1 اردیبهشت 1403
از سال ۱۳۹۱
cover_mehr

دست مهربان مهر // “کوله ای از مهر” در پارک شهر

در گوهر وجود هر انسانی به میزانی نامعین مهرورزی و شادی آفرینی وجود دارد. در برخی این دو ویژگی فوران می کند و در برخی دیگر به طرزی نامحسوس جلوه گری می نماید.

در آیین ما ایرانیان نیز اقتباس ها و سرایش ها در باب نیکی و داد و دهش فراوان است. به عبارتی دیگر پسندیدنی ها را برای همه خواستن، صفت و سنت مرسوم ما ایرانیان بوده است. صفت و سنتی که لبخند رضایت واقعی بر لبهایمان می نشاند و روحمان را جلا می بخشد. پس همه ما نیاز داریم که پیوسته احساس عاطفی را در خود رشد دهیم و بذر عاطفه میان همنوعان خود بپاشیم. فریدون فرخ شدن لزوما به داشتن ثروتهای بزرگ نیست، به داشتن قلبی بزرگ است و چه زیباست این روایت شاعرانه از دکتر علی شریعتی :

” اما چه رنجی است لذت ها را تنها بردن و چه زشت است زیبایی ها را تنها دیدن و چه بدبختی آزار دهنده ایست تنها خوشبخت بودن! در بهشت تنها بودن سخت تر از کویر است.”

اکنون اهالی مهربانی و سخاوت در بهبهان ما قرار گذاشته اند که دگر بار دست در دست هم دهند به مهر تا مهر ماه آغازی باشد برای پایان دادن به بسیاری از جهالت ها و نامردمی ها. که هر کجا ویرانه ای هست و دیواری فروریخته، نشان از غیبت آگاهی و خرد است.

پس چقدر فرح بخش است مهربانی را در مهرماه منتشر نمودن، آنگونه که رایحه دلاویزش چنان سرمستی همه گیری ایجاد کند که بیاریم این همه سرخ و ببریم این همه سبز.

جشنواره کوله ای از مهر در بهبهان

جشنواره خیریه کوله ای از مهر که به همت شورای جوانان دفتر نماینده محترم با همکاری انجمن اجتماعی فصل مهر دایر شده است، از همه شهروندان عزیز دعوت می نماید تا با حضور سبز خود در این جشنواره، غبار غم و جهل را از دیدگان کودکان تهی دست بزدایند.

بهبهانی عزیز، همه به این میهمانی دعوتیم، پس بشتابیم.

ان احسنتم احسنتم لانفسکم / اگر نیکی کنید، به خودتان نیکی می کنید. (اسرا/۷)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک سال پیش