4 اردیبهشت 1403
از سال ۱۳۹۱
۶۷۳۶۲۸

پیاده روی عظیم بهبهانی ها در سالروز شهادت امام رضا (علیه السلام)

به مناسبت سالروز شهادت ثامن الحجج حضرت علی بن موسی الرضا(ع) مردم ولایت مدار شهرستان بهبهان مسیر چند کیلومتری مساجد و امام زادگان این شهر تا قدم گاه متبرک حضرت رضا علیه السلام را طی خواهند کرد.

به گزارش خبرگزاری بین المللی ایکنا، همزمان با سالروز شهادت حضرت رضا(ع) طبق سال های گذشته، مردم ولایتمدار شهرستان بهبهان در سالروز شهادت امام مهربانی ها، مسیر چند کیلومتری مساجد و امام زادگان بهبهان و منصوریه را تا مسجد تاریخی و قدم گاه متبرک حضرت رضا علیه السلام با پای پیاده طی خواهند کرد.

بر اساس این گزارش، در این طرح عظیم، مردم عزادار بعد از اقامه نماز ظهر روز شهادت به صورت دسته های سینه زنی از مساجد و امام زادگان بهبهان و منصوریه به سمت قدمگاه حضرت حرکت و در طول مسیر نیز موکب رضوی از آنان پذیرایی خواهد کرد.

همچنین طبق رایزنی های صورت گرفته با آستان قدس رضوی، هدایای متبرکی از سوی بارگاه منور رضوی، در بین زائران عزادار توزیع می شود.

گفتنی است، حضرت رضا علیه السلام در جریان سفر تاریخی خود به خراسان، از شهرباستانی اَرَجان(بهبهان کنونی) عبور و در مکان فعلی قدم گاه نماز گذاردند که به پاس این واقعه مبارک، مردم شهر نسل در نسل این مکان را مقدس شمرده و در طول دویست سال اخیر مسیر ده کیلومتری این شهر تا مسجد تاریخی و قدم گاه متبرک حضرت رضا علیه السلام را با پای پیاده طی می کنند.

    لطفا در مورد قدم گاه حضرت رضا علیه السلام بیشتر برای همشهریانم بگویید. حیف است تنها امامی که به ظاهر وارد شهر شدند ولی اثر در خور شانی از ایشون نیست و حالت نیمه متروکه دارد قدم گاه…
    لطفا مسئولین بازسازی کنند این مکان شریف را

    در صورت امکان این خبر را در تلگرامتون هم بفرستید اجرتون با امام رئوف
    این تبلیغ حضرت رضا و تاریخ ارجان است لطفا همراهی کننید داداشام

    سلام . وقتی خبر رو خوندم به یکباره احساس عجیبی بهم دست داد.
    یاد نیاکانم افتادم که به استقبال امامشان رفتند…
    باورم نمیشه انگار تاریخ دارد تکرار می شود…
    من حتما به شرط حیات خواهم رفت.

    جدی میگید؟
    بوی امام رئوف دارد میاد
    قربون کبوترای حرمت/ قربون این همه لطف و کرمت
    بچه ها سنگ تموم بزاریم برا اقامون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک سال پیش