1 اردیبهشت 1403
از سال ۱۳۹۱
جوابیه دانشکده علوم پزشکی بهبهان به مساله دفع زباله های عفونی

در پاسخ به مقاله ارگانیان // جوابیه دانشکده علوم پزشکی بهبهان در خصوص مساله دفع زباله های عفونی

اولین واکنش به مقاله “ زباله های عفونی در قلب بهبهان ! ” تحت عنوان جوابیه، توسط روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی بهبهان به تحریریه وبسایت ارگانیان ارسال شد که خدمت خوانندگان محترم ارائه می شود. با این توضیح که پرونده در حال حاضر توسط یکی از شهروندان بهبهانی در مراجع قضایی در حال پیگیری جدی است چرا که با توجه به بازدید خبرنگار ارگانیان، زباله های عفونی در محل مذکور طی مدت های متمادی ریخته میشده و موضوع به دیروز و امروز مربوط نمیشده است. در ادامه جوابیه دانشکده علوم پزشکی بهبهان را در این خصوص آمده است :

“جوابیه دانشکده علوم پزشکی در خصوص زباله های عفونی رها شده در محل روبرو کلانتری ۱۱

در ساعت ۱۳ بعداظهر  طی تماس تلفنی از طرف یکی از مسئولین شهری در خصوص  ریختن زباله در فضای سبز روبروی کلانتر ۱۱ اطلاع پیدا نمودیم که فورا بازرس بهداشت محیط منطقه مطلع و به محل جهت بررسی اعزام شد که مشخص شد زباله ها مربوط به یکی از درمانگاهای خصوصی شهر بود که توسط زباله دزدها و افراد مجهول الحال از درمانگاه مذکور خارج  و در محل رها شده است.  از آنجائیکه به استناد ماده ۷ و ۶۲ قانون مدیریت پسماند ، مسئولیت بی خطر سازی زباله های عفونی به عهده تولید کننده و پس از بی خطر سازی دفن بهداشتی  در شهر بعهده شهرداریها و در روستاها بعهده بخشداریها و دهیارها می باشد. لذا روند مدیریت کلان زباله ها عفونی واضح و روشن است.

دانشکده علوم پزشکی به استناد تبصره ماده ۷ مدیریت اجرایی ، عملیات جمع آوری و دفع پسماند را به شرکتهای دارای مجوز بهداشتی به پیوست قرارداد واگذار نموده است. و با عنایت به اینکه طبق ماده ۱۳ این قانون  مخلوط کردن پسماندهای پزشکی با سایر پسماندها و تخلیه و پخش آن در محیط یا فروش استفاده و بازیافت این نوع پسماندها ممنوع است که متاسفانه شهرداری نسبت به جمع آوری زباله های مراکز ، کلینیک ها و مطب های خصوصی اقدام می نماید .

لازم به توضیح است این دانشکده کمیته پسماند زباله های عفونی را در تاریخ ۹۴/۲/۷ و ۹۴/۶/۱۸ با حضور ادارات: محیط زیست ، فرمانداری ، شهرداری ، شورای شهر ، دامپزشکی ، مراجع قضایی و نمایندگان نظام پزشکی  و  نظام دامپزشکی تشکیل و جهت ساماندهی زباله های عفونی وظایف هر نهاد را مشخص و مصوبات جلسات را پیگیری نموده است همچنین این دانشکده کلاسهای آموزشی توجیهی برای مسئولین فنی شرکتهای  متقاضی حمل زبالهای عفونی  برگزار و  طی آزمون مجوزهای لازم جهت حمل زباله های عفونی را صادر نموده است و کماکان تا حصول نتیجه و ساماندهی کامل زباله های عفونی پیگیر برنامه ها و مصوبات کمیته پسماند خواهیم بود.  و متخلفین امر نیز به مراجع قضایی معرفی خواهند شد.”

    با این سایت و اخبار و مصاحبه هایی که میزارید فقط و فقط جو سازی میکنید، اغلبهمه اخبار و اطلاعاتتون بی اساس و کاملا بدون اطلاع درج میشه، اگر واقعا به فکر اصلاح هستید(که شک دارم باشید) اول بپرسین بعد بکشید. مصاحبه میزارید که میشه مرکز حمله به یک شخص که کار خصوصی میکنه،
    خبر میزارید میشه مرکز حمله به یک شخص دبگه که کار خصوصی میکنه
    اطلاعیه میدید میشه مرکز حمله به یه بنده خدا دیگه که کار خصوصی میکنه
    کلا شدین مرکز حمله به کارهای خصوصی، گندشو دراوردید

    دوست عزیز اقای حسینی زاده بیراه نگفته ها
    واقعا اخیرا مصاحبه ها و خبرهایی که گذاشتید ایرادات بسیاری بهشون وارده، به نحوی که با قاطعیت میشه گفت لازم به عذر خواهی وجود داره از طرف سایت
    همه جای دنیا رسم بر اینه وقتی مشکل دار بودن یک خبر یا مصاحبه مشخص میشه اونو از سایت برمیدارن و عذرخواهی میکنن . ولی شما فقط پیام های زیرشو میزارید که دیده نمیشه و تیتر اصلی هنوز پرقدرت اون بالا میدرخشه و ازار میده اشخاص زیادی رو.
    بنظر من تو چند مورد اخیر که ایرادات زیادی وارد بوده مثل همین بحث زباله که واضحه یک مورد الکی و بی خود بوده نیاز به عذر خواهی و برداشتن خبر باشه، ولی بازم خودتون میدونید. اینجور که شما پیش میرید به نتیجه خاصی نمیرسید از این سایت، واقعا دارین بیراهه میرید،

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک سال پیش