7 اردیبهشت 1403
از سال ۱۳۹۱
group

به بهانه ی ” کسب مقام اول گروه موسیقی آریاگان بهبهان در جشنواره موسیقی استان خوزستان”

((آنجا که سخن از گفتن باز می ماند ، موسیقی آغاز می شود))

موسیقی هنر دوم و تأثیر گذار ترین هنر بر روان انسان است . تأثیری که می توان گفت سریعترین اثر را بر مخاطب دارد و در صورت توانا بودن خواننده یا نوازنده می شود حتی در چند دقیقه ، چند حس مختلف را به شنونده منتقل کرد که همین امر باعث تمیز این هنر با دیگر هنرهاست.

این هنر از دیر باز در مردم بهبهان ریشه دوانده ، چنان که امروز می توان گفت در نیمه جنوبی کشور از بهترین و مسلط ترین (( نوازنده ها)) برخوردار است و با شهر های بزرگی مانند شیراز برابری می کند . امید است که در زمینه آهنگسازی و تنظیم هم در آینده به چنین جایگاهی دست یابد .

انجمن موسیقی بهبهان از فعالترین انجمن های کشور در 3 سال اخیر است که از جمله فعالیت های آن می توان به موارد زیر اشاره کرد: اجرای دو نوازی استاد کیوان ساکت و استاد کوشان یغمائی (اسفند89) ، اجرای دو نوازی استاد منتظری و استاد حبیبی ، اجرای دو نوازی استاد حسین علیزاده و استاد پژمان حدادی ، اجرای استاد لطفی و کارگاه آموزشی ایشان ، اجرای دو نوازی استاد بهداد بابائی و استاد نوید افقه به همراه کارگاه آموزشی در آموزشگاه موسیقی آهنگ (سال92)، کارگاه آموزشی استاد نوربخش و استاد افقه در آموزشگاه آهنگ ، اجرا(نشست پژوهشی) و کارگاه آموزشی استاد کیوان ساکت (سال91) ، اجرای گروه نوازی استاد مجید درخشانی ، اجرای گروه نوازی گروه موسیقی عشاق(بهمن91 و اسفند92) ، اجرای گروه نوازی گروه ارگان ، اجرای گروه نوازی گروه چاووش ، اجرای گروه نوازی گروه خزان و… که با استقبال علاقه مندان صورت گرفت و همه این اجراها در 3 سال اخیر بوده است .

گروه موسیقی آریاگان
گروه موسیقی آریاگان

از جمله مهمترین فعالیت های انجمن موسیقی که ایده ای نو در کل کشور است ، برگزاری جلسات ماهیانه انجمن موسیقی است که گروه ها ، اساتید و حتی هنرجویان که به حد اجرای صحنه ای رسیده اند و فرصت اجرا برای آنها مهیا نشده به هنر نمایی می پردازند که باید از مسئول انجمن موسیقی (( سید احسان سید)) در این خصوص تشکر کرد. ثمره این فعالیت ها تشکیل گروهی جوان به نام [آریاگان] شد گروهی که علیرغم جوان بودن، افتخارات بسیاری کسب کرده از جمله: مقام اول گروه نوازی در بخش سنتی در جشنواره استانی 89 ، تجلیل از گروه در جشنواره منطقه ای محلی زاگرس نشینان و برای دومین بار مقام اول سیزدهمین جشنواره موسیقی استان خوزستان (بخش سنتی) در اسفند 92 را کسب کرد و توانست جایگاه فرهنگ و هنر این شهرستان را به همگان نشان دهد.

نکته قابل توجه اینکه در جشنواره استانی 92 آهنگسازی و تنظیم به عهده خود گروه (امیر حسین سید و محمد چوپانی نژاد) بوده که سرپرستی گروه به عهده امیر حسین سید می باشد. جشنواره استانی خوزستان از 14 تا 16 اسفند 92 با اجرای ده گروه (در بخش سنتی) از شهرستانهای بهبهان ، ماهشهر ، دزفول و اهواز و با اجرای 7 گروه در بخش محلی از شهرهای اندیمشک ، مسجد سلیمان ، سوسنگرد و اهواز برگذار شد . اعضای گروه آریاگان عبارتند از : سجاد دبستان پور (خواننده و نوازنده سنتور) محمد چوپانی نژاد(سه تار) ، وحید بصری (تارباس) ، جلال رضایی(تار) ، نیما تدین(دایره و دف) ، نیما دقایقی(تنبک) و امیر حسین سید(کمانچه و سرپرست گروه) .

کسب مقام اول جشنواره موسیقی استان خوزستان توسط گروه آریاگان / اسفندماه 92
کسب مقام اول جشنواره موسیقی استان خوزستان توسط گروه آریاگان

متأسفانه حمایت و اطلاع رسانی چندانی درخصوص گروه از طرف مسئولین انجام نشد لذا از اداره محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی که متولی، حامی و خانه هنرمندان است تقاضا می شود کمال همکاری و هماهنگی با دیگر ارگانها و نشریات به منظور حمایت و اشاعه فرهنگ و هنر شهرستان بهبهان را داشته باشد . همچنین از فرمانداری شهرستان بهبهان و اعضای شورای شهر هم انتظار همکاری لازم را داریم.

در آخر از طرف اعضای گروه از ریاست محترم اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بهبهان “حاج آقا حسینی” و همچنین مسئول انجمن موسیقی شهرستان بهبهان  “سید احسان سید” تشکر نموده و زحمات آنها را ارج می نهیم .

 

 

    ممنون که به موسیقی هم اهمیت میدین و همچنین تبریک دوباره به اعضای گروه و مخصوصا دوست خوبم اقا نیما تدین و امیرحسین جان سید

    باسلام خدمت دوستان
    بهبهان واقعا یه شهریه که درهمه ی بخش ها بهش ظلم میشه من جمله بخش هنر!
    اینکه کسی بتونه داخل این شهر ودرحوزه هنرپیشرفت بکنه جای تقدیر داره!
    من خودم بهبهانی ام و موسیقیدانم امازمانی که خواستم دنبال موسیقی برم داخل بهبهان نموندم چون دونستم که اینجاکسی پیشرفت نمیکنه!
    به هرحال امیدوارم که موفق باشید وسعی کنیداستعدادهای خفته ی این شهر و کشف کنید وبهشون میدون بدید

    واقعاً خوشحال شدم از کسب مقام اول شما در سطح استان خوزستان، به امید روزی که درسطح کشور هم صاحب مقام نخست کشوری گردید.
    دوستدار همه هنرمندان بهبهان، صمد محسنی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک سال پیش