6 اردیبهشت 1403
از سال ۱۳۹۱
صادق آصفی

تقدیر از آصفی ها // از “بشیر نذیر” تا “ارگانیان”

سالها پیش در همین دیار و در زمانی که هنوز فضای مجازی آنچنان در خانه های بهبهانی ها رونق نگرفته بود، جوانانی دلسوز با مدیریت جوانی خوش قلب و صادق، پای در عرصه اطلاع رسانی گذاشتند تا پلی قابل اعتناد میان مردم و مسئولین این دیار باشند اما …

حال صادق آصفی به یاد آن روزها و به یاد وبسایت وزین ” بشیر نذیر” پیامی را برای ما ارسال کرده اند که پیشاپیش از همه ی الطافی که به مجموعه ارگانیان داشته تشکر و قدردانی می نماییم.

متن پیام ارسالی جناب آقای صادق آصفی :

” بعد از مدت ها دوری از فضای وب، دوباره ذوق نوشتن دارم؛ آن هم به پاس تقدیر از نویسندگان و مدیران وبسایتی که در این روزها بار دیگر رونق و صفایی به فضای وب بهبهان داده است. به پاس تقدیر از وب نویسان جوان خوب شهرم در “ارگانیان”.

چند سال است اسفندماه که می رسد به یاد روزی می افتم که تصمیم به تعطیلی ” وب سایت بشیرنذیر” گرفتم..
اگر درست به خاطرم باشد، ۱۲ اسفندماه ۸۸، روزی بود که “بشیرنذیر” از فضای وب خداحافظی کرد. بی مقدمه. و هنوز که هنوز است نتوانسته ام آنگونه که شایسته و بایسته است، از مدیران و نویسندگان فوق العاده اش تشکر و مهمتر از آن عذر خواهی کنم…
وبسایتی که در زمان خودش و به واسطه نویسندگان توانمندش به جایگاه بسیار خوبی رسید و این اتفاق نمی افتاد اگر هر کدام از عزیزانم که هر کدام وبلاگ های شخصی خودشان را داشتند و اندیشمندانی بودند که دلسوزانه برای بهبهان می نوشتند و فعالیت می کردند در این راه همراهی ام نمی کردند. این وب نویسان بهبهانی بودند که بعنوان همکار و نویسندگان بشیرنذیر به من افتخار دادند و همراهی ام کردند و بشیرنذیر محفلی شد برای گرد هم آمدن دوستان و عزیزان وب نویس بهبهان و توانست مخاطبان خوبی جلب کند.مطالبش دیده شود و خوانده شود.در “ندای بهبهان” و “شرتو” و”شوشان” و “لرنا” و “خوزنا” و…مطالبش بازنشر داده شود. برخی مطالبش در خصوص تقسیمات کشوری تا استانداری خوزستان برسد و دیده شود.
“بشیرنذیر” به این جایگاه نمی رسید اگر همراهی دوست عزیزم علیرضا شکری نسب (مدیر پایگاه خبری بهبهان وب)، دوست و برادر عزیزم “میثم امانی ( رتبه ۱ دکترای فلسفه،استاد دانشگاه، شاعر و نویسنده وبلاگ من نیستم) ، جناب پیمان عزیز ( نویسنده فوق العاده توانمند یکی از اولین وبلاگ های بهبهانی نویس (بهبهان شهر ما) که هنوز هم پا برجاست و آرزو می کنم هرکجا هست خدایا به سلامت دارش…)، دوست عزیزم جناب فرزاد صدری ( سردبیر وقت خبرگزاری ایسنا در استان فارس، مدیر و نویسنده وبلاگ صفای بهبهان، مدیر پایگاه های خبری در شیراز و …. که مقالات و گزارش های خبری اش بارها و بارها مورد تقدیر قرار گرفته)، کورش قناطیر عزیز (مدیر وبلاگ وزین نوراندیش که بعدها فعالیت اش متوقف شد)، بامداد ممتازان عزیزم (نویسنده وبلاگ بهبهان-آرامیس و همکار سابق نشریات همدلی، ندای بهبهان و…)، سرکار خانم سعادتی (نویسنده وبلاگ ….)، جناب ایرجعلی بهمن پور و دوستانی که بعدها به ما پیوستند.
جناب پیله ور، دوستان عزیزم جناب علوی (وبلاگ وزین صبح بهبهان)، جناب روحی پور و دیگرانی که هریک نقشی بسزا در رونق وبنویسی داشتند.
مطالبی خبری و عمدتا تحلیلی در خصوص مسایل جاری بهبهان. قلع و قمع درختان خیابان عدالت و ریشه کن کردن درختان و خاکبرداری بیشه زارهای خارستان، لزوم تاسیس شرکت بهره برداری نفت و گاز بهبهان و ..
اما پس از خاموشی پایگاه خبری-تحلیلی بشیرنذیر تا مدت ها چراغ وب نویسی در بهبهان رو به خاموشی رفت و به جز یکی دو وبلاگ که گاه به گاه مطالبی می نوشتند، شاهد اقدام موثری نبودیم..تا این که این روزها شاهد جان گرفتن دوباره فضای وب بهبهان هستم و خوشحالی ام از این رویداد غیر قابل وصف است.
دیدن جوانانی صاحب اندیشه و دارای قلمی توانا که مسائل جاری را به خوبی پوشش می دهند، خبر رسانی می کنند و تحلیل های خوبی ارائه می دهند به واقع خوشحال کننده است.
“ارگانیان” در مدت حضورش توانسته حوزه های خوبی را پوشش دهد و اعتماد مخاطب را جلب کند. در بحث اخبار، گفتگو، تبلیغات موثر در نشر فرهنگ عامه، تقدیر از پیشکسوتان حوزه فرهنگ و تاریخ، نقد دلسوزانه، بیان عملکرد ادارات و … گام های خوبی برداشته و امید است که این راه مستمر و ادامه دار باشد و ارگانیان به جایگاه واقعی خود که باید باشد برسد، جایگاهی که بعنوانی تریبونی منصف و قابل اعتماد بتواند اعتماد مدیران و عموم شهروندان را هم به خوبی جلب کند و رابطی قابل اعتماد میان مردم و مسئولین باشد.
با راهی که ارگانیان در پیش گرفته و استفاده مطلوب از ظرفیت نویسندگانش، رسیدن به این جایگاه چندان هم دور نیست..
برای سجاد فرجیان پور، سید سجاد رافع و هیات تحریریه خوب ارگانیان آرزوی روزهایی خوب و سرشار از موفقیت می کنم.

“صادق آصفی”

    درود بر صادق عزیز
    اوقات خوش آن بود که با دوست بسر رفت
    باقی همه بی حاصلی و بی خبری بود
    فعالیت و ایام پر تب و تابی بود. بشیر نذیر البته وجه فرهنگی قوی تری داشت و فعالیت فرهنگی صورت گرفته وجه غالب بود. گرچه مسائلی مانند انچه صادق جان فرموده و مسائل دیگر نیز پرداخته میشد و بسیار هم مفید واقع میشد.
    یاد سایت ها و وبلاگهای قدیمی فضای مجازی بهبهان بخیر صادق
    بشیرنذیر- بهبهان تیوا – فریاد بهبهان 🙂 – برادران ارجانف – پیام بهبهان – مح شفی تولهی و …
    در مورد ارگانیان نیز درست میگی. مجموعه نویسندگان دلسوز و پیگیر ارگانیان واقعا رونق و کسادی و صد البته یک سویه بودن را تا حدی شکسته اند. البته بنده به عنوان دوستی به پاره ای نوشته ها نیز نقدهایی وارد کرده ام و حرف و منطق خودم را گفته ام. لیکن جبهه و نظر دوستان نیز مورد احترام من بوده و امیدوارم روال کنونی با تصحیحاتی کوچک ادامه پیدا کند
    برقرار باشی

    از ارگانیان ممنونم که این مطلب رو منتشر کرد.
    از بامداد عزیز هم بخاطر دوستی ها و لطف همیشگیش ممنونم.
    بامداد عزیز شاید وجه مشترک عمده وب نویسان در دوره ای که بشیرنذیر و تیوا و .. بودند نقد منصفانه ای بود که گاها با انتقادات زیادی هم از سوی برخی مخاطبان مواجه می شد و فرهنگ نقد به خوبی جا افتاده بود.
    پایگاه های وب نویسان بهبهانی توانست باب گفتگوی منطقی و حرکت در جهت هدفی مشترک برای اعتلای فرهنگ بهبهان را باز کند..
    یاد روزهای کاری مشترک و برنامه هایی که داشتیم بخیر..
    روز بهبهان.شرکت بهره برداری نفت و گاز بهبهان.تشکیل انجمن وب نویسان بهبهان و …
    برای ارگانیان آرزوی روزهای خوب و پر رونق می کنم..
    هر روزتان به از دیروز..

    سلام به دوستان به خصوص آقاصادق و بامداد گرامی
    با خوندن این مطلب به یاد وبلاگ متروکه “ناآمده سیل تر شدستیم” افتادم، و اینکه چقدر دغدغه نوشتن داشتم و بقیه دوستانی که اسم بردید چقدر با جدیت مطالبشون رو منعکس می کردند، دریغ که خاک روی این خس و خاشاک پاشیده شد و …. اما خدارو شکر که همت جوانان شهر ققنوس وار زنده می شود و… جوانه ها رویششان همیشگیست . برقرار باشید و پیرور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک سال پیش