1 اردیبهشت 1403
از سال ۱۳۹۱
علی ترابی رتبه برتر کنکور تجربی از بهبهان

معرفی نخبگان بهبهان // گفتگو با علی ترابی رتبه برتر کنکور سراسری

دومین نخبه ای که با کسب رتبه عالی در کنکور ما را بر آن داشت تا گفت و گویی صمیمانه ای را داشته باشیم فرزند یکی از دبیران خوشنام و نام آشنای بهبهانی بود. شخصی که متولد بهبهان است و به گفته خود اصالتی روستایی دارد و با وجود شکست بزرگی که خود اقرار می کند در طول دوران تحصیل داشته،( عدم موفقیت در المپیاد شیمی) باز هم با کمی تلاش و کوشش رتبه ۶۱ منطقه ۲ و رتبه ۱۳۳ کشوری را در رشته علوم تجربی کسب کرد و این افتخار را برای خود و شهرستان بهبهان بدست آورده است.

 لطفا بیوگرافی خود را بیان فرمایید؟

با نام و یاد خدا

اینجانب علی ترابی متولد ۱۴ مرداد ۱۳۷۶ در شهرستان بهبهان، اصالتاً اهل روستای تراب هستم اما همانگونه که عرض کردم در شهرستان بهبهان متولد شده ام. دوران ابتدایی را در مدرسه شهید نهایی بودم بعد از آن رتبه ۲ ورودی مدرسه راهنمایی نمونه دولتی را کسب کردم و دوران راهنمایی را در این مدرسه گذراندم و دوران دبیرستان را هم در دبیرستان تیزهوشان شهید ناصری سپری کردم.

 چرا رشته تجربی را انتخاب کردید؟آیا به رشته های دیگر علاقه ای نداشتید؟

شخصاً علاقه داشتم که به رشته ریاضی بروم اما طبق راهنمایی دبیران و دوستانم، تصمیم گرفتم که رشته تجربی را انتخاب کنم.در این انتخاب جناب آقای بابلی که معلم زیست بنده بودند نقش بسیار مهمی را داشتند، جا دارد در اینجا از زحمات این عزیز تقدیر و تشکر فراوانی داشته باشم.

ده سال پیش رشته ریاضی حرف اول را میزد اما در حال حاضر اینگونه نیست. در رشته ریاضی معلم بسیار موثر است و نقش اصلی را دارد اما در بقیه رشته ها بغیر از معلم خود دانش آموز و خواندنش بسیار مهم است. در زمان های گذشته سبک کنکور با زمان حال فرق می کرد.در زمان حال سبک درس خواندن بسیار مهم است.

چه کسانی در مقاطع تحصیلی شما تاثیرگذار بوده اند؟

در دروس تخصصی رشته تجربی، جناب آقای نام نیک دبیر زمین شناسی راچه در بحث درس و چه در بحث مسائل شخصی و اخلاقی بسیار موثر میدانم.

لازم میدانم از زحمات دبیران عزیزم آقایان شیرزاد، شبانه، اسدی، صحراگرد،اسکافی و آقای قارنگ تقدیر و تشکر ویژه ای داشته باشم زیرا این عزیزان به دلیل اینکه دروسشان در کنکور نیست در حقشان اجحاف میشود و نامی از این دبیرانی که دروسشان در کنکور نیست آورده نمی شود.

 از چه زمان به فکر کنکور افتادید؟ در طول روز چند ساعت مطالعه داشتید؟

در سال دوم و سوم برای المپیاد شیمی تلاش کردم و بیشتر درس شیمی و ریاضی و فیزیک را خواندم. بعد از عدم موفقیت در المپیاد که رسیده بودم به تابستان سال سوم به چهارم تا حدودی درس خواندن را برای کنکور آغاز کردم اما هنوز هم به دلیل ضربه روحی که بخاطر عدم موفقیت در المپیاد داشتم به کنکور اهمیت نمی دادم تا آبان یا آذر سال چهارم بود که با راهنمایی و مشاوره دوستان به صورت جدی مطالعه را برای کنکور آغاز کردم.

کنکور را برای خود هدف نمی دانستم بلکه آن را وسیله ای برای رسیدن به اهدافم میدانستم.

تابستان حدوداً ۹ ساعت مطالعه می کردم و در طول مدرسه هم حدود ۷ ساعت. برای من مهم اجرا کردن برنامه ام بود.

 نظر شما در مورد کلاس های خصوصی چیست؟

بنده به کلاس خصوصی اعتقادی نداشتم و به نظر من حضور در کلاس های مدرسه بسیار مهمتر است تا حضور در کلاس خصوصی، من روزهایی را به مدرسه رفتم که حتی خود معلمان هم حضور نداشتند.بچه هایی که در کنکور موفق شدند همگی جزء کسانی بودند که تا روز آخر به مدرسه آمدند.

آیا شما به نقش مشاور در کنکور اعتقادی دارید؟مشاورین شما چه نقشی را در کسب این موفقیت داشتند؟

تا سال سوم دید بدی را نسبت به مشاوره داشتم اما کم کم و با سفارش دوستان با یکی از این مشاوران به نام آقای قیصری آشنا شدم و نکته جالب برای من این بود که ایشان به صورت گروهی کار می کردند. با کمک ایشان به گونه ای برنامه ریزی کردم که هم به درس و مدرسه خود رسیدگی کنم و هم به دروس المپیاد رسیدگی کنم.اگر ایشان حضور نداشتند امکان داشت راه دیگری را در پیش بگیرم و در حال حاضر این موفقیت را کسب نکنم. مخصوصاً مشاوره در دوره جمع بندی که در دو هفته آخر از لحاظ وقتی مشکل داشتم و با کمک ایشان این مشکل را برطرف کردم. همانگونه که عرض کردم به دلیل عدم موفقیت در المپیاد کنکور دیگر برایم زیاد مهم نبود و ایشان بودند که به من روحیه دادند.در اینجا از ایشان و دیگر همکارانشان (جناب آقای سجادی فر و جناب آقای امانت) که با تمام وجود برای من زحمات فراوانی را کشیدند بی نهایت تقدیر و تشکر می کنم.

در خصوص مشاوران نکته ای وجود دارد و آن نکته اینست که مشاورین برنامه هر شخص را با توجه به استعداد و شرایطش می دهند و برنامه اشخاص مختلف با هم فرق می کند و اینگونه نیست که برنامه تمامی داوطلبین که زیر نظر یک مشاور هستند شبیه به هم باشد.

 آیا شما در جاهای دیگری هم کلاس رفته اید و یا مشاورین دیگری هم داشته اید؟

کلاس که نرفته ام، مشاوره هم به اسم مشاوره نه ولی چند بار برای رفع مشکلی تماس می گرفتم و یا با من تماسی گرفته میشد.اما به نظر من قسمت جزئی از کار دست این اشخاص بوده و بیشتر کار و زحمات بر عهده مشاور اصلی بنده (آقای قیصری) بود.

خانواده شما علی الخصوص پدرتان که خود از دبیران سرشناس بهبهان هستند در موفقیت شما چه نقشی را داشتند؟

خانواده بنده نقش بسیار مهمی را در این موفقیت داشتند و در تمامی مراحل یار و یاور من بوده اند. پدرم صد درصد تاثیرات مثبت خود را برای من داشت و تمامی تلاش خود را برای من انجام داد مخصوصاً در درس شیمی، خانواده بنده بیشتر از خود من استرس داشتند استرس پدر برای من نوعی محرک بود. شب قبل از اعلام نتایج را کامل بیدار بودند و بعد که رتبه من را فهمیدند بسیار بسیار خوشحال شدند.

 شرایط و احساسات شما قبل از کنکور و سر جلسه کنکور چگونه بود؟

یک ماه قبل از کنکور برای من کسل کننده شده بود و فقط دوست داشتم زمان هرچه زودتر سپری شود. آزمون جامع اول را از نظر خود بسیار افتضاح دادم. روز قبل از کنکور تصمیم گرفتم کار خاصی را انجام ندهم و حتی تصمیم داشتم که بیدار باشم، شب قبل از کنکور شب بسیار سختی بود. جلسه کنکور بسیار سرد بود و من به شدت احساس سرما می کردم.

 آیا سوالات را همانگونه که برنامه ریزی کرده بودید پاسخ دادید یا روش خود را تغییر دادید؟

دروس عمومی را به همان ترتیب که برنامه ریزی کرده بودم تست زدم، دروس تخصصی را هم تقریبا تا قبل از اینکه به سوالات مشکل تر برسم به همانگونه علامت زدم، اما وقتی به این سوالات رسیدم اشتباه بچه گانه ای را انجام دادم و ترتیب سوالات را تغییر دادم و اگر این کار را نمی کردم شاید سوالات بیشتری را پاسخ می دادم و رتبه ام در حال حاضر بهتر از این میشد.

 بعد از کنکور چه احساسی داشتید؟ با توجه به تست هایی که علامت زدید چه رتبه ای را برای خود حدس می زدید؟ در زمانی که رتبه خود را مشاهده کردید چه حسی داشتید؟

بعد از کنکور خوشحال بودم که راحت شده ام و ناراحت بودم آنگونه که می خواستم نشد. بعد از کنکور خود را آماده کرده بودم که رتبه مناسبی را با توجه به اشتباهم کسب نکنم و تصمیم داشتم در سال بعد رشته ریاضی را انتخاب کنم. حدس خود من بعد از کنکور رتبه ای بین ۹۰ تا ۱۳۰ (رتبه منطقه) را داشتم البته بیشتر انتظار داشتم بین ۱۰۰ تا ۱۳۰ باشد. اما بعد از اینکه رتبه خود را مشاهده کردم بسیار خوشحال شدم و خدا را شکر کردم.

 اولویت اول شما رشته پزشکی دانشگاه شیراز بوده است که خوشبختانه در همین اولویت اول هم قبول شده اید چرا این رشته را انتخاب کردید و با توجه به علاقه ای که به شیمی داشتید چرا این رشته را انتخاب نکردید؟

طبق تحقیقاتم و با توجه به روحیات شخصی تصمیم گرفتم که پزشکی شیراز را انتخاب کنم و شیمی و داروسازی جزء اولویت های بعدی من بود.

 آیا در حال حاضر از خود راضی هستید؟آیا شما همچون دیگر عزیزان بهبهان را برای همیشه ترک خواهید کرد و یا بعد از تحصیل باز می گردید؟

بله راضی هستم خدا را صد هزار بار شکر

هنوز تصمیم خود را برای اینکه به بهبهان باز خواهم گشت یا نه نگرفته ام

 برای داوطلبین عزیز در سال های آینده چه پیشنهادی را دارید؟

اولاً درس و مدرسه را اصلاً کنار نگذارند و اینگونه نباشد که فقط به فکر کلاس خصوصی و کنکوری باشند، با برنامه ای مشخص پیش بروند ( باید شخصی را داشته باشند که در روزهای سخت حمایتشان کند) با کمی سعی و تلاش بیشتر به اشتباهات خود پی ببرند و آنها را یکی یکی برطرف کنند.

 هرچه می خواهد دل تنگت بگو؟

اشخاصی از اسم من سواستفاده کردند که من راضی نیستم. در حقیقت کار خاصی را برای من انجام ندادند ولی از اسم من سو استفاده کردند.

با تشکر از وقتی که در اختیار ما قرار دادید و با آرزوی موفقیت شما در تمامی مراحل زندگی

 

 

    سلام علی جان، رفیق عزیز، اگر این که اینجا گفتی راسته چرا باباتو تخریب میکنی، بابات تو پیرسیک که یه چیزهای دیگه گفته بود بغل دست مصاحبه محمد جواد. ثانیا به یکی بگو که ندونه، ما که میدونم با کی تا دیر وقت حرف میزدی، کی جدش درومد واست. انصافا […این قسمت توسط سایت حذف شد…] غیر خراب کاری واست چی کرد، اهان یادم نبود شیرازتو مدیون […این قسمت توسط سایت حذف شد…] هستی

    ایمیلم رو نمیزارم تا نکنه به دبیر عزیزم اقای ترابی مجبور بشم جواب تندی بدم،

    فکر میکنم رتبه اول بهبهان تو کنکور تجربی بهبهان اقای ترابی نبودند ، چرا اول از همه با ایشون صحبت کردید، نشریه پیرسیک هم اول با اقای ترابی و رفیعی صحبت کردند که خوب چون سفارش شده از طرف مدسسه […این قسمت توسط سایت حذف شد…] بود که میخواست با دانش اموزاش صحبت کنن عادی بود، ولی این جا فکر کنم قضیه فرق کنه، نفر اول بهبهان کس دیگری بود، امیدوارم با ایشون هم صحبت کنید.
    اما موضوع بعدی کمی مغرضانه بودن این مصاحبه است، مصاحبه پیرسیک خیلی واقع بینانه تر و معقول تر بود.
    واقعا هر دو مصاحبه با همین علی ترابی انجام شده؟؟؟؟

    الان یکی از بچه ها این لینک رو فرستاد برام و دیدم. دوست عزیز تو مدرسه که از اشخاص دیگه ای به عنوان مشاورت اسم میبردی؟
    همیشه با احسان و محمد جواد در مورد یه مشاور دیگه حرف میزدین که خصوصی باهاش کار میکنید، (اسم نمیبرم که تبلیغ نشه) الان چرا فقط از کانون اسم میبرید به هر صورت. ما که پدرمون دراومد تو […این قسمت توسط سایت حذف شد…] بهبهان، نابودمون کردن، حالا انصاف با تو. کاش اونی که با تو کار کرد و حالا اسمش نیست با من کار کرده بود که اینجور گند نمیزدم

    مشاور من […این قسمت توسط سایت حذف شد…] بود پارسال. بهمن ماه که آقای […این قسمت توسط سایت حذف شد…] اومده بودن بهبهان رفته بودیم خونشون که شما و پدرتون تشریف اوردید با ایشون صحبت کنید. از صحبت هاتون هم معلوم بود کم کم دو سه ماهی هست با هم در ارتباطید. اون روز اقای […این قسمت توسط سایت حذف شد…] از من خواست زودتر برم که به کار شما برسه جون وقتتون کمه و فرداش من برم (فارغ التحصیل بودم) .واسه ادامه کارها. من که دست خودش و خانمش و بچه های […این قسمت توسط سایت حذف شد…] رو می بوسم. رتبه من سال قبل ۴۸۰۰۰ بود. امسال شد ۸۰۰۰ / بی انصافی کردید اقای ترابی. از شما انتظاز بیشتری داشتم. من یه جلسه شما رو دیدم ، شد ۴ ساعت.

    والامن امسال کنکوری هستم و ما که تابستون هرچی مشاوره پیش مشاوری که آقای […این قسمت توسط سایت حذف شد…] اشاره کردن می رفتیم،خود ایشون یعنی علی ترابی هم حضور داشت و بطور مطلق میگفت که اصل کار مشاورش اینجا بوده و حتی داره الگو برداری میکنه از این کار تا بتونه خودش هم همین کارا رو ادامه بده بخاطر علاقه ای که داشت حالا نمیدونم این دیدگاه ها چیو میخوان برسونن
    درضمن تا جایی که من میدونم آقای ترابی بهترین و یا تنها ترین رتبه این مشاور نبودند و نیستند که بخواد جنجال کنن براش

    سلام
    چه جوریاست؟
    اردیبهشت ماه رفته بودیم دانشگاه ازاد همایش […این قسمت توسط سایت حذف شد…] . اونجا پدرتون روی سن گفتن که شما با […این قسمت توسط سایت حذف شد…] کار میکنید. خودم تو سالن بودم
    الان دم خروس رو قبول کنم یا قسم حضرت عباس.
    واسه ازمون هم هر جا رفتید عکس دادید که زدن حتما. یهو همه مقصر شدند؟

    سلام اقای سلامی
    واقعا هر چی گفته شده رو نوشتید یا با همکاری اقای […این قسمت توسط سایت حذف شد…] در تلاش برای تخریب اقای ترابی هستید. وگرنه ادم واسه مصاحبه بود. کسانی که رتبشون بهتر شده بود. امسال چرا به فکر مثاحبه افتادید اونم با این شخص خاص و با این ادبیات در نوشتن مصاحبه که مغرضانه بودنش واضحه چرا باید روی این شخص زوم کنید الان؟

    باید دید کی یا استفاده کردند از نام ایشون. اونهایی که بنری با اسم و عکس ایشون زدند. که خوب هممون دیدیم. اونا میشن کسانی که استفاده کردند.
    اینکه از شخص یا اشخاصی رو اسم نبرند تو مصاحبشون که کمکشون کردند همبنظرم اشتباه کردند. امام علی می فرمایندک هرکس به اندازه زره ای به من یاد دهد مرا تا ابد بنده خود کرده است. پس کاش علی اقا هم مرام پدرشون رو ادامه میدادند.

    اقا کاوه خوب گفتن
    هر کس ذره ای بهت یاد داد باید تا همیشه سپاسگذارش باشی

    خدا کنه غیر از علم و مدرک بچه های ما کمی هم معرفت یاد بگیرند.

    با سلام.
    من بعد از خوندن این مطلب تحقیقاتی راجع له موضوع از طریق فرزند خودم و دوستاش انجام دادم و اطلاعاتی کسب کردم. انچه شما تا حالا تو این سایت نوشتید بحث های بررسی و تحلیلی خوبی بوده که سعی کردید جانب انصاف رو رعایت کنید(اینطور به نظر می اومد)
    ولی با این مصاحبه و اطلااتی که بنده کسب کردم دقیقا خلاف مسیر عمل کردید و رسما ۳ نخبه رو در معرض نابودی قرار دادید و هر ۳ نفر رو دروغگو کردید پیش مردم. یکیش خود علی، یکیش مشاور قدرتمندی که اسمی ازش تو مصاحبه نیومده ولی باایشون کار کرده و نفر بعدی کسی که هر دو نفر اینها رو پرورش داده(اسماعیل ترابی) .
    تا اونجایی که ما اطلاعات کسب کردیم اون کسی که اجحاف اصلی بهش شده اصلا چیزی نمیگه بخاطر علاقش به شاگردش(علی) و استادش (اقای ترابی) . این مصاحبه یک خفت کامل بود برای هر بهبهانی . و یک ابروریزی در فضای مجازی. فقط شانسی که اوردیم اینه که غیر از خودمون بهبهانی ها ، اونم نه هممون، کسی نمیاد اینجا سر بزنه و این خود توهینی رو نمیبینه.

    ناراحتم از بهبهانی بودنم بخاطر اینکه فقط ادعاییم. و ذره ای قدرشناسی و حفظ ابرو در ما وجود نداره

    بابا من تعجب میکنم چرا اینطور حرف میزنید
    علی ترابی نگفته کسه ای گه ای نبوده بلکه گفته نقش کمرنگی داشته تو کار من…خوب بنده خدا اینطور حس کرده. اخه علی مشاوره گرفته نه باباش یعنی استاد ترابی، پس خودش بهتر از هرکس دیگه ای میتونه نظر بده که داده ولی یه تعدادی انگار نمیخوان اینو بپذیرن.
    پس خواهشا شما با دیدگاه های بعضا مغرضانتون این نخبه شهر رو به حاشیه نکشید و سعی نکنید در برابر پدرشون قرارش بدین.
    حیفه بخدا

    با سلام خدمت دوستان. یه نظر دارم. نمیدونم میزاریدش یا نه. تو اخرین پیام یه دوستی گفتن علی ترابی مشاور انتخاب کرد نه باباش. با شناختی که من از اقای ترابی دارم و هر پدر و مادری هم جای ایشون باشن، حتما به فکر اینده فرزندشون هستن و اگر پسرشون یه انتخاب اشتباه انجام دادن جلوشو میگیرن. حتی اگر یک انتخاب کم اثر انجام می دادن جلوشون رو میگرفتن که تا کنکور پیش نره یه انتخاب ضعیف یا کم اهمیت. ولی اینطور نشده پس مشاوری که انتخاب کردن و ایمشو نبردن قطعا عالی بوده چون اقای ترابی جلوشو نگرفتن. اینکه علی ترابی فقط از یکی اسم ببره به نظرم نوعی بی اخلاقیه.ایشون نباید احترام اساتیدشون رو زیر پا بزارن برای خوشامد عده ای

    با عرض سلام
    چرا هر کی رک حرفشو میزنه میگید مغرضانه؟؟؟
    البته من نمیدونم چرا تمام حرفایی که زدم شما به ی شخص خاص نسبت میدید(البته که حرفو که بندازی زمین صاحبش برش میداره)
    شاید پدرو مادرای شما،شمارو مجبور کنن مثل خودشون فک کنیدو حرف بزنیدو عمل کنید ولی پدری که من دارمو خیلی هم بهش افتخار میکنم بهم یاد داد اون چیزی که از نظر خودم درسته رو قبول کنم
    الآنم یاد ندارم پدرو مادر موقعی با تصمیمم مخالفت کرده باشن یا منو مجبور کرده باشن مطابق میلشون عمل کنم
    با این چیزا هم من مقابل پدرم قرار نمیگیرم
    اینو هم درک نمیکنم چرا شما میخواید به من بگید کی به من کمک کرده؟؟؟

    سلام علیکم
    آقا ب نظر من باید نظر خودشونو پرسید حالا درسته استاد ترابی فرمودن آقای بهادری زحاماتی کشیدن ولی وقتی خودشون گفتن آقای قیصری دیگه بحث رو چیه؟؟

    ضمن تشکر از سایت ارگانیان چندنکته:
    انتقادهای مغرضانه بعضیا از فضای منطقی کاملا خارذج شد
    ۲-افتخار میکنیم به نخبه هامون که روستازاده بودنشون رو افتخار میدونن
    ۳-اظهار خوشحالی میکنم برا اینکه علی بعد از ناکامی در المپیاد شیمی به این موفقیت بزرگ رسید
    ۴-دست مریزاد..منتقدین کمی انصاف داشته باشند؛نقدهایی از جنس تخریب که نشنادهنده عمق نگاه اوناست۵-بعنوان روستازاده ای دیگر بقیه روبه تلاش بیشتر دعوت میکنم تا به انتقاهای بیشتر
    بازهم از ارگانیان تشکر میکنم

    من دید مثبتی نسبت به موضوع و مصاحبه داشتم ولی با جمله ای که اقای علی ترابی زیر کامنت ها به عنوان نظر گذاشتن دیدم عوض شد.
    جمله (حرف رو که بندازی زمین صاحبش برش میداره)
    حرف شما رو هیچ کس برنداشته و فقط افرادی از دوستان خودتون شروع به نظر دادن کردن. که بااین جمله شما بنظر میاد نظراتشون کاملا درست بوده که اینجور به خشم اومدید و عنان از کف دادید و این جمله رو عنوان کردید.
    این جمله خطاب به هر کی که بوده مشخص میکنه ادم پر حوصله و کاردرستیه که با این همه جنجال هیچ چیزی نگفته و هیچ نکته ای بیان نکرده و نظری نداده.و همچنین نشانگر دست بی نمکیه که داره.
    ثانیا اخرین جمله شما مبنی بر اینکه چرا شما میخواید به من بگید کی به من کمک کرده نشانگر دیگری از ضعف بود. هر ایده نظر یک شخصه و نباید با جبهه گیری نظرشون رو جواب داد.
    شما و خانوادتون و همچنین افرادی که اطرافتونن و با شما رفت و امد دارن قطعا ادم هایی با کمالات و علم بالا هستید. کمی در گفتارتون جانب انصاف رو هم رعایت کنید و اعتدال رو در نظر بگیرید عالیه.تا هر نظر سوئی به شما اثر نکنه.
    سربلند و پایدار باشید فرزندم
    دوستان علی اقا و دیگران نیز لطفا این بحث و جدال بی اثر رو تمام کنید. تا روح کسی بیش از این ازده خاطر نشه

    شخصیت چیزی نیست که با علم ایجاد بشه. باید در وجود ادم باشه.
    شخصیت قدر شناسی
    شخصیت احترام
    شخصیت لحن و صحبت درست
    خوب گفته اقای محمدی، کسی حرف جنابعالی رو برنداشته، دوستات که از رفتاریاتت باخبرن صحبت کردن، پس بهتر معلومه کی حرف رو برداشته، این دوستان و همشهریا یه چیزایی گفتن و تو از زمین ورداشتی.
    ما اینجور دیدیم.
    کمی قدرشناسی بد نیست. حتی اگر کسی یک ثانیه باهات کار کرده. چه میخواد اقای […] باشه. چه […]، چه اقای […]. اینکه تو مصاحبه اینجوری بهشون توهین کنید درست نیست. ما نه جایی اسمی دیدیم زده باشه از طرف شمااقای […] نه عکسی از شما، […] و […] عکس زدن و اسم. پس اون جمله از زمین ورمیداره لایق توهینه.
    اگر هم بحث روزنامه است که خوب واضحه، پدرتون رسما صحبت کردن، اونجا هدف قدردانی از شما بوده اونم با هزینه یه شخص دیگه که اینجا اینجور واضح بهش توهین کردین، اونجا اگر میخواستن واسه خودشون تبلیغ کنن نمیزشتن اسم اقای […] بغل دستشون بیاد. اونجا تو روزنامه اجازه دادن از هر کسی میخوای قدردانی کنی اما هیچ،شخص یا مووسسه دیگه نمیاد اجازه بده شما با هزینه اونها از کس دیگه تشکر کنید. پس لطفا جوگیر نشید. و خودتون رو خراب نکنید،البته بیشتر از این خراب نکنید. هر ادم عاقل و،با فهم و کمالی متوجه میشه چی دارم میگم.
    ولی اقایون ارگانیان
    واقعا چرا نفر اولی شهرو باهاش مصاحبه نکردین. اقای پورصالحان؟؟؟

    الان پیش دوستم خانم میرزایی بودم و این مصاحبه رو اتفاقی دیدم. ایشون نظرشون رو گذاشتن. گفتم من هم نظرمو بزارم.
    من مصاحبه پیرسیک و این مصاحبه رو خوندم.
    اونجا اشاره شده هزینه مصاحبه توسط اقای […] داده شده. کسی که اینجا تخریبش کردین شدیدا. ولی ایشون با وجودیکه هزینه مصاحبه شما رو دادن تا شما مطرح بشین جز یک جمله اونم اینکه انتظار رتبه یک رقمی از شما داشتن هیچ حرفی نزدن و تبلیغی نکردن و شما یا پدرتون اجازه داشتید دو پاراگراف از ۳ پاراگراف اون صفحه رو از افرادی که دوست دارید تشکر کنید و حتی اسم اقای […] پیش اسم اقای […] زده شده که نشان از بزرگواری ایشون داشته و همچنین نیاز نداشتن به رتبه شما، چون اونجور که ما فهمیدیم همین امسال ۱۷ رتبه تک رقمی داشتن. پس نیازی به رتبه دو رقمی شما نداشتن برای تبلیغ.
    اما هزینه این مصاحبه رو چه کسی پرداخت کرده(منظورم این نیست سایت هزینه گرفته واسه این مصاحبه) منظورم اینه اینجا برای کی قراره صحبت کنید اقای علی ترابی که اینجور عصبانی هستید و عنان از کف دادید.
    راستی همون روزی که پیرسیک گزارش شما رو زد بنده پیش اقای قره غانی رفتم و گفتم اقای […] میفرمایند ایشون پیش اقای […] نرفتن ، ایا سندی دارید. اقای قره غانی فرمودند ، بله، ما تمام گزارش کارهایی که علی برای اقای […] فرستاده رو دیدیم از اواسط ابان تا اخرهای اردیبهشت، و بعدشم لیست تلفن اقای […] برای تماس ها تا روز مصاحبه حدودا.
    پس اگر ایشون چیزی نمیگن و اعتراضی مطرح نمیکنه نشان بزرگواریشه، نه به قول شما حقارتش.
    سندیات هر کس برای حرف هایی که میزنه معتبره اقا جان
    حالا میخوام ببینم از ابان تا اخر اردیبهشت، اونم هر روز بیشتر و تاثیر گذار تره یا هفته ای یک بار اونم گروهی؟؟؟؟
    بعضی چیزا حساب دو دو تا چهارتاست نیازی نیست شما بگید. ما عقل داریم و میفهمیم.

    مثل اینکه خیلی ها خدا رو انکار میکردن و میکنن، اما این انکار چیزی از خدایی خدا کم نمیکنه.

    دوستان سایت ارگانیان لطفا چیزی از اسم اشخاص کم حذف نکنید. توهینی به کسی نشده، تبلیغ هم نشده. پس بزارید مطلبم درست خونده بشه، ممنونم

    افرین خانم طباطبایی. بسیار دقیق و هوشمندانه بررسی کردید. دختر منم تو […] شنیده بود که همه میگن علی فقط پیش […] بوده و اقای […] داره از اسم ایشون سو استفاده میکنه، من تماس گرفتم با ایشون و در مورد کارشون واسه دخترم پرسیدم. وقتی گفتم ایا سال قبل از بهبهان رتبه داشتید، گفتند شما کاری که توضیح میدم رو ببینید . رتبه اهمیت نداره، چون بسته به تلاش دانش اموز فرق میکنه، خلاصه هیچ اسمی از کسی نبردن، اما من اصرار کردم که بگن با چه کسانی کار کردن..
    ایشون گفتن: کار کردن با یک مشاور یا دبیر تضمین کننده موفقیت هیچ کس نیست، وگرنه باید همه افرادی که با ما کار میکردن یک رتبه میاوردن، رتبه افراد و میزان موفقیتشون بسته به استعداد و میزان تلاششون و میزان گوش کردن به صحبت های دبیران و مشاوران و اولیاشونه، کما اینکه ما رتبه یک داریم تا ۳۰ هزار، اونی که کار کرده شده یک اونی که نکرده شده ۳۰ هزار.
    حرف هاشون اینقدر منطقی بود که دهنم بسته شد، و ارامششون اینقدر تاثیر گذار بود که دیروز رفتم برای ثبت نام بچم. نه کسی رو تخریب کردن و نه اسمی برای سو استفاده بردن.
    و اما نکته بعدی، اقای علی ترابی شما به گفته خودتون تو […] یک ازمون رفتین […] و عکستون و اسمتون رو زدن، اونجا ایراد نداره و درسته اما کسی که فقط کمکتون کرده و حتی اسمتونم نمیاره تخریب کردید.
    دوستان درست نوشتند به نظر من چون ما با همه این افرادی که شما اسم بردید و نبردید صحبت کردیم و راست و دروغ همه رو دیدیم و شنیدیم.

    تو مصاحبتون خیلی بی انصافی کردید.

    سلام.
    اقای ترابی تو مصاحبتون و تو نظری که دادید مشخصا گفتید چند بار فقط با مشاور تماس داشتید. اما خانم طباطبایی با ذکر منبع عنوان کردن که از ابان تا خرداد شما هر روز با یک شخص دیگه، که الان هممون میدونیم کیه، در تماس بودید.
    فکر نمیکنم به این بگن چند بار، چند تا واسه ۳ تا ۹ بار استفاده میشه.
    ثانیا شما گزارش میفرستادید . پس شما تماس برقرار میکردید نه ایشون،
    کاش اونقدر که پدرتون سر کلاس دم از مردونگی و معرفت میزد یکمی هم به تو رسیده بود. جای دوری نمیرفت،

    خلایق هر چه لایق

    کسی نیست تو بهبهان ندونه چرا رفتی شیراز، این خدمتی بود که توی […] به تو شد، و الان داری جواب همون خدمت رو میدی بهشون.

    دو سال دیگه کسی یادش نیست کی بودی و چیکار کردی فقط همه یادشونه چه بی اخلاقی کردی تو این مصاحبه،

    من متوجه نمی شوم شما که می گویید این شخص اسمی از من نمی آورد حالا شما از کجا متوجه شدید من از ایشان مشاوره می گرفتم و تمام نگاه ها به سمت ایشان رفته است
    من منکر این نشدم که با ایشان ارتباط مشاوره ای داشتم همچین به یاد نمی آورم تا اردیبهشت برای ایشان گزارش ارسال می کردم (از آنجایی که زمان دقیق آن را نمی دانم اظهار نظری در مورد زمان آن نمیکنم)
    در ضمن من متوجه نیستم این شخص به چه حقی به خودشان اجازه داده اند که پیام های مرا به دیگران نشان دهند
    در مورد بی احترامی و بی معرفتی من گفتید دوست دارم بدانم کدام یک از کنکوری ها از اساتید علوم اجتماعی خود قدردانی کرده اند (این منت نیست آن کارهایی که آن بزرگواران برای من انجام دادند با هزاران قدردانی نمی توانم اندکی از حق تشکر از آن ها را ادا کنم)
    (استاد علوم اجتماعی سال سوم راهنمایی بنده حقیر آقای اسکانی است که ارادت خاصی به ایشان دارم اشتباه چاپی صورت گرفته است)
    من اصلا به مطرح شدن فکر نمی کنم از هر کدام از دوستانم (لطفا دقت کنید دوستان) هم بپرسید به شما می گویند علی ترابی هر چی باشد باشد اما خاکی (همان طور که معنی فامیلم هم هست) است
    از نظر دهندگان هم تشکر می کنم که با نظرهایشان موجب شدند من در شیراز احساس غریبی نکنم و متوجه شوم غربت اینجا خیلی کم تر از زادگاهم است
    یک نکته هم هست آقای مسعود خانم طباطبایی گفتند تا اردیبهشت نه خرداد

    باسلام
    راسش از پیامای سایت اینجور بنظر میرسه که یه عده ای بعد از اینکه علی ترابی انتظار یه عده ای رو برآورده نکرد شروع کردن به تخریب کردنش و چسبوندن هر صفتی که لایق خودشونه به ایشون(در جواب آقای مسعود درباره یاد گرفتن مردانگی و داشتن اون).من نمیدونم چرا اونایی که به ضرب المثل میگن توهین و بقول خودشون عنان از کف دادن در برابر توهین های مستقیم به این جوون فرهیخته شهرمون (نداشتن معرفت و شخصیت و مردانگی) که همه ناشی از عدم شناخت از علی ترابی هستن سکوت اختیار کرده یا حتی خوشحال هم شدن که این خود هدف اونا رو بیشتر و بهتر نشون میده.
    خانم طباطبایی تو این مصاحبه گفته شده که تماس هایی گرفته شده پس ترابی دروغی رو نگفته و البته شما چقدر درباره مشاور اصلی علی ترابی که خودش اسمش رو برده خبر دارید که میگید گروهی؟؟؟؟ اخه تا جایی که ما تحقیق کردیم جلساتشون هفتگی بطور ثابت و در صورت نیاز، بیشتر از یک بار در هفته ملاقات تکی حضوری داشتن که بسیار هم پر اثر بود که نتیجه اونارو هم گرفتن.

    سلام، اقای ترابی از چی ناراحت شدی؟
    از اینکه مشخص شد تا کی گزارش میدادی و کار میکردی.
    اون گزارشات رو به من نشون ندادن که، به اقای […]، روزنامه نگار نشون دادن، روزنامه اخه بی مدرک حرف نمیزنه، اونم نه واسه اثبات بودن شما پیششون. برای اثبات رهایی از تهمت اقای […]، یکم ارومتر حرف بزن و اینقدر به چه حقی، به چه جریتی نکن که خیلی زشته.
    من خودم این اقایی که میفرمایید رو از نزدیک دیدم یک بار که از قضا با پدرتون صحبت میکرد، احترام رو از پشت تلفن هم داشت بهشون و تمام مدت ایستاده و دست به سینه بود. حالا چرا این مصاحبه شد حمله به این بنده خدا باید از شما پرسید.
    منظور من این بود اگر تو روزنامه زدن با دلیل زدن و دروغی تو کار نبوده .در جواب دوستانی که درگیر روزنامه و اینجا بودن.
    علت اینکه همه نگاه ها به سمت ایشون رفته مصاحبه روزنامه پدرتونه. نه اسم اوردن ایشون. چون اردیبهشت ماه که بنده ایشون رو دیدم.در مورد رتبه های یک رقیمیش هم که پرسیدم گفتن کار ما یکسانه برای همه و اونا با تلاش خودشون به نتیجه رسیدن.
    و علت دوم رفتن نگاه ها به طرف ایشون علتش خودتون و اسم اوردن از ایشون تو مدرسه یا جای دیگه بوده چون پیام ها از جانب دوستانتونه.
    اما اینکه چرا پیام ها رو نشون داده بودن به اقای […] بخاطر جمله جناب اقای […] به به پدر شما و خود شما و اقای […] بوده، و اینکه اقای […] بهشون گفتن اگر نتونی اثبات کنی برام معلومه معلمت خواسته پشتت دربیاد، اینو نشون داده که به اقای […] که اثبات بشه بهشون، قرار هم نبوده به کس دیگه ای نشون داده بشه و نشده، فقط اقای […] عنوان کردند که با سند مطلب میزنم نه الکی. همین
    پس این موضوعات رو الکی توی هم قاطی نکن و به کسی اینجور توهین و حمله نکن.

    و اما
    اقای سامان علی خودش گفته گروهی بوده، اسمی از خصوصی نیاورده تو مصاحبش، که اگر خصوصی بوده یک بی انصافی هم نسبت به اقای […] شده تو این مصاحبه.

    بنظرم با توجه به جواب ندادن اقای […] به این مصاحبه مطالب جهت گیری شده است و به نوعی هدف اصلی خود ایشون هستن، و تلاش برای از پا انداختن کسی که میتونه خیلی کمک کنه به شهرمون.

    یک مورد یادم رفت.
    شما نوشتید کدوم کنکوری از معلم اجتماعیش اسم برده، اگر جایگاه افرادی که از قلم انداختید با جایگاه اونهایی که اسم بردید متفاوت بود قبول میکردم
    اما شما از یکی از مشاورانتون اسم بردید و از یکی نه،
    علی رغم فامیلتون خیلی مغرورانه دارید جواب میدید.

    به نظرتون اگر من اینجا یه شعر بنویسم با این مضمون، روا مدار خدایا، گدا که مدعی شود، ایا به شما بر نمیخوره؟؟؟ بعدش میتونم بگم من که اسم نیاوردم ازتون. چرا به خودتون گرفتید، (جهت مثال عنوان کردم)
    لحن صحبتتون کاملا واضح بوده اقای ترابی
    تو بخش مشاوره گفتید اشخاصی با من تماس گرفتند.
    و تو بخش اخر فرمودید:
    اشخاصی از نام من سو استفاده میکنن
    پس واضحه نتیجه اینه که کسانی در رابطه با مشاوره با من تماس گرفتند ولی دارن از اسم من سواستفاده میکنن. پس بی جهت نیست ذهن همه به اون سو رفته.

    یا حق

    باز هم یه چیز یادم رفت.
    فرمودید تو شهر خودم احساس غربت کردم و تو شهر غریب نه.

    نظر بنده هم بر این موضوع بود، کاری کردید کسی که میتونه کمک شایانی به بهبهان کنه بره پشت سرشم نگاه نکنه، یا اگه بمونه خودش نیاد تو میدون کار حتی به عنوان سرپرست.

    کار خود شما هم دقیقا همینطور بود با ایشون،

    اقای سامان بنظر میاد شما اقای […] باشید یا از دوستان اقای […]چون صحبت اقا مسعود به […] و اقای […] حمله کرده بود بیشتر نه علی ترابی، الان هممون میدونیم تو […] چه خبره،
    دختر پسرا چرا میان مشاوره اونجا
    ما که بودیم میدونیم،
    ارگانیان نظر رو بزار
    بنظر من همه این تخریبا از جانب […]، چون این حمله ها اقایون ترابی و اقای […] رو نشونه میگیره. یکیشم که شما رو نشونه گرفته قاطی کردین.

    این کارا فقط واسه اینه که چند دوست قدیمی و رابطه استاد شاگردی رو بهم بزنین. خوشم میاد […] محلتون نزاشته، کاش علی هم جواب نمیداد که میسوختید، هی میزدید تو سر هم.

    من همه رو دیدم از نزدیک. اقای ترابی استاد عزیزم. علی پسرشون و اقای […]، همگی افرادی ماخوذ به حیا هستند و سر به زیر، اینجا حرف های زننده از جانب اونها به هم میگید که دیدنش باعث ازرده شدنشون میشه، نکنید،
    بعد میگید چرا میرن پشت سرشونم نگاه نمیکنن، واسه همین کاراست،
    اگر مشکلی داشتن اقایون ترابی و […] با هم حل میکردن نیاز نبود بیان اینجا بگن واسه شما ها، الکی دارید همشونو جلو روی هم قرار میدید،
    علی اقا لطفا دیگه جواب نده، بیخیال
    بزار هرکی هرچی میخواد بگه

    آقای امین،نه اتفاقامن نه اونی که شما میگید هستم و نه از دوستان نزدیکشون،فقط شناختی از شخصیت و جزییات کارشون دارم و همچنین نتایجشون.
    تا جایی که من شناخت دارم و دوباره هم تحقیق کردم این وصله ها به ایشون نمیچسبه
    اتفاقا اینجا فقط یک مصاحبه انجام داده آقای ترابی و نظرشو گفته و دوبار هم تاییدش کرده خودش ولی یه سری نظراتی داده شده که بر خلاف حرف های گفته شده در نظرات، و به ضعم خیلی ها توسط شخص خاصی که انتظاراتش برآورده نشده بود هدایت شدند. و همین شخص و البته با نظراتشون سعی داشتن عده ای رو در برابر همدیگر قرار بدن اخه […] یعنی مشاور اصلی علی نیازی نبوده همچین کاری انجام بده

    اقا سامان
    تو از کجا فهمیدی امین با کی بود؟ اسمه که حذفه????
    ثانیا یه مصاحبه تو یه سایت انتظارات کی رو براورده نکرده؟??? انتظارات کسی که تو روزنامه با تیراژ بالا درموردش حرف زدن؟؟؟????
    ثالثا اینجا که هم تو مصاحبه هم زیرش همون شخص تخریب شده که، ولی جالبه. با سند و مدرکی که داره میتونه جواب هر کسی رو بده ولی نداده،(طبق نظرات دوستان) این جواب ندادن خود به خود اون شخص به قول شما رو از اتهام مبرا میکنه، اما کسی که خواسته اینجا بولد و بزرگ بشه ولی نظرات افراد مطلع نزاشته بنظر میاد بیشتر سوخته???????
    کلا شهره باحاله
    بابا یارو میگن چندین رتبه تک رقمی داشته کنکور امسال که از کل رتبه های دو رقمی شهرمون از ابتدا تا کنون بیشتر بوده، اخه این چه نیازی به یک رتبه دو رقمی داره?????
    ولی کسی که فقط تو بهبهان داره کار میکنه و رتبه های دو رقمی براش مهمه الان بیشتر باید حرص بخوره، منطقیه نه؟؟؟?????

    علی اقا بنده کاملا نظرت رو قبول دارم برادر و مصاحبتو. چون تو روزنامه از قول پدرت و اون شخص ( اسمشو ننویسیم بهتره چون حذف میشه) نوشته بود انتظار رتبه یک رقمی داشتن. پس نتونسته روی شما اثر بزاره وگرنه یک رقمی میشدی حتما. اما اوردن این رتبه هم از یک شهر کوچیک مثل بهبهان واقعا عالیه، دستمریزاد.
    ایشالا همیشه موفق باشی.
    من هیچ کدوم از افرادی که اسم اورده شده نمیشناسم ولی با شناختی که از مصاحبه روزنامه و اینجا و نظرات دستم اومد یک نظر دارم
    اقایون ترابی پدر و پسر بسیار شریف و بزرگ هستند
    اون شخص حذف شده در اینجا و اسم اورده در روزنامه? بسبار صبور و بزرگ و کاردرست که میتونه موجب موفقیت زیادی بین دانش اموزامون بشه
    مشاور اصلی علی(به گفته خودش) یک مشاور خوب که تلاش برای پیشرفت میکنه اما گویا هنوز حاصل خاصی نداشته تلاششون.

    همگی سربلند باشید.

    سلام خدمت همه همشهریان عزیزم
    من نه اطلاعی از سیستم مشاوره دارم و نه از موسسات و دبیران کنکوری بهبهان سر در میارم اما همه مصاحبه و کامنت ها رو خوندم. خب طبیعیه که در یک بیزینس رقبا از همدیگه تمجید نکنند و این خصیصه دنیای تجاریه که اتفاقا کنکور کنونی ایران نیز نوعی تجارته اما فکر می کنم دوستان، چه موافقین آقای ترابی و چه مخالفین ایشان، ناخودآگاه دارید این جوون رو از بنیان آماده لرزش و حتی نابودی می کنید، باور بفرمائید قبولی در کنکور با این رتبه اینهمه جار و جنجال و ها مرحبا نداره دوستان
    اگه ایشون تونست روزی پزشکی حاذق بشه و در کنار علم شریف طبابت، انسانی با خصایص اخلاقی وارسته نیز باشه، اونموقع خودش به خودش باید افتخار کنه وگرنه زدن چند تست که اتفاقا در کشورهای علمی جهان منسوخه هیچ چیز شاقی نیست
    با بزرگ کردن یه موضوع میتونیم عزیزی رو به اوج فواره برسونیم غافل از اینکه فواره آداب و ریتم خودش رو داره خصوصا در پایین اومدن
    شاد باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک سال پیش