31 فروردین 1403
از سال ۱۳۹۱
مشاور شهردار بهبهان

انتخاب ۲۰ مشاور توسط شهردار بهبهان // آیا انتصاب عضو شورا بعنوان مشاور شهردار پذیرفتنی است !؟

متاسفانه در شورای چهارم بهبهان بعضاً اتفاقات جالبی رقم می خورد که جای بسی تامل دارد . البته شاید هم مجالی باشد برای خنده تلخ شهروندان . مدتی است بازار نصب مشاورین برای مسئولین شهر داغ است و هر کدام می خواهند برای خود مشاورینی داشته باشند تا به قول خودشان بحران را از شهر دور سازند ولی نمیدانیم که چرا توفیق حاصل نمی شود و وضع روز بروز بدتر شده که دیگر امید به تغییر نمانده است .

فلسفه نصب مشاور برای مسئولین شهری که از دوره ریاست جمهوری سید محمد خاتمی در صدر کشور آغاز گردید می توانست پیامدهای بسیار شگرفی را بر جای داشته باشد که از تحلیل این موضوع خودداری می نمایم . اما این امر فتح بابی شد برای استانها و شهرستان ها و مسئولین رده بالای آن .

در بهبهان ما هم به لطف خدا و همت مسئولین چنین موضوعی به وضوح مشهود است و فارغ از اینکه بسیاری از کسانی که به سمت فرماندار و شهردار نصب می شودند بنیه علمی و کاری بسیار عالی و خوبی دارند ولی به نظر می رسد این مشاورین باید افرادی باشند که وابسته به ارگان یا نهاد دولتی نبوده که بتوانند هرچه بهتر به مسئول ذیربط مشاوره بدهند . چون کسی که عضو یک سازمان یا نهاد باشد بتبع نخواهد توانست در خصوص ضعف عملکرد آن اداره یا ارگان مشاوره دقیق و عادلانه به مسئول بدهد. چرا که اگر گفت اداره ی من فلان ضعف را دارد مسلماً با این سوال روبرو خواهد شد که مگر تاکنون تو در آن اداره نبودی ؟

به زبان ساده تر :

من نمی توانم از چیزی انتقاد کنم که خود در شکل گیری آن نقش داشته ام یا از مدیری انتقاد کنم که خود من او را نصب کرده ام.

شورای شهر بر اساس قانون، چهره نظارتی بر عزل و نصب شهردار و عملکرد شهرداری ها دارد . نماینده مردم رسالتش پرسشگری و نظارت است و البته همکاری؛ اما چگونه؟؟

سایت ارگانیان قبلا در مقالات خود هشدار داده بود که نصب شهردار شهری چون بهبهان باید آگاهانه باشد . شخصی کارکشته و مدیر که برای ضعف خود ناچار نباشد با صدور حکم مشاور برای اعضای شورایی که وظیفه اصلی آنها نظارت است و این احکام از بعضی جهات مخالف قانون است خود را از تیر انتقاد برهاند .

آیا انتخاب مشاور برای شهردار نیاز به حکم دارد؟ آن هم مشاوری که در اصل بازرس است . آیا اعضای شورا که بعضا این کار را می کنند از قانون چیزی می دانند ؟؟شاید بعضی دوستان ما را به تخریب شورا متهم کنند اما باید عرض کرد هرکس کار خلاف قانون انجام دهد تخریب خدایی است . نیازی به سخن ما ندارد . هدف ما از طرح این مسایل آگاهی بخشی به مردم برای شرکت در انتخاباتی سالم است تا دیگر شاهد این بی خردی ها نباشیم . منِ نوعی فکر می کنم این شورا و شهرداری در باتلاق فرو رفته و برای رهایی به جای اینکه شاخه درختی را بگیرند دست همدیگر را گرفته اند . لابد می خواهند با هم غرق شود .

به این حکم نگاهی بیاندازید :

حکم شهردار بهبهان برای مشاوره دانایی

من نمی دانم مسئولین مربوطه چه فکری پیش خود می کنند؟؟؟ برای روشن شدن موضوع وظایف شورا را از قانون بار دیگر برایشان مرور می نمایم.

بر اساس بند ۲و۳و۴ ماده ۲۸ قانون تشکیلات ، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور… اعضای شورای شهر نباید عضو تشکیلات اداری و شهرداری باشند مگر اینکه استعفا دهند . باید اذعان داشت صدور حکم برای عضو شورا مخالف صریح قانون است . اگر حکمی صادر نشده بود بسیار بهتر بود ولی بنده دلیل این موضوع را نمی فهمم که اگر حکم نباشد نمی شود مشاوره داد؟؟؟

بر اساس بندهای ۳ تا ۳۴ ماده ۷۶ قانون فوق الاشاره شورا وظیفه ای نظارتی داشته و همکاری شورا با شهرداری از پنجره نظارتی است و برای همکاری با شهردار نیاز به صدور حکم نیست . خدا نکند بده بستانی در کار باشد . شهرداری بهبهان دو ناحیه دارد…

بر اساس ماده ۷۸ قانون مذکور شورایی که خود در امور شهری مشاوره به شهرداری می دهد آیا می تواند به عملکرد شهردار اعتراض کند !؟؟

بر اساس ماده واحده قانون استفساریه ماده ۲۸ قانون تشکیلات شورا مصوب ۲۵/۱۰/۱۳۸۴ کسانی که عضور شورا هستند هم از این قانون مستثنی نخواهند بود .

 

تصویر ماده واحده استفساریه
تصویر ماده واحده استفساریه

فرای از هر خدمتی که اعضا و شهردار برای شهر انجام می دهند صدور این حکم خواسته یا ناخواسته خلاف قانون به نظر رسیده و اختیارات شورا را محدود خواهد نمود . دوستان همشهری تقاضا داریم آگاهانه به موضوع نظاره فرمائید . مشکل بهبهان با این احکام حل نخواهد شد . مجبوریم این را بگوییم که فقط صبر کنیم این دوره هم تمام شود یا دعا کنیم از این بدتر نشود.

 

    با سلام خدمت نویسنده ی ناشناس این مطلب …

    کورش مودت مشاور امور شهری و شوراهای فرمانداری شد!!!!

    ای کاش یک ماه پیش چنین تیتری را در مورد مشاور امور شهری فرمانداری زده بودید تا کسی نتواند به این مطلب بجا و صحیح شما ایرادی بگیرد …

    لطفا متن زیر را بازتاب دهید
    بزرگترین دروغ زندگی کاری من!!!![تعجب][تعجب][تعجب] آقای پیدایش چرا دروغ می گویی؟؟؟

    در روز شنبه مورخه ۴/۱۱/۹۳ یک پیامک بصورت انبوه در سطح شهر بهبهان پخش شد متن پیامک به شرخ ذیل می باشد؟
    ((با پیگیریهای خستگی ناپذیر مهندس پیدایش شهردار محبوب شهرمان و همکاری های شورای شهر پس از سالها آرزوی دیرینه کارگران زحمتکش شهرداری تحقق یافت و مطالبات معوق آنها پرداخت گردید. روابط عمومی شهرداری و شورای شهر))

    وقتی این پیام را دیدم بسیار تعجب کردم بدلایل زیر
    ۱- کدام معوقات پرداخت شد؟ هنوز کارگران شهرداری چندین ماه حقوق از شهرداری طلبکار هستن پس زمانی که تمامی حقوق ها پرداخت گردید آنگاه نوشته شود معوقات
    ۲- کدام تلاش خستگی ناپذیر ؟
    ایشان که گفته بودند از ثروت شخص خود تمامی معوقات شهرداری پرداخت می شود نه از حساب شهرداری
    پول که نیاوردن الان هم نه سه ماه شش ماه گذشته وضعیت شهرداری بهتر که نشده بدتر هم شده
    ۳- همکاری های شورای شهر؟
    ابتدا به اطلاع برسانم که هم اکنون دعوای بسیار زیادی در سطح شورا و شهرداری وجود دارد حالا بخاطر …….
    دوما قرار بود یکی از اعضای شورای شهر اگر پیدایش بعد از سه ماه شهراری را متحول نکرد خود را در وسط سالن شهرداری دار بزند فکر کنم وقت آن شده آقای(ف.ق)
    من از شورای محترمی که با باج رای خود عوض می کند تعجب می کنم این چنین قبول می کنن دروغ بزرگی گفته شود.
    نمی دانم شهردار محترم و شورای محترم چه فکری در مورد مردم فهیم بهبهان می کنن که این چنین دروغ بزرگی را به مردم اطلاع می دهند
    مردم خواهش می کنم این موضوع را به اطلاع همگان برسانید که این شهردار و شورا شهر که بدترین شورای شهر تاریخ ایران هست نتوانند شهرداری را با تصمیمات خود له نکنند
    مدیر محترم خواهش میکنم انتشار دهید تا مردم متوجه این دروغ بزرگ شوند.

    با تشکر از دقت و ریز بینی شما در امور شهری و اظلاعات از بند های قانونی، اما عرضی داشتم خدمتتان و آن اینکه ،بیائید جذب مشاوران را از منظری دیگر ببینیم، اینکه مشاوران دلسوز و. کاردان، گرد هم ،هم اندیشی کنند ،کار عاقلانه و کاملا درستیه، کما اینکه می دانید چند فکر بهتر از یه فکره، اما اینجا، اما واگرهایی پنهان است که با گذشت زمان آشکار خواهد شد و آن اینکه ،اقدامات عملی ،و کارامد وجدی برای پیشنهادات و طرح های مشاوران داشته باشند و التزام. عملی برای. برای افکار آنان، و جز آن باعث اتلاف وقت وانرژی و همچنین ایجاد عدم اعتماد و گریز افرادی که می توانند در روند توسعه شهر تاثیر گذار باشند ،خواهد بود ، امید وارم به این شعر برایمان یقین نشود ،که گوش اگر گوش تو ناله اگر ناله ماست /آنچه البته بجایی نرسد فریاد است
    سربلند باشید

    باسلام وخسته نباشید خدمت همه عزیزانی که دغدغه تو سعه وپیشرفت شهرمان را دارند بنده لازم میدانم از آقای دانایی ودکتر محمد گلکارومهندس قنواتی بعنوان افرادی دلسوز وباصداقت در شورای شهربه پاس همراهی بامردم تشکر کنم وامیدوارم بتواند از حقوق مردم در برابر افراد زیاده خواه دفاع نمایددر همین راستابنده یکی ازاهالی ساکن کوجه سوم پشت استادیو م شهید بقایی هستم که بامشکلی روبرو هستیم وبدینوسله باطرح موضوع شما همشهریان رادر جریان امر می گذارم چراکه ممکن است این مشکل برای شما هم ایجاد شودباتوجه به اینکه در مناطق مسکونی ویلایی ساخت آپارتمان تابع شرایط خاصی می باشد که به وضوح می توانم بگویم ساخت آپارتمان در مناطق ویلاییدر بهبهان طبق طرح مصوب صددر صد ممنوع است وحتی ارتفاع ساختمان های ویلایی نباید از عرض گذر آن تجاوز نماید اما متاسفانه وعلی الرغم وجود این قوانین روشن شورای شهروشهرداری خلاف قوانین موحود مبادرت به صدور پروانه ساختمانی برای آپارتمانی به ارتفاع ۲۵متری در کوچه ای که عرض آن ۱۲متر بیشترنیست نموده اند حال که فریاد اهالی بلند شده است شهردار محتم مشکل را متوجه شورا میداند و شورا نیز عنوان میدارد ما در مصوبه ارسالی به شهرداری قید نموده ایم که مالک آپارتمان با رعایت حق همجواری می تواند محوز ساخت وساز دریافت نماید و نبای شهرداری بدون جلب رضایت کتبی اهالی از سوی مالک آپارتمان نسبت به صدور پروانه اقدام می نمود بنابراین در اصل موضوع شورا ی شهروشهرداری هر دو معتقدند که صدور محوز آپارتمان ۵ طبقه در این کوجه به جهت عدم رعایت طرح مصوب و عدم رعایت حقوق ساکنین همجوار این آپارتمان غیر قانونی است لذا اهالی کوچه سوم از شورای محترم شهر بهبهان وشهردار محترم خواستار رسیدگی سریع به این موضوع واصلح مجوز ساخت وسازآپارتمان مذکور فقط تا ارتفاع مجاز( یعنی ۱۲متر) می باشیم امیدوارم روزی برسد که شاهد چنین مشکلاتی برای شهروندان نباشیم انشالله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک سال پیش