5 اردیبهشت 1403
از سال ۱۳۹۱
shariati-arganian

سخنی کوتاه با نماینده محترم شهرستان بهبهان

در طلیعه سخن، لازم است از اقدامات مثبت و رو به جلو شما، نطق های مسئولانه شما در مجلس شورای اسلامی و در دعوت از دو شخصیت معتدل اصولگرا، آقایان مطهری و مصباحی مقدم که بیانگر اعتدالگرایی و هوشمندی شما در احترام به نگاه متفاوت، ایجاد وحدت میان جناح ها و نگاه های متفاوت سیاسی و استفاده از همه ی ظرفیت ها و پتانسیل موجود کشور جهت پیشرفت و آبادانی شهرستان کمتر توجه شده ما می باشد، تقدیر بعمل می آید.سخنرانی دکتر علی مطهری در بهبهان-نماینده بهبهان

شهرستان بهبهان که بدلیل ویژگی خاص جغرافیایی و مهاجرت های اجباری، دربرگیرنده قومیت های متفاوت بوده است. با ورود پر شمار ساکنین روستاها و بخش ها و شهرهای اطراف شهرستان طی سالیان گذشته، در هم تنیدگی قومیت ها بخصوص قوم قابل احترام لر را با مردم بهبهان و بافت شهری و انکارناپذیری آنها را موجب شده است. به همین علت هرچند مساله لر- بهبهانی دیگر محلی از اعراب ندارد و تبدیل شهروندان به شهروند درجه یک و دو از اساس غلط است و اصل 19 قانون اساسی موید این مطلب است، لیکن آنچه مردم اصیل شهرستان بهبهان را آزار می دهد، نبود شایسته سالاری، انتصابات و استخدام های قومی – طایفه ای و ورود خارج از قاعده ی لرهایی که تعلق به شهرستان نداشته و از استان همجوار به بهبهان ما گسیل می شوند.

از حضرتعالی علاوه بر اهتمام بیش از پیش راجع به حل مساله فوق، بلند نظری و همیاری در موارد ذیل که از خیل بیشماران است، نیز انتظار می رود :

  1. تشکیل کارگروهی از نخبگان و فعالان اقتصادی بانضمام بهره بردن از تجربه ی مدیریتی شهرستان های موفق و اعتماد به جوانان جت رفع معضل بیکاری
  2. تشکیل کارگروه فرهنگی متشکل از ادیبان، شعرا، هنرمندان تئاتر-موسیقی و روزنامه نگاران در راستای اعتلای فرهنگ عمومی شهرستان و بر همین مبنا بازگشایی مجدد سینما، حمایت و تقویت فرهنگسراها، نگارخانه ها و سالن های نمایش و توجه به مسائل معیشتی هنرمندان شهرستان، شایسته است که مورد توجه قرار گیرد.
  3. توجه ویژه به توسعه سیاسی که از ملزومات جامعه مدنی است. برای رسیدن به این مهم پیشنهاد می شود از موسپیدان و دلسوزان اندیشمند و مجری سیاسی شهرستان در سراسر ایران اسلامی بهره برده شودو نشست هایی منظم، بصورت ماهانه یا فصلی برگزار شود. همچنین جهت پویایی و نشاط سیاسی بیشتر علاوه بر حضور چهره های اصولگریان معتدل و حتی نامعتدل براساس اصل زنده باد مخالف من، حضور اصلاح طلبان معتدل نیز مورد توجه قرار گیرد.
  4. پیگیری مجدانه جهت انتصاب مدیران و روسای شایسته و توانمندی که درد مردم را داشته باشند نه اینکه خدای ناکرده افرادی برگزیده شوند که برای رسیدن به منصبی حاضرند دم خیلی ها را ببینند و منافع مردم را به اشارتی وجه المصالحه منافع شخصی خود قرار دهند.
  5. داشتن نظر مساعد، حمایت شایسته و همه جانبه و کمک درخور، جهت ایجاد تشکل های مردم نهاد با هویت و شناسنامه مشخص.
  6. توجه به جایگاه ارزنده ورزش، ترویج فرهنگ ورزش همگانی و تقویت و حمایت ورزش قهرمانی.

در این سالیان، بویژه در هشت سال گذشته، جفاهای زیادی بر مردم شهرستان و جوانان این دیار رفته است. باشد که شما بعنوان وکیل این مردم تلاشی وافر و گره گشا داشته باشد و به خاطر داشته باشید، ” فرصت مغتنم خدمتگزاری همیشه مهیا نیست.

و السلام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک سال پیش