31 فروردین 1403
از سال ۱۳۹۱
جشن دیوار 47 در بهبهان

لبخندی بر لبان توانخواهان سندرم داون // جشن دیوار ۴۷ با چاشنی کم لطفی مسئولین !

می توان با هیچ ساخت

می توان مهربانی را، خدا را، عشق را

با لبی خندان تر از یک شاخ گل تفسیر کرد

می توان این جمله را در دفتر فردا نوشت :

خوبی از هرچیز دیگر بهتر است

به راستی این مصرع آخر تا چه اندازه در بین مردم و علی الخصوص مسئولان کاربرد دارد؟ مردم که به دلیل احساسات و انسانیتی که هنوز در خود دارند خوشبختانه تا حدودی از این مصرع پیروی می کنند. اما بی شک تعداد مسئولان و مدیرانی که به این جمله (مصرع) توجه کنند اندک است ،ضمن عذرخواهی از مدیرانی که جزء آن معدود مسئولان هستند اما باید اعلام کنم که یکی از شرایط قبول کردن بعضی از پست و مقام ها زیر پا گذاشتن احساس و انساندوستی است و به جای آن باید حس پول پرستی و جاه طلبی خود را تقویت کنند. خطاب به این مدیران باید اعلام کنم که جدا از انجام وظیفه شغلی شما دارای وظایف انسانی دیگری هم هستید :

تا توانی رفع غم از چهره غمناک کن

در جهان گریاندن آسان است، اشکی پاک کن

شما مدیران به دلیل جایگاهی که در اختیار دارید بیش از سایرین در دید مردم هستید و باید بیش از این خود را در بین مردم نشان دهید ( حتی اگر هدف از این نشان دادن کسب رای مردم و یا کسب جایگاهی بالاتر باشد). یک بیت بسیار معروف در مورد کمک به دیگران داریم که می گویید :

تا توانی دلی بدست آور

دل شکستن هنر نمی باشد

با اجازه عزیزان می خواهم با توجه به شرایط فعلی مدیران اندکی این شعر را ویرایش کنم :

تا توانی پست ومقامی بدست آور

دل بدست آوردن هنر نمی باشد

شاید اگر بنده هم دارای جایگاهی اینچنینی بودم همچون این مدیران برای کسب موقعیتی بهتر، مردم و به دست آوردن دل آنها را به کلی فراموش می کردم اما مطمئناً هیچ انسانی نباید عزیزان توانمند و مستحق را فراموش کند بسیاری از این عزیزان نیازی به کمک مالی و ابزاری ندارند و فقط اندکی توجه می خواهند.

جشن دیوار 47 در بهبهان

مدیران عزیز؛ به شما قول خواهم داد با توجه بیشتر به این عزیزان هیچ مشکلی برای پست و مقام شما بوجود نخواهد آمد و چه بسا با دعای خیر این عزیزان و خانواده های محترمشان جایگاهی بهتر را بدست بیاورید.عذر خواهی میکنم بابت این همه مقدمه چینی، درست است شاید بگویید که بهتر است اول موضوع را مشخص کنم و بعد این مطالب را بنویسم اما با توجه به برنامه دیروز و استقبال بی نظیر!!!!!!!! مدیران بهبهان از این برنامه تصمیم گرفتم که اول گلایه کنم و بعد موضوع را مطرح کنم.

و اما اصل موضوع :

روز سه شنبه مورخ۲۱مهر ماه ۱۳۹۴ برنامه ای بسیار دیدنی و صمیمانه در حمایت از عزیزان توانخواه سندروم داون در ورزشگاه شهید بقایی بهبهان اجرا شد ( ورزشگاهی که در مورد مدت زمان ساخت رقابت عجیبی با ورزشگاه نقش جهان اصفهان دارد) این برنامه به درخواست جناب آقای محمد زیارتی و نوید غلامی و دیگر دوستان عزیزشان با همکاری انجمن اجتماعی فصل مهر و اداره بهزیستی شهرستان بهبهان برگزار شد.

برنامه ای به نام دیوار ۴۷ ( ۴۷ تعداد کروموزوم های این عزیزان است). با تلاش عزیزان انجمن اجتماعی فصل مهر تمامی مدیران و مسئولان شهرستان برای حضور در این برنامه دعوت شدند و جالب است بدانید که به غیر از جناب آقای دانایی (عضو دلسوز و دوست داشتنی شورای شهر) و جناب آقای صالحی  که خود رئیس اداره بهزیستی شهرستان هستند هیچ یک از مدیران و مسئولان شهرستان در این برنامه خیرخواهانه حضور نداشتند با وجودی که می توانستند با حضور حداکثر ده دقیقه ای خود تمامی این عزیزان و خانواده های محترمشان را خوشحال کنند و به آنها اعلام کنند که به عنوان مسئول همواره در کنار این عزیزان حضور دارند.

جشن دیوار 47 در بهبهان

ای کاش اعلام میکردند که تبلیغات و خودنمایی در این برنامه برای مدیران و مسئولین و کاندید های مختلف مجلس و شورا آزاد است، آنوقت بود که تمامی مدیران و مسئولین به همراه اطرافیان همیشگی خود از اول تا آخر برنامه حضوری فعال داشتند. ای کاش مدیران حضور داشتند و صحبت های یکی از مادران این عزیزان که به تنهایی سه فرزند دارای این مشکل را با دست خالی سرپرستی می کند را میشنیدند، شاید شاید و باز هم شاید کمی دلشان به لرزه بیافتد و برای این انسان های فوق العاده دوست داشتنی فکری کنند.

امیدوارم مردم همچون گذشته با شرکت در همچین مراسماتی جور مدیران خود را به دوش بکشند و دل این عزیزان توانخواه را بدست آورند.

در پایان لازم میدانم چند تقدیر و تشکر صمیمانه را داشته باشم:

تقدیر و تشکر اول از جناب آقای زیارتی و جناب آقای غلامی و دیگر دوستان عزیزشان که با تمام وجود این برنامه را با هزینه شخصی خود برگزار کردند.

تشکر دوم از دوستان بسیار عزیزم در انجمن اجتماعی فصل مهر ( عضویت در این انجمن و همکاری با اعضای دلسوز و دوست داشتنی این انجمن افتخاریست برای بنده) که همواره بدون هیچگونه چشمداشتی در برگزاری اینچنین مراسماتی پیش قدم بوده و به غیر از خود اعضای خانواده خود را هم درگیر برگزاری این برنامه ها می کنند.

تشکر سوم از جناب آقای صالحی ریاست محترم ادره بهزیستی که همکاری لازم را برای برگزاری این جشن داشتند و با وجود مشکلات فراوان شخصاً از آغاز تا پایان برنامه حضوری فعال داشتند.

جشن دیوار 47 در بهبهان

تقدیر و تشکر چهارم از جناب آقای قوامی کارشناس ارشد بهزیستی با وجود بیماری و مشکلی که داشتند قبول زحمت کردند و تشریف آوردند و توضیحات مفید و مختصری رو در مورد این عزیزان و مشکلشان برای مردم بیان فرمودند.

تشکر پجنم رو از خانم ها شعبان زاده و مزارعی پور مربیان مهد طوبی دارم که با عشق و علاقه تشریف آوردند و با کار زیبای خود ( کشیدن قلب و نقاشی بر روی صورت داوطلبین) شور و شعف خاصی را به برنامه بخشیدند و دل این عزیزان را شاد کردند و همچنین تشکر از  سرکار خانم دعاوی مدیریت محترم مهد طوبی که این دو مربی عزیز را برای برگزاری این برنامه معرفی کردند.

و اما تقدیر و تشکر ویژه و پایانی از جناب آقای دانایی که در تمامی اینچنین مراسماتی حضور دارند و برخلاف دیگر همکارانشان حتی بدون دعوت رسمی برای بدست آوردن دل این عزیزان و آشنایی با مشکلاتشان در بین مردم حضور بهم میرسانند و هیچگاه خود را از مردم جدا نکرده اند.

جشن دیوار 47 در بهبهان

امیدوارم با برگزاری حداکثری این گونه جشن ها و مراسمات حداقل کمکی را به همشهریان و عزیزان توانخواه خود داشته باشیم.

مسئولیت را آدمیت لازم است …

 

آلبوم جشن دیوار۴۷ :

عکس ها از : خانم فردوس برهانی و آقای مرتضی جناغون

پی نوشت : وبسایت ارگانیان نیز به نوبه خود از برگزار کننده این حرکت باشکوه و خداپسندانه یعنی انجمن اجتماعی فصل مهر بهبهان، تقدیر و تشکر می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک سال پیش