9 فروردین 1403
از سال ۱۳۹۱
احداث ساختمان 6 طبقه بدون پروانه ساخت شهرداری بهبهان

شاهکار تاسف بار شهرداری بهبهان // احداث ساختمان ۶ طبقه، بدون پروانه ساخت !!

ماجرا از آنجا آغاز می شود که اهالی محترم محل ابوعلی به احداث ساختمان ۶ طبقه مجاور درمانگاه کوثر (ورودی محل ابوعلی)، که مشرف بر خانه های محل بوده و همچنین کار تردد روان در محل را در آینده با مشکل جدی روبرو خواهد کرد، طوماری در اعتراض به شهرداری بهبهان برای متوقف کردن کار امضا می کنند. در ادامه پیگیری های بعمل آمده توسط اهالی محل کاشف به عمل می آید که این ساختمان علاوه بر مشکل مذکور، فاقد پروانه ساخت می باشد که باعث تعجب بیشتر اهالی محل شده و ایشان را بر آن می دارد که ماجرا را جدی تر از گذشته دنبال کنند تا تکلیف کار روشن شود.

احداث ساختمان 6 طبقه بدون پروانه ساخت در محل ابوعلی شهرداری بهبهان
احداث ساختمان ۶ طبقه بدون پروانه ساخت

بعد از رایزنی های مختلف و جمع آوری چندباره امضا توسط اهالی محل ابوعلی، ابعاد موضوع تا حدودی روشن می شود به این صورت که ظاهرا مالک ساختمان در ابتدا وجهی را به حساب شهرداری واریز کرده و در عوض بجای پروانه، یادداشتی  مبنی بر شروع موقت کار تا صدور پروانه، از طرف یکی از اعضای شهرداری دریافت می کند ولی در کمال ناباوری ساختمان تا ۶ طبقه (و به گفته اهالی محل: ۷ طبقه) بدون پروانه و در کمال آرامش ساخته می شود.

همه ی این رویدادها در زمانی رخ می دهد که مردم عادی برای تخریب یک دیوار ساده و یا ساخت کوچکترین واحد ساختمانی با حضور به موقع عوامل محترم شهرداری روبرو شده و حتی برای دریافت پروانه قانونی هم با مشکلات زیادی روبرو می شوند!

لازم به ذکر است که پروژه مذکور همچنان بلاتکلیف مانده است و به احتمال زیاد با پرداخت جریمه، سر و ته ماجرا هم آورده می شود. ولی آیا مشکل اولیه اهالی محترم محل مرتفع می شود ؟ آیا اگر در حین ساخت این مجتمع که ظاهرا قرار است درمانگاه شود، ساختمانهای مجاور فرو می ریخت و خدای ناکرده مشکل جانی برای کسی پیش می آمد، چه کسی مقصر بود، چون ساختمانی که پروانه ساخت نداشته باشد بیمه هم به آن تعلق نمی گیرد!

شهرداری بهبهان
نامه امضا شده اهالی محل ابوعلی و ارسال آن به سازمان بازرسی

و سوال اصلی اینجاست که چرا باید در شهری که شهرداری آن با مشکلات عدیده ی مالی روبروست، همچین پروژه هایی که روند قانونی درستی را طی نکرده اند، مشکلی دیگر بر مشکلات شهرداری بی سروسامان بهبهان بیافزاید!؟

آخرین شنیده ها حاکی از دستور تخریب این ساختمان از طرف سازمان بازرسی می باشد ولی همه ما می دانیم که این ساختمان از جایش تکان هم نمی خورد و همه چیز به خوبی و خوشی به پایان می رسد !! ای کاش برای یک بار هم که شده قاطعیت به خرج دهیم تا دیگر شاهد بروز چنین مشکلاتی نباشیم.

خبرنگار ارگانیان، در طی چند ماه گذشته با پیگیری های مستمر خود پاسخ درستی را از طرف مالک محترم و همچنین مجموعه محترم شهرداری دریافت نکرده است، ولی بار دیگر از همین جا از مالک محترم ساختمان و شهرداری محترم درخواست می نماییم که اگر پاسخی به موارد مطرح شده دارند به دفتر وبسایت ارسال کنند تا ابعاد موضوع برای مردم شریف بهبهان روشن شود.

ولی چیزی که روشن است، ساختمانی چند طبقه (۶یا ۷ طبقه) بدون جلب رضایت اهالی محل ( بدلیل اشراف بر منازل ایشان) و بدون اخد پروانه ساختمانی در بهبهان ساخته شده است. شاید موضوع برای سایرین آنچنان دارای اهمیت نباشد ولی اگر همین ابتدای کار جلوی این بدعت ها گرفته نشود، ممکن است در سایر محله ها هم چنین داستانی تکرار شود.

انشاالله که تصمیم درستی در این زمینه توسط شهرداری و با نظارت فرمانداری محترم و قوه محترم قضاییه گرفته شود. وبسایت ارگانیان نیز تا پایان، ماجرا را پیگیری خواهد کرد و نتیجه را به مردم شریف بهبهان گزارش خواهد نمود.

به امید اجرای دقیق قانون در این پرونده

 

——————————————————–

پی نوشت : همه مدارک و مستندات پرونده در دفتر وبسایت ارگانیان موجود می باشد.

    سپاس که به این مشکل پرداختین
    ننوشتین کوچه ۶ یا ۸ متره
    عکستون پوشش ترافیکی کوچه رو نداره
    باید بین۷ الی۹ بیاین ببینین چه خبره
    اصلا همون درمانگاه سر کوچه هم اشتباه بود چه برسه بیاد اینجا برپاش کنه
    اخر ماجرا هم از همین الان معلومه
    اب از اب تکون نمیخوره
    و با پول همه چیزا حل میشه
    میگی نه ؟
    نگاه کن

    امیدوارم اگر روزی یکی از بستگان نویسنده‌ی این مقاله هم با روابط چنین کاری کرد، علیه او نیز مقاله نوشته شود.
    و همچنین امیدوارم اگر زمانی نویسنده‌ی این مطلب عضو شورای یا شهردار شد، یاد حرف‌های دوران جوانی‌اش باشد.
    امیدوارم…
    یاحق

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک سال پیش