10 فروردین 1403
از سال ۱۳۹۱
اهدا خون در بهبهان

روز جهانی اهدای خون // بیایید خون هایمان را تقسیم کنیم !

۱۱ سال پیش سازمان جهانی بهداشت، ۱۴ ژوئن (۲۴ خرداد) را به عنوان روز جهانی اهداکنندگان خون معرفی کرد در این روز در کلیه کشور ها از اهداکنندگان داوطلب که بدون هیچگونه چشمداشتی پا به مراکز انتقال خون می گذارند و مهمترین مایع جان خود (خون) را هدیه می دهند و با هدیه خونشان زندگی دیگران را نجات می دهند قدردانی و تشکر می شود.

قابل ذکر است که تمامی افراد بین ۱۸ تا ۷۰ سال که سالم می باشند می توانند با همراه داشتن کارت شناسایی و با حضور در مراکز انتقال خون در این کار بزرگ و انسان دوستانه شرکت کنند.

«ممنون که جانم را نجات می‌دهی»

این شعار که از طرف دریافت کنندگان خون می باشد شعار کمپین روز جهانی اهدای خون در سال ۲۰۱۵ انتخاب شده است.

این امر خوشبختانه در ایران هم انجام می شود و در طول سال داوطلبین زیادی برای اهدای خون به مراکز انتقال خون مراجعه می کنند و از طرفی هم از طریق سازمان انتقال خون در این تاریخ از این عزیزان قدردانی می شود.

اهدا خون در بهبهان

و باز هم خوشبختانه این امر در شهر عزیزمان بهبهان چندین سالی است که انجام می شود و افراد زیادی برای اهدای خون و به نوعی اهدای زندگی به همنوع خود به مرکز انتقال خون مراجعه می کنند.

ضمن عرض تبریک این روز به اهداکنندگان و کارمندان مراکز انتقال خون علی الخصوص اهداکنندگان و کارمندان مرکز انتقال خون شهرستان عزیزمان بهبهان برای کلیه این عزیزان از خداوند منان طول عمر و سلامتی روزافزون را خواستاریم.

امسال این مراسم در شهر عزیزمان بهبهان رنگ و بویی متفاوت داشت زیرا در این روز با یک حرکت زیبا از طرف انجمن تالاسمی مهر بهبهان مواجه شدیم و اعضای این انجمن با در دست داشتن هدایایی در مرکز انتقال خون بهبهان حضور پیدا کردند و از اهداکنندگان و کارمندان این مرکز قدردانی و تشکر کردند و از نزدیک با این عزیزان آشنا شدند.

اهدا خون در بهبهان
سربازان اهداکننده خون در کنار گیرندگان خون

یکی از عزیزان همشهری در جواب تقدیر و تشکر اعضای انجمن فرمودند که این کار وظیمه انسانی همه ما است و این کوچکترین کاری است که ما می توانیم برای شما انجام دهیم.

نکته جالب این مراسم حضور چند تن از سربازان عزیزی بود که با وجود مشکلات خود برای اهدای خون و به نیت کمک به هم نوع خود در این مرکز جضور بهم رسانده بودند و در جواب قدردانی که از طرف عزیزان اعضای انجمن انجام شد تنها یک درخواست داشتند و آن هم التماس دعا بود.

(به نوبه خود از تک تک این عزیزان تشکر و قدردانی می کنم و امیدوارم به سبب این کار خیر و انسان دوستانه ای که انجام داده اند در تمامی مراحل زندگی موفق و سربلند باشند)

 

شوری به پا نمـاید این عشق در درونم

هدیه دهد به یاران این قطره های خونم

شیرین تر از همیشه این عشق در دلم هست

تا استوار گـردد چون کوه بیستونم

سر میدهم بجای اهـدای خون به یاران

تا بشکفنـد آری یاران لاله گونم

“استاد شیرزاد اریوج نیا متخلص به زاهد”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک سال پیش