9 فروردین 1403
از سال ۱۳۹۱
ورزشکاران بهبهان

خبرهای خوش برای ورزش بهبهان// جوانان بهبهانی بر سکوهای طلایی جهان

مسابقات جهانی انجمن او اسپرت رزمی(o -sport) جهت سهمیه المپیک ورزش های همگانی جاکارتای اندونزی در کشور ترکیه(از تاریخ ۵ آذرماه لغایت ۱۰آذرماه )  با حضور ۳۰ کشور از سرتاسر جهان برگزار گردید.

او اسپرت ورزشی است ایرانی که برگرفته از مهارت ها و بازی های بومی محلی، نبرد و زورآزمایی و هنرهای سنتی اقوام سرزمین پارس است که در سایه رقابت انجام می شود و نام آن از ورزش پارسیان اصیل گرفته شده است.

این ورزش در سال ۱۳۷۸ در شهر همدان پایه گذاری شد و در سال ۱۳۸۵ توسط سازمان تربیت بدنی و کمیته ملی المپیک ایران به رسمیت شناخته شد.

این مسابفات در دو استایل اکسایا و اهمتان برگزار شد که چهار نفر از اعضاء تیم ملی از شهرستان بهبهان بودند.جناب اقای علی آقاجری به عنوان مربی و کاپیتان این تیم در مسابقات حضور داشت و اقایان مجتبی زرعیان ، محمود پرتو و یاسر پرمهر دیگر اعضا تیم ملی را تشکیل دادند.

در وزن ۵۶ کیلو گرم جناب اقای مجتبی زرعیان در استایل اهمتان مدال طلا را به گردن آویخت. در همین وزن (۵۶ کیلوگرم)استایل اکسایا جناب اقای یاسر پر مهر به گردن آویز طلا رسید.

ورزشکاران بهبهان
قهرمانی مجتبی زرعیان

جناب آقای محمود پرتو در وزن ۶۸ کیلوگرم در استایل اکسایا در بازی نیمه نهایی نتیجه مسابقه را واگذار کرد و به مدال برنز رسید.

و بلاخره در وزن ۷۲ کیلو گرم استاد علی آقاجری مدال طلا را کسب کرد و بازیکن برتر این دوره از مسابقات شناخته شد.

در این رقابت ها تیم ملی ایران با ۱۶ ورزشکار خانم و ۲۱ ورزشکار آقا در و مجموع با ۳۷ ورزشکار حضور داشت و همانطور که گفتیم ۴ نفر از اعضاء این تیم از شهرستان بهبهان بودند.

تیم ملی ایران در بخش تیمی هم به مقام نایب قهرمانی  رسید.

 از راست: محمود پرتو، یاسر پر مهر ،علی آقاجری،مجتبی زرعیان
از راست: محمود پرتو، یاسر پر مهر ،علی آقاجری،مجتبی زرعیان

 

ارگانیان نیز به نوبه خود این موفقیت ارزشمند را به جامعه ورزشی ایران بخصوص مردم ورزش دوست بهبهان تبریک گفته و امید می رود با حمایت بیشتر مردم و مسئولین شهری این افتخارآفرینی ها ادامه داشته باشد.

آلبوم تصاویر قهرمانان بهبهانی :

 

 

    خیلی خوشحالم از این اتفاق بسیار خوب ورزشی برای شهرستان.
    مطمئن باشید اگه آقایان نماینده و فرماندار در این تیم دخالت می کردند و بنر می زدن براشون، عمرا موفق میشدن. پس باید مرهون خداوند متعال باشن که این مسئولین ازشون حمایت نکردن.
    نمونه دخالتهای مسئولین تیم های هندبال و کشتی شهرستان بودند که همه مردم وضعیت فعلی این تیم ها رو می بینند.
    جدا این مسائل جای موشکافی و تحلیل و بررسی دارد. چون ما داریم از بعضی مسئولین شهر که فقط بدنبال بنر زدن و پر کرد اخبار سایتشون هستن، ضربه می خوریم.

    سلام منم به نوبه خودم به این قهرمانان عزیز تبریک عرض مینمایم و به نمایندگی از مسولین شهرستان بهبهان ابراز شرمندگی مارو پذیرا باشید اگه به ورزش برسن کی میره معتاد میشه که بخوان باهاش مبارزه کنند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک سال پیش