5 اردیبهشت 1403
از سال ۱۳۹۱
ملک خدایی فرماندار بهبهان

در جلسه فرماندار با اصحاب رسانه // ملک خدایی : در مسئله انتخاب شهردار اشتباه کردم!

پس از انتشار مقاله ی انتقادی ارگانیان از فرماندار بهبهان و درخواست ضمنی نویسنده مقاله از فرماندار جهت شفاف سازی عملکرد دوساله ایشان از زمان تصدی فرمانداری بهبهان، جلسه ای با حضور اصحاب رسانه در فرمانداری بهبهان به همت راوبط عمومی این اداره ترتیب داده شد که مسائل مختلف و قابل تاملی در این جلسه مطرح شد که در ادامه از دیدگان مخاطبین محترم خواهد گذشت.

در آغاز جلسه، ملک خدایی فرماندار بهبهان ضمن خیر مقدم به خبرنگاران و اصحاب رسانه، ایام سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین(ع) را تسلیت گفت و به شرح مختصری از اهمیت واقعه کربلا پرداختند. ملک خدایی در ادامه، به تشریح فعالیت های انجام شده در دوره دو ساله حضور خود در مسند فرمانداری بهبهان پرداخت که اهم این فعالیت ها بدین شرح اعلام شد:

  • در زمینه مسئله احداث بیمارستان ولی عصر (ع) حدود ۲۲ میلیارد تومان تخصیص اعتبار شده است و هم اکنون نیز کار احداث این بیمارستان به سرعت در حال انجام است.
  • ترغیب و حمایت از جناب آقای موسوی پور بعنوان مجری بخش خصوصی هتل بهبهان و راه اندازی مجدد فعالیت های عمرانی هتل و رفع موانع پیش روی ایشان. این هتل در مساحتی بالغ بر ۱۱ هزار متر مربع در حال احداث است که انشالله  دو سوم این طرح تا عید مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.
  • بیش از ۱۲۰۰هکتار مربع زمین های قالند که ۴ سال بدلیل مشکلات مختلف بلا تکلیف مانده بود، بدون هیچ گونه درگیری حل و فصل شد و زیر کشت رفت که سالانه حدود ۳۰ میلیارد تومان گردش مالی ایجاد می کند. ۸۰۰هکتار زمین های قلعه مدرسه نیز با مشکلات مشابه با تدبیر فرمانداری و شورای تامین رفع مشکل شد.
  • پالایشگاه بیدبلند۲ که بعد از اختلاس ۳ هزارمیلیاردی و ناتوانی بانک صادرات از ادامه کار بلاتکلیف مانده بود با تلاش فرمانداری و نماینده محترم دوباره احیا شد و در حال حاضر مشغول آموزش نیروهای متخصص برای کار در این مجموعه هستیم. حدود ۱۲ هزار میلیارد تومان تامین اعتبار شده است. در آبان ماه سال جاری این پالایشگاه نیروی جدید جذب خواهد کرد که تا عید امسال حدود ۳۵۰۰ نفر بطور مستقیم استخدام می شوند که این رقم تا پایان سال آینده به حدود ۶۰۰۰ نفر خواهد رسید. نکته قابل تامل اینکه هم اکنون نام نویسی متقاضیان بیکار بهبهان حدود ۸۰۰۰ نفر است که امیدواریم تا پایان سال ۹۵ درصد قابل توجهی از این عزیزان در پالایشگاه بهبهان مشغول به کار خواهند شد.
  • نیروگاه سیکل ترکیبی بهبهان نیز قرار است تا عید امسال وارد مدار شود. در این زمینه نیز حدود ۶۰۰ نفر نیروی متخصص و غیرمتخصص مشغول کار می شوند. دو نیروگاه ۷۵ مگاواتی نیروگاه سد مارون نیز تا عید امسال مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.
  • احداث شهرک توریستی ۱۷۵ واحدی نزدیک به چاه ماری توسط بخش خصوصی با مبلغی بالغ بر ۱۵ میلیارد تومان و کشت ۹ هزار اصله درخت در آن منطقه.
  • حمایت از انجمن های مردم نهاد و راه اندازی اولین NGO حقوق شهروندی در استان.

ملک خدایی در ادامه به سوالات متعدد خبرنگاران پاسخ داد که در ادامه بخش هایی از این پرسش و پاسخ ها آمده است :

سوال: در زمینه همایش حافظ و مطرح کردن آن بیت شعر از حافظ ( من ملک بودم و فردوس برین ….) و برداشت های متفاوت مردم از سخنرانی شما چه نظری دارید؟

 پاسخ فرماندار: منظور بنده از بیان این بیت شعر اشاره به تاکید همیشگی بنده بر این مسئله بود که وضعیت عمرانی و شهری بهبهان در شان مردم این دیار نیست و با توجه به وجود نخبگان متعدد بهبهانی در سطح استان و کشور، انتظار می رود که وضعیت در بهبهان بطور نسبی در حد قابل قبولی باشد که متاسفانه اینگونه نیست. علی ایحال اگر خاطر مردم شریف بهبهان از مطرح شدن این بیت شعر مکدر شده است از همه آنها عذرخواهی می کنم.

سوال : چرا جلسات شورای اداری در دوره فرمانداری حضرتعالی مانند سنوات گذشته جدی گرفته نمی شود و اغلب مدیران ادارات، افراد دیگری را به جای خود به جلسه شورای اداری می فرستند؟

پاسخ فرماندار: این مسئله را تا حدودی قبول دارم ولی بصورت طبیعی مدیران نمی توانند در همه جلسات شرکت کنند و بعضا در ماموریت به سر می برند. ولی در بخش هایی هم که یک مدیر تعمدا در جلسات پیاپی شرکت نمی کرد با ایشان به شدت برخورد شد که از این نمونه می توان به تعویض رییس دانشگاه خاتم النبیا(ص) بدلیل عدم حضور متعدد در جلسات شورای اداری اشاره کرد.

ملک خدایی فرماندار بهبهان
جلسه پرسش و پاسخ فرماندار بهبهان و اصحاب رسانه

سوال: چرا در مسئله جاده سیمان بعنوان فرماندار ورود نکردید در حالی که در مراسم کلنگ زنی تعریض آن حضور داشتید؟

پاسخ فرماندار:  در مسئله جاده سیمان باید عرض کنم که هیچ کس مثل بنده در این مسئله ریسک نکرد و با اصرار بنده این پروژه کلید خورد. در حالی که این جاده متولی مشخصی نداشت بنده با رایزنی های مختلف سعی در آغاز کار داشتم که حتی در مواردی بصورت غیرقانونی به شورا فشار آوردم تا این پروژه آغاز شود. آقای شریعتی هم از بخش اعتبارات ماده ۱۸۰، دو میلیارد تومان اعتبار به این طرح اختصاص دادند و قرار شد بعد از احداث این جاده، مسیر را برای تردد پرسنل کارخانه سیمان، شرکت نفت و سد و نیروگاه مارون ببندم و تا زمانی که اعتبار مالی خرج شده در این پروژه را ندهند، اجازه تردد از این جاده را نداشته باشند. اما سرانجام قضیه این شد که امکان تخصص دو میلیارد تومان در جهت تعریض این جاده (بدلیل الزامات بودجه) برای آقای شریعتی فراهم نشد و مسئله تقریبا رها شد و هنوز تکلیف جاده سیمان مشخص نیست.

سوال : با توجه به وضعیت مبلمان شهری و مسائل مختلف شهرداری، نظرتان درباره عملکرد شهردار فعلی چیست در حالیکه شما یکی از حامیان اصلی آقای پیدایش بودید؟

پاسخ فرماندار: بعد از اینکه در دوره قبل بنده نسبت به عملکرد مهندس آقامیری انتقادات زیادی داشتم به ایشان عرض کردم که بنده موافق ادامه شهرداری شما نیستم و در ادامه نیز شورا رای بر عدم همکاری با مهندس آقامیری دادند و کار برای انتخاب شهردار جدید آغاز شد و بنده هم به دوستان شورا عرض کردم هر چه سریعتر نسبت به انتخاب شهردار اقدام کنند. حقیتا هیچ گونه شناختی نسبت به آقای پیدایش نداشتم و فقط مسائل شهر برایم مهم بود. بنده در زمینه انتخاب ایشان نیز این مسئله را عرض کنم که بعد از اینکه ۵ نفر از اعضای شورا روی گزینه آقای پیدایش به اتفاق نظر رسیدند بنده با سایر اعضای شورا صحبت کردم و توانستم دو نفر دیگر را قانع کنم و از این طریق، پیدایش شهردار شد و این تمام حمایت بنده از ایشان بود.

بنده بارها با مهندس پیدایش جلسه گذاشتم و با ایشان در زمینه های مختلف شهری گفتگو کردم و موکدا درخواست های زیادی را از ایشان داشتم. اما با وجود انجام اقدامات مثبت، بنده از عملکرد ایشان راضی نیستم. یک بار دیگر تاکید می کنم که ضمن تقدیر از اقدامات مثبت آقای پیدایش مانند نهضت آسفالت و ساماندهی نسبی فضای سبز و …

باید عرض کنم این مردم به یک شهردار شش دانگ، قانونمند و نترس نیاز دارند که برایشان کارهای بزرگ (احداث زیرگذر و جاده های کمربندی و …) انجام دهد و  بنده در ایشان این فاکتورها را ندیدم. و با توجه به برگزاری جلسات متعدد با ایشان ( بیش از ۵۰۰ جلسه ) در حال حاضر می توانم ادعا کنم بنده درباره مسائل و قوانین شهری از آقای پیدایش مسلط ترم.

در زمینه ساماندهی دستفروشان غیرقانونی نیز انتقادات زیادی به شهردار وارد است بعنوان نمونه یک ماه به ایشان فرصت دادم تا فقط معضل دستفروشی در محدوده فلکه بیدبلند را حل کنند که متاسفانه تا الان محقق نشده است. کار به جایی رسیده است که خودم فرمانده اجرائیات شهرداری شده ام و دوستان اجرائیات را به دفتر فرمانداری فراخواندم و مستقیما به ایشان گفتم دیگر کاری به شهردار نداشته باشید و بروید وضعیت دستفروشان را حل و فصل کنید که متاسفانه در این زمینه مشکلات زیادی برای واحد اجرائیات بوجود آمده است. متاسفانه در مسئله عزل شهردار هم توانایی ندارم چراکه همین الان دو رای برای عزل شهردار کم داریم بنابراین باید مثل استخوان لای زخم این مسئله را تحمل کنیم و از دست بنده هم کاری بر نمی آید.

باید به صراحت عرض کنم در مورد شهردار اشتباه کردم و بایستی وقتی می دیدم شهردار (آقای پیدایش) تجربه یک روز کار اداری در کارنامه ندارد و قوانین را نمی داند و با اینکه بخشی از شورا به ایشان اقبال کرده بودند بنده نباید حمایت می کردم بنابراین اینقدر شهامت دارم که بگویم در این زمینه اشتباه کردم.

 

    با سلام
    نصب دوربین مدار بسته در کل شهر که از همون طریق سارقان و متخلفان زیادی دستگیر شدند.آسفالتهای بیسابقه و گسترده در تختی و عدالت و پشت کاردانش و سلحشوران و کوی ماهور و دانشگاه ازاد وفرهنگیان و….لایه روبی کل ابخروا.پرداخت بروز حقوق پرسنل.راه اندازی سامانه جی آی اس شهری.جلو گیری از ساخت ساز غیر قانونی عرض۵ و اتوبوسی.کوتاه کردن دست ….از شهرداری.پیگیری و انشالا بزودی کلنگ زنی خیابان پروژه آیت ا.. وحید.بهبود وضعیت جاده سیمان.دادن سکان واحدهای شهرداری بدست بچه های پاک و با ایمان.زیرسازی های گسترده.احیای فضای سبز شهری.نصب چندین تندیس و المان در شهر.برگزاری ۲ دوره جشن بومی محلی .بکارگیری پیمانکار با ماشین آلات مدرن تنظیف که به امید خدا شنبه شروع بکار میکنه.اهدای حقوق مهندس پیدایش به ۱۵۰ کارگر شریف شهرداری( آیا شما دلشو داری حقوقتو ببخشی و ۱ ریال طی یکسال ازش برداشت نکنی )و…..پیدایش شهردار بومی و شریف شهر بهبهان خدا قوت

    آقای شهروند فضای سبز این شهر کجاش احیا شده برادر?? آقای پیدایش کاری با فضای سبز این شهر کردند که به دوران قبل از آقای ورزشی رسیدیم! یه چمن سالم شما تو این شهر میبینید? کاری با چمن کاری های شهر شده که باید همش از نو کاشته بشه.. چمنی که فقط به یه آب نیاز داره و بس.. گویا شما فقط تو منزلتون تشریف دارید و شبا به پردیسها و ارجانها و خارستان ها سری نمیزنید تا ببینید که از همون علفهای چند سال پیش هم خبری نیست.. تندیس و نماد پیشکشتون برادر !! پار قائم مثلا الان احیا شده? اینکه این پارک رو بسپارید دست یه پیمانکار که شبا توش آهنگ پخش کنه و کارگراش تو اتاق مشغول حرکات موزون باشن این از نظر شما احیای فضای سبزه? شهرداری نباید رو مسائل فرهنگی شهروندا کار کنه? ما هنوز تو مسائل پایه موندیم … متاسفم از این نوع حمایت شما.. این شهرداری جایی نه برا حمایت داره نه تقدیر و تشکر

    چه وضعیت فلاکت باریه که خود فرماندار میخواد شهردار عوض بشه… میگه رای کم داریم!!! یه دوستی میگفت… داناپدری گفت به فرزند خلف/گر دنیا خواهی برو هند و عقبی به نجف/گر نه دنیا و نه عقبی خواهی/ بنشین در بهبهان و کن عمرتلف

    متاسفانه نظارتی بر روند ساخت ارتفاع منازل نسبت به کد شهرداری نیست و بسیاری از منازل ارتفاع را خیلی زیاد گرفته و پیاده رو را بسیار بالاتراز خیابان میسازند،شما به بعضی خیابانهای جدید مثل بیست متری سلحشوران بیاندارزید بعضی از پیاده رو ها شصت سانتیمتر از خیابانها بالاترند،جلو هر خانه یک ارتفاع دلخواه دارد و حریم پیاده کاملا بصورت پلی های درهم و برهم شده،با این روند نظارت شهرداری در آینده پیاده رویی در بهبهان باقی نمی ماند و مردم مجبورند از خیابان استفاده کنند،شهرداری هنگام صدور پایان کار هیچ گونه اقدامی انجام نمی دهد، پیاده رو حریم و حق تمام افراد شهر میباشد و صاحب یک خانه اجازه ندارد با قرار دادن سه عدد بلوک به ارتفاع شصت و یا بیشتر انرا ملک خود فرض کرده و در یک روند غیرقانونی و بدون نظارت پیاده رو را هم ارتفاع خانه خود نمایید،،عدم نظارت اجراییات شهرداری و دایره فنی در آینده بدبختی و تصادفات و مرگ مردم بی گناه می انجامد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک سال پیش