9 فروردین 1403
از سال ۱۳۹۱
برنامه-بزرگ-پاکسازی-طبیعت-کشور-در-بهبهان

ابتکار فرزندان دلسوز بهبهان در سه روز پایانی تعطیلات عید // ” بهبوم” شاهکار خلاقانه گروه رفتگران طبیعت بهبهان

گروه رفتگران طبیعت بهبهان از معدود گروه های مدنی و فعال در بهبهان است که از بدو تاسیس خود (بهمن ۹۱) تاکنون برنامه های متعددی را در راستای اهداف آغازین خود یعنی پاسداشت محیط زیست، برگزار نموده است. این گروه فعال که متشکل از جوانان پرتلاش و دلسوز بهبهانی است تاکنون ۳۹ برنامه پاکسازی محیط زیست را به سرانجام رسانده است. ایام تعطیلات عید هم فرصت مغتمی است تا توجه مردم به محیط زیست بیشتر و بیشتر شود بنابراین گروه رفتگران طبیعت بهبهان از این رهگذر استفاده کرده و امسال با ابتکاری خلاقانه اقدام به برپایی کمپ محیط زیستی با نام “بهبوم” نموده است.

“بهبوم” یا همان کمپین نوروزی بهبهان بدون زباله، در روزهای یازدهم تا سیزدهم فروردین از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۰ شب، جنب دانشگاه صنعتی خاتم الانبیاه(ص) دایر بود که در این مدت بیش از ۵۲۰۰ بسته محیط زیستی شامل کیسه زباله، دستکش، برشور معرفی گروه، کارت تخفیف خرید و کد شرکت در قرعه کشی ۴ ربع سکه بهار آزادی، در بین مردم و مسافران توزیع شد.

استقبال از این طرح به حدی بالا بود که در ساعاتی از روز با کمبود کیسه زباله همراه شد چراکه پیش بینی اولیه برای تهیه بسته ها ۳ هزار عدد بود ولی با توجه به استقبال پرشور مردم، این تعداد تا روز پایانی به ۵۲۰۰ بسته افزایش یافت. با توجه به توزیع بسته ها بین خودروها، می توان دریافت که تقریبا بیش از ۱۵ هزار نفر ( با احتساب حضور ۳ نفر در هر خودرو) در این طرح شرکت کرده اند. توجه داشته باشیم که کمپ “بهبوم” فقط در یکی از ورودی های بهبهان برپا بوده است و اگر بتوان در سالهای آتی در سایر ورودی های بهبهان هم این طرح پیاده سازی شود، حجم عظیمی از مردم در این طرح مشارکت خواهند کرد و یک موج فرهنگی گسترده ای جهت پاسداشت محیط زیست شکل خواهد گرفت.

این برنامه با حمایت مالی بخش خصوصی برگزار شد که جا دارد از مدیریت محترم پردیس کارت،طلا و جواهر صراف و فروشگاه کت و شلوار نیما مودب که حامی ویژه این برنامه بودند کمال تشکر و قدارنی را به عمل آورد.

“بهبوم” توسط جوانانی بی ادعا و دلسوز در ۱۰ روز گذشته با تلاش شبانه روزی به سرانجام مثبت رسید جوانانی که از وقت گشت وگذار خود حتی در روز ۱۳ بدر گذشتند تا شاید گامی هر چند ناچیز در راستای حفظ گنجینه محیط زیست برداشته شود. گروه رفتگران طبیعت بهبهان آرزو دارد بتواند در کنار برنامه های پاکسازی و درختکاری، “بهبوم” را هر ساله در ایام عید با قدرت بیشتر برگزار کند. تقدیر و تشکر پایانی گروه رفتگران طبیعت از نیروی محترم انتظامی و دانشگاه صنعتی خاتم النبیا(ص) است که در این سه روز نهایت همکاری را با بهبوم داشته اند. از شهرداری محترم بهبهان و سازمان هلال احمر جهت همکاری در بخش هایی از برنامه تشکر بعمل می آید.

به امید بهبهانی پاک

 

    من فقط میگم عالی بود. اینده را بدون زباله رها شده در طبیعت می بینم

    کاری بسیار پسندیده
    یه لطف کنین اگه برنامه اینجوری دارین بیشتر تبلیغ کنین
    ما اصلا مطلع نشدیم
    واتس آپ برای اطلاع رسانی رسانه بهتریه
    با تشکر فراوان از شما انسانهای سبز

    جا داره که این گروه در یک مراسم بزرگ توسط شهرداری که مسئول جمع اوری زباله است و اداره محیط زیست که حافظ طبیعت است و فرمانداری که راس امور است و اداره گردشگری که در رابطه با مکان ها ی گردشگری است تقدیر و برای هر کدومشون یک هدیه بلیط زیارتی ، تفریحی به مشهد گرفته بشه چون تعدادشون هم کمه ۱۰ نفرند گرفته بشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک سال پیش