1 اردیبهشت 1403
از سال ۱۳۹۱
انتخابات نمایندگی بهبهان

خطاب به کاندیدای محترم انتخابات نمایندگی بهبهان // لطفا از آب گل آلود ماهی بگیرید!

ورود به سال ۹۴ علاوه بر آغاز سالی نو و شادکامی های اولیه شروع هر ساله، یک سال ویژه هم از باب انتخاب یک وکیل دیگر برای مردم بهبهان است. وکلایی که شاید در تمام ادوار مجلس علیرغم زحمات فراوان، توفیق محسوسی برای بهبهانی که روزی دارای فرمانداری ویژه بوده است و اکنون سرش بی کلاه مانده، نداشته اند. در این مجال میخواهم برخلاف همیشه نیمه پر لیوان شکسته بهبهان را نگاه کنم.

می خواهم از فرصت های پیش رو بنویسم. از فرصت هایی که لیست بلند بالای کاندیدای احتمالی نمایندگی بهبهان می توانند برای شهرم رقم بزنند، سخن به میان آورم. ترافیک افراد و شخصیت هایی که برای انتخابات آتی خیز برداشته اند آنچنان سنگین است که فضا را متفاوت تر از گذشته می کند. این لیست بلند بالا در حالیکه می تواند تنور انتخابات را داغ نگه دارد، می تواند به بی اخلاقی های قابل پیش بینی هم منجر شود ولی بیاییم از نگاهی جدید به این منظر نگاه کنیم.

نگاهی که شاید برای بسیاری از ما بهبهانی ها، از جمله خود نگارنده نیز غریبه باشد. استفاده از جایگاه و پست های اجرایی فرزندان بهبهان برای آبادانی بهبهان عزیز. با نگاهی اجمالی به لیست کاندیدای احتمالی می توان به این نتیجه رسید که هر یک از این عزیزان، پتانسیلی بالا برای انجام حداقل یک فعالیت مثبت برای بهبهان را دارند که اگر اینگونه نباشد ادعای ورود به انتخاباتشان بشدت مضحک به نظر می رسید. این پتانسیل نهفته می تواند در هر جایگاهی بروز یابد. بیایید حداقل برای کمتر از یکسال مانده به انتخابات آستین بالا بزنید و حداقل یک فعالیت مثبت تا انتخابات برای بهبهان انجام دهید ولو تبلیغاتی! در بوق و کرنا کردن آن هم با دوستان مطبوعاتی. معامله منصفانه ای است، نه !؟

مردم شریف بهبهان؛

بیایید به مظلومیت خودساخته خود پایان دهیم و دست هر کسی را که می تواند برای شهرمان خدمت کند بفشاریم. بیاییم از فرصت پیش آمده انتخابات برای ساختن دوباره بهبهان استفاده کنیم نه اینکه شروع هر حرکت مثبتی از سوی کاندیدای احتمالی را به عنوان تبلیغاتی بودن، بکوبیم. اصلا بگذاریم تا می توانند کار تبلیغاتی کنند، ولی بهبهان در گرو آن کمی از بی مهری های گذشته فاصله بگیرد و نفسی چاق کند. چه بهتر از این!؟

انتخابات نمایندگی بهبهان
با درایت انتخاب کنیم.

تصور کنید با این تعداد مدعیان کرسی نمایندگی بهبهان، چه کارها که نمی توان کرد. کاش مردم بهبهان برخلاف سایر قضاوت های گذشته خود، به قدرت نفوذ و قدرت چانه زنی کاندیدا بیشتر توجه کنند تا مسائل دیگر. نگاهی به برآیند عملکرد نمایندگان گذشته، خود تجاربی تلخ از نوع نگاه بهبهانی ها و شیوه رای دادن به افراد را هویدا می کند. واگر بهبهان در حال حاضر اینگونه است، خود ما مردم هم سهم زیادی در این نابسامانی اوضاع شهری داریم.

باور کنیم که آب گل آلود بهبهان، دیگر حتی ماهی گلی هم ندارد چه برسد به قزل آلا، پس بگذاریم مدعیان کرسی نمایندگی بهبهان از این آب گل آلود ماهی بسازند، چرا که با شناختی که از اکثر این شخصیت ها داریم این کار برایشان چندان هم سخت نیست.

خلاصه کلام؛

بیایید قرار بگذاریم در این فرصت مناسب مانده به انتخابات، کاندیدای احتمالی را ترغیب به انجام کارهایی کنیم که مزه ی شیرینش به کام همه بهبهانی ها باشد. شاید سخت باشد که از رای یک عده برای برطرف کردن منافعاشان گذشت و قید رای آنها را زد، ولی بدانیم قضاوت در دلهای مردم فهیمی صورت می گیرد که دیگر تحمل یک نماینده کم دل و جرات را ندارند.

پس؛ کاندیدای محترم 

ما تا انتخابات پیش رو منتظر فعالیت های چشمگیر شما برای بهبهان عزیز هستیم، و بدانید قطعا فعالیت های شما را یکی از معیارهای اصلی قضاوتمان در انتخابات آتی قرار می دهیم.

پس تا آن زمان، این گوی و این میدان… اگر تا انتخابات کاری نکردید، نیایید.  والسلام

    سلام دوست عزیز
    من نویی که تا کنون سمتی در این شهر نداشته ام و بین مردم شناخته شده نیستم هیچ گاه به فکر کاندیداتوری هم نیستم. چرا که عموما افرادی میل به حضور در انتخابات به عنوان کاندیدا دارند که حداقل مردم شناخت نصفه و نیمه ای از آن ها داشته باشند. (البته منهای بحث طایفه ای که در انتخابات بهبهان مشهود است ) مثلا یه دوره در بهبهان شهردار ، فرماندار و … بوده باشند یا مثلا یه سمت کشوری و استانی درست و حسابی داشته باشند تا پشتوانه آن سمت در انتخابات شرکت کنند. حال سوال اصلی و ایراد متن جنابعالی اینه که افرادی که قبلا در بهبهان یا خارج از بهبهان سمت داشتن و الان مایل به کاندىداتورى هستند قبلا چه گلی به سر مردم زدن که الان مدعی وکالت مردم باشند.

    نه دوست عزیز، باید در انتخابات مردم به گذشته روشن افراد رای بدن ضمن اینکه مثلا طرف ۳ سال فرماندار این شهر بوده هیچ کاری نکرده حالا چطور تو یکسال مانده به انتخابات میخواد کار مفیدی انجام بده تازه قبلا شخصیت حقوقی داشته و الان فقط حقیقی.

    موفق باشید

    سلام
    نماینده فعلی هنوز نمایندست و باید تا روز آخر پشتیبانی بشه به هر شکل ، چه مخالفش باشی چه موافقش ، چون موفقیت اون در کاری در واقع موفقیت بهبهان محسوب میشه.
    هر کسی هم میتونه بیاد کاندید بشه چون آزادی این کار رو قانون اساسی مملکت به هر شخصی داده.
    من که تا لحظه آخر از نماینده فعلی آقای شریعتی حمایت میکنم نه برای خودش بلکه برای بهبهان . روز انتخابات هم برنامه ها و کارهای ایشون رو با دیگران مقایسه میکنم و تصمیم میگیرم.
    فعالیت ارگانیان به ظاهر دلسوزی خودشو برای بهبهان نشون میده ولی در عمل جز تفرقه افکنی و دخالت بی اساس در کارها، تا حالا کاری نکرده و با این کارش تونسته مثل خیلی از کاندیدها با حمله به اشخاص خودشو مطرح کنه و تفرقه افکنی کنه.
    زنده باد کسی که برای مردمش تا لحظه آخر حتی یک قدم به عقب برنمیداره.

    آقا امین> شرمنده کلی خندم گرفت

    آخه از چی نماینده فعلی حمایت کنیم؟ از زد و بند هاش؟ آخه چرا مردم را به خیانت دعوت میکنید؟

    از حمایت های ظالمانه و رفتار های منفعت طلبانه ای که خبر داریم چرا باید حمایت کنیم؟

    مجددا عرض م کنم لطفا مردم را تشویق به خیانت نکنید

    یکی از دوستان اشاره به طایفه ای داشتند که بدون شناخت و صرفا بر اساس مسائل قومیتی کاندیدای مورد نظر خود را می‌یابند
    اگر کمی دقت کنید متوجه می شوید که این مسئله صرفا برای طایفه ای خاص مطرح نیست بلکه بین بهبهانیها بیشتر رواج دارد به عنوان مثال برگردید به دوره ی دوم آخرین انتخاباتی که برگزلر شد استدلال اکثر کسانی که به نماینده کنونی رای دادند صرفا پشتیبانی گروهی خاص از نماینده دیگر بود بدون اینکه بررسی کنند کدام یک بهتر می‌توانند نماینده مردم شهر شوند صرفا به خاطر سفارش های حزبی که جریان سیاسی بهبهان را در اختیار دارند به نماینده کنونی رای دادند
    و بیش از مردم وای به کسانی که صرفا به خاطر تعصبات حزبی ارا مردم بهبهان را به این سو کشاندند امیدوارم حزب مذکور دست از تعصبات بیخود خود بردارد و صرفا به دنبال بهبود وضعیت شهر باشد وضعیت کنونی شهر ننگی بر پیشانی حزب مذکور است زیرا که نماینده کنونی را به عنوان بهترین گزینه بین سیاسیون حزب خود معرفی کرده است امیدواریم از این به بعد بیشتر دقت کنید!!!
    بر کسی پوشیده نیست کسانی که اکنون از نماینده کنونی در بوق و کرنا ایراد می‌گیرند همان هایی هستند که در انتخابات از همین نماینده صرفا برای تعصبات حزبی پشتیبانی کردند(بدون در نظر گرفتن سوابق نماینده کنونی).
    امیدوارم که این ایراد ها دنباله ی توبه آنها و به یاد آوردن تعهدشان به پشتیبانی از مردم باشد و نه صرفا به خاطر عدم پشتیبانی نماینده از حزب!!!!!
    مجداا تأکید می‌کنم بیشتر دقت کنید….

    آقای فرجیان پور . منظور شما از این نوشته و البته عبارت ” ولی بدانیم قضاوت در دلهای مردم فهیمی صورت می گیرد که دیگر تحمل یک نماینده کم دل و جرات را ندارند ” کاملا مشخصه. مردم بین اساتید دانشگاه و سایرین تفاوت قایل میشن. مگه اینکه شما براتون مهم نباشه. ادبیات و روش شما خیلی با استاد دانشگاه بودن فاصله داره. به فرمایش آقای امید نماینده فعلی کماکان نماینده شهرستان بهبهان هستند حتی با اینکه شما بشدت از ایشان خوشتون نمیاد . در ایام عید خلاصه ای از فعالیت های سه سال اخیر ایشان منتشر شده . شما که اینقدر منتقد سر سخت شریعتی هستید و میگفتید چرا شریعتی گزارش کار نمیده چرا با وجود انتشار این گزارش عملکرد از پرداختن به اون و انعکاسش خودداری کردید؟ بجای منظر موندن برای فعالیتهای چشمگیر کاندیداهای آینده به انتخاب مردم شهرستان بهبهان احترام بذارید و فعالیتهای ایشان را پوشش بدید . منتظر موندن برای فعالیتهای چشمگیر افرادی که هنوز تایید صلاحت نشدن کاری بیهوده است.

    سلام و درود به جناب فرجیان
    به گمانم مطلوب تراست چند مطلب را در نظر گرفت
    اول اینکه: حمایت از نماینده کنونی و انتظار گزارش فعالیت ایشان برای بهبهان و حومه تا پایان دوره تصدی گری ایشان و پرهیز از تخریب و جوسازی انتخاباتی ( واقعا بسیار زود به نظر میرسد که عده ای شروع به تخریب و هیاهو کرده اند)
    دوم اینکه : میشد پیشنهادات بهتری جهت عمل کاندیداها مد نظر داشت و آنها را به چالش دعوت کرد
    سوم اینکه : امیدوارم راهکارهایی به مردم نیز جهت سنجه ی کاندیداهای احتمالی داده شود.
    موفق باشید

    آقای ممتازان؟ چرا می گید:” زود شروع به تخریب کردند؟”

    به خدا قسم من به چشمانم قریب به سال است از نزدیک و با تمام وجود خیانت های ایشون را به مردم و فرهیختگان شهر دیدم.

    به ولایت امیر مومنان قسم که ایشون با عملکرد خودش، باعث شد تخریب بشه. وگرنه چه دلیلی مردم این شهر دارند که بخوان غرضورزانه کسی را تخریب کنند؟

    به نظر شما؟ شهر وند بیکار این شهر، جوان نخبه ی این شهر و پدر و مادراشون مگه بیکار یا بیمارند که بخوان نماینده را تخریب کنند. به خدا اینطور نیست ما فقط از نزدیک با ویرانه هایی که ایشون به جا آوردند داریم دسته پنجه نرم میکنیم و آخر هم نتیجه اش شده شکوفا شدن فرصت طلبانی چون […] قوم گرا و رانت خوار، و […] و […] سابق .
    به نظر شما چرا شجاع پوریان باید به خودش اجازه بده قوم گرایی را رواج بده در این شهر در حالی که خودش را یک هیات علمی و مثلا اصلاح طلبی معرفی میکنه که نمیدونم از چه طریقی در دوره احمدی نژاد تایید صلاحیت برای شورای شهر تهران شدند.

    به نظر شما ظهور همچین پدیده های فرصت طلبی چطور ظهور میکنه؟ جز اینکه نماینده فعلی شهر اینقدر بی کفایتی از خود نشون داده که جسارت افراد قوم گرا به ظهور نشسته؟

    کمی دقت چاشنی تفکراتمان شود هم بد نیست.

    دوستان بنظر شما این منطقیه که چون ما به آقای فلان رای دادیم پس باید تا پایان دوره نمایندگی اش حمایتش کنیم ، واضح است این حرف وقتی درسته که بوی منفعت توش باشه ، فراموش نکنیم آبادانی شهر زمانی محقق می شود که مردم عقد اخوت با هیچ فردی بر سر منافع شهرستان نبندند. مهم عملکرد افراد است نه اینکه حالا چون ما رای دادیم پس چشممون رو رو حقایق ببندیم ، این باعث تعصب بیجا میشه

    امید جان
    یه بار دیگه استدلالتو بخون … معلوم هست چی گفتی ؟؟؟نماینده مردم تا پایان دوره نمایندگیش وکیل مردم منطقه خودش محسوب میشه و باید حمایت بشه تا با خیال آسوده تری برای مشکلات شهرش دوندگی کنه.
    با این حرفاتون فقط مشکلات و اختلافات رو عمیق تر و بزرگ تر میکنید و این بزرگترین ضرر برای مردم بهبهان هستش .
    خودت میگی باید به فکر مردم باشیم ولی این حرفا مشکلات رو بیشتر میکنه.
    عملکرد ایشون هم بهتر از خیلی از نماینده های قبلی بوده تو این سه سال ، برو به خودت زحمت بده دوره هشت ساله جناب شجاعپوریان و چهار ساله موحد رو با سه سال تلاش شریعتی مقایسه کن بعد بیا اینجا بگو باعث تعصب بیجا میشه. تازه هنوز یک سال دیگه مونده که تو این مدت خیلی کارها رو میشه به اتمام رسوند ،
    ایشالا که آقای شریعتی تو کارهاشون موفق باشن تا بهبهان به موفقیت بیشتری دست پیدا کنه.

    امین جان
    بهترین نوع حمایت ، حمایت واقع بینانه است ، حمایت توام با انتقاده سازنده است.
    شاید جناب شریعتی خیلی تلاش کردند ، که ایشالا اینطوریه ولی انتقادات جدی در خصوص مسایل شهری ، استانی و حتی کشوری از ایشون هست بخصوص در مناسبات و تعاملات و …
    یادم نمیره دو سال پیش نشریه ای تو شهر پخش شد که تیتر یک آن این بود انتقاد از عملکرد نماینده بهبهان، فک میکنید این انتقاد چی بود ، نگارنده بعد کلی تعریف و تمجید گفته بود تنها انتقاد ما از شریعتی نداشتن روابط عمومی فعال و ارایه نکردن گزارش کاره ، باور میکنید این انتقادات بدرد لای جرز می خوره.
    همین شجاعپوریانی که شما میگید ترمینال و پالایشگاه و … رو آورد جناب شریعتی براحتی می توانست با عنوان اصلاح طلبی بعد از روی کار آمدن روحانی خیلی شتاب بیشتری به عمران شهری بده البته با انتخاب مدیران با کفایت . متاسفانه جناب شریعتی هنوز که هنوزه از قدرت نماینده بودن خود بی خبره ، تو این شهر شریعتی نماینده است ولی به کوری چشم بعضی ها فرماندار و آموزش و پرورش وابسته شجاعپوریانن. و تو این شهر بدون اراده دکتر اتفاقی نمی افته، ضمنا ما نماینده ای می خوایم مثل تاجگردون ، عزیز یه سر بزن گچساران ببین چیکار کرده عمر نمایندگی ایشون هم مثل شریعتی ۳ ساله، الان رییس کمیسیون تلفیقه، من نمیدونم مگه ما مجبوریم بیایم کاندیدا بشیم وقای خودمون میدونیم ردای نمایندگی برای ما گشاده!!!!!!!!!

    امید جان
    ما پشت نماینده مردم را خالی نمیکنیم . اگه این کارو کردیم درواقع پشت مردم رو خالی کردیم و این دور از عقل ، انسانیت و انصاف هستش.
    تو هر کاری دوست داشتی با همراهی ارگانیان انجام بده ، اینشاا… که با این حرفا بدنبال منفعت شخصی خودت نباشی و دلت برای مردم بسوزه…
    راستی شریعتی بیشتر از شجاعپوریان ( که هشت سال بود و تو فقط گفتی ترمینال و پالایشگاه ) کار کرده برو جستجو کن تا ببینی…
    یا حق

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک سال پیش