6 اردیبهشت 1403
از سال ۱۳۹۱
شریعتی نماینده بهبهان

شریعتی به اتفاقات شیراز واکنش نشان داد // حمله خودسرها به مطهری محکوم است

به نقل از خبرگزاری خانه ملت؛ عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس، گفت: بر اساس اصل ۲۳ قانون اساسی، هیچ کسی را نمی‌توان به صرف داشتن عقیده و اظهار نظر مورد تعرض قرار داد، از این‌رو رفتار غیرقانونی روز گذشته برخی افراد با علی مطهری نماینده مردم تهران در شیراز محکوم است.

محمدباقر شریعتی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به حمله گروه‌های خودسر به علی مطهری در شیراز، گفت: قطعا این نوع رفتارها و اقدامات تبعات و هزینه‌های بسیاری را برای جامعه و مردم به‌دنبال دارد.

نماینده مردم بهبهان و آغاجاری در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: بر اساس سفارش امام خمینی (ره) اگر فردی به خاطر هر جرمی به حکم دادگاه محکوم شد، این حکم باید اجرا شود، اما خارج از حکم نباید حتی تلنگری به فرد وارد شود و رهبر معظم انقلاب هم همواره بر این موضوع تأکید کرده‌اند، به عنوان مثال در سال ۹۱ در جمع مردم مشهد فرمودند که به جوانان توصیه می‌کنم که با اخلاق اسلامی رفتار کرده و قانون را رعایت کنند.

وی با بیان اینکه قطعا انقلاب در اجرای صحیح قانون متجلی می‌شود، افزود: رهبر معظم انقلاب بارها بر لزوم افزایش بصیرت همه نیروها و جلوگیری از افراط در قبول یا رد گروه‌های سیاسی تأکید داشتند.

شریعتی تصریح کرد: بر اساس اصل ۲۳ قانون اساسی، هیچ کسی را نمی‌توان به صرف داشتن عقیده و نظر مورد تعرض قرار داد، از این‌رو بر اساس قانون اساسی رفتار روز گذشته برخی افراد با علی مطهری نماینده مردم تهران در شیراز محکوم است.

وی ادامه داد: این‌که عده‌ای را به جرم سخنرانی و اظهار عقیده مورد هجمه و حمله قرار دهیم، با اخلاق اسلامی و قانون اساسی در تضاد است، از این رو ما اگر مبنای رفتار خود را برمبنای فقاهت، ولایت و اخلاق اسلامی قرار دهیم، هیچ وقت دچار افراط و تفریط نمی‌شویم.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع‌طبیعی در مجلس، ادامه داد: متأسفانه اقدام سرخود عده‌ای در شیراز پسندیده نبوده و نیست و فضا به وجود آمده بر اثر اقدامات این افراد بازتاب مثبتی در رسانه‌های دنیا نخواهد داشت./

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک سال پیش