6 اردیبهشت 1403
از سال ۱۳۹۱
ملک خدایی فرماندار بهبهان

دُرفشانی جناب فرماندار در جشن حافظ

بر دلم گرد ستم هاست خدایا مپسند                  که مکدر شود آیینه ی مهر آیینم

دوشنبه بیستم مهرماه، فرماندار محترم جناب آقای ملک خدایی در تالار آفاق و بمناسبت آیین نکوداشت حضرت حافظ، با بیت شعری آغاز سخن نمودند که هم طنزی تلخ و کنایه ای گزنده داشت و هم موجب حیرت شد.

به نظر می رسید حافظ شناسی ایشان در این بیت خلاصه شده بود :

من ملک بودم و فردوس برین جایم بود               آدم آورد در این دیر خراب آبادم

جالب اینکه شادان و خرسند هم بودند از اینکه واژه ملک با نام خودشان وجه تسمیه ساخته اند و موکدا فرمودند که ملک در این بیت خودم هستم! و البته جمعیتی که برای ثانیه هایی هاج و واج مانده بود از این دُرفشانی جناب فرماندار، باز هم مناعت طبع و وقار بیش از حد تحمل بشری که خاصه ی قاطبه ی همشهریان ماست، مانع از آن شد که حضرت ایشان واکنشی ببینند، تا مبادا خاطری مکدر شود.

شاید حق با جناب فرماندار باشد، چرا که اگر بهبهان ما سامانی داشت و یا حداقل جهد و کوششی می داشت برای به سامان شدن، باید کسی سکاندارش می بود که پس از گذشت دو سال از زمان مدیریتش، دیار ما را دیر خراب آباد نبیند. البته در خاطر شهروندان نمی آید که از برای حضور ایشان فرش قرمزی گسترانیده باشند و فوج فوج و مشتاقانه با ایشان بیعت کرده باشند.

جناب ملک خدایی بارها در سخنرانی هایشان، ما بهبهانی parajumpers sale ها را مورد خطاب و عتاب قرار داده اند که چرا با وجود نخبگان و مدیران کارآزموده و توانمند در سطح استانی و ملی، بهبهان از عقب ماندگی رنج می برد که البته انتقاد ایشان بجا و درست است. حتی ایشان این تعبیر را داشته اند که بهبهان می تواند چند وزیر و مدیر کل داشته باشد.

واقعا اگر اینگونه هست که ایشان می فرمایند که البته این تعبیر درست به نظر می رسد، چرا فردی غیربومی و ناآشنا با واقعیات بهبهان ما باید فرماندارش باشد؟! شهری که به اعتراف ایشان می تواند وزیر به جامعه تحویل دهد، آیا از بر کرسی نشاندن parajumpers sale یک فرماندار بومی عاجز است؟!

شایسته است، دست اندرکاران طراز اول شهر اعم از نماینده، امام جمعه، شورای شهری ها و دیگر بهبهانی های متنفذ استانی و کشوری پاسخ دهند که چرا نمی توانند وفاق ایجاد کنند و با گفت و گو و تعاطی افکار، گزینه ای توانا از دل شهرستان به استاندار معرفی کنند. آیا داعیه داران دلسوزی مردم بهبهان نمی توانند تدبیر به خرج دهند و بذر امید در دل این مردم قناعت پیشه و صبور بکارند.

تا کی باید جایگاه های مهم، خاصه جایگاهی همچون فرمانداری که می توانند با تصمیماتشان در رو به جلو راندن شهرستان نقشی تعیین کننده ایفا کنند، قربانی منیت های نگاه ها و نگرش هایی باشند که در پی متاعی برای دو روزه ی دنیای خویش اند.

چرا باید شهرستان دزفول که از فرمانداری ویژه سود می برد و به راحتی پذیرای هر فردی نمی شود از جناب آقای آصفی کارآزموده و امتحان پس داده که همشهری ما هستند بهره ببرد و ما خود از وجود افرادی چون ایشان بی بهره باشیم ؟!parajumpers sale

بهتر این بود که جناب ملک خدایی عزیز، به جای استعمال واژگانی چون عقب مانده و خراب آباد در وصف شهر ما، گزارشی از عملکرد خویش ارائه می دادند که طی این دو سال چه گام های موثری برای بهبود وضعیتی که به آن واقفند برداشته اند؟ ای کاش ایشان به جای عیب جویی از مردمان دیار ما، از اقدامات موثر و کارآیی های خویش می گفتند و هنر خویش عرضه می کردند.

چه خوش گفت حافظ شیرازی که :

قلندارن حقیقت به نیم جو نخرند                     قبای اطلس آن کس که از هنر خالیست

به نظر می رسد جناب فرماندار درد را می شناسد ولی راه درمان را نه.

در محفلی خانگی، جناب ملک خدایی با شوری شوق آفرین از نقد شدن و نقادی دفاع می کردند و بر طبل انتقاد پذیر بودن می کوبیدند. حال این نقد دامن ایشان را گرفته است پس چه نیکوست که با سعه صدر هم پذیرای این نقد و هم پاسخگوی عملکرد دو ساله ی خود باشند.

ما مردم بهبهان به مهمان نوازی و به عبارتی بهتر به غریب نوازی شهره ایم و از آنجائیکه شاید بیش از دیگر مردمان سرزمینمان مرغ همسایه برایمان غاز است، اگر جناب ملک خدایی اندک کار مفیدی نیز برای دیارمان انجام دهند آن را ده برابر بزرگتر از آنچه هست جلوه می دهیم. پس امید است قبل از اینکه لحظه عزیمت حضرت ایشان ناگزیر شود، مجدانه در پی رفع نابسامانی ها باشند تا نامی نیک از خویش برایمان بسازند.

 

 

    احسنت به آقای مهاجرانی…..
    بنده اطلاعی از اظهارات ایشان ندارم ولی اگه چنین ادبیاتی را استفاده کرده باشند جای بسی تاسف دارد
    تاسف برای تمامی مسئولین شهرستان…..
    تابوده همین بوده…….

    آقای مهاجرانی! کل ناراحتی شما این است که آقای ملک خدایی بهبهان را به کنایه خراب آباد نامیده!!!! جالب اینکه بعد از آن خود شما هم دچار شک شده اید که نکند راست می گوید. باید هم ناراحت شوید ولی نه از ایشان که از خودتان و خودمان که ناراحتیمان فقط در لقلقه زبان است. ما همه دردشناسانی هستیم که از درمان عاجزیم

    سلام
    بنده را نام خویشتن نبود/ هر چه ما رلقب دهند آنیم
    آقای مهاجرانی ما از کجا؟ خداوکیلی این بهتر از قبلی نبود . بگذار لاقل شعر که با من هر چه کرد آن آشنا کرد تداعی نشه. قبلی که پاسدار بود وحتی تو […]دخالت کرد. ایشون که ادعای آزاد اندیشی داردو در محفلی وارد شدند که از طرف خیلی علمای اسلام شایا مردم هستند جایز نبود . البته مث اینکه همه شور کرده بودند به حافظ بنده ی خدا حمله کنند مث اینکه حافظ ستیزی بود تا بزرگداشت حافظ . ولی بیایید بررسی کنید که حافظ در چه روزگاری می زیسته بعد این قدر خرده بگیرید از این بنده ی خدا(حافظ).در روزگار اختناق بود. بازهم شکرش باقی است که ایشون با مردم هستند(شاید البته). وقرار نیست انتخابات رو مهندسی کنه و یها.البته آقای مهاجرانی یه ریزه ببخشید قلمتون نسبت به قبل ادبیاتش کم رنگ تر شده(پوزش) . جان تو ولش کن فرماندارو بذار مدعی باشه حافظ شناسه. از کدوم اداره افراد بومی مسوولن که این دومیش باشه.آقای شریعتی تازه از خواب بیدارشده وصرفا تبلیغاتی داره نیروهای دسته چندمی بهبهانی رو مسوول می کنه. شک نکنید که شریعتی نخبه نیست وظرفیت پذیرفتن نخبگان رو نداره و تازه نخبه کش هم هستند . دانشگاه خاتم بنیوار رفت صدایی درآمد. می گن استاندارد نفرات کارمند به دانشجو باید ۱به ۸۰ باشه ولی به گفته خودشون ۱به ۱۶٫۵است . پس نگاه کنید اگه هم کسی در این پست ها گمارده می شه فقط از اون جهته که چه قد می تونه برای انتخابات ۹۴ جریان ساز باشه در جهت نماینده محترم. تازه یادش اومده که مردم بهبهان حس ناخوشایندی به افراد غیر بومی دارند گرچه باید بدانیم ما زیر پرچم اسلامی زندگی می کنیم و بومی وغیربومی معیار نیست لکن باید کسی بیاید که حداقل تفاوت مراحل وجوانمردی رو بشناسد . آقای یوسفی از درود رییس دانشگاه آزاد،آقای توکلی رییس خاتم وخاتم،آقای ملک فرماندار محترم آقای برازش رییس تبلیغات و….. حالا تازه مسوولین یادشون اومده . باز بوی انتخابات اومده و اون بار با اون شیوه غیر اخلاقی رفت و این بار هم می خواد تشکیلاتی کار کنه. واگویه هایی است که آدم از گفتن آنها حتی تخلیه نمی شود. از بس دستپاچه س بنر زده به زودی اشتغال ورونق اقتصادی . چه گلی به سرمون زدی که دوباره می خوای دوباره می خوای بری مجلس جریان بسازی. واقعا شرمم باد که این نمایندمه (البته هیچ کدام از بهبهانی ها بهتر از ایشون نیستند). از بس دستپاچه س کاغذ گرفته بین نمایندگان رژه می ره. کاش به قول استاد سلطانی ای سال تو سالا لاو وبو. اینم مقاله ی من تحت عنوان نقش ملک خدایی و حافظ و محمدباقر شریعتی در آیینه ی بهبهان

    سلام…
    دوست عزیز انگار خبر نداری که قبل از اومدن ایشون تو بهبهان چه خبر بوده یا شایدم بهبهان نبودی کلا!!!
    قبل از اومدن همین فرماندار ساعت دوازده شب که میشد فرماندار حکومت نظامی اعلام کرده بود هیچ مغازه ای حق نداشت باز باشه و مردم باید میرفتن لالا!!!
    یا اینکه زباله ها روی هم انبار شده بود و شهر بوی لجن میداد
    ۱۴۰۰ هکتار زمین از روستای قالند ها بمدت چهار سال بود که کاشته نمی شد.
    ۶۰۰ هکتار از زمین های روستای قلعه مدرسه بدلیل اختلافاتشون کاشته نمیشد.
    پروژه اجرایی پالایشگاه تعطیل بود.
    نیروگاه رونداجرایی کندی داشت.
    برنامه های فرهنگی شده بود مداحی و یادواره ولی الان ….
    خدا وکیلی مردم خودشون بهتر میدونن که یه ادم روشنفکر و اصلاح طلب مث ملک خدایی هر چند انتقاداتی بهش داریم صد شرف داره به اون بی توجه های بهبهانی خودمون که تو شورا نشستن بر سر هیچ و پوچ تو سر هم می زنند و یا جناب دیگر مسولین…
    حالا چون نزدیک انتخابات شده با اهداف قبلی کسی رو تخریب نکنید که مردم خودشون آگاه هستن …
    البته متانت فرماندار هم به شماها اجازه داده اینطور بنویسید.
    لطفا انتشار بدین.

    سلام ودرود دوستان
    اقای مهاجرانی تشکر
    اصلا نوشته اقای مهاجرانی ربطی به قبل وبعد گزینش و خوب وبد بودن وعملکرد اقای فرماندار نداره درود بر شرفت اقای مهاجرانی .
    اقای فرماندار محترم هستند ولی نباید به خود اجازه دهند با حس خود برتر بینی نسبت به مردم نگاه کند . اقای فرماندار اصالت مهم است نه نام .
    شما در چند مجلس افراد رو به تمسخر گرفته اید در شان و منزلت شما نیس .
    از اینکه اقای ملک خدایی انسان پر تلاشی هستند شکی نیس ولی حرف اقای مهاجرانیی حرف مردم است ولا غیر

    اقای فرماندار شیطنت خاص خود را دارد

    متاسفانه آقای ملک ضعیفترین و کم تلاش ترین فر ماندار کل ادوار بهبهان هستند . فقط بلدن با کلمات بازی کنن. این تنها هنر فرماندار کم رمق و ناتوان بهبهان است . ضعیفترین مدیر شهرستان خود ایشان می باشد . فرمانداری که طبق تحقیقات فراوان ساعت ۹ میره سر کار و ۲ ظهر خونشونه و میگن همیشه در حال بازدیده و صبحانه خوردنش هم ۱ ساعت طول میکشه . بالاخره برای پی بردن به ویژگیهای این شخص میتوانید تحقیق کنید‌. البته نه از آقای مص.ا (روابط خصوصی جناب فرماندار) و هد.د و به.خ (مشاوران ارشد جناب ملک)
    طبق شنیده ها دیروز هم با خبرنگاران جلسه داشته برای لاپوشونی ضعفهاش.
    البته آدم بسیار خوش خنده ای هستند هاااا.
    آقای ملک در پی ماندن به چه قیمتی هستند؟؟ ماندن به قیمت پر کردن جیب خود و نابودی بهبهان؟؟
    راستی دلیل اختلافش با شهردار بهبهان که تا چند روز پیش یار گرمابه و غارش بود و پرتلاشترین شهردار جهان و حالا ضعیفترین شهردار جهان ، چیه؟؟ سر چی بوده ؟؟ سر مادیات بوده یا معنویات ؟؟
    راستی راجع به حلقه […] دور ایشان که برای وی و شهرستان تصمیم میگیرند از افراد مطلع پرس و جو کنید.
    …و این نشان از متانت وی دارد!! بلا نسبت
    حمایت کورکورانه ممنوع
    لطفا منتشر کن.

    (راستی شما هم تو جلسه روز سه شنبه خبرنگاران حضور داشتید؟؟)

یک سال پیش