28 فروردین 1403
از سال ۱۳۹۱
تودیع و معارفه دکتر سید نژاد دانشگاه صنعتی خاتم الانبیا(ص) بهبهان

به بهانه مراسم تودیع و معارفه سرپرست جدید دانشگاه خاتم // آغازی بر یک تحول بزرگ در دانشگاه صنعتی خاتم النبیا(ص) بهبهان !

سالن آمفی تئاتر دانشکده منابع طبیعی مملو از کارکنان و مدیران بخش های مختلف دانشگاه بود. انگار حال و هوای این مراسم با همه مراسمات اینچنینی فرق داشت. همه منتظر آغاز مراسم رسمی تودیع و معارفه بودند. مراسمی که خیلی ها خیلی وقت بود منتظرش بودند اما دست تقدیر و دست های پشت پرده این جشن باشکوه را به تعویق می انداخت تا بالاخره ۱۳ مهرماه ۱۳۹۴ از راه رسید و در مراسمی رسمی از رئیس جدید دانشگاه صنعتی خاتم الانبیا(ص) بهبهان رونمایی شد.

سید منصور سیدنژاد، دکترای فیزیولوژی گیاهی، استاد تمام(پرفسور) دانشگاه شهید چمران، آماده بود تا سکان دانشگاهی را در دست بگیرد که در چند سال اخیر هر از چند گاهی کانون حواشی مختلفی بود. حواشی که ضربه اصلی را بر پیکره مهمترین مرکز علمی و آموزشی بهبهان وارد کرد و بعضا مشکلات مدیریتی آن، نقل محافل شهری نیز شده بود. اما ۱۳ مهر ۹۴ انگار روز دیگری بود قریب به اتفاق حاضرین از آنچه در جلوی چشمانشان رخ میداد مسرور به نظر می رسیدند و اندک گروهی هم مغموم. شاید نکته قابل تامل این مراسم عدم حضور دکتر توکلی، سرپرست سابق دانشگاه بود که در نوع خود جالب توجه و کم سابقه به نظر می رسید.

مراسم با تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید و سرود ملی آغاز شد. همه آمده بودند؛ از مسئولان کشوری  و استانی گرفته تا مسئولان شهری. مهمانان ویژه این مراسم حجت السلام و المسلین شفیعی نماینده نهاد رهبری در دانشگاههای استان و دکتر محمد روشن معاون پارلمانی وزیر علوم بودند. سخنران ابتدایی برنامه، حاج آقای شفیعی بود که ضمن تبریک بمناسبت اعیاد گذشته، فاجعه منا را خدمت حضار تسلیت گفت و در ادامه به تبیین اهمیت دانشگاه پرداخت و ضمن تشکر از مدیریت قبلی این دانشگاه، برای جناب آقای دکتر سیدنژاد آرزوی موفقیت کرد.

تودیع و معارفه دکتر سید نژاد دانشگاه صنعتی خاتم الانبیا(ص) بهبهان
حضور چشمگیر مسئولین کشوری و استانی و شهرستان در مراسم تودیع و معارفه ریاست دانشگاه صنعتی خاتم الانبیا(ص) بهبهان

سخنران بعدی مراسم، ملک خدایی فرماندار بهبهان بود که ضمن خوش آمدگویی خدمت مدعوین، به بیان مشکلات دانشگاه در دوره قبل اشاره کرد و از مدیریت جدید خواست تا برخلاف رویه گذشته از حواشی دوری کرده و در کمال آرامش مشکلات دانشگاه را مرتفع کند.

در ادامه برنامه، سید نژاد پای تریبون حاضر شد و گزارشی از وضعیت دانشگاه ارائه کرد و ضمن تشکر از مدیریت قبلی، از وضعیت نامناسب مالی دانشگاه ابراز نگرانی کرد و از همه مسئولان حاضر در جلسه خواست تا  با پیگیری های مستمرشان، این دانشگاه را در ادامه راه یاری کنند. ایشان دومین مشکل اساسی پیش رو را نیروهای مازاد دانشگاه عنوان کرد و افزود این مشکلات کار را در ادامه مشکل خواهد کرد.

تودیع و معارفه دکتر سید نژاد دانشگاه صنعتی خاتم الانبیا(ص) بهبهان
دکتر سید نژاد، سرپرست جدید دانشگاه صنعتی خاتم الانبیا(ص) بهبهان

سخنران دیگر این مراسم، محمد باقر شریعتی نماینده محترم بهبهان بود که با توجه به شرایط موجود کشور در مسئله پرونده هسته ای، یک بار دیگر بر مواضع خود برای موافقت با برجام تاکید کرد و اظهار امیداوری کرد که مجلس به خواست ملت که همان توافق هسته ایست پاسخ مثبت خواهد داد. شریعتی در ادامه ضمن تشکر از اقدامات دکتر توکلی سرپرست سابق دانشگاه، ایشان را فردی عملگرا و باتقوی دانست و برای ایشان آرزوی موفقیت کرد.

محمد باقر شریعتی خطاب به معاون وزیر علوم افزود، این دانشگاه با همت بلند خیر پرآوزه بهبهان، حاج محمد جعفر بهبهانیان و نماینده ایشان حاج علی بهبهانی ساخته شده است و از معدود دانشگاههایی است که دولت نقش چندانی در احداث آن نداشته است لذا از شما می خواهیم که با نگاه ویژه به این دانشگاه، مشکلات مالی بوجود آمده را مرتفع نمایید. شریعتی از فرصت بوجود آمده نیز استفاده کرد و گریزی هم به مشکلات بهبهان زد. ایشان ضمن تاکید بر نخبه پروری بهبهان چه در بحث علمی و چه در مباحث فقهی، جهان تشیع را مدیون استاد کل علامه وحید بهبهانی دانست و افزود، جایگاه کنونی بهبهان در شان مردم شریف این خطه از کشور نیست. شریعتی از اقدامات خود برای تاسیس فرودگاه بهبهان سخن به میان آورد و افزود بعد از این جلسه نیز بازدیدی از باند فرودگاه نظامی بهبهان خواهیم داشت و انشالله در آینده نزدیک هواپیمای حامل مسئولان کشوری و لشکری را در فرودگاه بهبهان به زمین خواهیم نشاند.

تودیع و معارفه دکتر سید نژاد دانشگاه صنعتی خاتم الانبیا(ص) بهبهان
محمدباقر شریعتی، نماینده محترم بهبهان

آخرین سخنران این مراسم دکتر محمد روشن، معاون پارلمانی وزیر علوم بود. ایشان ضمن تبریک اعیاد قربان و غدیر، اقدامات دولت سعودی را محکوم و درگذشت هموطنان عزیزمان را در فاجعه دردناک منا تسلیت گفت. ایشان در ادامه به جلسه تودیع و معارفه دانشگاه خاتم پرداخت و ضمن تشکر از اقدامات مدیریت گذشته این دانشگاه، برای مدیریت جدید آروزی موفقیت کرد. دکتر روشن با اشاره به مشکلات دانشگاه خاتم النبیا(ص) افزود، متاسفانه این دانشگاه تاکنون فاقد سند چشم انداز علمی ۱۴۰۴ بوده و نقشه راهی را برای خود در معادلات علمی کشور نداشته است. ایشان با اشاره به تعدد نیروی های هیئت علمی و پایین بودن درجه علمی اساتید این دانشگاه، از حضور یک استاد با درجه علمی دانشیار اظهار تعجب کرده و خواستار ارتقا جایگاه علمی اعضای محترم هیئت علمی این دانشگاه شد. ایشان ضمن ابراز خوشحالی از حضور یک استاد تمام (پرفسور) در راس این دانشگاه، از دکتر رعایایی سرپرست محترم دانشگاه شهید چمران اهواز بخاطر همکاری برای این انتقال تشکر کرد.

در پایان،مجری برنامه متن حکم وزیر محترم علوم را قرائت کرد و سپس سیدنژاد این حکم را از دست معاون وزیر و حاج آقای شفیعی دریافت کرد.

تودیع و معارفه دکتر سید نژاد دانشگاه صنعتی خاتم الانبیا(ص) بهبهان
قرائت حکم وزیر محترم علوم برای دکتر سیدنژاد

 و اما سخن پایانی :

اکنون که دوستان زیادی برای تغییر مدیریت نه چندان قوی گذشته تلاش کردند و توانستند یک نیروی بومی با تحصیلات علمی بالا را در مسند این دانشگاه مهم بنشانند، از دکتر سیدنژاد انتظار می رود ضمن تلاش بی وقفه برای ارتقا جایگاه علمی این دانشگاه، در کمال آرامش به بررسی مشکلات گذشته پرداخته و با قاطعیت تمام با نیروهای ناکارآمد برخورد کرده و دانشگاه را به مسیر صحیح خود برگردانند.

وبسایت ارگانیان نیز تغییرات بوجود آمده در مدیریت دانشگاه صنعتی خاتم النبیا(ص) را به فال نیک گرفته و از درگاه خداوند رحمان برای این فرزند نخبه بهبهان، آرزوی سلامتی و موفقیت دارد و این پیام را به ایشان می رساند که مجموعه ارگانیان از اقدامات مثبت و رو به جلو ایشان بشدت حمایت خواهد کرد.

 

تصاویر بیشتر :

    شنیدم که شریعتی تبلیغ رو شروع کرده بود که مشاور کتابدار بهش تذکر دادند. هموکه ۱۴نفر از بستگانش رو وارد دانشگاه نمود. شنیدم دکتر سید نژاد گفت دانشگاه های دیگه هر ۸۰دانشجو یک کارمند خدمات می ده ولی نسبت دانشجو به کارمند در این دانشگاه چوا ۱۶٫۵به ۱است. مگه دانشگاه محل آدم های بی سواد بود. مگر دانشگاه محل باند بازی بود یا باید جایگاه نخبگان باشد. شریعتی شعار نخبگی می دهد اما اولا خودش نخبه نیست ثانیا نخبه کش است. هفت اسفند خوب ازت استقبال می کنیم حاج محمد باقر.

    یا گوشات مشکل داره یا هم جزو دار و دسته فتنه هستی یار دبستانی.
    انشالله ریشه فتنه گرا به امید خدا خشک بشه توی کشور.
    جز پول و قدرت به هیجی فکر نمی کنید.

    نماینده شهر بهبهان هیچ کاری نکرد جز اینکه دانشگاه بهبهان را راهی برای تبلیغ خودش دید.
    فکر کرد با آوردن اصلاح طلب های تندرو قادر است رای اصلاح طلبین را جمع کند.
    حداقل پشت دوستانت توکلی منظورمه وامیستادی برادر گرامی

    جناب آقای سید نژاد شنیدیم و دیدیم که ۵۸۰ میلیون تومان اعتبار پژوهشی به دانشگاه تزریق شده است پس چرا معاون اداری و مالی محترمتان در مورد پرداخت حق التدریس ها و خرید آزمایشگاهی صحبتی نمی کند؟
    جناب آقای سید نژاد عزیز لطفا اجازه ندهید دانشگاه را سیاسی بکنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک سال پیش