28 فروردین 1403
از سال ۱۳۹۱
جاذبه های گردشگری بهبهان

ویژه ایام نوروز // جاذبه های فرهنگی،طبیعی و گردشگری شهرستان بهبهان / قسمت دوم

در بخش اول بررسی جاذبه های فرهنگی،طبیعی و گردشگری شهرستان بهبهان به تشریح موقعیت جغرافیایی و ویژگی های اقلیمی بهبهان، صنایع دستی، جذابیت های گردشگری شهرستان پرداختیم، در ادامه به سایر جاذبه های گردشگری بهبهان خواهیم پرداخت به این امید که بتوان در جذب گردشگر و همچنین آشنایی هر چه بیشتر مردم این دیار با پتانسیل های موجود در سرزمین شان انجامد.وجود کوهها و تنگه­ های مختلف با چشمه­ های زیبا و دیدنی و پرآب برای کوهنوردی،صخره ­نوردی ، کوهپیمایی مانند:تنگ خائیز،علمدار،تنگ تکاب،نیده و…

جاذبه های گردشگری بهبهان

 

جاذبه های گردشگری بهبهان

وجود نرگسزار

قدیمی‌ترین نرگس‌زار ایران متعلق به شهرستان بهبهان است که قدمت آن به قبل از میلاد بازمی­گردد و در سال ۱۳۹۳ به همت مسئولان شهرستان ثبت ملی شد.

نرگس بهبهان جاذبه های گردشگری بهبهان
نرگس منحصر بفرد بهبهان

باغستان­ های میوه ،نخیلات،مزارع و مراتع مختلف در فواصل دور و نزدیک از مرکز شهرستان.

bagh

تنوع زیستی غنی و وجود گونه های ارزشمند گیاهی و جانوری

که بسیاری از آن ها در فهرست گونه های مورد حمایت جهانی قرار دارند و شناسایی و معرفی آن­ها می­تواند توجه جهانیان و محققین این حوزه را به شهرستان جلب کند.

جاذبه های گردشگری بهبهان

غارها

مانند: غار اوکنادو(آب کنارو) و غار نیده و… که در نوع خود در استان و کشور منحصر بفرد هستند.

جاذبه های گردشگری بهبهان

اماکن مذهبی

امامزاده حیدر ،شاه فضل،ابوذر و…همچنین بهبهان بر سر یکی از راههای ارتباطی مهم برای دسترسی به امامزاده بی بی حکیمه قرار دارد.

این مشخصات بهبهان را برای جذب انواع گردشگر (توریستم و گردشگری تاریخی برای بررسی آثار بر جای مانده و با قدمت چندین هزارساله،توریسم فرهنگی مانند توریسم عشایر،توریسم روستایی  ،اکو توریسم و…) شاخص می­کند.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک سال پیش