهر بهبهان با آیت الله هاشمی رفسنجانی
عکس یادگاری اعضای محترم شورای شهر بهبهان با آیت الله هاشمی رفسنجانی

می توانم بپرسم شما از چه کسانی رخصت گرفتید؟ جناب دانایی عزیز، شما نه تنها دست خالی برگشتید بلکه اگر دست پر هم برمی گشتید از مدت ها قبل مردم شریف این دیار را ناامید کرده بودید.

بگذارید صریح آنچه در دلم بلوا به پا کرده را خدمتتان عرض کنم :

بنده بعنوان کسی که به شما رای دادم اصلا نمی توانم قبول کنم که شما “کاسه گدایی” بدست بگیرید، من از شما و همه کسانی که به آنها رای داده ام انتظار تدبیر دارم، همین …

سخن گفتن از کاستی های این شورا آنچنان زیاد است که نیازی ندیدم که همه را بازگو کنم ولی نیک می دانم ” در خانه اگر کس است، یک حرف بس است ” … بی صبرانه منتظر پاسخ به این سوالات از طرف شخص جناب دانایی عزیز که بنده به شخصه ارادت خاصی به ایشان از لحاظ انسانیت و نه از بعد مدیریت دارم، هستم. و در آخر خاطر نشان می کنم : بهبهان نیاز به یک وفاق و هم فکری از همه ی ظرفیت های خود دارد نه متوسل شدن به راههایی که از منطق و درایت خارج است. رویکرد این مقاله شاید کمی تیز و برنده بود ولی اینها شاید اندکی از بغض مردم این دیار است …

 

    کلاً شورای شهر ما اتفاقات خنده داری رو برای مردم شهرمون رقم میزنه…
    واقعاً مصوابت خیلی با حالی دارن… سفرای عجیب!!!
    چرا باید مهاجرت از بهبهان زیاد باشه!!؟

    این شهر روز به روز داره عقب گرد میکنه و هیچ پیشرفتی در اون مشاهده نمیشه :/ 🙁 مسولین فقط بلدن خوب شعار بدن

    زندباد وخسته نباشی به تگارنده ولی استاد فرجیان ایا این اعضا حتی وقت میزارن این مطلب یا مطالبی از این دست رو بخونن و تو خلوت خودشون جواب به خودشون بدن
    فکر نکنم پس اب در ……
    یا حق

    سلام و درود
    از ته دل خوشحال شدم از نقد بی پروات، شهر بهبهان نیاز به خبرنگارای جسوری مثل شما داره.

    مهندس فرجیان یه نکته از یکی از دوستانم میخواستم بگم که دغدغه من و شماست!!! یکی از دوستان من که ساکن یکی از دورافتاده ترین شهرهای استان کرمانشاه هستن هفته پیش به من گفتن که دارن میرن به سینما به تماشای فیلم “چ”( سینما اونجا نززدیک 3ساله تاسیس شده)بعد که صحبت سینما شد من اول روم نشد بگم سینما نداریم گفتم من آخرین فیلمی که در سینمای شهرمون دیدم فیلم افعی جمشید هاشم پور بوده نزدیک 20 سال پیش و الان چندسالی میشه ما سینما نداریم!!!! بعد خیلی تعجب کرد گفت شما بیست سال پیش سینما داشتید؟؟؟!!!! گفتم تازه شهربازی هم داشتیم!!!! چرخ وفلک پارک قائم و سایر وسایلش واسه اون موقع عالی بود!!!!( به همت شهردری وقت)…. بعد دیدم واقعا چقدر سیر نزولی جالبی داشتیم!!!! تازه عنوان میکرد شهرداری شهرشون با کمک ارشاد قراره سالن کنسرتی هم تا چند ماه دیگه بسازن!!! من دیگه ازش خداحافظی کردم!!! یاد مرحوم سید افتادم که میگفت… مردمشو سه شهرشو چه ها که/مامو یکدو یکی یکی سوار گا که!!

    درود بر سید محسن عزیز
    بله متاسفانه سیر نزولی بهبهان به حدی بوده که به جرات میشه گفت از شهریت افتاده و شاید یکی از دلایل اصلی اون بی تفاوتی مردم ( فقط در حد اینکه بعضا در گوشه و کنار ابراز نارضایتی کردن) بوده.

    لطفا یه بیوگرافی از دانایی درج کنید.در ضمن کسی که بخواهد با نفاق و تخریب و ایجاد شبهه و سرکوب دیگران خود را معرفی و به جایگاهی برساند بهتر است در شهر یا روستای دیگری دنبال پست و مقام بگردد نه در بهبهان. درست که ما بهبهانیها زیاد به این مسایل ورود نمیکنیم و ساکت نشسته ایم اما آتش زیر خاکستر رو هم در داغ نگه داشته ایم .به آرزوی مدیریت تمامی پست و مقامهای شهرمان به دست مدیران و مسوالان بهبهونی .

    با سلام زمان تبلیغات مدام اعضای شورا رو تو سطح شهر می بینیم اما پس از انتخاب شدن هیچ کس اونا رو نمی بینه

    با سلام و سپاس از دلنگرانی هایتان برای شهر و سرزمینمان
    نگرانی شما همشهری ام را می ستایم اما مراقب باشیم که در دام مافیای کثیف شهرداری بهبهان نیفتیم
    مافیایی کثیف که هرکسی را که در باندشان نباشد به زوال رسانده و تخریب شخصیتش می کنند
    دانائی را من رای داده ام و صرفا با معرفی دوستان میشناسم و کسانی که معرفش بوده اند از نجیب ترین بچه های تاریخ این شهر بوده اند
    شبی در ایام انتخابات از ستادش عبور کردم و دیدم که سالم ترین بچه های جبهه و جنگ و اخلاق شهرم پیشش هستند و حتی یکی از اقوام از تهران نیز تلفن زد که اگر به من اعتماد دارید دانائی را حمایت کنید که میشناسمش(فردی که اصلا اهل این سفارشها نبود!)
    فکر نکنم تخصص داشته باشد چون سابقه کاری مرتبط ندارد دقیقا مثل اکثریت قریب به اتفاق شورا
    مثل روز اول اسمی زاده، همراهی، مودت ( که البته مودت در امیدیه در شورا بود)درخشان و ….
    البته صرفا از این افراد به عنوان مثال اسم بردم
    اما از فعالیت هایش اینطور برداشت می کنم که دارد می ستیزد و خوب هم می ستیزد با این کثافت کاریهای مافیا که اگر چنین باشد دوستش خواهم داشت
    آقای دانائی
    جمله ای نیز با شما حرف دارم:
    مال دنیا و مقام و پست رو میتونی از روش های زیادی به دست بیاری اما این مقام رو فقط به دو اعتابر به دست آوردی:
    1- سابقه اخلاقی خودت
    2-خون داوود شهیدمان
    اولی رو خود مختاری که چه کنی اما تو رو به خون داوود قسمت می دهم به خون برادرمان وفادار باشید و اگر هم شهید شخصیت شوید اما مبارزه کنید.

    به امید خدا اگه از دزدی ها واختلاسهاشون چیزی باقی موند به شهرمونم میرسن…انشا الله..

    تشکر میکنم از آقای فرجیان پور عزیز که حرف دل خیلی از مردم رو به شیوایی بیان کردن.شاید اغراق هم نباشه که بگم حرف همه مردم بهبهان!!!!!!!!!!!!
    کاش آقای دانایی این مطلب و مطالبی مشابه از این دست رو بخونه و به اونها جواب بده….البته جناب دانایی بعنوان یکی از اعضای شورا مورد خطاب قرار گرفتن و صحبت اصلی درباره ساختار کلی شوراست…خیلی خوبه که اعضای شورای ما توجه داشته باشن که “هرکسی را بهر کاری ساختند”….
    حداقل انتظاری که از شورای شهر میره اینه که با “شفافیت” به مباحث موجود جامعه بهبهان پاسخ بدن…صرف اینکه مثلا شهردار استیضاح بشه یا مثلا دنبال راهکار هستیم دردی رو دوا نمیکنه و به نظر بنده حقیر “فقط و فقط” برای استفاده از عنصر زمان در پوشاندن ضعفهاست…مطمئنا اگر زمان باقیمانده تا انتخابات دوره بعدی شورا به همین منوال پیش بره مثل همیشه مردم زجر میکشن…باشد که ما مردم پند بگیریم از این اتفاقات برای دوره های بعد….

    باعرض سلام برشما،،،
    جناب فرجيان شماكه به عنوان يه وبلاگ نويس وروزنامه نگار…..جزنخبه گان هستيدواقعافقط به نوشتن مقاله وانتشارعلاقه داريديااحساس دين وتعهدميكنيد؟ياشايدهم باهمه چيزمخالفي وياباعده اي موافقي؟
    خب شماراهكار ارايه بديد،،هروقت با جيب خالي توانستي كارگربكاربگيري وخانه بسازي وبعدانتقادكني حرفتان درست است،،

    درود بر جناب میثم دانایی عزیز
    خدمت حضرتعالی عرض شود بنده نه وبلاگ نویسم و نه خبرنگار و نه جزو نخبگان این شهر. نوشتن این مقاله هم جزو حقوق شهروندی هر شهروند بهبهانی می دونم که انشاالله این مقاله فتح بابی باشد بر سیل انتقادات و خواسته های بجا از همه مسئولین شهری، که اگر تاکنون اینگونه می بود الانه شاهد وضعیت اسفبار بهبهان نبودیم. و همچنین باید خدمت شما عنوان کنم بنده و بسیاری از دوستان، ساعت ها با بزرگواران مسئول از جمله شخص آقای دانایی مستقیم و غیرمستقیم ارتباط برقرار کرده و پیشنهاداتی رو ارائه کرده ایم. انشاالله اگر جنابعالی هم انتقاد و یا خواسته و یا پیشنهادی برای مسئولین دارید در قالب یک مقاله برای این وبسایت ارسال کرده تا شما هم به نوبه ی خود سهمی در آبادانی این شهر که شاید سالها زمان ببرد داشته باشید. عاجزانه تقاضا دارم بگذارید فضای انتقاد باز بماند و این فرهنگ که ” هر کس از کسی انتقاد کرد، حتما علاقه ای به ایشان ندارد یا از طیف خاصی حمایت می کند” در بهبهان ما ریشه کن شود تا شهر ما هم به آرزوی “دزفول” شدن برسد.
    و در مورد آن قسمت که فرمودید ” با جیب خالی … ” بنده عرض نکردم که شهرداری مشکلات ندارد، عرض کردم راه حل برون رفت از مشکلات شهرداری و بی پولی دیدار با آیت الله هاشمی نیست.

    درود
    تا زمانی که انتخابات شبح دمکراسی را بر مبنای سیاست و سیاست زدگی و جناح و حذب و گروه بنی های از این دسته برگذار کنیم و عموم مردم هم چیزی جز این را پی نگیرند این روش تخریبی ادامه خواهد یافت.
    شهرهایی چون تبریز اصفهان و ….. بعد از یکی دو ده متوجه شدند که می بایست تکنو کرات شوند تا پیشرفت کنند . ساسیون را در محل خود قرار دادند و سعی نموده اند کار دانان هر بخش را در جای صحیح خود مورد بهره برداری قرار دهند این که مقدار ی خود را به تمدن نزدیک کرده اند این بوده .اما در شهر ما(که دیگر شهر نیست) خیلی راه مانده تا مردم بفهمند که چه بر سرشان آمده است.

    با سلام .
    کم و بیش افتخار آشنایی با آقای فرجیان رو دارم .
    ممنون و سپاسگزارم از شما آقای مهندس فرجیان که دلسوزانه و با اشراف کامل نقد خودتون رو می نویسید .
    بنده و عده ای از دوستانم ، چند سال پیش ( سال 1386) گروهی داشتیم که بسیار زیاد برای پیشرفت بهبهان در حوزه وب تلاش کردیم . بی نهایت خوشحالم که شما دارین مسیر رو ادامه میدین و خیلی عالی مسئولین و کارهاشون رو نقد می کنید .
    درخواست بنده از شما این هست که لطفا پس از اتمام نقدتون ، یکسری پیشنهادات رو هم مطرح کنید . و این پیشنهادات رو بهمراه نقد به گوش ایشون برسونید . ان شا الله که کارساز باشه .
    در پناه خدا موفق و سربلند باشید .

    درود بر حامد عزیز
    بی نهایت از لطف شما سپاسگزارم. از پیشنهاد کاملا بجای شما استقبال می کنیم و انشاالله در سایر مقالات پوشش خواهیم داد. بسیار مفتخر میشم اگر شما و دوستان فعال شما که در حوزه مسائل مختلف بهبهان فعالیت می کنن، به ما در نوشتن مطالب و پیگیری امور بهبهان عزیز همکاری کنید. بی صبرانه منتظر اعلام آمادگی شما هستم.

    باسلام ودعای خیر تادرشورای شهر تمامی مصوبات براساس معامله های سیاسی ومادی میباشد وضع شهر همین است کسی از مسولیین به فکر شهر نیست قصیه سینما با آن رانتش را همه میدانند ولی دوباره شورای محترم اسلامی مصوب میکند که تخریب شود وشورای استیناف آن را رد میکند وایراد میگیرد ولی جناب فرماندار پشت پرده معاملات سیاسی با یکی از اعضای شورامصوبه را امصا میکند

    سلام
    خیلی عالی بوود
    به نظر من تا اتحاد و همبستگی یین مسوولین بهبهان وجود نداشته باشه و هی بخوان جناحی رفتار کنن باز همین آش و همین کاسه..
    اتحاد اتحاد اتحاد

    با سلام تا حالا کاری برای شهرمان بهبهان انجام ندادیم پس وظیفه داریم در قبال این شهر .چرا صدای مردم بهبهان به جایی نمیرسد؟جرا؟ چرا؟ به این دلیل که ما فقط به حرف و نوشتن نامه های معمولی بسنده میکنیم اگردر شهر ما مسول دل سوزی نیست پس صدای اعتراض خودمان را انقدربلند کنیم که شاید یک غیر بومی دلش به حال این شهر و این مردم بسوزد و دست یاریش این شهر و این مردم را حمایت کند .چرا ما همشهری ها توان اعتراض را نداریم؟چرا با حفظ ارزشها جلوی تنها مکانی که میتواند صدای ما را به گوش دلسوزی برساند تجمع نکنیم؟ فرمانداری بهبهان تنها راه انتقال ندای مردم فهیم و شهید پرور است به تمام مقدسات قسمتان میدهم کوتاهی نکنیم

    من وبسایت خبری شما رو خیلی اتفاقی پیدا کردم وظیفه خودم دیدم از تون تشکر کنم که باعث میشین ما هم از احوال شهرمون باخبر باشیم.

    ممنونم
    سپیده

    درود بیکران بر همشهریان عزیز و سپاس از جناب مهندس فرجیان که با ارسال نقدی بر وضعیت موجود در این مقطع از عملکرد شورای شهر، ذهن و زبان ما را به سمتی متمایل کرده که اگر انتقادی یا پیشنهادی در مورد عملکرد دوستان وجود دارد در زمان تصدی آنان در مقامشام این مقوله صورت گیرد، نه اینکه پس از آن مدام بگوییم قبلی ها کار نکردند ،ندانستند ،نتوانستند و ……
    چرا که در صورت عدم انتقاد مردم از مسولین نتیجه کار همین پسرفتهایی است که اکنون در شهر عزیزمان به وضوح با آن درگیر هستیم.
    امید به روزی که تلاش همه ما در جهت خروج بهبهان از رکود موجود باشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک سال پیش