1 اردیبهشت 1403
از سال ۱۳۹۱
keshavarzi

شاهکار نماینده // آیا تغییر در مدیریت اداره جهاد کشاورزی بهبهان منطقی بود !؟

شاید به جرات بتوان گفت یکی از فعال ترین ادارات بهبهان، اداره جهاد کشاورزی است. این مجموعه در سالهای اخیر برخلاف برخی ادارات بهبهان پیشرفت های چشمگیری داشته که در ادامه تنها به گوشه ای از آن اشاره خواهیم کرد. برخلاف تصورها از وضعیت آب و هوایی خوزستان و آنهم در جنوب این استان گرم یعنی بهبهان، این شهرستان از وضعیت کشاورزی بسیار مطلوبی برخوردار بوده و همواره جزو ۳ شهر برتر استان بوده و حتی در کشت برخی محصولات در کشور هم حرفی برای گفتن دارد. قدر مسلم مدیریت این مجموعه نیز نقش پررنگی در خلق این موفقیت داشته است. حال علیرغم حرکت های رو به جلو در این مجموعه شاهد تغییر در راس این اداره توسط نماینده محترم شهرستان بوده ایم که انشاالله دلایل قابل قبولی برای این تغییر دارند و متاسفانه مدیر انتخابی ایشان برای تصدی این پست مهم، از کارنامه شاخص نسبت به سایر گزینه های موردنظر برای این منصب برخوردار نبوده است، ولی انتظار می رود با همکاری معاونان باتجربه این مجموعه، این اداره به روند گذشته خود ادامه دهد. از سوابق مدیریت قبلی (آقای سید محمدرضا حسنی) می توان به مدیریت جهاد کشاورزی ماهشهر و امیدیه با ۱۲ سال سابقه (قبل از تصدی ریاست جهادکشاورزی بهبهان) اشاره کرد. ایشان در حالی کنار گذاشته شدند که با حدود ۳۳ سال سابقه آن هم در پست های مختلف مدیریتی، یکی از مدیران موفق استان محسوب می شدند.

سید محمدرضا حسنی ریاست سابق اداره جهاد کشاورزی بهبهان
سید محمدرضا حسنی ریاست سابق اداره جهاد کشاورزی بهبهان

اکنون به گوشه ای از کارنامه قابل دفاع این اداره در سالهای اخیر به مدیریت جناب آقای حسنی اشاره ای گذرا خواهیم داشت.

– ۶۰ میلیارد تومان جذب اعتبارات طرح توسعه بخش کشاورزی (سال ۹۲)

– با اعتباری بالغ بر ۴ میلیارد تومان، صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی بهبهان بهبهان در سال ۹۲ تاسیس شد. که با ۶۳۲ نفر عضو، اولین صندوق در سطح کشور (با بالاترین عضو) در بین شهرستان هاست.

–  احداث حدود ۴۰ کیلومتر شبکه انتقال برق جهت برق رسانی به اراضی کشاورزی منطقه بنه باشت، و بخشی از قالندها و شهرک دامداری تشان با اعتباری بالغ بر ۲ میلیارد تومان.

– تجهیز حدود ۴ هزار هکتار از اراضی دیم منطقه به تکنولوژی آبیاری قطره ای ( اولین شهر استان که با این مقدار اراضی از این نوع آبیاری بهره می گیرد.)

– راندمان تولید گندم در سال زراعی ۹۳-۹۲ به بالاترین نرخ خود در طی ۳۰ سال گذشته رسید. ( تولید ۸۸ هزار تن گندم)

-بهبهان در دامداری نیز با تولید گوشت و شیر با نسبت تولید ۸ برابر سرانه جمعیت،  جز شهرهای با پتانسیل بالا در سطح کشور است. (دومین یا سومین).

– بهبهان با داشتن حدود ۷۵ واحد مرغداری فعال، در بخش طیور نیز از فعالیت بالایی برخوردار است.

– ترمیم ناوگان مکانیزاسیون این مجموعه با ۸۰ درصد فرسودگی، و کاهش این رقم به ۶۰ درصد.

– فعالیت های بخش باغبانی :

الف) طرح های تلفیقی نخیلات و مرکبات

ب) کشت کنجد در منطقه زیدون ( رتبه اول در استان )

ج) پیگیری و عملیاتی شدن مجوز تهیه و تولید بذر گندم در سطح شهرستان (سال زراعی ۹۳-۹۲)، که در ۳۵ سال اخیر با وجود تلاش های مدیران گذشته، بی سابقه بوده است و از همین رو۲۷۰۰ تن بذر گندم گواهی شده و تولید و دردسترس کشاورزان و بهره برداران شهرستان قرار گرفت.

– انتقال آب از کانال آ-۵ به روستاهای کیکاووس، برج حسن قلی خانی، دودانگه کوچک و آل طیب، که با احداث این ایستگاههای پمپاژ، حدود ۵ هزار اصله از نخیلات روستاهای مذکور از خشکسالی که چند سال اخیر گریبانگیر این مناطق شده بود، نجات پیدا کنند.

– احداث ۲ شهرک دامداران در قالندها و منطقه تشان با اعتبارات دولتی در دو سال اخیر.

– طرح احیای مزارع گل نرگس در بهبهان، که میزان زیر کشت آن به ۱۵۰ هکتار افزایش یافت.

طرح احیای مزارع گل نرگس در بهبهان در زمان مدیریت سید محمدرضا حسنی صورت پذیرفت
طرح احیای مزارع گل نرگس در بهبهان در زمان مدیریت سید محمدرضا حسنی صورت پذیرفت

– ایجاد مجوز صنایع تبدیلی، بسته بندی خرما، خوراک دام، لبنیات (افزایش به ۳۰ واحد) و توسعه کارخانه ماکارونی، ایجاد تعاونی های قارچ و ورنی کمپوزت و سردخانه زیر ۴ درجه جهت بسته بندی و نگهداری محصولات تولیدی در حال احداث است.

اینها تنها بخشی از کارنامه درخشان اداره کشاورزی بهبهان به مدیریت جناب آقای حسنی است کمااینکه حتما نقاط ضعفی نیز داشته اند ولی در مجموع کارنامه مدیریتی ایشان قابل دفاع بنظر می رسد.

حال سکان این مجموعه بدست جناب آقای محمد ابراهیم حسینی با ۲۹ سال سابقه سپرده شده است که باوجود داشتن سابقه بالا، پست قابل توجهی در کارنامه ندارد و آخرین پست ایشان، مسئولیت در واحد آب و خاک امیدیه است. که تنها بخش کشاورزی امیدیه منطقه جایزان و جولکی است با حدود ۲هزار هکتار اراضی آبی و حدود ۲۵۰۰ هکتار اراضی دیم است که در مقایسه با بهبهان ( با ۲۵ هزار هکتار اراضی آبی و ۲۰ هزار هکتار اراضی دیم) به هیچ وجه قابل مقایسه نیست. حال ایشان در جایگاهی قرار گرفته اند که اداره آن بسیار سخت تر از مسئولیت های گذشته ایشان است. نکته جالب و قابل تامل اینجاست که این تعویض مدیریت برای نماینده ای که خود در کمسیون تخصصی کشاورزی مجلس حضور دارد بسیار جای سوال دارد. و این در حالی است که تا قبل از انتخاب ایشان، از گزینه های دیگری که حداقل از کارنامه قابل دفاع تری نسبت به جناب آقای حسینی برخوردار بوده اند، نام برده می شد.

نکته جالب این فرآیند، انتصاب موازی ریاست بانک کشاورزی بهبهان (جناب آقای موسوی) است که نسبت فامیلی با مدیر جدید اداره جهاد کشاورزی بهبهان ( آقای حسینی ) دارند. انشاالله همه این تغییر و تحولات در مجموعه ای که کارنامه قابل قبولی تاکنون داشته است مفید واقع شده و بیشتر از گذشته شاهد خبرهای خوب از این اداره مهم که مستقیم و غیرمستقیم خانواده های زیادی ( از جمله قشر زحمت کش کشاورز و دامدار) را از لحاظ شغلی پوشش می دهد، باشیم.کمااینکه معتقدیم جناب نماینده شاید می توانست در تعویض مدیریت قبلی تعجیل به خرج ندهد و اگر ناچار به این تغییر شده، حداقل مدیری با کارنامه مطلوب تر (ضمن احترام کامل به جناب حسینی) را در این پست اجرایی حساس قرار دهد.

 

 

    سلام
    آقای فرجیان شما که به گفته نزدیکانتون در انتخابات مجلس حتی رای هم ندادین ، حالا چرا فقط از دید تخریب و منفعت شخصی به تغییرات صورت گرفته در بهبهان نگاه میکنید؟؟؟؟؟ اون وقت تا حالا هر وقت دولت جدیدی اومده تقریبا ۹۵ درصد مدیران رو تغییر داده و شامل خوب و بد هم بوده ، پس نگاه دولتمردان با نگاه کوچک و محدود شما فرق میکنه و از اونجایی که شما به ظاهر هیچ سمت دولتی ندارین پس چرا دست به تشویش اضعان عمومی میکنید!!! مگه اینکه یا خودتان از این تغییرات از نظر شخصی ضرر کنید یا شخصی را در آن اداره داشته باشید که این تغییرات به ضررش تموم شده باشه و به واسطه شما شروع به تخریب مسئولین کنه… خواهشن سمت و سوی سیاسی خودتو به ما بیشتر نشون بده تا ما هم بدونیم شما زیر کدوم پرچم داری پا جفت میکنی!!! اون از سروصدات پشت سره رییس دانشگاه خاتم حالا اینم از این، چی گیرت اومده از این کار؟؟؟؟ اول با رای دادن ،تو هم مثله بقیه تو انتخاب سرنوشت شهرت و نمایندت تلاش کن بعد بیا اینجا سایت راه بنداز و شروع به خوب و بد کردن کن.

    تشکر از ناشناس عزیز

    ۱-بنده متاسفانه موقع انتخابات مجلس بهبهان نبودم (صحت این مطلب رو می تونید از همون نزدیکان بنده که به شما اطلاعات دادن جویا بشین) .
    ۲-تشویش اذهان عمومی بودن مطلب رو بذارید به عهده مخاطبین سایت که از مردم همین دیارند و دوره نمایندگی جناب شریعتی رو از نزدیک درک می کنن.
    ۳-جالبه خدمت شما دوست ناشناس عرض کنم، حدود یک ماه پیش متن سوالات مصاحبه ای خدمت نماینده محترم ارسال کردیم که شفاف از عملکرد این چند ساله دفاع کنند که متاسفانه هنوز جوابی به سوالات مصاحبه داده نشده، بنابراین ما این فرصت رو به نماینده محترم دادیم تا اولا به شبهات پاسخ داده و ثانیا به کارهای اجرایشون بپردازند.
    ۴-دوست عزیز ناشناس، محتوای هر نوشته بهترین گواه برای مشخص کردن اهداف هر نویسنده است، بنابراین بگذارید مردم شریف بهبهان راجع به نوشته های همه عزیزان سایت قضاوت کنند.

    سپاس از توجه شما

    شما از منطق حرف میزنید ؟؟؟
    شما جوابتون رو از نماینده محترم گرفتید . نکنه فراموش کردید آقای منطق گرا ؟؟؟
    نکنه همچنان باید به مدیران جوان بها داده نشه … ایشون با این حرکت و حرکات دیگر داره به جوانان شهرمون بها میده …
    مهندس حسنی کاردان دولت احمدی نژاد هست و باید زودتر از این ها تعویض میشد .
    مجوزات گفته شده به اشخاص داده شده و پروژه اساسی نیستند که جز کارنامه آوردید
    اعتبارات دولتی شهرک دامداران رو ممکنه بفرمائید جناب آقای منطق که چه کسی مصوب فرمودند و چه کسی بودجه رو آزاد کردند ؟؟؟؟
    برق رسانی منطقه بنی باشت رو که آقای حسنی به آقای شریعتی واگذار نمودند و ایشون بعد از چندید سال موفق به آزاد سازی شدند
    صندوق توسعه کشاورزی رو که آقای شریعتی مجوز اون رو از وزیر محترم وقت گرفتند و بودجه اعتباری اون رو آزاد سازی نمودند جناب منطق ….
    واقعا مقداری اطلاعات تخصصی رو بیشتر کنید و بعد مقاله نویسی بفرمایید .
    متشکرم

    تشکر جناب م عزیز

    میشه شفاف بفرمایید کدوم جواب؟! چون فک می کنم مخاطب ممکنه برداشت اشتباه کنه و این تکنیک شما فک نکنم دیگه جواب بده( البته با عرض پوزش). بنابراین بی صبرانه منتظرم که بفرمایید : صحبتی که بنده مطرح کرده بودم، چه بوده؟ و پاسخ نماینده چی بوده؟ (لطفا حاشیه نروید و همین دو سوال را پاسخ بفرمایید)، چرا که در جلسات خصوصی معمولا نماینده در برابر ایرادات امثال بنده یا توجیه میفرمودند یا قول پیگیری !! که پیگیری ها هنوز بی پاسخ مانده.
    ۲- قطعا جناب آقای حسنی بسیاری از این فعالیت ها رو با همکاری نماینده محترم انجام داده اند و این موضوع از وظایف ایشان بوده ولی بااینحال قابل تقدیر است، ولی اگر دقت بفرمایید، متن به جابجایی یک مدیر توانمند اشاره شده نه سایر موارد.

    ۳- واما راجع به اینکه فرمودید: مهندس حسنی کاردان دولت احمدی نژاد هست و باید زودتر از این ها تعویض میشد، چند نکته رو باید خدمت شما عرض کنم :

    اولا؛ ظاهرا شما از خط فکری جناب حسنی آگاه نیستید و حتی نمی دانید که چه کسانی تلاش کردند که ایشان را به فرماندار وقت (آقای حائری) معرفی کنند، بنابراین در این زمینه می توانید یک تحقیق مختصر انجام دهید، بعد با یقین این جمله را بنویسید.

    ثانیا؛ اگر شما معتقد به تعویض کاردان های دولت قبل هستید، باید بدانید ( که قطعا می دانید) بسیاری گزینه های مستعد تعویض دیگر برای اینکار بود ولی جناب نماینده حتی خم به ابرو نیاوردند و بعضا ما در جلسات خصوصی با ایشان این موارد را مطرح کردیم که با پاسخ هایی از طرف ایشان مواجه شدیم که شامل دو قسمت بود: به دلایل زیادی نمی توانم یا سربسته می فرمرمودند: نمی خواهم.

    و در پایان بسیار مشتاقم در پیام آینده شما، از اسم واقعی خودتان استفاده کنید تا بتوانیم شفاف تر صحبت کنیم، در غیر اینصورت بنده انگار با شخصی حرف می زنم که بدلیل مشخص نبودن هویتش می تواند هر حرفی را بزند در حالی که هیچ تعهدی (بنا به عدم اعلام اسم واقعی) نسبت به حرف هایش ندارد و فکر می کنم خواسته بنده حداقل در این مورد ” منطقی ” باشد. چرا که بارها فرزند نماینده محترم (بدون ذکر فامیل) در همین سایت کامنت گذاشته و بعنوان یک شهروند از پدر خویش تمام قد دفاع کرده است ( که البته بعنوان یک شهروند این حق را داشته است) ولی بهتر است اگر می دانیم حق را می گوییم پس با اسم خودمان از این حق دفاع کنیم.

    تشکر از حوصله شما

    آقای فرجیان عزیز
    از نظره من که یکی از مخاطبین شما هستم این خبر بیشتر به تشویش اذهان عمومی پرداخته و شما باید به آن پاسخگو باشید نه دیگران .و همشهریان عزیز دیگر جای خود دارند.
    شما گفتین متن سوالات رو به آقای شریعتی داده اید و منتظر جواب هستید. اگه اون سوالات هم مثله این مطلب و سوال میباشند پس همون بهتر که ایشون جوابی ندهند چون این سوال هیچ ربطی به کار اجرایی و قانونی یک نماینده ندارد و بیشتر به یک نظر شخصی و بچه گانه شباهت دارد تا یک سوال در مورده عملکرد دوساله یک نماینده…
    این کار شما بیشتر به دخالت در کارهای ایشان شباهت دارد که باز هم ربطی به شخص شما و وب سایتتان ندارد و طبیعتا نماینده هم حق دارد که وقتی با همچین سوال بچه گانه ای روبرو شود حتی وقتی برای پاسخگویی به آن را هم ندهد.( البته شما نگفتید که نماینده جواب کاملا منفی داده و شاید در روزهای آینده پاسخگو سوال ها باشد)
    راستی آقای شریعتی سیاسی تر از این حرفاست که بخواهید با روشی که از ریاست محترم قبلی شورا جواب گرفتین این بار هم موفق باشین.
    در هر صورت این کار آقای شریعتی که یک شخص جوان تر و از دیار خود با ۲۹ سال سابقه رو به جای شخصی دیگر که غریبه و سن وسال بیشتری دارند رو جایگزین کردن من یکی میپسندم و هنوز خیلی زوده که بخواهیم به این جابجایی عملکرد منفی دهیم و با نگاه منفی به آن بنگریم .
    تشکر

    دوست ناشناس انشاالله بار بعد با اسم حقیقی نظر بدهید تا صحبت های شما بار حقوقی پیدا کنه …

    ظاهرا شما از متن سوالات اطلاع دارین، با اینحال حتی اگر هم سوالات هم غرض ورزانه باشه، پاسخ ها که دیگه دست بنده نیست و نماینده که بقول جنابعالی یک آدم سیاسی و بافراستی است، آنگونه که دوست دارد به سوالات پاسخ دهند.

    قابل توجه شما دوست عزیز، در جایی فرمودید “این کار شما بیشتر به دخالت در کارهای ایشان شباهت دارد …” نه تنها بنده و واین وبسایت ، بلکه همه همشهریان فهیم بهبهان تا روزی که ایشان نماینده این شهرستان هست، حتما رصد خواهد شد و حورد سوال قرار خواهد گرفت.

    لازم به یادآوری است، جوابیه جناب دانایی عزیز، بسیاری از نقاط ابهام، از جمله جریان اتوبوس ها و هتل آقای موسوی پور را روشن کرد. انشاالله جناب نماینده محبوتان هم این افتخار را به ما بدهند و پاسخ بدهند و ما آماده ایم که مثل سابق، بی کم و کاست پاسخ های ایشان را منتشر کنیم و فکر می کنم دانستن حق این مردم هست.

    آقای فرجیان
    شما باز دارین تشویش اذهان عمومی میکنید اگه اشتباه میکنم بگید نه؟؟؟
    شما میگین: ( دوست ناشناس انشاالله بار بعد با اسم حقیقی نظر بدهید تا صحبت های شما بار حقوقی پیدا کنه …
    ظاهرا شما از متن سوالات اطلاع دارین، با اینحال حتی اگر هم سوالات هم غرض ورزانه باشه، )
    من کجای مطلبم گفتم که از متن سوالات خبر دارم ؟؟؟؟ یه بار دیگه نظرمو بخونید و بگید کجاش نوشتم که خودم نمیبینم؟؟؟؟ شما نظرتون واقعا منفیه و میخواید یک نفر هم که بنفع مخاطب شما حرف میزنه تخریب و نظر دیگران رو در مورده نظرش منحرف کنید. شما حتی به یکی از سوالات بنده درست جواب ندادید فقط در جواب دادن طفره رفتید همین.
    تا اونجایی که تو این دوسال از آقای شریعتی دیدیم جز راست گویی و صداقت چیزه دیگری نبوده و در مورده هر سوالی و حرکتی در هر مکانی پاسخگو بوده ولی در رابطه با سوالات منطقی و درست ایشان جواب داده اند . نه مثله این یکی سوال که معلوم نیست دقیقا کجای کار مشکل داره ، شما از دید خودتون نوشتین پس بزارید دیگران هم با دید خودشون جوابتونو بدن.
    دنبال اسم و فامیل مخاطبین هم نباش چون شما همینطوری که منو نمیشناسی داری زود قضاوت میکنید وای بحال روزی که بفهمی من کی هستم…

    آقای ” ناشناس” و آقای ” م” من به عنوان شهروند بهبهانی، برای شفاف شدن ذهنم از شما میخواهم به سوالات آقای فرجیان پور پاسخ دهید . مخصوصا وقتی در مورد دانشگاه خاتم صحبت کردید در مورد کل صحبت هایتان و صدق گفتارتان در من یکی که به شدت شک ایجاد کردید.

    به ماکه ثایت شده اقای شریعتی در این ۲ سال چه افراد فرهیخته ای را از دانشگاه بهبهان حذف کرد.( البته با حمایت هایی که از رییس قوم گراو معاون غیر بومی ایشان داشتند. )

    دوست عزیز و شهروند گرامی شما اگر دلسوز بودید لااقل در انتخابات رای میدادید که ندادید .
    دوما صدای ضبط شده جناب عالی که بدون هیچ گونه اطلاعات و دانشی به نماینده محترم توهین در انظار مردم نمدوید که ایشون خواب تشریف داره و … و اصلا هیچ کاره در مجلس هست و … که واقعا متاسفم برای خبرنگاری چون شما با این ادبیات در جلسه عمومی و جوابیه مردم و تشویق مردم و شریعتی که شما فقط سکوت نمودید و جلسه را ترک نمودید موجود میباشد ..
    دیدگاه شخصی رو با این گونه مقالات بیان نمودن جر یاس چیزی در بر نداره دوست عزیز .
    شما و خیلی از دوستان عزیز گزینه های خودشون رو معرفی نمودند ولی فراموش نکن که شما تنها مشاوره دادید نه چیز دیگر . ببخشید شما چه کاره هستید ؟؟؟ کشاورز ٰ دامدار ٰ ؟؟؟!!!
    درد این قشر رو میدونید ؟؟ چشیدید ؟؟؟
    دانشگاه خاتم رو چرا دارید با قومیت گرایی خراب میکنید ؟؟!!!!
    آنجا بطور مرتب جذب نیروی کار داره آیا این گناهه ؟؟!!!
    آنجا توسعه داده شده آیا گناهه ؟؟!!
    شما بلحاظ مدیریتی نمیتونید زیر سوال ببرید چونکه بازرسال نتوانستند چه برسه به دوستان بدون داشتن تخصص ….
    کارمندانی که شکایت نمودند اگر راست میگفتند در زمانی که کارمند اونجا بودند شکایت می نمودند نه اینکه از ترس صبر کنند تا بعد از اینکه بازنشست بشوند و بعد دست به کار شود ….

    جناب آقای محمود نه محمد کاظم

    بنده فامیلتون رو باز متوجه نشدم !؟ ولی جهت روشن شدن مطلب و آن جلسه چند نکته باید عرض کنم:

    ۱- بنده هنوز هم معتقدم ایشون در مجلس خواب تشریف دارن چراکه اگر اینطور نبود تا الان : محور رامهرمز – بهبهان به یه سرانجامی رسیده بود.- پالایشگاه بیدبلند ۲ دردی ازش دوا میشد(لطفا نفرمایید فلان مسئول رو کشونده اینجا، چه فایده!! بقول خود نماینده محترم: کار تا زمانی که تمام نشده نباید اعلام بشه ولی نمی دونم چرا زمانی که یه مسئول رد بالا وارد پالایشگاه بیدبلند شد به طرز گسترده ای پیامک این حضور بین مردم پخش شد!!!! )

    ۲- مطمئن هستید بنده سالن رو ترک کردم!! چون فیلم مراسم موجوده
    ۳- بسیار مشتاق بودم، جواب جناب شریعتی رو به بنده بنویسید تا یادآوری بشه و سایر دوستان هم استفاده کنن و شاید برای نماینده دست بزنند.

    فکر کنم شما جناب آقای محمود حسین نژاد باشید، درسته ؟
    و اگر اشتباه نکنم در دفتر آقای شریعتی بسیار رفت و آمد دارید و ظاهرا غیررسمی مسئولیت هایی هم دارید. چرا که اگه اشتباه نکنم در جلسه ای که برای تاسیس خانه نخبگان در دفتر نماینده برگزار شد، شما هم حضور داشتید و بسیار تاکید می کردید که آقای شریعتی به جوان ها بها میده و از این جور حرف ها… علی ایحال بنده حرف های شما را تا الان بعنوان یک شهروند پاسخ می دادم نه یک عضو دفتر نماینده! قضاوت درباره نماینده هم به عهده مردم شریف بهبهان و اگر به گفته جنابعالی، ایشون مدیر توانمندی هستند در انتخابات آتی هم مورد لطف مردم قرار خواهند گرفت …

    تشکر از حوصله شما

    جناب آقای محمود نه محمد کاظم?
    گفتیده اید :” دانشگاه خاتم رو چرا دارید با قومیت گرایی خراب میکنید ؟؟!!!!”
    و
    گفته اید:”آنجا بطور مرتب جذب نیروی کار داره آیا این گناهه ؟؟!!!
    فقط در جواب بهتون میگم:” اگر این مکان اسمش دانشگاه است که جای افراد فرهیخته باید باشد .اخه بنده خدا ؟ در دنیا اسم یک دانشگاه را ببر که با اداره کار اشتباه گرفته شده باشه.

    مرد متفکر روزگار!!!!!!
    اگه چند نفر را استخدام کنند و بیارند کنار دست جنابعالی ، آن هم به صورتی که از نداشتن کار محوله خودتون را باد بزنید و مفت مفت پول بیت المال به هدر بره که نمی گن اشتغال زایی.
    مرد صاحب فکر روزگار!!!!!
    “دانشگاه “را با” اداره کار ” اشتباه گرفتن= است با عدم توانایی در تشخیص دروظایف دستگاههای دولتی و سازمانها و …

    کمی بیندیش.

    متهم کردن به اینکه رای ندادین پس نظر ندهید حرف بیهوده ایست.انتقاد باعث پویایی در جامعه میشود .حرفها ودردل های خود را با اتهام به یکدیگر تبدیل نکنید. به امید روزی که شهرمان از مسئولین بی خط پر شود.

    با سلام
    از دوستان عاجزانه به عنوان یک شهروند انتظار دارم با کضم غیض و آرامش به تضارب آرا بپردازید.با این روال، جز رخوت و سکون راه به جایی نخواهیم برد.برای رضای خدا یک بار هم خود را برای آزمون خویشتن داری مهیا کنیم.حیف و صد حیف که پنانسیل غنی و بکر خود را در راه ستیز و برآیند منفی در جهت عقب گرد در مسائل گوناگون هزینه کنیم.افوض و امری علی الله ان الله بصیر و بالعباد

    سلام دوستان عزیز
    بقول دکتر قمشه ای :
    در زندگی هر چقدر جواب انسانهای منفی را بدهید از آرامش بیشتری برخوردار خواهید بود چرا که اگر این مردم پیامبر هم بودند هزاران ایراد از کار خدا می گرفتند چه برسه به شما …
    آقای سامان عزیز شما نتونستید بلحاظ مدیریتی دانشگاه خاتم رو زیر سوال ببرید . شماها از درد بیکاری جوانان چه میدانید ؟؟ اگر ذره ای گریه های مادران و پدران بیگناه را بخاطر بیکاری جوانانشون میدیدید اینگونه سخن نمیگفتید . ما برای اشتغال جوانان دست تک تک مدیران را میبوسیم از نظر متفکرانی چون شما اگر این ایراده پس توصیه به سخن دکتر قمشه ای می دهم ….
    آقای فرجیان پور عزیز :
    اگر ایشون خواب تشریف داشتن که جناب حسنی در طی این ۲ سال و اندی این کارها رو با کمک شریعتی انجام نمیدادند پس تصحیح بفرمائید جملتون رو .
    اگر ایشون خواب تشریف داشتند که پروژه سیکل ترکیبی و بودجه اون رو امسال آزاد نمیکردند تا برکتی دیگر برای جوانان بیکار رقم بخورد ..
    اگر ایشون خواب تشریف داشتند که دانشکده پیراپزشکی به دانشکده علوم پزشکی همراه با ردیف بودجه تندیل نمیشد …
    اگر ایشون خواب تشریف داشتند که منصوریه و تشان به شهر مبدل نمیشد….
    و ….. که بزودی میگوئیم
    شما جز تشویش اذهان عمومی کاری رو انجام نمیدهید و بس یا اینکه هدف انتخاباتی برای دوست خود دارید و یا اینکه اطلاعات تخصصی ندارید ……

    جناب محمود خان که فر مودید:
    “قای سامان عزیز شما نتونستید بلحاظ مدیریتی دانشگاه خاتم رو زیر سوال ببرید . شماها از درد بیکاری جوانان چه میدانید ؟؟ اگر ذره ای گریه های مادران و پدران بیگناه را بخاطر بیکاری جوانانشون میدیدید اینگونه سخن نمیگفتید . ما برای اشتغال جوانان دست تک تک مدیران را میبوسیم از نظر متفکرانی چون شما اگر این ایراده پس توصیه به سخن دکتر قمشه ای می دهم ….”
    خدمت شما و بقیه دوستان عرض کنم دغدغه تمامی منتقدین به عملکرد دانشگاه خاتم فقط ناله مادران و پدرانی و فرزندانی است که به ناحق و بدون در نظر گرفتن فرهیختگی و سطح سواد علمی استخدام شده اند. حدود ۱۰۰ نفر در دانشگاه خاتم در طی یک سال استخدام شده اند آیا شما یک بار شنیدید که بگن در این دانشگاه آزمون برگزار شد؟ و ایا نشنیده ای که اکثریت استخدام فقط بر اساس رانت و اقوام و فامیلان مسیولان بوده؟
    فرزندم؟ بهبهان پر از جوان تحصیلکرده ایست که با معدل های بسیار بالا از دانشگاههای دولتی است اما دریغا که امتحانی برگزار بشه و اینها را بکار بگیرند
    افرادی که جذب شده اند همه از اشنایان و اقوام اقایان خاص هستندو یا از روستا های اقایان خاص برای دوره بعد است
    پسرم؟
    شما چه میدانید که بیش از ۲۰ نفر کارمند غیر بومی هستند و حق افراد بومی توانمند ضایع شده
    شما چه میدانید که در طی ۲ سال گذشته دریغ از یک نفر استاد بهبهانی و یا استانی جذب شده باشه.
    کمی دلت به حال افراد باسواد ی که استعداد هاشان هدر میرود بسوز
    اگر نمیسوزه حد اقل چنان مگوی که نزد مطلعان و دیگران رسوا شوی.
    پسرم ؟ بدون تعصب سخن بگو تا بر دل بنشینی

    با درود فراوان به جناب آقای فرجیان پور
    کار شما بسیار پسندیده است و هر کسی هم در این حرفه وارد بشه و بتونه با انتقاد و تلاش شخصی و جمعی حرکتی مفید رو انجام بده خوبه.
    کسی هم اگه انتقاد داره در جلسه علنی و اون هم با حضور نماینده محترم بهبهان جناب اقای شریعی که ظاهرا کمتر در گفتمان های عمومی ظاهر میشن بیاد و به ارائه انتقادات و پیشنهادات بپردازه.
    بنده بارها به دفتر نماینده رفتم و طرح یا مواردی رو مطرح کردم.
    ۱- در سال ۹۲ در منزل شخصی جناب اقای شریعتی با لطف محمد پسر محترمشون حضور پیدا کردم و گفتم حاضرم رایگان برای شهرم خدمت کنم و هنوزم رو حرفم هستم و بیش از ۳۰ بار به دفتر مراجعه کردم و ۹۵ بار پیامک دادم به جناب نماینده .(جوابی نشنیدم)
    ۲- در مورد خانه نخبگان بهبهان که یک ماه تمام در تابستان ۹۲زحمت تهیه اساسنامه رو کشیدیم و اتفاقا خود آقای فرجیان هم یکی از اعضای موسسین بودن و همه رو به خدمت نماینده ارسال کردیم و متاسفانه به دلایل نامعلوم کنسل شد.
    ۳- اولین همایش تشکل های مردمی رو با کمک برخی دوستان و علاقمندان به سازمان های مردم نهاد با موافقت نماینده در اذر ۹۲ برگزار کردیم که بازم صدامون به هیچ کجا نرسید و ۵ بار مستندات رو تحویل دادیم.
    ۴- با درخواست برخی از همشهریان در شب گردهمایی تشکل ها از جناب نماینده اولین و به احتمال قریب به یقین آخرین پرسش و پاسخ رو با تایید نماینده در روز شنبه در آخر آذرماه برگزار کردیم که از هم نتیجه منطقی در پی نداشت.
    ۵- به منظور تاسیس اولین انجمن حقوق شهروندی بر پایه قانون اساسی در تاریخ ایران در بهبهان تلاش دو ساله نمودیم و متاسفانه حمایت نشدیم و از جان و سرمایه و غیرت خودمون و بسیاری از دوستان مایه گذاشتیم. برادر محترشون در اخرین لحظه تلاش کردن که اینبار دیگه کسی گوشش بدهکار نبود.
    ۶- به منظور تشکیل اولین دفتر تشکل های مرکزی سازمان های مردم نهاد در بهبهان درخواست دادم به دفترشون که اصلا نمی دونم به دست نماینده رسوندن یا خیر که بازم خبری نشده.
    با این حال بازم در تلاش هستیم و بارها به نماینده محترم پیام دادم و اصلا هم خسته نمیشم و هم من ایشون رو دوست دارم و هم ایشون من رو.
    اما امیدوارم واقعا جواب برخی شبهات موجود در شهرستان بهبهان توسط ایشون داده بشه تا تعیین تکلیف بشه.
    توجه : نماینده می تونه از اختیاراتش برای جذب نیرو استفاده کنه اما نیرویی که صلاحیت علمی و عملی بالایی داشته باشه. مثلا کسی که ضرب ساده رو بلد نیست نمیشه به جای یک حسابدار آکادمیک استخدام کرد.
    ببخشید زیاده گویی کردم.
    و اما خطاب به مردم غیر فعال بهبهان :
    ای بسا ظلمی که بینی در کسان / خوی تو باشد در ایشان ای فلان
    با سپاس فراوان

    اقای قناطیر عزیز؟
    در پایان سخنتان نوشتید:
    “توجه : نماینده می تونه از اختیاراتش برای جذب نیرو استفاده کنه اما نیرویی که صلاحیت علمی و عملی بالایی داشته باشه. مثلا کسی که ضرب ساده رو بلد نیست نمیشه به جای یک حسابدار آکادمیک استخدام کرد.”
    دقیقا یکی از مهمترین مسیله ای که منتقدین دانشگاه خاتم نسبت به اون واکنش نشون دادند جذب نیرو بدون صلاحیت علمی و عملی بوده و هست که این ضیه هم در جذب هیات علمی و هم در جذب کارمندان بسیار مشهود هست. چه بسا افراد بومی که دارای کارشناسی و دکتری از دانشگاههای طراز اول ایران هستند و بدون بررسی رزومه شان حذف شدند و به جایشان دانشگاه ااد و پیام نور استخدام شد
    با تشکر از جنابعالی که کمک کردید این موضوع برای چندمین بار عنوان بشه.

    قابل توجه دوستان عزیز و آقای فرجیان پور که ۱۰۰۰ ماشالا بیشتر از همه اطلاعات دارند
    ۱-یه سر به جاده بهبهان رامهرمز بزنید. سهم بهبهان تا اونجا که نوشته انتهای حوزه استحفاظی اداره راه و شهرسازی بهبهان و ابتدای حوزه استحفاظی اداره راه و شهرسازی رامهرمز- ۴۸ کیلومتره. ۲۵ کیلومترش یعنی تا روستای پیازکار ۲باندس. پس سهم بهبهان فقط ۱۳ کیلومتره. آقای شریعتی طی ۲ مرحله ۸/۵ میلیارد تومان اعتبار گرفتند. آبانماه عملیات اجرایی شروع میشه. پروژه تا الان هم مشغول برگزاری مناقصه و تعیین پیمانکار بوده. در تاریخ سه شنبه ۸ مهر ۹۳ هم آقای شریعتی در وزارت نفت با وزیر و معاونان و اعضای هیئت مدیره و البته سرمایه گذار جدید جلسه ای رو برگزار کردند که نتیجش ادامه عملیات ساخت بزرگترین پالایشگاه گازی ایران یعنی پالایشگاه بیدبلند ۲ شد. منم خوشحالم که این اطلاعات رو در اختیار همشهریانم قرار دادم. به امید خبرهای بهتر و بیشتر برا شهر عزیزمون بهبهان. اینم لینک خبر.
    http://www.icana.ir/Fa/News/263738http://www.icana.ir/Fa/News/263738

    سلام
    آقای فرجیان پور حتما شما تا حالا آخرین خبر در مورده تعیین و تکلیف بید بلند ۲ رو شنیدید، هنوز تمایل دارید با لجبازی به نماینده بگید که ایشون در مجلس خواب تشریف دارن؟؟؟!!! الان توجیهتون چیه؟؟؟بگید تا دیگران و بنده آگاه شویم.

    با سلام وخسته نباشی خدمت سروران گرامی
    جناب ناشناس عزیز درسته که جناب شریعتی با وزیر و معاونان دیدار داشته و قول هایی گرفته ، اما باید این را گفت که در سال ۹۳ با وجود تغییر حامی مالی هیچ اعتباری طبق مصوبات دولت و بودجه ۹۳ در این سال به آن تعلق نمی گیرد
    و اما در خصوص دانشگاه خاتم بهبهان :
    دانشگاهی که اساتید آن بیشتر سرباز بوده و اغلب غیر بومی هستند بعد از خدمت سربازیشان هیئت علمی می شوند و پست مدیریتی می گیرند
    اکثر سمت های رئیس دانشکده افراد غیر بومی هستند که البته شایسته سالاری مقدم تر از غیر بومی هست
    اما یک سوال
    آیا بهبهان با این قدمت موفقیت در کنکور و کنکور کارشناسی ارشد و این همه نخبه امثال خراطی ها و… نداشتند تا جذب هیئت علمی شود؟
    افراد استخدام شده یا غیر بومی ان یا افراد آشنا به …….

    مهندس جون انگار متن خبر رو نخوندیا. لینکش بالا هست. بودجه های تصویب شده جنبه عمومی داره. نماینده میتونه و تواناییشم داره که بودجه بیشتری بگیره و خارج از بودجه تعیین شده برا این پروژه اقدامات لازم رو انجام بده که انجام هم داده. مخصوصا که با دولت ارتباط خوبی داره. کار سعید خراطی هم درست میشه. منم میتونم سابقه و نحوه جذب خیلی از آقایانی که ادعای شایسته سالاری و موارد دیگه رو دارن رو بیان کنم و اصل قضیه رو معلوم کنم. حالا هر کسی در دانشگاه خاتم مشغول بکار بشه شما و بقیه دوستان باید ناراحت بشید و موضع بگیرید؟ یعنی دوست ندارید و دلتون نمیخواد که جوونای همشهریتون با هر نگرشی مشغول بکار بشن؟ پس با یه مقدار تفکر و تعقل میشه فهمید که این اظهار نظرات از روی غرض بوده و برای رضای خدا نیست. در این اوضاع بد بیکاری اگه یکی شاغل شد خوشحال بشید و خدا را شکر کنید که یه بیکار کمتر شده. تفکر و دیدگاهتون اینطور باشه که ایشالا همه بیکاران شاغل بشن. به امید خدا.

    سلام دوستان
    به عمل کار برآید به سخندانی نیست …
    شعار شریعتی رو فراموش نفرمائید تا به عمق مطلب انشاالله برسید ….
    خبرهای بزرگی در راه است . جواب شریعتی به انتقادات با شعارش خواهد بود …

    با سلام خدمت دوستان
    اقایانی که منتقد گفته های اقای فرجیان هستید لطفا” به خودتون زحمت بدهید به اداره کشاورزی سری بزنید تا ببیند از چه وضعیت بی سرو سامانی با مدیریت جدی طی میکنه . اقایان مدافع این تغییرات لطفا” سابقه مدیریت جدید رو پیگیری بکنید تاببیند تاپستش مسئول یک واحد اداری در امیدیه بود یک کارمند ساده باید بشه ریاست اد اره کشاورزی بهبهان قحط رجال امده. هنوز کجا منتظر یک فاجعه شبیه این درایند نزدیک در اداره بهزیستی باشید گزینه اقای شریعتی یک طرفدار تو اداره خودش نداره .

    سلام
    از یکی از دوستام توی اداره جهاد شنیدم که آقای حسینی الان به عنوان سرپرست این اداره حکم دارن نه ریاست ، پس درست نیست که هنوز هیچی نشده بیایم با اطلاعات غلت یه مطلب اشتباه رو بزاریم رو سایت و تو کار یه اداره دخالت کنیم و براش تصمیم گیری کنیم.
    مدیریت سایت باید با اطلاعات کاملتری بیاد مطلب بنویسه و به نماینده یا رییس یه اداره تهمت بزنه . این کار درستی نیست. و باید این مطلبو اصلاح کنه.

    دولت تغییر کرده پس طبیعیه هر مسئولی هم تغییر کنه. بعد از قانون گذاری دومین کار نماینده نظارته. بهبهان هم حوزه انتخابیه آقای شریعتی هستش و این حق قانونی و طبیعی آقای شریعتی است که در عزل و نصب ها ورود کنند. پس در حیطه و محدوده کاری دیگران اظهار نظر نکنید. ضمنا بطور حتم مدیرکل جهادکشاورزی خوزستان هم در جریان بوده و هستند و البته نیز استانداری محترم. مدیر قبلی جهاد بهبهان ۳۴ سال سابقه داشت و ۴سال اضافه مونده بود. همه ! هم که دوستدار بهبهان شدند و بفکر شهر افتادند و بقیه بفکر نیستند. قرار نیست برا ادارات تصمیم بگیرید. آقای حسینی هم با تلاش و پشتکار و حمایت همه مسولین و مردم موفق میشن. هر کی ندونه فکر میکنه شما رییس مرکز آمار ایران هستید. شما کاری به گزینه و طرفدار نداشته باش. پس به مردم بهبهان و انتخابشون احترام بذار و بجای تخریب و تضعیف از شهر و نماینده شهر خودت حمایت کن.

    صدف؟
    نوشته اید:” حالا هر کسی در دانشگاه خاتم مشغول بکار بشه شما و بقیه دوستان باید ناراحت بشید و موضع بگیرید؟ یعنی دوست ندارید و دلتون نمیخواد که جوونای همشهریتون با هر نگرشی مشغول بکار بشن؟ پس با یه مقدار تفکر و تعقل میشه فهمید که این اظهار نظرات از روی غرض بوده و برای رضای خدا نیست. در این اوضاع بد بیکاری اگه یکی شاغل شد خوشحال بشید و خدا را شکر کنید که یه بیکار کمتر شده. تفکر و دیدگاهتون اینطور باشه که ایشالا همه بیکاران شاغل بشن. ”
    شما را به پست های بلی که گذاشتم ارجاع میدم

    با سلام خدمت دوستان
    چند وقتیست از زیست در این شهر خسته شده ام چند وقتیست دوست نداریم دوستان بی بیرون شهریم به بهبهان بیایند
    چند وقتیست وقتی از خانه بیرون می ایم نمی توان مسیر درست را انتخابم کنم چندوقتیست برای شهرم اسم روستای بزرگ شده انتخاب کردام …. دلم گرفته./ چند سالیست در شهرم به عقب برگشتن شده نوعی مسابقه برای مسئولین شهری بهبهان / واقعا” نمی دانم چرا ؟ نمی دانم بهبهان که در گذشته حداقل در بین شهرهای همجوار واستان یک سرو گردن بالاتر بود. حالا دچار این عقب گرد ان هم با این سرعت بالا شده . شهرهای همجوار با سرعت پیشرفت نکرده اند بلکه ماهیم که درجا زدیم . بنظر من بزرگترین دلیل آن این است که در یک دهه گذشته تمامی انتخابهایمان اشتبا” بوده است . هیچ وقت اعتراض یا انتقاد نمی کنیم . هیچ وقت برای پیشرفت شهر یک صدا نشدیم .بزرگترین حسن این شهر برای مسئولین بی خیالی مردم شهر است که همیشه مشکلات را فقط در مجالس خصوصی بیان می کنند . تا وقتی مسئولین که با رای ما شده اند نمایندگان شهر خواسته های شخصی .منافع خود ودوستان خود در نظر بگیرند بایدم همین جور درجا بزنیم . وقتی نمایند محترم شهر بزرگترین دلیل تعویض مدیران شهر را در یک سال مانده به انتخابات را عدم تبلیغ برای نمایند ه شهر می داند باید درجا بزنیم . وقتی نمایند شهر موفق بودن مدیر را ملاک نمی داند و رای اوری خودرا در دور بعدملاک بداند همین میشود باید درجا بزنیم دوستان بیاید یک بار برای همیشه ملاک انتخاب شایشته سالاری باشد نه قومیت گرایی . لر بودن . بهبهانی بودن. قتواتی بودن بیاید این بار عقل را معیار انتخابمان قرابدهیم با تشکر .

    با سلام خدمت منتقدان …..
    امروز گل نرگس ثبت ملی گردید .
    حالا متوجه توزیع گل نرگس در مجلس شدید ؟؟؟؟؟!!!!!!!
    منتظر دیگر اقدامات و به ثمر نشستن این گونه حرکات باشید …..
    یادتان باشد :
    به عمل کاربرآید به سخندانی نیست …

    مدافعان چشم بسته اقدامات نماینده بهبهان لطفا یه سری به جهاد کشاورزی بزنید یا از کشاورز یا دامداری جویا شوید حال و روز ……………………

    قابل توجه حاج محمدباقروحاج صادق شریعتی!!لطف کنیدجواب دهیدعلت پشتیبانی وحمایت شما از […] کارمندراه وشهرسازی بهبهان که باپشت گرمی شما هرکاری دوست داردانجام میدهد چیست؟؟چراشماکه برادرسه شهیدبوده وبه نوعی حافظ بیت المال هستیددستورمیدهید خودرو دولتی بصورت تمام وقت حتی بعدازوقت اداری دراختیارایشان بوده وجالب اینکه باهمان خودروهربعدازظهربه چرام کهگیلویه رفت وآمدکندوماهیانه یک میلیون تومان هزینه بنزین که ازپول بیت المال است دراختیاروی قرارگیرد بدون بقیه خرج تراشیها و باهماهنگی شما درهفته دوروزبیشترهم درمحل کارخودحاضرنمیگردد !آقای شریعتی جواب دهید علت چیست ؟

    باسلام خدمت دوستان عزیز،از جناب فرجیان پورازبابت گزارش رزومه کاری جناب مهندس حسنی متشکریم وهمچنین لازم به ذکرمی باشد هیچ مدیر مدبری ازانتقاد صحیح وکارآمدناراحت نخواهد شد پس ماهم نبایددلخورشویم .باانتخاب جناب مهندس حسینی به عنوان سرپرست جهادکشاورزی شهرستان بهبهان که ازدیدخیلی ازکسانی که منافعشان درخطربودانتخاب صحیح ودرستی نبوده ، اما با گذشت زمان اندک ازشروع به کارایشان شاهد رضایت مندی کلیه کارکنان ازانتخاب ایشان بوده ایم .ضمنا کلیه کشاورزان ودامداران بارها ازایشان تقدیرنموده اند.جناب مهندس باپیگیری شبانه روزی مشکل ۱۲۰۰ هکتارازاراضی کشت نشده قالندهارا حل کرد وپس از۴سال زمینها کشت شدن و امسال نزدیک به ۶۰۰۰ تن به آمارگندم شهرستان اضافه خواهدشد واین یکی ازمهمترین اقدامات ایشان بوده که ازطرف مدیریت سازمان که خودایشان ازاهالی قالند بوده وبارهاخواسته این مشکل حل شود اما نتوانست موردتقدیروتشکرقرارگرفتند وهمچنین ازطرف وزارت کشور ازمحل طرح بازدید وایشان را فعالترین وبهترین مدیرکل استان خوزستان معرفی وتشویق نمودن.این یکی ازکارهای بسیارمهم ایشان درزمان کوتاه مدیریتی ایشان بوده وسایرکاراهای انجام شده انشالله به زودی در وب سایت این مدیریت به نمایش وثبت خواهد درامد …و من الله توفیق

    واقعأ چندشم میشه از این بی ادب و هتاکی که کارش شده دفاع از نماینده تو سایتا و وبلاگا !!
    اه اه اه اه
    یه جا ناشناس یه جا م یه جا … …
    شرافت و انسانیت هم یه خورده داشته باشی خوبه !!
    از نوع دفاع مدافعین شریعتی باید به لول و سطیح تفکر خودش پی ببرین .
    آخه این انتخابه ما کردیم ؟

    باسلام
    جناب فرجیان
    بعد از گذشت ده ماه از مدیریت مهندس حسینی بد نیست کارنامه این مدیر مقتدر رادر جهاد کشاورزی یه نیم نگاهی بندازید

    درود وسپاس بربزرگمرد تاریخ جهاد کشاورزی بهبهان.
    کسی که علی رغم همه ناملایماتی که در بدو ورودشان متحمل شدند ،هم اکنون امید وانکیزه رو دردل ناظرین جدیدالاستخدام زنده نگه داشتند .همان ناظرینی که ۱۱سال از بهترین روزهای زندگیشان رو صرف نظارت بر مزارع وباغات نمودند وهم اکنون که به عنوان نیروی جدیدالاستخدام به کادر اداری پیوسته انددر سایه علم ودانش وپشتکار این مدیر موفق،درس انسانیت وصبر اموختند
    از همینجا از زحمات و پیگیریهای ایشان ارج مینهیم باشد که درسایه خداوند متعال همیشه سلامت باشند
    چه خوب گفته اند که هرچه درخت بارش بیشتر ،تاجش سربزیرتر.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک سال پیش