10 فروردین 1403
از سال ۱۳۹۱
ramall

سنت دیرین و نامیمون رمالی یا همان ” فالتوفیتک” در بهبهان

   شاید بارها و بارها صبح زود در محل های قدیمی بهبهان و بعضا محله های جدید هم رد شده باشید و با این صحنه ها روبرو شده باشید که بسیاری از افراد از همه قشر ناخوش، بیمار، ازدواج نکرده اند ، بدهکار، درد دار جامعه پشت در خانه رمال ها صف کشیده و منتظر هستند تا نوبتشان شود که به داخل آن بیت منور رفته و با فردی که خود از همه دنیا مانده و از آخرت هم رانده بنشینند و یک کتاب باز کند و به قول خود برایش سرکتاب بگیرد و درد لاعلاج او را یک شبه درمان کند ؟ واقعا ما به دنبال چه هستیم ؟ آیا خود را گول می زنیم یا برای عقل و خرد ارزشی قایل نیستیم ؟ ما از این افراد می پرسیم شخصی که مریض احوال است به جای اینکه به دکتر متخصص رجوع کند و کسی که روان پریشی دارد به روانپزشک مراجعه کند بر در خانه این افراد ایستاده تا شرف یاب شود . آیا این همه خرافه و بی خردی بس نیست؟

دعانویس-1

بگذارید بگویم علم است که در دنیا حرف اول را میزند هیچ کس با دعا و رازو نیاز با خالق یکتای جهاندار مخالف نیست اما این هم راهش نیست . همه ما به انرژی مثبت و منفی که از افراد به فضای اطراف پخش می شود اعتقاد داریم . انرژی درمانی در همه جای دنیا طرفدار دارد و بحثی علمی است که امروزه مطرح می شود یادم نمیرود شب کنکور مادر بزرگم به زبان شیرین محلی میگفت که بیا تا قلم امتحانت را ببرم سید فلانی روی آن دعا بخواند که با هزار بحث ایشان را منصرف ساختم . ما از شما می خواهیم اگر کسی در فامیل شما اینگونه است او را رهنما باشید تا دکان این افراد که بعضا کلاهبردارند برچیده شود و مردم در امروز بیایند .

a5x9uq7wr96iddv0fms9

این را هر کس میداند که خوردن ادرار فلان کودک چشم سبز خویشاوند ( با عرض معذرت) درد سرطان را معالجه نمی کند ولی کو گوش شنوا ؟. بگوییم اگر این افراد راه چاره بلد بودند به وضع نابسامان خود سامان میدادند . اگر هم روزی ببینید این افراد ثروتی گردآورند از بی خردی ماست که باید بیدار شویم .تا این شهر از فضای مغموم به در شده و ذهن خاک گرفته مردم گردگیری شود . در پایان بد نیست به دو واقع تاریخی در این خصوص اشاره کنیم:

1- زمان حمله روس و انگلیس به ایران این چنین شد:مسلمین در تمام جبهه ها عقب نشینی کردند ایرانیان در اولین حمله درندگان موبور به مساجد خزیده و پناه گرفتند که ( ربنا اطمس علی اموالهم و اشدد علی قلوبهم انزل علیهم باسک و نقمتک اللهم شتت شملهم و فرق جمعهم) و به خدا میگفتند نابودشان کن و خدا برای قومی ترسو و خرافه پرست چه کند؟ و این بود مبارزه آن هم با دعا مقابل این افراد باید هم حال و کار این باشد.

2- یا در زمان امیر کبیر تعداد مردان معترض به وضعیت شاه که با امیر هم فکر بودند انگشت شمار بود اهل علم آن روز هر یک به تیولی که در دست داشتند هر صبح و شام لشکری از دعا به آسمان گسیل کردند و علوم عبارت بود از : جن گیری، دعا نویسی، آداب طهارت و مار نویسی. این قضیه تاریخی است اما ما هنوز داریم. بد نیست تامل در این مهم و آگاهی بخشی . خداوندا تو راهنمای ما باش تا با علم و صنعت و تولید شهر و دیار خود را آباد سازیم .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک سال پیش