1 اردیبهشت 1403
از سال ۱۳۹۱
شهرداری بهبهان

حرکتی قابل تقدیر از شهرداری بهبهان // تشدید فشارها بر دستفروشان غیرقانونی !

بهبهان در کنار مبلمان ضعیف شهری که از گذشته تاکنون با خود یدک می کشد یک مشکل اساسی دیگر نیز داشته است و آن تعدد بیشمار دستفروشان مختلف از میوه فروشی گرفته تا لباس زیرفروشی است. این معضل علاوه بر ساختن یک چهره فوق العاده نازیبا، در بسیاری موارد نیز مشکل ترافیکی هم برای رهگذران پیاده و سواره ایجاد کرده است. شاید برخورد با این متخلفان در نگاه اول آنچنان سخت به نظر نرسد ولی متاسفانه تاکنون همتی بلند برای جمع آوری این فروشندگان غیرقانونی در بدنه شهرداری بهبهان وجود نداشته است.

اما چند صباحی است که بنظر می رسد شهرداری بهبهان قصد دارد با این معضل اساسی، اساسی برخورد کند و توسط واحد اجرائیات شهرداری اقداماتی در این زمینه انجام دهد. البته لازم به ذکر است در گذشته نیز اقداماتی صورت گرفته بود ولی بسیار مقطعی به نظر می رسید چرا که بعد از مدت کوتاهی دوباره به همان وضعیت گذشته برمی گشت. امیدواریم این حرکت جدید از سوی شهرداری بهبهان، به سرنوشت گذشته دچار نشود و تا ریشه کن شدن این معضل، پیگیری های لازم انجام شود تا کم کم شهرِ رنگ و رو رفته بهبهان حداقل نفسی بکشد.

شهرداری بهبهان
تشدید فشارها بر روی دستفروشان غیر قانونی در سطح شهر بهبهان

وبسایت ارگانیان در کنار انتقادات گسترده ای که از شهرداری بهبهان داشته و دارد، از اینگونه حرکت ها بشدت حمایت کرده و بازتاب خواهد داد و از همین جا از مجموعه شهرداری بهبهان بخاطر این حرکت قابل تقدیر با وجود اینکه رفع اینگونه معضلات جزو اساسی ترین وظایف شهرداری هر شهر می باشد، تشکر خواهد کرد و تا رفع این مشکل بحرانی، مسئله را پیگیری کرده و همراه شهرداری بهبهان خواهد بود.

امید اینکه، واحد اجرائیات شهرداری بهبهان نیز این حرکت را مقطعی انجام نداده و همیشه بعنوان ناظر، نقش نظارتی و اجرایی خود را ایفا کند تا انشالله گوشه ای از مشکلات مبلمان شهری بهبهان که نیاز آنچنانی به بودجه مالی نیز ندارد، برطرف شود.

شهرداری بهبهان
لزوم ساماندهی هرچه بهتر بازاچه های میوه توسط شهرداری بهبهان

باشد که، مردم شریف بهبهان نیز در این زمینه با شهرداری همکاری کرده و حداقل از محل های مشخص شده مانند بازارچه های میوه و تره بار خرید کنند تا با این همیاری، بساط این دستفروشان برچیده شود چراکه خود ما مردم هم با خرید از این دستفروشان نقش بسزایی در ایجاد چهره زشت شهری و همچنین ایجاد ترافیک ایفا می کینم و شهرداری محترم هم در عوض با سروسامان دادن بازارچه های مختلف این امکان را برای فروشنده ها و مردم ایجاد کند تا همه در حل این معضل سهیم شوند.

کاش این همراهی و همدلی بین مردم و شهرداری حداقل در این مورد بوجود بیاید! انشالله

    با سلام برخورد شهرداری با دستفروشان فی نفسه عمل پسندیده ای جهت برخورد با زشتی ها و ناهنحاریها می باشد بنابراین ذکر چند مورد ضروری است ۱- ایکاش ماموران واحد اجراییات شهرداری با تمامی دستفروشان برخورد قاطع داشته باشند و گزینشی عمل نکنند و دچار قوم گرایی نشوند چرا که خود بارها شاهد تبعیض بین دستفروشان بوده ام ۲- لزوم ساماندهی به بازارچه های میوه مستلزم نظارت دقیق و مستمر ستاد مبارزه با گرانفروشی و تعزیرات می باشد وقتی مردم میوه درون مغازه را با همان کیفیت و مبلغ ارزانتر می توانند از ماشین دستفروشان تهیه میکنند بنابراین رغبتی به مغازه ندارند

    به دوستان خبرنگار پیشنهاد میدم گزارشی از عملکرد بخش تعزیرات در چند ماه أخیر نیز تهیه کنند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک سال پیش